Zobacz temat - [214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK

kzfr - Sro Lis 07, 2012 21:10
Temat postu: [214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK
Witam, mam problem ponieważ po wymianie kabli i świec na NGK nie mogłem z początku uruchomić silnika. Ale gdy już się go udało uruchomić okazało się że zalewa i jeden cylinderek działa na pół gwizdka.

Wyglądało to tak, miałem problem z rozłączeniem się zapłonu podczas wielkiej ulewy (po wciśnięciu gazu jakby zaczynał gasnąć/przerywać),drugi bieg szarpał w każdych warunkach a rano po wrzuceniu tego biegu i wciśnięciu sprzęgła rosły obroty do około 2tyś obrotów. Naczytałem się tutaj na forum i w celu zadbania o auto zakupiłem kable i świece NGK, filtr powietrza, paliwa, kabinowy(przy okazji)

- odpiąłem wszystkie kable po wcześniejszym zapisaniu kolejności
- odkręciłem świece po kolei(świece o kolorze nalotu - białawy) i wymieniłem
Po tej czynności próbowałem uruchomić silnik bez rezultatu kręcił kręcił kręcił i nawet zagadać nie chciał. Więc wkręciłem stare (nowe zalane że aż z nich kapało) i to samo bez rezultatu, użyłem pomocnika "rozruchu" PLAK :P bo tylko tyle miałem pod ręką aż po bardzo długim kręceniu zagadał około 3-4min kręcenia pochodził na wolnych zgasiłem i uruchomiłem jeszcze raz pojawiło się falowanie obrotów. Odkręciłem pierwszą świece w celu sprawdzenia i o dziwo czarny nalot. Więc zacząłem po jednej wymieniać i uruchamiać.
Pierwsza nowa świeca na nowym kablu ruszyła więc byłem happy. Druga to samo więc pomyślałem że skoro na 2 gada z innymi problemu nie będzie więc skręciłem resztę za jednym razem i koniec przyjemności. Świece się zalewały i nic nie pomagało nawet plak. Walczyłem kilka godzin aby doprowadzić do porządku roverka ale nic nie skutkowało jedynie pozostawał w garażu zapach benzyny. Brat "mechanik" rozłożył ręce i pozostało kręcić kręcić kręcić aż po 5-7min kręcenia próbował zagadać nagle po chwili nastąpił cud. Po uruchomieniu wyjechałem już w stronę domu nie gasząc go do momentu zaparkowania. Słychać że jeden cylinderek kuleje. Co mam zrobić co kupić? W sobotę będę go podpinał do kompa (sobota jeszcze daleko a ja do pracy muszę dojechać)

Głośno myślę: wymienić sonde lambda i czujnik temperatury czy od razu zaatakować wtryski?

Z innej beczki. Zamówiłem filtr kabinowy okazuje się że nie pasuje mam inny schowek na ten filtr a jego wymiary to wys.192/ szer.30/głębokość 235 a na obudowie pisze "Valeo" Wymiary pasują do filtrów z Alfy Romeo i Mondeo.
Zamówiłem filtr paliwa więc wymontowałem stary (oryginalny!) i okazuje się że gwinty są gęściej ułożone w oryginalnym do tego głębokość gwintu jest większa i nowy filtr nie pasuje.

Adrian - Sro Lis 07, 2012 21:25

Sprawdzaliście, czy na każdej świecy pojawia się "zdrowa" iskra?
kzfr - Sro Lis 07, 2012 21:26

tak, na każdej świeci super.
Harry - Sro Lis 07, 2012 21:30

filtr paliwa z filtrona pp942
na pewno dobrze podlaczyleś przewody ? kolejność zaplonu 1-3-4-2
palec i kopułka w jakim stanie ?
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
przerwe na świecy ustawiłeś dobrą? 0.85mm

kzfr - Sro Lis 07, 2012 21:37

Cytat:
filtr paliwa z filtrona pp942
- to ten tylko tanszy za 19zł
Cytat:
na pewno dobrze podlaczyleś przewody ? kolejność zaplonu 1-3-4-2
tak
Cytat:
palec i kopułka w jakim stanie ?
Wydaje mi się że mocne (kopło mnie dość mocno) chociaż nie sprawdziłem głębiej.
Cytat:
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
Nie ale w początkowej fazie zakładania (poprzedni kabel) sam "wyleciał" a z NGK ścisłem mocniej więc trzeba mocno pociągnąć aby wypadł chociaż jego przekręcenie nie jest problemem. Macie pomysł jak mocniej go zmocować?

Żadnej przerwy nie ustawiałem! Dodatkowo zaznaczam że na starych świecach też pojawiło się zalewanie.

Dalej obstawiam że wina leży przy "zalewaniu świec"

Harry - Sro Lis 07, 2012 21:47

Cytat:
palec i kopułka w jakim stanie ?
Wydaje mi się że mocne (kopło mnie dość mocno) chociaż nie sprawdziłem głębiej.

odkreć i spr. jak wygląda palec i czy jest w kopułce jeszcze węgielek

kzfr napisał/a:
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
Nie ale w początkowej fazie zakładania (poprzedni kabel) sam "wyleciał" a z NGK ścisłem mocniej więc trzeba mocno pociągnąć aby wypadł chociaż jego przekręcenie nie jest problemem. Macie pomysł jak mocniej go zmocować?

kombinerkami wystarczy przewód troche zacisnąc,ale nie przesadź :wink:

kzfr napisał/a:
Żadnej przerwy nie ustawiałem! Dodatkowo zaznaczam że na starych świecach też pojawiło się zalewanie.

Dalej obstawiam że wina leży przy "zalewaniu świec"


to spr. tą przerwę. Masz problem z układem zapłonowym. spr. jeszcze cewkę,bo moze dawać za słabą iskrę żeby uruchomić silnik, ale Tobie wydaję się że jest ok. Obojętnie jaką cewkę weźmiesz. Nawet z malucha może być

zdzichu - Sro Lis 07, 2012 22:09

A czy przewód od cewki do kopułki nie był za długi a guma na cewkę za lużna? Zakładałem 2 razy przewody z NGK (w odstępie kilku lat) i miałem ten problem. Przewody NGK RC-RV 413 . Iskra uciekała przy cewce. Skróciłem przewód a gumę dorobiłem ze starych przewodów. Trzeba uciąć gumę ze świecy, dopasować i wcisnąć na przewód.
kzfr - Sro Lis 07, 2012 22:15

zdzichu napisał/a:
A czy przewód od cewki do kopułki nie był za długi a guma na cewkę za lużna? Zakładałem 2 razy przewody z NGK (w odstępie kilku lat) i miałem ten problem. Przewody NGK RC-RV 413 . Iskra uciekała przy cewce. Skróciłem przewód a gumę dorobiłem ze starych przewodów. Trzeba uciąć gumę ze świecy, dopasować i wcisnąć na przewód.


Dokładnie tak było jak piszesz i nadal jest. Czyli zrobić tak jak Ty i powinno być okay? Ale czy dużą różnice daje skrócenie przewodu? Nie jestem zwolennikiem poprawiania po kimś roboty.

Adrian - Czw Lis 08, 2012 09:20

zdzichu napisał/a:
Przewody NGK RC-RV 413
Moim zdaniem powinno się kupować RC-RV415. W katalogu NGK jest chyba błąd. Do 214 Si proponują RC-RV413, a do 216 Si już RC-RV415. Jeśli dobrze pamiętam różnica jest w długościach kabli, kształtach wtyczek świec i kształcie wtyczki cewki. Stąd te problemy z prawidłowym montażem... A silniki zewnętrznie takie same. Ja do swojego używam RC-RV415 i wszystko siedzi jak należy.
kzfr - Czw Lis 08, 2012 13:05

Adrian napisał/a:
zdzichu napisał/a:
Przewody NGK RC-RV 413
Moim zdaniem powinno się kupować RC-RV415. W katalogu NGK jest chyba błąd. Do 214 Si proponują RC-RV413, a do 216 Si już RC-RV415. Jeśli dobrze pamiętam różnica jest w długościach kabli, kształtach wtyczek świec i kształcie wtyczki cewki. Stąd te problemy z prawidłowym montażem... A silniki zewnętrznie takie same. Ja do swojego używam RC-RV415 i wszystko siedzi jak należy.


Jeżeli jest tak jak mówisz to myślę że powinno się to znaleźć w podwieszonych pomocach technicznych dot. roverka! Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej bo teraz będzie kłopot. Za godzinę jadę na warsztat to myślę że się to ogarnie chociaż wolałbym wymienić te kable ale skoro są już założone...

zdzichu - Czw Lis 08, 2012 23:20

Nie musisz skracać ale wtedy musisz jakoś zabezpieczyć żeby się nie trzepał. Ważniejsza jest guma.
kzfr - Pią Lis 09, 2012 19:29

jednak nie brałem się za te kable z powodu "dużej odległości od domu" ale za to dowiedziałem się od gościa który handlował swego czasu roverkami że:
- świece wymienia się na zimnym silniku
- końcówkę cewki odtłuszczamy/czyścimy
- świece wymieniać wraz z przewodami zaczynając od najdłuższego przewodu jednym
- najlepiej próbować uruchamiać silnik po zmianie jednej świecy i przewodu

Zauważyłem że auto straciło moc na 2gim biegu. Wcześniej auto rwało że aż cała buda trzęsła.
Teraz 2jka przymulona troszkę ale znowu biegi wyższe pokazały mały "pazur" zastanawiam się czy by nie wystawić tych świec i przewodów na allegro a kupić takie same jak były zamontowane (oryginalne)

Harry - Pią Lis 09, 2012 22:19

kzfr napisał/a:
- świece wymienia się na zimnym silniku

nic odkrywczego, glowica jest alu i mozna gwint zerwać

Oryginalnie sa zastosowane świece platynowe

kzfr - Sob Lis 10, 2012 08:55

Harry napisał/a:
Oryginalnie sa zastosowane świece platynowe


To może dlatego tak żwawo auto na 2gim biegu pędziło do przodu?

rafalrz1989 - Sob Lis 10, 2012 09:26

kzfr napisał/a:
Cytat:
filtr paliwa z filtrona pp942
- to ten tylko tanszy za 19zł

Wymieniłbym na Manna, Boscha, albo Knechta.

Tanie filtry paliwa lubią mieć problemy z przepustowością...

kzfr - Sob Lis 10, 2012 10:35

rafalrz1989 napisał/a:

Wymieniłbym na Manna, Boscha, albo Knechta.
Tanie filtry paliwa lubią mieć problemy z przepustowością...


Czy zamawiając z tomateam filtry marki MG Cars/ MG Rover / Lucas będzie dobrym wyborem? bo powoli zaczynam nie wierzyć w hurtownie. Dostałem zły filtr kabinowy, dostałem złe przewody i świece i do tego filtr paliwa. Chyba zacznę przed kupnem tu wszystko pisać co mam zamiar kupić...

Harry - Sob Lis 10, 2012 10:41

swiece ngk v line 28
przewody wg. ngk CI nie powiem
filtr paliwa filtron pp 942

rafalrz1989 - Sob Lis 10, 2012 11:44

Harry napisał/a:
filtr paliwa filtron pp 928

Jesteś pewny ? Mi katalog pokazuje PP829.

CjRudi - Sob Lis 10, 2012 16:02

pp829 nie pasuje, ostatnio zamówiłem, jest większy... jest błąd w katalogu filtrona.
Harry - Sob Lis 10, 2012 16:10

rafalrz1989 napisał/a:
filtr paliwa filtron pp 928

Jesteś pewny ? Mi katalog pokazuje PP829.

pp 942 wtedy bład robiłem, nie wiem czmeu tak napisalem, skoro kilka postow wczesniej dobrze napisałem . Jest bład w katalogu filtrona

kzfr - Sob Lis 10, 2012 23:32

Zmocowałem dzisiaj wszystkie nowe świece są czarne, i kabel też zmocowałem z zaleceń forumowicza (szukam sposobu aby je zapiąć na cewkę wystarczająco długo bo dzisiaj miałem przykrą niespodziankę przy ostrej zmianie biegów w czasie zabawy w 1/4mili)
Wyczyściłem krokowy i ani nie drgnie wskazówka.
Offtopic:
Wiecie co zastanawiam się dlaczego ten Pan z motostat ma takie niskie spalanie?
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17778

U mnie wychodzi tak http://www.motostat.pl/me...stats/id/51181, a do tego za każdym razem świece "czarne = zalane?" wcześniej poprzednie były "białe=za dużo powietrza?" a 0.85 nie miały, może tak z 0.86/0.87

Myślę aby kupić oryginał Przepustnicę, filtr powietrza, filtr paliwa, sonda Lambda, świece platynowe, przewody zapłonowe, czujnik temperatury i nie wiem czy w termostat od razu nie zainwestować ponieważ na ssaniu jak chodzi to włączy się wentylator.

leszczu - Nie Lis 11, 2012 10:27

kzfr napisał/a:
a do tego za każdym razem świece "czarne = zalane?

Jeśli nalot jest suchy i czarny, to znaczy, że silnik ma za bogata mieszankę. Przydałoby się podpiąć pod komputer i wyszukać błędy.
kzfr napisał/a:
Myślę aby kupić oryginał Przepustnicę,

A co nie masz oryginalnej ??

rafalrz1989 - Nie Lis 11, 2012 11:26

kzfr napisał/a:
Wiecie co zastanawiam się dlaczego ten Pan z motostat ma takie niskie spalanie?

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17778

Tyle też pali zdrowe 1.4 ze 100% sprawnym osprzętem w budzie Poloneza ;)

Sprawdź też jakie masz wtryski (numer), może poprzedni właściciel coś nakombinował i dlatego go zalewa. Wiem po sobie jak kombinowałem z różnymi wtryskami właśnie w Poldku.

Przepustnicę poprostu solidnie wyczyść, tam nie ma co zmieniać na nowe. Ewentualnie tylko TPS sobie zmień. Natomiast resztę czujników faktycznie możesz zmienić na nowe.

leszczu - Nie Lis 11, 2012 11:30

rafalrz1989 napisał/a:
Sprawdź też jakie masz wtryski (numer)

Do tego podaj jeszcze numer kompa. :wink:

kzfr - Nie Lis 11, 2012 11:53

Sprawdzę to jutro i dam Wam znać. Mam plastikową przepustnicę a na tomateam to chyba nie jest oryginalna od Rovera?
leszczu - Nie Lis 11, 2012 11:57

Cytat:
a na tomateam to chyba nie jest oryginalna od Rovera?

To jest oryginał, ale cena jest bardzo zaporowa. Ogólnie jeśli chcesz nową przepustnice to można kupić od land rovera za 200 zł.

Harry - Nie Lis 11, 2012 12:13

no to spr. lambdę jedz na stacje diag i niech Ci zmierzą skład mieszanki
chudson - Nie Lis 11, 2012 18:58

Cytat:
Wiecie co zastanawiam się dlaczego ten Pan z motostat ma takie niskie spalanie?


Sposób jazdy ma tu również wiele do powiedzenia --->

Cytat:
miałem przykrą niespodziankę przy ostrej zmianie biegów w czasie zabawy w 1/4mili

dariozz - Pon Lis 12, 2012 20:27

Adrian napisał/a:
Moim zdaniem powinno się kupować RC-RV415.

zdecydowanie jest błąd. Powinny byc RC-RV415. Jakiś miesiąc temu kupowałem (RV-413)na allegro i odsyłałem. Sprzedawca wysłał mi 415 i były identyczne jak moje

kzfr - Czw Lis 15, 2012 14:01

Muszę zadać kilka pytań znowu bo "zalewanie" świec jest coraz częstsze i utrudnia mi "wyjazd" z pracy.

- pierw to jak sprawdzić numer wtrysków, gdzie się znajdują
- gdzie znajduje się czujnik temperatury ssania

Od ostatnich 2 dni mam te same problemy. Auto stoi na parkingu, odpala jak zimny bez problemu. Robię 16km w jedną stronę, parkuje na hali gdzie temperatura około 23-27 przez około 4-8h i pierwsze przekręcenie kluczyka "zagadanie i zgaśnięcie na amen"
Kręcenie przez 20min aż do rozładowania akumulatora albo skutku. A jednak wczoraj wypchnąłem go na dwór i po 3min przerwy (od 20min kręcenia) dławi się paliwem po czym odpala i chodzi nie równo, kopci na biało jak smok (na hali jak odpalał też kopcił na biało po takim zalaniu)
Nie wiem czy to ważne ale gdy kręciłem go to pełno zapachu paliwa, i plama benzyny blisko lewego koła.
Nie wiem od czego mam zacząć - wymieniać.

leszczu - Czw Lis 15, 2012 14:23

kzfr, masz te numery kompa ?? Zaczynają się MKC ...
kzfr napisał/a:
- pierw to jak sprawdzić numer wtrysków, gdzie się znajdują

Numer jest na samym wtrysku napisany. A powiedź jaki kolor mają te wtryski ??

Harry - Czw Lis 15, 2012 14:42

a uszczelkę kolektora ssącego masz ok. ? przypadkiem nie zalewa Ci płyn chłodzący ?

http://www.mgfcar.de/sensor/ tutaj masz wartości czujników

kzfr - Pią Lis 16, 2012 14:18

Co do płynu chłodniczego to może masz rację bo zauważyłem że pojawia się olej w zbiorniczku (wcześniej o tym wspominałem ale wydawało mi się że płucze pozostałość)

Komputer nr. MKC 104020

Teraz stawiam na czujnik temperatury ale który? Nie mam kiedy i czym go zmierzyć chyba że jest tu jakiś Roverkowiec w okolicy Katowic lub bliżej Tarnowskich Gór.

Wczoraj powtórka tylko z brakiem efektu zalania (po prostu nie chciał odpalić)

Zrobiłem 20km zatrzymałem się na 10min i po chwili wjechałem do hali. Po 5h wsiadłem do auta przekręcam i nic nawet nie chciał się zadławić. Wyszedłem wypchnąłem na dwór na 10min i zaczął dostawać paliwo po czym odpalił.

leszczu - Pią Lis 16, 2012 16:20

kzfr napisał/a:
Komputer nr. MKC 104020

Komp się zgadza, a patrzyłeś ten kolor wtrysków ??
kzfr napisał/a:
Teraz stawiam na czujnik temperatury ale który?

Sprawdź najpierw ten od temp, który daje wskazania dla ECU.

kzfr - Pią Lis 16, 2012 18:58

tak, kolor beżowy.

Ten czujnik temperatury to jakiej firmy brać?
Przypominam: Rover 214Si 1.4 16v 1997r (103 konny)