Zobacz temat - [R416Si] skrzynia i inne problemy :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si] skrzynia i inne problemy :)

dawid257 - Sro Maj 29, 2013 21:56
Temat postu: [R416Si] skrzynia i inne problemy :)
witam. mam pare pytan zwiazanych z roverem 1.6 Si.

1. czy skrzynia z rovera 200 lub 400 tylko z silnika 1.4 podejdzie do 1.6 i czy wysprzeglik caly ta lapa bedzie pasowac? bo moja strasznie chuczy a dopiero kupilem to auto to moze wymienie.
2. i co moze byc przyczyna ze podczas jazdy jak sie wysprzegli lub przy dojezdzaniu do skrzyzowania i juz wciskaniu sprzegla gasnie?
3. i jeszcze problem z migajacym srs-em podczas jazdy. co to moze byc? tasma pod kierownica od poduszki czy cos?

z gory dziekuje za pomoc

marc87 - Sro Maj 29, 2013 23:18

ad.3 Miałem ten problem po demontażu kierownicy...pomogło poprawienie styków tego żółtego kabla poduszki :)
dawid257 - Czw Maj 30, 2013 08:32

a na moje pozostale pytania odpowie ktos? i jeszcze dochodzi jedno jaka jest potrzebna nasadka do odkrecenia srub glowicy? jaki jest rozmiar tego torxa wewnetrznego?
sTERYD - Czw Maj 30, 2013 09:50

1 podejdzie. Szukajka nie gryzie
2 krokowiec. Szukanie nie boli :twisted:

dawid257 - Czw Maj 30, 2013 16:04

to krokowiec to tylko wyczyscic? a z ta skrzynia to moze byc z rovera 200 i r400 z silnikami 1.4? a ewentualnie jak szumi juz bardzo to wystarczylo by to lozysko na walku wymienic?
leszczu - Czw Maj 30, 2013 16:18

Krokowiec wyczyścić, a jak nie pomoże to wymiana na używany.
dawid257 napisał/a:
z ta skrzynia to moze byc z rovera 200 i r400 z silnikami 1.4?

Skrzynia w 1.4 i 1.6 różnią się przełożeniami biegów, nie znacząco, ale zawsze. :wink:
Po za tym w R200 łapa sprzęgła chodzi na lince, a w r400 na wysprzęglik, wiec trzeba przekładać łapę, a z tego co mi wiadomo nie jest to proste.

sTERYD - Czw Maj 30, 2013 16:36

leszczu napisał/a:
z tego co mi wiadomo nie jest to proste

Chyba jednak nie jest tak źle

dawid257 - Czw Maj 30, 2013 19:29

tylko to gasniecie nie wystepuje caly czas wlasnie. zauwazylem jeszcze ze kabel idacy do cewki jest jakis poizolowany i nie wiem czy to tez moze byc przyczyna?

[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 19:29 ]
Jeszcze jakby mi ktoś dziś powiedzial jaką jest potrzebna ta nasadka do głowicy? torx 12czy 14?bo chciałem jutro kupić bo czeka mnie wymiana uszczelki

leszczu - Czw Maj 30, 2013 19:40

dawid257 napisał/a:
Jeszcze jakby mi ktoś dziś powiedzial jaką jest potrzebna ta nasadka do głowicy? torx 12czy 14?bo chciałem jutro kupić bo czeka mnie wymiana uszczelki

12

dawid257 - Sob Cze 01, 2013 19:22

mam jeszcze pytania do was. czy wymieniac przy te tulejki ustalajace przy wymianie uszczelki? bo dostalem takie do kompletu z uszczelka 4 sztuki tylko nie wiem po co 4 jak tam są dwie takie.

i czy pod ktoras sruba glowicy ma byc podkladka? bo kurcze sciaglem glowice i potem jak ja odwrocilem na szmatce to wypadla podkladka i nie wiem skad?

jesli ktos zna odpowiedzi na te pytania to bedzie dobrze :)

[ Dodano: Pią Maj 31, 2013 17:26 ]
z tulejkami juz doszedlem ze 4 sa bo 2 dodatkowe pod mocowanie walku tylko skad ta podkladka. pomoze ktos?

[ Dodano: Sob Cze 01, 2013 19:22 ]
mam pytanie. stosowal ktos podkladki pod sruby glowicy?

leszczu - Sob Cze 01, 2013 20:15

dawid257 napisał/a:
mam pytanie. stosowal ktos podkladki pod sruby glowicy?

A po co te podkładki ??

Artu - Sob Cze 01, 2013 20:47

dawid257 z tego co piszesz to kupując auto w takim stanie wdepnąłeś w niezłe .....

Co do kwestii technicznych - jak koledzy już pisali skrzynia różni się przełożeniami. Ja kupując swojego Roverka z silnikiem 1.6 miałem wrzuconą z 1.4 (o czym wówczas nie wiedziałem), niestety posypała się - dawcą okazał się Rover 200 z silnikiem 1.6.

Przełożenie łapy to nie problem, w posiadając odpowiednie narzędzia powinno zająć Ci to kilkanaście minut. Warto w trakcie swapa skrzyni wymienić również uszczelniacze półosi.

Aha - kupując dawcę możesz odkręcić korek spustowy oleju (który jest namagnesowany) i zobaczyć jak dużo opiłków się na nim znajduje.

dawid257 - Sob Cze 01, 2013 20:53

Artu, wiesz auto bylo z male pieniadze zrobie uszczelke bez nowych srub i nawet jak nowa skrzynia to 500zl doloze. nie masz namiarow na kogos kto ma skrzynie do 416?
leszczu - Sob Cze 01, 2013 20:57

No patrz, żebyś uszczelki jeszcze raz nie robił. śruby zawsze wymieniamy na nowe. Niekosztują tez majątku, bo komplet można wyrwać już za 150 zł
dawid257 - Sob Cze 01, 2013 21:05

http://allegro.pl/szpilki...3277843377.html a te sruby myslisz byly by dobre?
leszczu - Nie Cze 02, 2013 10:20

Powiem szczerze, że tak zapakowanych śrub jeszcze nie widziałem. wyglądają na nowe, wiec nawet takie się nadadzą. Lepsze nowe najtańsze niż używane oryginalne.
dawid257 - Nie Cze 02, 2013 10:42

wzialem te sruby zobaczymy co z tego wyjdzie. uszczelke mam ta z tymi silikonowymi wzmocnieniami. a te tulejki ustalajace glowice i skrzynke walkow tez wymieniac? bo nie chce tego raczej wyciagac. chyba to mozna stare zostawic tak?
leszczu - Nie Cze 02, 2013 10:49

dawid257 napisał/a:
a te tulejki ustalajace glowice

Mogą zostać stare.
dawid257 napisał/a:
skrzynke walkow tez wymieniac?

Jaka skrzynka ??

dawid257 - Nie Cze 02, 2013 11:07

nie wiem czy to sie skrzynka nazywa czy inaczej. chodzi mi o to co sie naklada na walki i jest na 24 sruby przykrecane. bo wyciagalem walki do planowania
leszczu - Nie Cze 02, 2013 11:22

A chodzi ci po pokrywę walków. Nie to zostaje stare tylko dokręcaj to w kolejności i daj silikonu pod ta pokrywe, tylko nie dużo żeby nie zatkać kanałów olejowych.
dawid257 - Nie Cze 02, 2013 11:23

no tak wlasnie myslalem lekko to silikonem uszczelnic. a jeszcze pytanie. tam wokol tulei jest ten plaszcz wodny i tam ma byc plyn nie?a te kanaly olejowe to sa takie jakby trojkatne?
leszczu - Nie Cze 02, 2013 11:52

dawid257 napisał/a:
tam wokol tulei jest ten plaszcz wodny i tam ma byc plyn nie?a te kanaly olejowe to sa takie jakby trojkatne?

Zgadza sie.

dawid257 - Pon Cze 03, 2013 20:32

narazie jeszcze jedno pytanko. wie ktos co jest przyczyna wypadania szyby bocznej przedniej od strony kierowcy? podczas podnoszenia wypada z tej prowadnicy gumowej jakby. czy to trzeba wymienic cale te stalowe prowadnice z koleczkami? czy cos jeszcze ? czy te gumowe tez? bo pryskalem tam zeby moze te gumy nie trzymaly ale nadal to samo. i te koleczka sie nie kreca w tych prowadnicach
sTERYD - Pon Cze 03, 2013 22:28

dawid257, Każde pytanie, które zadajesz było już omówione na forum, także proszę użyj funkcji szukaj zanim zadasz kolejne.