Zobacz temat - [L-series] Turbina GT1549
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [L-series] Turbina GT1549

Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 00:40
Temat postu: [L-series] Turbina GT1549
Witam, krotka fotorelacje jak wygląda nasza Turbinka GT1549 w środku :razz: Rozebrać gada jest dość proste jedynie później rozebrać cale to ustrojstwo co siedzi wirnik jest masakra jakaś :neutral:





Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM :mrgreen: :shock: Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia :nook:













Gwint śruby co trzyma wirnik jest lewo strony :!: :!: :!: Mi się o tym zapomniało i urwałem gwint :cry: Ukręciłem go raczej :lol:












Turbinka idzie do piaskowania i polerowania i pójdzie jako eksponat na półkę do mnie do pokoju :wink:

tuners - Wto Gru 11, 2012 06:31

Remi na dlugo bys tak swojego r nie uziemial wiec pokaz co wchodzi zamiast tej :-)
Markzo - Wto Gru 11, 2012 07:19

VNT z laguny ;)
Pływak - Wto Gru 11, 2012 09:16
Temat postu: Re: [L-series] Turbina GT1549
Remigiusz napisał/a:

Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM :mrgreen: :shock: Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia :nook:


Piszesz o wlocie spalin to sprężarki?

Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 11:05

Pływak, Wylocie :wink: Nie chodzi o średnice gdzie trzymam palca tylko głębiej w środku się to zwęża :lol:

[ Dodano: Wto Gru 11, 2012 11:05 ]
tuners, Swojego nie uziemiam Turbina z Laguny na wiosen idzie dopiero :wink:

Pływak - Wto Gru 11, 2012 12:50

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Wylocie :wink:
:


Myślałem, ze na foto jest ta strona wlotowa od kolektora wydechowego :)

Remigiusz - Wto Gru 11, 2012 13:17

Jak to bez Turbo ?? Mam Turbo przecież w środku seryjne. To co rozebrałem to nie jest Turbinka z mojej 45 :wink:

Pływak, Ja coś źle tłumaczę przez mój Polski :razz:

Spaliny z kolektora wydechowego od głowicy lecą tak jak trzymam kciuka tutaj do środka:



Leca w dol i wpadają na wirnik po stronie gorącej. Kierunek spalin jest tak jak trzymam palce i muszą przez to takie wcięcie przelecieć co jest mniejsze od mojego małego palca :wink:



Dalszy ciąg jest taki ze przelatują tutaj do wydechu jak znów mój kciuk przechodzi przez dziurę:


Pływak - Wto Gru 11, 2012 14:47

No to, to jest wlot spalin do turbo, a nie wylot. Tam wlatują spaliny do sprężarki i dalej na łopatki napędzając wirnik. Średnica mała z prostego powodu, mniejsza średnica = większa prędkość przepływajacych spalin i co za tym idzie większa predkość wirnika. Przykład podałeś z dupy z tym biegiem i oddychaniem przez rurke bo diesel nie oddycha spalinami chyba, ze w l serii jest inaczej :P To tak jak z turbiną w elektrowni wodnej lepsza jest węższa ale rwąca rzeka niż szeroka, która praktycznie stoi w miejscu. Proponuje mniej for angielskich, a wiecej podstaw fizyki ;)

Pozdro

Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 01:52

Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione :razz: Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne :wink:

A to z oddychaniem była metafora :mrgreen:

pawel90 - Sro Gru 12, 2012 01:58

a przy rozbieraniu turbinki nie masz przypadkiem tej redukcji gumowej od strony IC pod reka??
Fajny opis:)

Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 02:13

pawel90, Mam nawet i dwie :mrgreen: A co trzeba fote tego zrobić :wink:
pawel90 - Sro Gru 12, 2012 02:22

no jakbyś mogł bo potrzebuje wymiarów. Moja niestety uległa rozpruciu :cry: chyba ze masz zbędna jedną w dobrym stanie, to chetnie się nią zaopiekuje za odpowiednia opłata :wink:
redcloud - Sro Gru 12, 2012 07:39

pawel90 http://allegro.pl/prosta-...2849894798.html
nóweczka :) a wymiary 38/51 mm

Pływak - Sro Gru 12, 2012 08:00

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione :razz: Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne :wink:

Chodzi o to, że napisałeś to tak jak by sama średnica miała tu jakiś wpływ i tylko czekać aż ktoś wpadł by na pomysł zwiekszenia jej co prawdopodobnie nic by nie dało chyba, ze by pogorszyło co bardziej prawdopodobne. Jest ona dobrana do sprężarki. Większa średnica spowodowała by pewnie całkiem inny przepływ gazów na wirnik. W większym turbo i owszem wlot może być wiekszy ale tam wirnik też ma inną średnice, a wszystko musi być ze sobą powiązane. To tak jak by ten biegacz zamiast słomki dostał rure PCV 100 od WC ale miał tak małe płuca, ze nie było by różnicy bo i tak nie był by w stanie wziąc głębszego odechu ;) Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie ;)


Cytat:
A to z oddychaniem była metafora :mrgreen:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Por%C3%B3wnanie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metafora
:D

pawel90 - Sro Gru 12, 2012 08:42

redcloud, Dzięki kolego juz zamowilem :roll:
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 12:54

Pływak, Ale watek nie jest o przeróbce GT1549 tylko fotorelacja jak to wygląda i tyle :wink:
Pływak napisał/a:
Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie ;)


I o to chodzi :mrgreen:

scorpion - Sro Gru 12, 2012 18:37

to jakiego ślimaka teraz zakładasz???a gruszka jest Ci potrzebna? chetnie bym kupił :mrgreen:
Remigiusz - Sro Gru 12, 2012 18:41

scorpion, Potrzebne jest wszystko :wink: GT1852V montuje jest w moim temacie :wink:
Alexi - Sro Gru 12, 2012 20:29

ja mam w garażu całą turbałkę. ;-)
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 17:23



Tak wyglada wlot od zimnej strony .Czyzby była blokada :-|

Firq - Pon Gru 31, 2012 17:29

Remigiusz, czyżby to była Trubinka ode mnie ?? :D
jeśli tak to cieszy mnie to że płuca stare mojego MG-ka będą jako eksponat stały :D

Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 17:58

Firq, hehe.. dokładnie jest to twoja bo nowym roku idzie na piaskowanie :mrgreen:
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 18:28

czyli to jednak od MG ?
Wezme tez moja tak zrobie jak ta Firqa :twisted: bo inaczej chyba nie dowiem sie :mrgreen:

Firq - Pon Gru 31, 2012 18:33

to super :) kadzaf, a Turbinka jest Remigiusza, bo zapłacił mi za nią austriackim przelewem procentowym na zlocie %%%%% :D ale ode mnie :P
czuje sie zaszczycony że ta dmuchawka będzie odnowiona i jako eksponat posłuży :D

[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 18:33 ]
czego sie nie dowiesz ??

kadzaf - Pon Gru 31, 2012 18:36

Firq napisał/a:
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 18:33 ]
czego sie nie dowiesz

patrz moj ostatni post na poprzedniej stronie

Firq - Pon Gru 31, 2012 18:38

kadzaf, nie żadna blokada bo otwór w środku zasysa powietrze wirniku któregonie ma na foto napędza je i wylatuje tą rurą u góry po lewej :D
kadzaf - Sob Sty 05, 2013 22:39

Firq napisał/a:
kadzaf, nie żadna blokada bo otwór w środku zasysa powietrze wirniku któregonie ma na foto napędza je i wylatuje tą rurą u góry po lewej :D

Rzeczywiscie masz Firq racje ,roznica jest ułozeniu łopatek w wirnikach stad włąsnie taki kształ odbudowy.
Twoje pewnie made in UK była :D moja Franca hehe :D
Jako iż turbko w dostatecznym stanie (pewnie te 1,8bara robiło robote )
nie mogłem obejsc sie bez małej modyfikacji :mrgreen:

Firq - Nie Sty 06, 2013 14:21

no robiło robiło :D
Remigiusz - Wto Sty 29, 2013 00:56

Kilka części jest po piaskowaniu i dziś były malowane na kolor "kuty metal" :wink:



Zabrałem się jeszcze za polerkę strony zimnej i wychodzi prawie na lustro :mrgreen:





[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 00:56 ]
Ok polerka jest gotowa bo już mam dość :mrgreen:




Raptile - Pią Lut 01, 2013 00:11

up
Remigiusz - Pią Lut 01, 2013 00:21

Turbina już prawie gotowa dostała strona gorąca kolor Thaiti Blue Rovera bo mi została jeszcze puszka z R220 :razz:





Pływak - Pią Lut 01, 2013 07:47

To jest zwykly lakier bazowy? Przy EGT ktore moze miec nawet 800 stopni (ktos mial kiedys sprawdzic i chyba nikt nie sprawdzil ile jest naprawde w modzonej l seri) to jest poroniony pomysl tym bardziej wewnatrz...
Markzo - Pią Lut 01, 2013 07:48

Remigiusz napisał/a:
Turbinka idzie do piaskowania i polerowania i pójdzie jako eksponat na półkę do mnie do pokoju

Pływak - Pią Lut 01, 2013 07:51

Moj blad poj$#$ mi tematy ze zmienna geo. Co 5 min temat o turbo albo l serii, a ostatnio rzadko bywam i sie gubie ;) jak jako eksponat to ok :D
Markzo - Pią Lut 01, 2013 08:00

Pływak napisał/a:
Moj blad poj$#$ mi tematy ze zmienna geo. Co 5 min temat o turbo albo l serii, a ostatnio rzadko bywam i sie gubie jak jako eksponat to ok
:ok: faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge ;D
Remigiusz - Sob Lut 02, 2013 16:31

Pływak, :mrgreen: haha.. no jako eksponat idzie, jak by to wchodziło do auta to bym tego nawet nie lakierował bo by odpadło :P I tak najpierw było malowane cynkiem potem baza i bezbarwnym :wink:

Jutro jak mi się uda i wyschnie bezbarwny lakier to będę składał do kupy Turbo :wink:

-----------------------

ok Turbo zrobione :razz: Stoi sobie teraz na półce :mrgreen:





Markzo - Sob Lut 02, 2013 16:42

fajny motyw :D
kadzaf - Sob Lut 02, 2013 21:25

ciekaw jestem na jakie cisnienie ustawił :mrgreen:
Remigiusz - Sob Lut 02, 2013 23:22

kadzaf, hahhaa... nie wiem jak na jakie ciśnienie jest ustawione :mrgreen: Ale raczej na serii :razz:
Firq - Nie Lut 03, 2013 23:48

hehe jak nic nie zmieniałeś Remigiusz, to jest na niej 1.8 bara :) :P
Pływak - Nie Lut 03, 2013 23:56

Mogłeś remi podswietenie w srodek dać i silnik zeby się kręciła ;)


Markzo napisał/a:
:ok: faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge ;D


A ja za swojego sie od roku zabieram i sie zabrac nie moge :/

kadzaf - Pon Lut 04, 2013 08:30

Firq napisał/a:
hehe jak nic nie zmieniałeś Remigiusz, to jest na niej 1.8 bara :) :P

To moze teraz wirnik odleciec ,tym bardziej ze Remiego siła rozpierała i ukrecił nakretke na wirniku (,ciekaw jestem ilu metrowej przedłuzku użył ze u dało mu sie zerwac nakretke M5) :twisted:

Pływak napisał/a:
Markzo napisał/a:
:ok: faktycznie, ludzie dłubia lseries na potęge ;D


A ja za swojego sie od roku zabieram i sie zabrac nie moge :/

A wszystko przez to ze silniki sa praktycznie za free , (porównujac koszt słupa miedzy R ,VW czy innym )
To moga klękać na potęge :mrgreen:

Pływak - Pon Lut 04, 2013 08:43

Slupek JTD mozna za tysiaka wyrwac wiec tez nie kosmos. Co lepsze wszystko mam juz przygotowane zostalo kupienie turbo wiekszego, ktore pasuje plug & play bez rzezby i jechanie na strojenie ale na nowe turbo mnie nie stac, a za uzywka bym musial posmigac po szrotach i poszukac czegos niezajechanego tylko nie mam kiedy :/
Remigiusz - Pon Lut 04, 2013 09:20

Pływak, Myslalem ze zrobić oświetlenie na LEDach SMD w środku ale jakoś mi się nie chce :mrgreen:

kadzaf, Normalnie kluczem nasadowym i ręka bo druga trzymałem przez rękawice wirnik :wink: Sie trochę dziwiłem jak się ukręciło :wink:

Firq, 1.8 nie ma bo rozkręcałem tez cal Wastegate wiec jest na pewno poniezej 1bara bo a nie chciało mi się na kompresorze ustawiać :razz:

kadzaf - Pon Lut 04, 2013 09:47

Remigiusz napisał/a:
kadzaf, Normalnie kluczem nasadowym i ręka bo druga trzymałem przez rękawice wirnik :wink: Sie trochę dziwiłem jak się ukręciło :wink:

Taki joke miał byc :mrgreen:

Remigiusz napisał/a:
Firq, 1.8 nie ma bo rozkręcałem tez cal Wastegate wiec jest na pewno poniezej 1bara bo a nie chciało mi się na kompresorze ustawiać :razz:

Remi jak to Remi cos czuje ze chyba pojdzie pofatyguje sie i jednak ustawi te 1,3-1,4bara. :mrgreen:

pawel_cz - Czw Mar 21, 2013 13:42

redcloud napisał/a:
pawel90 http://allegro.pl/prosta-...2849894798.html
nóweczka :) a wymiary 38/51 mm


Panowie, króciutkie pytanie. Ta redukcja z linku, to ma takie same wymiary jak redukcja w R400 SDi?

Dzięki

kadzaf - Czw Mar 21, 2013 18:42

raczej tak w koncu wszystkie silniki miały ten sam osprzet jedynie roznice były w kształtach wezy oraz IC .(prowadzenie przewodow)