Zobacz temat - [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45

ArekL - Czw Lip 25, 2013 13:11
Temat postu: [R45, R400] Montaż silnika serii T z R420 Si do R45
Witam.
Czy jest możliwy montaż silnika serii T z R420 Si do R45? Mam na myśli to na ile jest on "plug & play" czyli czy dużo jest przeróbek, czy mocowania w ogóle pasują czy trzeba przerabiać, jak z wiązką elektryczną itp.

Czy ktoś już to przerabiał? Wszystkie sugestie mile widziane.

greg-si - Czw Lip 25, 2013 19:09

Na pewno nikt tu tego nie przerabiał.
Z elektryką/elektroniką będzie na pewno zabawa bo dużo rzeczy się różni.
Mocowania w większości wersji silnikowych R45 są takie jak w R420Si

Remigiusz - Czw Lip 25, 2013 19:46

Jaki rodzaj silnikowy jest w tej 45 :wink:
ArekL - Pon Lip 29, 2013 09:36

Najpopularniejsza jest chyba K-seria i chyba takiego będzie najłatwiej znaleźć.
Ogólnie chodzi o to, że za moją 400-tkę rdza zabrała się dość poważnie, drobne zaprawki już nie pomagają, potrzebna by raczej była gruntowna naprawa, reperaturki itp. a to jest dość kosztowne (sam tego raczej nie zrobię).
Mógłbym kupić R45, ale szkoda mi zainwestowanych pieniędzy w mechanikę 400-tki, bo tu jest prawie wszystko nowe. No i w 45 nie podoba mi się gama silników i wnętrze. Zdecydowanie przyzwyczaiłem się do beżowego ;)
Więc jedyną sensowną i opłacalną opcją jest kupno zdrowego blacharsko R45 (może być silnik do wymiany) i przełożenie do niego silnika, hamulców i wnętrza z mojej 400-tki.

Zastanawiam się na ile to możliwe.

Na dzień dzisiejszy wiem, że mocowania foteli się różnią.

macku667 - Wto Lip 30, 2013 19:52

ArekL, na twoim miejscu szukałbym jakiegoś taniego R400 z prostą, niezeżartą budą, odmalowałbym ją i przerzucił nowe/twoje graty, wyjdzie Ci to dużo taniej niż kupno 45 i modzić bóg wie ile przy niej. I będziesz miał praktycznie nowe auto za niewielkie pieniądze (:

ps oczywiście zakładając, że tak bardzo zależy Ci na częściach :)

Markzo - Sro Lip 31, 2013 09:04

Jakby ta 45tka miałą motor 1,8 to raczej silnik 2,0tserii siada p&p. Kwestia co zrobisz np: z abs, czy przerzucasz całą swoją wiązkę i osprzęt do gołej budy (0 problemów ale dużo roboty) czy wkładasz silnik, skrzynie itp i łączysz wiązki 400 i 45.