|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Brak mocy
pepesza - Sob Lis 24, 2012 16:34 Temat postu: [R400] Brak mocy Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem rovera 400 2.0 tdi czy tam sdi . Od chwili zakupu auto tak srednio jak dla mnie jezdzilo ewidentnie brak mocy jak na 105km. Sprawdziłem kąt, przepływke, turbo pompuje nie ucieka nigdzie powietrze, egr niby chodzi. Swieci sie check wiec odczytalem kod 54 elektro zawor paliwa, podjechalem na warsztat wpielem sie geoboxem i wyskoczyl blad Czujnik albo zawor gaszenia samochodu juz dokladnie nie pamietam. Pod domem otworzylem maske i zauwazylem ze zrobiona jest reczna instalacja (1kabel) od tego czujnika wprost do srodka auta, podejrzewam ze pod stacyjke. Pomyslalem ze komus sie nie chcialo szukac byc moze przerwanego kabla badz zlamengo wiec sam postanowilem to zrobic. Rozprulem instalacje i zorientowalem sie ze do tego czujnika idzie ciut grubszy bialy przewód wiec wziąłem kawałek kabla i podlaczylem ten czujnik tuz przy kostce od komputera na scianie grodziowej. Wsiadam do auta check znikl, ale przestaly sie swiecic swiece zarowe i auto nie zapali na takiej instalce co jest dla mnie dziwne bo wpielem sie praktycznie wprost do komputera, przejscie niby jest .
Wiec me pytanie brzmi, czy to moze byc przyczyna tego niedoboru mocy ? i dlaczego ten czujnik nie reaguje wprost z tej duzej kostki ? padniete Ecu ?
kadzaf - Sob Lis 24, 2012 21:02
Sprawdzales filtry oraz drożnosc przewodow paliwoych ,to pierwsze od czego bym zaczał.
Co do tego zaworka wykrec go i podlacz pod prad w celu sprawdzenia czy poprawie dziala .
A jego zasilanie moze byc bez znaczenia byle po przekreceniu stacyjki prad dochodził a po wyl zapłonu odcianało,wiec nie koniecznie musi byc podlaczany pod wyznaczony do tego celu przewod
pepesza - Nie Lis 25, 2012 00:07
Tak filtr wymieniony przewody sprawdzone, zastanawiam sie nad usterka mechaniczna pompy badz wtryski. Auto co prawda stalo 1.5r nie jezdzone raz na kilka miesiecy odpalone ew rozważam też katalizator , ale w sumie kat gdyby byl zapchany to by lecial zar z wydechu w ostatecznosci go wytne jak skoncza mi sie pomysly.. nie wiem co dalej robic juz, jeszcze jutro podjade do kumpla na porzadny komputer zeby sprawdzil mi wszystkie parametry jakie tylko mozna odczytac.
kadzaf - Nie Lis 25, 2012 16:48
pepesza napisał/a: | zastanawiam sie nad usterka mechaniczna pompy badz wtryski |
Wszystko mozliwe a jak pompa elektyk to wszystko moze byc,dlatego ja dalem sobie spokoj i zalozylem na ciegno wreszcie mam swiety spokoj
pepesza napisał/a: | ew rozważam też katalizator , ale w sumie kat gdyby byl zapchany to by lecial |
gdyby kat blokował to auto bedzie wolek ale po czasie bedzie szlo napewno nie bedzie az tak bardzo trzymac
pepesza - Nie Lis 25, 2012 22:35
Jezeli nic nie wyskoczy mi na kompie to skocze do pompiarzy na wroclaw moze sprawdza mi jakoś tą pompe.. i wtedy dam znac co i jak
Zmieniłeś pompe z elektryka na zwykla a jak ja dobrałeś? Odczułeś jakiś spadek mocy czy tez jakies pogorszenie w pracy silnika ? Jeżeli faktycznie pompa by padla to wolal bym chyba druga niz ja regenerowac bo to sa troche koszta.
kadzaf - Wto Lis 27, 2012 23:37
pepesza napisał/a: | Zmieniłeś pompe z elektryka na zwykla a jak ja dobrałeś? |
W bardzo prosty sposob,od wersji SD (czyli bez coolera)
pepesza napisał/a: | Odczułeś jakiś spadek mocy czy tez jakies pogorszenie w pracy silnika ? |
Jedynie co odczulem to brak problemów z zasilaniem ,chodzi idealnie i wszystko na plus
pepesza - Sob Gru 01, 2012 19:20
Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku .
szoso - Sob Gru 01, 2012 19:27
Bosch 0 460 414 992
kadzaf - Nie Gru 02, 2012 07:54
pepesza napisał/a: | Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku . |
Nie bardzo zrozumiałem,pomogły inne wtryski czy tam ich regeneracja czy pompy ?
pepesza - Nie Gru 02, 2012 14:01
Wtryski sa ok, ewidentna wina pompy . Nie zmienia kąta wtrysku oraz pod wysokim obciazeniem (predkosc + obroty) nie tloczy tyle zupy ile trzeba. Czas na drugą pompe, regeneracja w boshu grubo ponad 1k .
Mysle ze to tyle na ten temat
michu027 - Nie Gru 02, 2012 18:02
Zapewne z tego powodu zostało sprzedane przez poprzedniego właściciela
|
|