Zobacz temat - [Rover 200] PROBLEM Z TEMPERATURA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] PROBLEM Z TEMPERATURA

mmmm89 - Sob Kwi 27, 2013 20:33
Temat postu: [Rover 200] PROBLEM Z TEMPERATURA
Witam.

Problem zaczal sie od bardzo szybkiego wlaczanie sie wiatraka przez przejechanie niewielkiej ilosci kilometrow. Dzisiaj zauwazylem cos bardzo dziwnego rano dolalem do zbiorniczka wyrownawczego okolo pol litra pynu chlodniczego i po przejechaniu kilku kilometrow wskaznik od temeratury dziwne skakal raz byl blisko czerwonej kreski raz na srodku, gdy dotarlem do domu okazalo sie ze nie ma ani kropli plynu w zbiorniczku. Prosze o pomoc !

sTERYD - Sob Kwi 27, 2013 20:37

Sprawdź dokładnie, czy nie ma gdzieś wycieku i ewentualnie wymień korek na początek
mmmm89 - Sob Kwi 27, 2013 23:53

Korek czego??? mozna jeszcze jakies podpowiedzi? ;> Moze uszkodzony termostat jest ?
sTERYD - Nie Kwi 28, 2013 09:38

zbiorniczka wyrównawczego. Zacznij od najprostszych rzeczy Termostat raczej nie spowoduje wyrzucania płynu
kadzaf - Nie Kwi 28, 2013 10:02

sTERYD napisał/a:
Termostat raczej nie spowoduje wyrzucania płynu

Bywały przypadki ze po wyjeciu termostatu wyrzucał płyn tak wiec nie do konca z tym bym zgodził sie :razz:

Sprawdz równiez rurke odpowietrzajaca chłodnice(ta która przelewa płyn do zbiorniczka) oraz w trakcie jazdy jak wskazówka powedruje na czerwne sprawdz czy cała chłodnica jest goraca (góra i dól)

leszczu - Nie Kwi 28, 2013 10:13

A ja bym sprawdził jak olej wygląda.
robsson78 - Nie Kwi 28, 2013 11:59
Temat postu: Re: [Rover 200] PROBLEM Z TEMPERATURA
mmmm89 napisał/a:
wskaznik od temeratury dziwne skakal raz byl blisko czerwonej kreski raz na srodku

Jak skakał ? Były to płynne przejścia wskazówki czy nagłe skoki ?

mmmm89 - Nie Kwi 28, 2013 15:05

jak dla mnie byly to nagle skoki, ten wskaznik byl w normalnym polozeniu nagle w ciagu dwoch sekund juz prawie pod czerwona kreska i znowu po jakies 10 sekundach no normalnego punktu wracal.
leszczu - Nie Kwi 28, 2013 17:13

mmmm89 napisał/a:
jak dla mnie byly to nagle skoki, ten wskaznik byl w normalnym polozeniu nagle w ciagu dwoch sekund juz prawie pod czerwona kreska i znowu po jakies 10 sekundach no normalnego punktu wracal.

Wychodzi na to że termostat sie nie otwiera i wentylator się uruchamia i schładza silnik, ale to na nic bo po jakimś czasie dalej go przegrzewasz. Jak dla mnie to termostat do wymiany.

mmmm89 - Nie Kwi 28, 2013 18:16

a mozna wiedziec gdzie znajduje sie termostat w Roverze 200?
leszczu - Nie Kwi 28, 2013 18:22

http://www.roverki.pl/tec...ch-serii-k.html
Nr.13 Obudowa termostatu.

sTERYD - Nie Kwi 28, 2013 19:26

leszczu, żartujesz, że wentylator schłodzi silnik przy zamkniętym termostacie?
Prędzej to po prostu bąbel pojawiający się na czujniku, a płyn jest cały czas gorący, bo jest go za mało.

leszczu - Nie Kwi 28, 2013 20:19

sTERYD napisał/a:
leszczu, żartujesz, że wentylator schłodzi silnik przy zamkniętym termostacie?

Na te chwile nic innego nie przychodzi mi do głowy.

I cały czas nie wiemy jak wygląda olej i płyn chłodniczy, bo śmiem twierdzić, że przy takich skokach temperatur w silniku, z uszczelki zostały strzępy. :neutral:

robsson78 - Nie Kwi 28, 2013 21:14

Nagłe skoki wskazówki można wytłumaczyć problemem z masą.
Tak było u mnie ale z tak niskim stanem płynu jak u mmmm89 przyczyna może być inna :engry:

mmmm89 - Pon Kwi 29, 2013 07:28

wracajac z pracy bylem zmuszony jechac kilka km bez plynu w zbiorniczku wyrownawczym. Auto mialo jeden taki skok temperatury, plyn znowu dziwnie przez noc gdzies zaginal, wlaczyl sie wiatrak, sprawdzilem chlodnice to jak dla mnie ona byla chlodna moze w jedym punkcie jedynie lekko ciepla.
ArekL - Pon Kwi 29, 2013 08:19

Ja bym zaczął od odpowietrzenia układu.
Następnie zlokalizowanie wycieku i termostat.

A problem z nagłymi skokami wskazówki faktycznie może leżeć w masie - sprawdź.

perzyk23 - Wto Kwi 30, 2013 22:45

Sugeruje kupno nowego korka zbiorniczka wyrównawczego (no chyba, że już kupiłeś nowy to nie było tematu :) )

Odpowietrz układ ale zanim to zrobisz to sprawdź czy:

- jaki jest poziom oleju w silniku oraz czy nie ma nim białego nalotu (tudzież majonezu)
- czy czasem gdzieś w zbiorniczku wyrównawczym też nie ma "majonezu",
- czy nie ma wycieków np. luźne opaski na wężach lub czy nie leci z pod uszczelki głowicy (trzeba wskoczyć pod autko i obadać to organoleptycznie :D )
- wymiana termostatu też wskazana
- czy czasem nie jest uszkodzona chłodnica i nie puszcza płynu (np. ja tak miałem... przez co wszystko sie sypało :/ )