Zobacz temat - [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów

mauser - Sro Cze 05, 2013 22:21
Temat postu: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
Witam, jak zdemontować gałkę skrzyni biegów?

Chcę wymienić żarówki w nawiewie i panel nie chce zejść chyba właśnie przez drążek skrzyni.

paczek12111 - Sro Cze 05, 2013 22:34
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
mauser napisał/a:
Witam, jak zdemontować gałkę skrzyni biegów?

Chcę wymienić żarówki w nawiewie i panel nie chce zejść chyba właśnie przez drążek skrzyni.


Musisz podważyć płaskim śrubokrętem zeby odpiąć mieszek(jest na zatrzaski) a poźniej normalnie odkręcasz:)

Filmik:http://www.youtube.com/watch?v=NXhEn5n2FDA

mauser - Sro Cze 05, 2013 22:40
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
paczek12111 napisał/a:
mauser napisał/a:
Witam, jak zdemontować gałkę skrzyni biegów?

Chcę wymienić żarówki w nawiewie i panel nie chce zejść chyba właśnie przez drążek skrzyni.


Musisz podważyć płaskim śrubokrętem zeby odpiąć mieszek(jest na zatrzaski) a poźniej normalnie odkręcasz:)

Filmik:http://www.youtube.com/watch?v=NXhEn5n2FDA


Link nie działa

paczek12111 - Sro Cze 05, 2013 22:47
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
mauser napisał/a:
paczek12111 napisał/a:
mauser napisał/a:
Witam, jak zdemontować gałkę skrzyni biegów?

Chcę wymienić żarówki w nawiewie i panel nie chce zejść chyba właśnie przez drążek skrzyni.


Musisz podważyć płaskim śrubokrętem zeby odpiąć mieszek(jest na zatrzaski) a poźniej normalnie odkręcasz:)

Filmik:http://www.youtube.com/watch?v=NXhEn5n2FDA


Link nie działa


Podeślę ci na PW:)

mauser - Sro Cze 05, 2013 23:20
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
paczek12111 napisał/a:
mauser napisał/a:
paczek12111 napisał/a:
mauser napisał/a:
Witam, jak zdemontować gałkę skrzyni biegów?

Chcę wymienić żarówki w nawiewie i panel nie chce zejść chyba właśnie przez drążek skrzyni.


Musisz podważyć płaskim śrubokrętem zeby odpiąć mieszek(jest na zatrzaski) a poźniej normalnie odkręcasz:)

Filmik:http://www.youtube.com/watch?v=NXhEn5n2FDA


Link nie działa


Podeślę ci na PW:)


Widziałem ten filmik, ale ja mam trochę inną gałkę i nie ma w niej tego białego plastiku :(

Taką mam http://www.cargurus.com/C...Filter=INTERIOR

paczek12111 - Czw Cze 06, 2013 08:02
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
No i u mojego ojca jest taka sama. sposób taki sam. włóż płaski śrubokręt miedzy gałke a plastikowe zakończenie mieszka(taki jakby kwadracik) to jest taka szczelinka miedzy tymi dwoma elementami:)
mauser - Czw Cze 06, 2013 08:22
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
paczek12111 napisał/a:
No i u mojego ojca jest taka sama. sposób taki sam. włóż płaski śrubokręt miedzy gałke a plastikowe zakończenie mieszka(taki jakby kwadracik) to jest taka szczelinka miedzy tymi dwoma elementami:)


Kurde siedziałem nad tym wczoraj, i próbowałem pomiędzy gałką a mieszkiem jest ciasno nie chce wejść nawet śrubokręt. Poza tym u mnie zakończenie mieszka jest z tej dermy (skóry?) nie ma żadnego plastiku! Nie chce nic zepsuć bo siły mam więcej niż cierpliwości :(

Włącznik świateł awaryjnych oczywiście pękł przy demontażu... :/

paczek12111 - Czw Cze 06, 2013 08:37
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
hmm. zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda:) ja kierowałem się tym co było na filmiku i udało sie bez problemu wszystko rozebrac:)
mauser - Czw Cze 06, 2013 08:53
Temat postu: Re: [R416 Si] Demontaż gałki zmiany biegów
paczek12111 napisał/a:
hmm. zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda:) ja kierowałem się tym co było na filmiku i udało sie bez problemu wszystko rozebrac:)


Na tych zdjęciach widać wyraźniej http://forum.autohoje.com...oon-3-anos.html

tronsek - Czw Cze 06, 2013 09:03

mauser, Wcale nie musisz wykręcać gałki. Możesz to zrobić w ten sposób: http://www.roverki.pl/zro...-serii-400.html Moim zdaniem prościej.
mauser - Czw Cze 06, 2013 09:11

tronsek napisał/a:
mauser, Wcale nie musisz wykręcać gałki. Możesz to zrobić w ten sposób: http://www.roverki.pl/zro...-serii-400.html Moim zdaniem prościej.


Hmm i chyba tak zrobię, dzięki.

Znalazłem przy okazji to http://moto.gratka.pl/tre...6-14980424.html więc chyba ta gałka w ogóle się nie odkręca?

tronsek - Czw Cze 06, 2013 09:17

mauser napisał/a:
więc chyba ta gałka w ogóle się nie odkręca?
Odkręca się.
mauser - Czw Cze 06, 2013 09:24

tronsek napisał/a:
mauser napisał/a:
więc chyba ta gałka w ogóle się nie odkręca?
Odkręca się.


A trzeba coś podważać?

tronsek - Czw Cze 06, 2013 09:35

mauser napisał/a:
A trzeba coś podważać?
Trzeba tylko odpiąć mieszek. Jak zdemontujesz konsolę, to zobaczysz o co chodzi.
ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 09:51

U mnie gałka ma niewielki luz i chce coś z tym zrobić.
Udało mi się odpiąć meszek od góry:

http://obrazki.elektroda...._1370505021.jpg
http://obrazki.elektroda...._1370505024.jpg

Ale jak odkręcić tą gałkę? Ona normalnie się wykręca? Używam na nią pewnej siły ale nie bardzo chce drgnąć.
Jak potem jest z jej ustawieniem po wkręceniu? Trzeba tak wkręcić aby była prosto czy mozę jest jakiś mechanizm do ustawiania?

falar - Czw Cze 06, 2013 10:59

Tą gałkę "kwadratową" da się zdjąć, ma dwa zatrzaski z przodu i z tyłu (które łatwo złamać przy próbie demontażu) i wykręca się ją. Motyw z wciskaniem śrubokrętu działa tylko z tą okrągłą, dużą R45.
ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 11:00

Ta moja ma zatrzaski? Gdzie, tam w głębi?
falar - Czw Cze 06, 2013 11:01

mogę zrobić zdjęcie zdemontowanej :-)
ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 11:07

Chętnie zobaczę ;)

Udało mi się zsunąć ten srebrny pierścień pod gałką, widzę takie jak by dwa zatrzaski po bokach, dość solidne.

falar - Czw Cze 06, 2013 11:11

Gałka nr 1 ma gwint, jest wykręcana i ma zatrzaski (na zdjęciach jeden z tych zatrzasków jest ułamany):

http://imageshack.us/a/img443/6176/cam00057z.jpg

http://imageshack.us/a/img543/1971/cam00055.jpg

http://imageshack.us/a/img844/1846/cam00054g.jpg


Gałka nr 2 nie ma gwintu i można ją zdjąć kręcąc lekko na boki i ciągnąc:
http://imageshack.us/a/img853/5139/cam00059q.jpg

http://imageshack.us/a/img40/8474/cam00058z.jpg

ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 11:31

U mnie jest jeszcze coś innego, takie coś mam po bokach:
http://obrazki.elektroda...._1370511037.jpg
http://obrazki.elektroda...._1370511040.jpg
http://obrazki.elektroda...._1370511043.jpg

falar - Czw Cze 06, 2013 11:34

Dość dziwnie to wygląda :-|
To chyba nie jest fabryczna gałka? Mocowanie wygląda podobnie do tego z gałki nr2 ale nie ma poniżej białego pierścienia, o który by można oprzeć śrubokręt żeby to podważyć.

Ja mam u siebie w R400 drążek i gałkę z R45 i wygląda to nieco inaczej.
Na pewno wykręcana (z gwintem) była tylko w R400 z PG1 i tą najmniejszą gałką, reszta to wciskane.

ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 11:40

Gałka jest fabryczna, dolny pierścień zsunąłem:
http://obrazki.elektroda...._1370511563.jpg

A sama gałka wygląda tak:
http://obrazki.elektroda...._1370511605.jpg

falar - Czw Cze 06, 2013 11:51

Mówiłem o tym białym, u mnie on jest w jednym kawałku i nie da się go zsunąć :shock:

edit
Ok, już widzę, Twoja gałka jest taka sama jak ta nr2 (tyle że skórzana), powinna zejść do góry, na 100% nie ma w niej gwintu.

ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 11:58

Ciągnę ale nie bardzo idzie.
Mógł byś zrobić jej zdjęcie od środka? To znaczy tam gdzie wchodzi drążek.

falar - Czw Cze 06, 2013 12:10

OK, ale za dużo tam nie widać.
A te jakby zatrzaski po bokach nie wchodzą za bardzo do środka, a nie też specjalnie nie wystają na zewnątrz więc możliwe że na drążku jest coś wystającego o co one się zaczepiają.

http://imageshack.us/a/img163/2092/cam00066k.jpg
http://imageshack.us/a/img203/8610/cam00065e.jpg
http://imageshack.us/a/img703/9482/cam00064h.jpg
http://imageshack.us/a/img259/4778/cam00061d.jpg
http://imageshack.us/a/img834/8199/cam00060.jpg
http://imageshack.us/a/img515/1609/cam00059g.jpg

ADI-mistrzu - Czw Cze 06, 2013 12:19

Ooo.. zeszło tak jak pisałeś, plus dla Ciebie ;)
mauser - Czw Cze 06, 2013 15:45

No więc tak, tą gałkę którą ja mam odkręca się jedynie trzeba trzymać mocno mieszek podczas kręcenia. I nic nie trzeba podważać itp.

Żarówki podświetlenia działają (drugi raz bym tego już nie robił :???: ) ale przestało działać podświetlenie przycisku awaryjnego :-| W nim jest żarówka???

tronsek - Czw Cze 06, 2013 16:42

mauser napisał/a:
przestało działać podświetlenie przycisku awaryjnego W nim jest żarówka???
:taa: Tak, jest żaróweczka typu R3mini o mocy 1,2W. Dostępna w każdym sklepie elektronicznym w cenie ok. 2zł.
mauser - Czw Cze 06, 2013 20:37

tronsek napisał/a:
mauser napisał/a:
przestało działać podświetlenie przycisku awaryjnego W nim jest żarówka???
:taa: Tak, jest żaróweczka typu R3mini o mocy 1,2W. Dostępna w każdym sklepie elektronicznym w cenie ok. 2zł.


Jeszcze byś mi powiedział jak się do niej dostać? :P

[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 20:37 ]
Ok już mam, jak by komuś też to było potrzebne to trzeba to małe okrągłe, brązowe delikatnie przekręcić palcem i żaróweczka wypadnie sama