Zobacz temat - [R416] Zawieszanie się obrotów + eksploatacja na LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Zawieszanie się obrotów + eksploatacja na LPG

voice1983 - Sob Cze 08, 2013 11:13
Temat postu: [R416] Zawieszanie się obrotów + eksploatacja na LPG
Witam, mam do was dwa małe pytanka natury technicznej :-) Jako jeden z niewielu w Polsce zaryzykowałem i postawiłem swojego roverka na taxi. nie ukrywam, że się opłaciło :-) autko wbrew panującej w śród ludzi opinii nieźle się sprawuje :-) . Ale do rzeczy: 1. Autko po dłuższym postoju ( i tylko w czasie postoju np. korki czy oczekiwanie na klienta) zaczyna po dodaniu gazu utrzymywać obroty na poziomie 2000 po jakimś czasie wyżej. Po podważeniu pedału gazy oczywiście opadają do normalnych jednak po ponownym wciśnięciu i puszczeniu pedału znów rosną. dodam że na np. 1 biegu autko w czasie podwyższonych obrotów także samoistnie przyspiesza do tych przykładowych 2000obr. Po przejechaniu kilku km bez stawania problem zanika. dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko latem przy wysokich temperaturach i (dziwne) głównie w dzień. Proszę o radę co może być przyczyną. 2. Chciałbym zasięgnąc opinii jak nasze silniczki 1.6 roverowskie spisują się z gazem gdyż w końcu planuje założyć. Proszę szczerze czy są jakieś problemy z silniczkami po założeniu i jak sprawują się roverki na gazie. Czy ich żywotność się skraca w znacznym stopniu. Dodam, że mój ma przejechane 191000km i jakiś znikomy problem z wyciekiem płynu chłodzącego to wszytko. Proszę o możliwie szybką odpowiedź ponieważ dziś planuje podjąć decyzje co do gazu i w poniedziałek wstawiać - Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziękuję za dotychczasową pomoc!!
leszczu - Sob Cze 08, 2013 11:20

Twój problem leży w przepustnicy, która z biegiem czasu się zużyła. Na początek możesz lekko poluzować linkę przy przepustnicy, jeśli nie pomoże to szukaj metalowej przepustnicy.
czort - Sob Cze 08, 2013 11:50

Mój Rover spisywał się świetnie na moim przykładzie, R214i
Miałem plasitkową przepustnicę, też się zawieszały obroty, co było strasznie denerwujące. Wymieniłem na metalową i wszystko wróciło do normy.
Tak jak mówi Leszczu wymień przepustnicę, możesz również ją umyć wyczyścić...
Na gazie zrobiłem ok 60.000km i nic nie robiłem tylko filtry. Nawet nie brał oleju..
Co prawda silnik serii K jest strasznie wrażliwy na szarpania.
Jest krótki czas wtrysku 1,7ms.
Dobry gazownik napewno bedzie wiedział jak odpowiednio ustawić..
Mój Roverek 1,4 75km w trasie palił do 7,5l/100km
W mieście, tylko w mieście do 10l..

adamek.o2 - Sro Cze 12, 2013 13:58

Kolego voice u mnie roverek 1,6 na gazie od około roku. Spisuje się świetnie.
Instalację kompletną najnowszej gen. mam firmy LPG tech z Białegostoku. Zakładana u mechanika wprawionego, który zakładał instalacje i w starych trupach i w nowych autach np. klasy SUV.
Osobiście BARDZO POLECAM posiadanie instalacji LPG głównie przy dużych odległościach. Ja głównie jeżdżę po trasie 85% trasa / 15% miasto spalanie nigdy powyżej 10l mi nie skoczyło, także inwestycja zwróciła się w około pół roku.
Silniczek oleju troszeczkę mi pobiera, ale to z innego powodu, jeszcze przez założeniem LPG.

PAMIĘTAĆ BEZWZGLĘDNIE o serwisie instalacji co 10tys, a przy zakładaniu zwrócić uwagę na
krótki czas wtrysku i aby wtryskiwacze były jak najbliżej się da do komór spalania, TO NA PRAWDĘ POMAGA.
Listwę wtryskową montować taką, aby wtryskiwacze były możliwe do regeneracji, mimo nieznacznie krótszej żywotności, taki wybór się opłaci !
Powodzenia !

Tomahawk - Czw Cze 13, 2013 22:51

tylko nie kombinuj z jakąś tanią starą generacją
TYLKO SEKWENCJA!!!!!
na LPG zrobiłem jakieś 80-90 kkm
żadnych problemów
tylko dobry gazownik musi być,
a później przewody NGK i świece iskry (bo ile ich zużycie jeszcze nie będzie odczuwalne na Benzynie to na gazie pierwsza rzecz która wychodzi)

i wymiana filterków co 10-12 kkm