Zobacz temat - [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h

kysu123 - Nie Lis 04, 2012 09:32
Temat postu: [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
Ostatnio mam problem, otóż gdy kupiłem swojego Rovera jakieś 6 m-cy temu, posiadał sporo mocy pod maską. Jeździłem nim po 170 km/h i spokojnie jeszcze by się rozpędził.

Obecnie na piątym biegu osiąga leciutko ponad 3k obrotów i prędkość ok 155km/h. Wymieniłem filtry i nic nie pomogło (paliwa i powietrza).

Co Ciekawe gdy kupiłem był po regeneracji turbiny, lecz przy jednostajnej jeździe czasem zapala się dioda turbiny, wystarczy wtedy dać lekko gazu i gaśnie.

Co może być powodem? Turbina na samym początku działała identycznie jak teraz, śwista aż miło i czasem się zapala przy ok 50km/h.

Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?

sTERYD - Nie Lis 04, 2012 09:51

jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika.

kysu123 - Nie Lis 04, 2012 10:08

sTERYD napisał/a:
jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika.



W lewym rogu, pomarańczowa kontrolka turbiny się zapala. Właściciel mówił, że to po regeneracji błąd do usunięcia na komputerze.

Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.

bizon - Nie Lis 04, 2012 10:53

Cytat:
Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.

To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala

Pawkaz - Nie Lis 04, 2012 11:46

kysu123 napisał/a:
Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?

Moja 600tka do 200 km/h daje rade

kysu123 - Nie Lis 04, 2012 12:32

bizon napisał/a:
Cytat:
Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.

To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala



To może być powodem?

Brt - Nie Lis 04, 2012 13:01

kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 15:25

Brt napisał/a:
kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.


Mógłbyś podac mi link do ów instrukcji? - Sam nie mogę znaleźć.

kadzaf - Nie Lis 04, 2012 16:13

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Rowniez jestem ciekaw co tobie wykarze . U mnie zero błędów a auto dostaje czkawki przy 160-170 i koniec :beczy:

Brt - Nie Lis 04, 2012 17:06

a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa ??
kadzaf - Nie Lis 04, 2012 17:12

Brt napisał/a:
a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa

Jesli chodzi o mnie to nie .dolot sprawdzany a paliwo jak i powrot dawałem juz do banki 5l i bez skutków .
nie to, ze nie ma siły (jak pewnie u kysu123) tylko jest jak byłaby odcinaka, przerywanie i szarpanie
Wszystko dzieje sie w partii 3-3,5tys obr ,na luzie wtedy tez go odcina probujac przegazowac

kysu123 - Nie Lis 04, 2012 19:55

U mnie na luzie obroty normalnie dostaje.. jutro sprawdzę te błędy.
kadzaf - Nie Lis 04, 2012 21:24

znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy
monia - Nie Lis 04, 2012 21:32

kadzaf napisał/a:
znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy


Dokładnie tak, ew. jeszcze grucha może świrować, u mnie przy 130km/h za kazdym razem wywalało check engine, po poprawieniu wiązki i wywaleniu gruchy juz żaden błąd się nie pokazał

pelson91 - Nie Lis 04, 2012 22:22

Kolejny SDi z szarpaniem przy 3tys obrotów :D też to mam ;)
kadzaf - Sro Lis 07, 2012 19:43

Problem z szarpaniem i brakiem mocy na wyzszych rozwiazany.
MSDI na pokladzie :mrgreen:

pelson91 - Sro Lis 07, 2012 19:46

kadzaf napisał/a:
MSDI
? coś więcej może na ten temat ?
kadzaf - Sro Lis 07, 2012 20:50

pelson91 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
MSDI
? coś więcej może na ten temat ?

yhy w skrócie pompa od SD :cool: (VP21) bajeczka ,choc borykam sie jeszcze z jednym problemem a mianowicie słabym doładowaniem (max 0,8bara) bede musial cos z tym zrobic