Zobacz temat - [R200VI] skoki temperatur
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200VI] skoki temperatur

ADEE22 - Wto Cze 25, 2013 11:51
Temat postu: [R200VI] skoki temperatur
jak w temacie , auto trzyma cały czas temp. ponizej połowy , ale jak postoi sie w korku około 3-5 min , temp, rosnie o 2-3 grubosci kreski po czym włącza sie wetylator i i temp spada , wraz z włączenie wetylatora wariują obroty , dochodza do 1,5 tys i trzyamaj sie tak do czasu az sie ruszy i przejedzie około 1km i auto sie wychłodzi :) wymeniłem czujnik sterujacy cpu i wetylatorem ten brązowy , , tereaz pytanie czy wymienic tez ten czarny od wyswietlacza na desce ? czy moze to wina termostatu ze skacze temp ?
przy czarnym mam 2 pinowy czujnik a jedne przewód i teraz pytanie czy ktos predzej podmienił na nie włąsciwy czujnik i wsadził 2 pinowy ? bo raczej watpie zeby z instalacji wycinał jeden przewód :) czy moze od drugego pinu tego czujnika poporwadzic przewód do masy ? co o tym myslicie ? czu to czujnik czy termostat ? a moze jeszcze cos innego ?

leszczu - Wto Cze 25, 2013 13:11

ADEE22 napisał/a:
ale jak postoi sie w korku około 3-5 min , temp, rosnie o 2-3 grubosci kreski po czym włącza sie wetylator i i temp spada ,

To normalne.
ADEE22 napisał/a:
wraz z włączenie wetylatora wariują obroty , dochodza do 1,5 tys i trzyamaj sie tak do czasu az sie ruszy i przejedzie około 1km i auto sie wychłodzi

Jaka przepustnice masz ??

robsson78 - Wto Cze 25, 2013 13:50
Temat postu: Re: [R200VI] skoki temperatur
ADEE22 napisał/a:
tereaz pytanie czy wymienic tez ten czarny od wyswietlacza na desce ?

Nie wymieniaj, on odpowiada tylko za wskazania na zegary i wygląda na to że działa prawidłowo.

[ Dodano: Wto Cze 25, 2013 13:50 ]
ADEE22 napisał/a:

przy czarnym mam 2 pinowy czujnik a jedne przewód i teraz pytanie czy ktos predzej podmienił na nie włąsciwy czujnik i wsadził 2 pinowy ? bo raczej watpie zeby z instalacji wycinał jeden przewód :) czy moze od drugego pinu tego czujnika poporwadzic przewód do masy ?

Tak powinno być. Czujnik ma dwa piny a przewód do niego jest jeden. Masa doprowadzana jest poprzez obudowę.

Płyn w zbiorniczku jest w normie ?
Masz klimę ?

ADEE22 - Wto Cze 25, 2013 15:37

JAKA MAM PRZEPUSTNICE TO NIE MAM POJECIA . SERIA BO NIC NIE ZMIENIAŁEM

[ Dodano: Wto Cze 25, 2013 15:37 ]
TAK MAM KLIME , I PŁYN CHŁODZACY W NORMNIE NIC SIE Z NIM NIE DZIEJ A NI NIE UBYWA ANI NIC

szoso: proszę pisać bez Capslocka

leszczu - Wto Cze 25, 2013 16:04

ADEE22 napisał/a:
JAKA MAM PRZEPUSTNICE TO NIE MAM POJECIA . SERIA BO NIC NIE ZMIENIAŁEM

Plastik czy metal ?

ADEE22 - Wto Cze 25, 2013 16:13

plastik
robsson78 - Wto Cze 25, 2013 21:42

Wydaje mi się że podczas stania w korku jak włącza się wentylator chłodnicy i jednocześnie działa klima to w wyniku większego obciążenia silnika obroty zwiększają się automatycznie.
Myślałem też o wadliwym działaniu plastikowej przepustnicy ale dla czego obroty wzrastają tylko przy wysokiej temperaturze i włączającym się wentylatorze chłodnicy ?

ADEE22 - Wto Cze 25, 2013 21:53

jak jest włączona klima jest ok temp jest stała , moze dal tego ze wetylatar ciagle chodzi :P , jak jade bez klimy , a raczej stoje to temepratura rosnie ;/ i u wat tez tak sie dzieje ? czy macie stałą temp nie zaleznie od działania wetylatora ?
group1320 - Sro Cze 26, 2013 15:11

U mnie tez tak jest że jak stane w korku kilka minut to temp rośnie dośc sporo i pozniej wentylator to chłodzi. Taka juz przypadłość tej 200-setki na to wychodzi :)
ADEE22 - Sro Cze 26, 2013 19:49

no jak masz tak samo to moze i faktycznie tak "musi" byc :)
brkzzz - Czw Cze 27, 2013 20:26

group1320 napisał/a:
U mnie tez tak jest że jak stane w korku kilka minut to temp rośnie dośc sporo i pozniej wentylator to chłodzi. Taka juz przypadłość tej 200-setki na to wychodzi

U mnie tak było, gdy miałem złe ciśnienie w układzie chłodzącym ze względu na niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego. Po wymianie korka i płynu chłodniczego nie ma żadnych skoków temperatur, zaś sam moment włączenia wentylatora bardzo ciężko wychwycić. Występuje jedynie lekkie drgnięcie wskazówki obrotomierza, coś podobnego jak przy włączeniu klimatyzacji.

robsson78 - Czw Cze 27, 2013 22:06

Potwierdzam. U mnie tak samo jak u przedmówcy tylko do tego dochodzi wymieniona pompa wody.
group1320 - Czw Cze 27, 2013 23:17

Nie straszcie mnie bo w sobote mam jechac do Niemiec Roverkiem :P mam nadzieje ze dojade :)
ADEE22 - Czw Cze 27, 2013 23:43

hehe dojedziesz na autostradach sie nie grzeje tylko jak stoi :P
ps. moze daltego ze ja go lekko dokrecam tylko dwoma palcami delikatnie ;p dlatego moze byc problem z cisnieniem :P co wy na to ? moze warto to sprawdzic

brkzzz - Pią Cze 28, 2013 01:15

ADEE22, siła dokręcenia korka to dosyć subiektywne odczucie. Ja dokręcam do znacznego oporu gumowej uszczelki, oczywiście bez jakiegoś siłowania się. Po prostu jeden wprawny ruch.
slax - Pon Lip 01, 2013 10:19

A nie lepiej już w takim wypadku wymienić na korek od poloneza za ok 10 zeta i miec pewnośc że jest sprawny?
brkzzz - Pon Lip 01, 2013 12:55

Oczywiście, że lepiej. Nawet obowiązkowo. Tylko żeby potem nie doszło do sytuacji, że tego nowego korka nikt nie dokręca prawidłowo :]
robsson78 - Pon Lip 01, 2013 16:09

Sam mam taki korek od poloneza, czy on ma jakiś zaworek bo nie zauważyłem.
ADEE22 - Pon Lip 01, 2013 21:46

od poloneza jest identyczny ? no to nie widze probolemu ;p raczej w kazdym motoryzacyjnym dostane nowy korek zbiorniczka wyruwnawczego od poloneza :)
brkzzz - Pon Lip 01, 2013 22:15

robsson78 napisał/a:
Sam mam taki korek od poloneza, czy on ma jakiś zaworek bo nie zauważyłem.

Ma taki oto zaworek: http://www.motoneo.pl/img/156/mid/kh-c19_1.jpg
Cytat:

od poloneza jest identyczny ?

Tak :) Od Poloneza i od kilku innych producentów też, byle ciśnienie przy którym zaworek puszcza było to samo. OIDP było to 1.1 bara, ale niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.