Zobacz temat - [R 75] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Problem z odpalaniem

bzykosa - Sro Wrz 04, 2013 18:35
Temat postu: [R 75] Problem z odpalaniem
Witam. Mam problem z moim roverkiem. Nie odpala na ON, jedynie na plaku i potem gaśnie. Wcześniej zauwarzyłem problem że sie zapowietrzał ale odpalał po dłuższym kręceniu. Po przejechaniu 1km zgasł i już nie chce odpalić. Jedynie na plaku.
bzykosa - Sro Wrz 04, 2013 21:15

Już poprawiłem.
Chciałem dodać że kilka dni temu autko odpalało bez problemów a stało 5 miesięcy gdyż padnięty był wysprzęglik. Przy wymiane wysprzęglika był ściągany filtr, webasto, i aku. A i w baku brakowało paliwa. Po złożeniu ciężko odpalał i zaczął dymić białym dymkiem. Ale odpalił. ale po dłuższym czasie znowu trzeba było odpowietrzać. Po przejechaniu 1 km autko zaczeło tracić moc jakby brakowało paliwa. Teraz nie chce odpalic. jedynie na plaku.

szpynior - Sro Wrz 04, 2013 21:29

bzykosa, opcja szukaj nie boli .
http://forum.roverki.eu/v...p=314741#314741

Padła Ci pompa w baku pewnie .

bzykosa - Czw Wrz 12, 2013 14:49

sprawdzałem pompki i podają paliwo do filtra.

[ Dodano: Czw Wrz 05, 2013 19:29 ]
czy zawór zwrotny może być przyczyną nie odpalania autka

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 14:49 ]
pompka paliwa wymieniona, komputer silnika również i nic nadal nie pali ?

MaReK - Czw Wrz 12, 2013 15:57

bzykosa napisał/a:
komputer silnika również

Podmieniłeś sztukę za sztukę? Bez wymiany innych elementów?

bzykosa - Czw Wrz 12, 2013 16:33

Tak podmieniłem. przyczyną zapowietrzania była padnieta pompka w baku, wymieniona na nową, ale nadal nie chce odpalić. Co mam jeszcze sprawdzić
dawidd - Czw Wrz 12, 2013 16:58

bzykosa napisał/a:
czy zawór zwrotny może być przyczyną nie odpalania autka

jak miałem uszkodzony zawór zwrotny to znacznie ciężej odpalał ale odpalał
Jak wymieniłeś komp to musisz go zgrać z ews, inaczej nie odpali.

bzykosa - Czw Wrz 12, 2013 17:33

z czym ??

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 17:33 ]
ale rozrusznik kręci więc nie jest to wina immo

MaReK - Czw Wrz 12, 2013 17:37

Ale jak się nie sparują ECU z EWS swoim tajnym kodem, to będzie chechłał i nie odpali.
Albo przekładasz zestaw ECU+EWS, albo parujesz oba elementy ze sobą.

bzykosa - Czw Wrz 12, 2013 19:08

ok, jutro sprawdze

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 19:08 ]
A mam jeszcze pytanko:
czym sprawdzić najlepiej silnik, T4 odpada bo nikt w okolicy nie posiada

longer86 - Czw Sty 30, 2014 20:05

odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego...

2 dni temu wracam sobie z pracy , wszystko cacy... mało paliwka w baku, ale bł plan jechać na stację...
Po godzinie posiedzenia w domu wychodzę do rovera kręcę kluczykiem a to dziadostwo chechła rozrusznikiem ale odpalić nie chce.... przekleństwa poszły w ruch po czym na spokojnie brałem się za temat...pompki obie pracują, paliwko leci trochę spienione... ale przelałem kilka razy i w miarę się odpowietrzyło. w miedzy czasie dolałem 10 litrów z kanistra więc ON jest.

skoro pompki pracują i paliwko wydostaje się za filtrem paliwa tę część układu uznaję za sprawną. Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:

podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.
Czy słusznie martwi mnie fakt że wraz z końcem pracy pompki paliwa ciśnienie spada i napięcie spada do 1V. Czy to prawidłowy objaw czy to oznaka cofania się paliwa?

idąc dalej poluzowałem nakrętki na listwie CR w celu odpowietrzenia jeśli cokolwiek by się tam zapowietrzyło... właczyłem zapłon i pojawiło się paliwko na wszystkich 4 nakretkach... więc dokeciłem...

tu zastanawia mnie czy bez kręcenia rozrusznikiem ON powinien przedostawac się do listwy CR ? przecież pompa CR nie pracowała?

Co dalej począć z tym tematem?

Jak znajdę kogoś do pomocy to mogę sprawdzić czy pojawia się ciśnienie na listwie CR wg wzoru:


Jeśli podczas kręcenie rozrusznikiem napięcie wyniesie około 1.2V
Pozostanie sprawdzić czy wtryski nie leją czy problem leży w synchronizacji EWS i ECU.

Dobrze myślę?
Proszę o porady bo nie chciał bym holować auta do najbliższego t4

sash997 - Czw Sty 30, 2014 21:33

a nie bierzesz pod uwage kochanego czujnika wałka??
longer86 - Czw Sty 30, 2014 21:40

tak bez ostrzeżenia? zapalał dzień w dzień czy zimny czy ciepły, aż nagle w ciągu godziny odmówił współpracy bez innych objawów? kiedyś miałem podobnie wtedy holowałem auto do PHJOWI ponoć był wtedy problem z wtryskami... było to może z rok lub 1.5 temu, oczywiście wszystko jest możliwe dlatego pytam tutaj
dawidd - Pią Sty 31, 2014 07:02

najłatwiej jak bys sobie sprawił kabel bmw scaner za 50zl i bys wszystko wiedział. Tu jest sporo punktów które moga unieruchomić auto. Poza czujnikiem walków masz jeszcze czujnik walu - tez do sprawdzenia. Zawór na pompie CR czysty/sprawny? Paliwo OK? na mrozach roznie z nimi jest a wtryski CR musza miec dobra i czyste paliwo. To tak na szybko co przychodzi mi do głowy. A co do synchronizacji ews z ecu - sam sie chyba nie rozprogramował.
Pieta - Pią Sty 31, 2014 09:03

longer86 napisał/a:
Ciśnienie paliwka z czujnika na filtrze wnioskuję że prawidłowe w oparciu o dane znalezione na ang. forum:
podczas włączonego zapłonu napięcie dochodzi do 3.8/3.9 V a więc wg obrazka ciśnienie powinno być wystarczające.


Jeżeli przy tym napięciu według zdjęcia to 2.5bar to jest to za mało. U mnie przy sprawnej pompce ciśnienie jest 3,6-3,8bar. Gdzieś czytałem na innym forum, że spadek poniżej 3 bar powoduje problem z uruchomieniem auta lub nagły spadek mocy podczas jazdy.

sash997 - Pią Sty 31, 2014 09:09

teraz sobie patrze to na zdjęciu jest podpięty czujnik na listwie CR a nie w filtrze... ?? ?
longer86 - Pią Sty 31, 2014 09:25

sash997 napisał/a:
teraz sobie patrze to na zdjęciu jest podpięty czujnik na listwie CR a nie w filtrze... ?? ?


Wyżej jest drugie foto z czujnikiem na filtrze.

co do kabla właśnie planuje zakupić za jakieś 50 zł są kable z interfejsem pod bmw, głównie interesuje mnie INPA bo tym chyba ogarnę silnik

Dotarł kabel, inpa zainstalowana, trochę przejść żeby jakieś błędy nie wyskakiwały ale udało się połączyć z DDE. Wykryło 2 błędy powtarzające się sporadycznie jeden z nich to było ciśnienie na listwie CR, a drugi wskazywał na jakiś błąd z EWS. Błędy skasowałem, do tego wg opisu z forum BMW zresetowałem EWS, zrobiłem synchronizację i ku mojemu zdziwieniu auto odpaliło.

sisero - Pią Lut 14, 2014 15:00

Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic . :(
damiwr - Pią Lut 14, 2014 15:14

rozrusznik ?

i może pod kompa podłączyć?

sisero - Pią Lut 14, 2014 22:45

Witam Rozrusznik dobrze kreci , na kompie nie ma zadnych bledow na wolnych obrotack pokazuje, Cisnienie w kolektorze dolotowym 0,94 bara , rampa paliwowa wysokie cisnienie 317,2 bara , rampa paliwowa niskie cisnienie 3,56 bara.
damiwr - Pią Lut 14, 2014 23:07

ja się nie znam ale nie wygląda to źle co piszesz

może nie z tej strony się szuka ?

nie masz jakiegoś zabezpieczenia elektronicznego ? albo coś w tym stylu ?

longer86 - Pią Lut 14, 2014 23:16

sisero napisał/a:
Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic . :(


Z wszystkiego co wyczytałem to nie znalazłem tylko zaworka zwrotnego tego koło akumulatora, może puszcza paliwko i chwilę kreci zanim podciągnie, czy jak już odpali to po zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia odpala od razu czy znów dłużej?

sisero - Pią Lut 14, 2014 23:36

Też myślałem o tym zaworku, jak zapali i zgasze to też znowu chwilę kręci zanim odpali. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może któryś wtrysk puszcza i kręci dłużej zanim wyrówna ciśnienie.
dawidd - Sob Lut 15, 2014 07:20

Sporo wymieniłeś, a kompresje sprawdzałeś? I jeszcze zostaje pompa CR. Jak go zgasisz i zaraz zapalasz to tez długo kręcisz?
sisero - Sob Lut 15, 2014 09:39

Jak jest rozgrzany albo jak zgasze to żeby odpalił to kręci wałem tak minimum 10 razy. Zrobiłem próbę jak prysne plaka to góra 2 obroty wału i silnik oddalony. Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.
MaReK - Sob Lut 15, 2014 13:24

Auto przechodziło modyfikacje sterownika silnika (chip tuning)?
Zostaje Ci do podmiany czujnik wałka rozrządu i czujnik wału krobowego.
Jednak, te dwa czujniki powinny zostawić ślad w logach sterownika pod hasłami crankshaft i camshaft. Dobry komp powinien je chwycić. Jak długo musisz go kręcić zanim odpali?

sisero - Sob Lut 15, 2014 14:31

Auto jest po chipie, czujnik wałka rozrządu był sprawdzany a co do kompa to diagnoza była robiona na Delphi ds 150E. ECU było wyciąganie do chipu bo po kablu nie poszło , chip był robiony jakieś 1.5 roku temu jak byłem na wakacjach w Polsce. Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.Wydaje mi się ze od kiedy dłużej kręci(ok 4-6 miesięcy) żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.
MaReK - Sob Lut 15, 2014 14:55

Pytam, bo mapką można dotknąć wartości czujnika. Można go wyeliminować w ogóle, a można też przedobrzyć i zrobić to co Ty masz nawet na sprawnym czujnik. Z reguły czujnika jak pada, to na amen, ale... jak próbowałem działać przy tej mapie i zmieniać różne wartości, mój sprawny czujnik zachowywał się czasami b. różnie. Nie odpalał długo, a potem nagle zastartował, zarówno ciepły jak i zimny. Gdy wrzucałem mapę standardową dla tego elementu problem ustępował. Jak sprawdziłeś działanie czujnika? Podmieniłeś go?

sisero napisał/a:
Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.

To wynik z komputera pokładowego czy spod dystrybutora liczony ręzcznie za pomocą ołówka i kartki papieru ;) ?

sisero napisał/a:
żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.

A jeździsz po Hiszpanii czy po Polsce? Mnie przy niskich temp. też palił więcej, zwłaszcza w mieście i zwłaszcza przy moim stylu jazdy ;) Też pod 9l.

A co się stanie jak spróbujesz napompować więcej paliwa? Czyli przekręcasz kluczyk na II czekasz na ciszę, wracasz na 0, przekręcasz na II i tak ze 3 razy? Odpali wtedy od razu czy też trzeba chechłać? No i ile trwa to chechłanie?

Cytat:
Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.

To odczyt z zegarów czy z większej ilości elementów pamiętających przebieg?

Masz webasto?

sisero - Sob Lut 15, 2014 22:42

Czujnik sprawdzałem tak że go odpiolem na chwilę i wtedy nie odpalił, spalanie liczone od tankowania do tankowania, co do przebiegu to tak pokazuje licznik jak go kupiłem tutaj w Hiszpanii to wszystkie paski, rolki i napinacze były jeszcze oryginalne nigdy nie zmieniane ( ja to pozmienialem) dlatego wnioskuję że możliwe ze ten przebieg może być prawdziwy . Próbowałem tak jak podpowiedziales dobić więcej paliwa poczekalem jak pompa się wyłączy i jeszcze raz przekrecilem kluczyk i poczekalem jak pompa dobije i na zimnym załapał trochę szybciej. Pompa zanim się wyłączy chodzi jakąś minutę może trochę dłużej. Na kompie pokazuje cisnienie 3,56 Bara. Było pytanie o Webasto tak mam Webasto. Zanim zapali kręci min 10 -15 obrotów wałem korbowym kiedyś spróbowałem pomóc plakiem wtedy zaledwie obkrecil raz i odpalił można powiedzieć na dotyk.
MaReK - Nie Lut 16, 2014 00:28

Może Ci gdzieś zasysa powietrze do układu paliwwoego? Skoro PLAK pomaga...
Dla testów odłącz sobie jeszcze kostki od webasto (chociaż to nie powinno mieć znaczenia).

Jak masz możliwość podmiany trysków, to sprawdź także oba czujniki (wału i wałka).

dawidd - Nie Lut 16, 2014 08:10

Możesz jeszcze odłączyć rurę przed egr'em i wtedy odpalić. Jak będzie ciężko to będziesz wiedział przynajmniej ze nie masz przepchanego dopływu powietrza. Zrób tez probe przelewowa wtrysków - ja bym mimo iż je podmieniałeś pokręcił sie kolo nich.
A ciśnieni na listwie po odpaleniu masz jakie ?

[ Dodano: Nie Lut 16, 2014 08:10 ]
Jeżeli podmieniałeś wtryski to znaczy ze wychodzą bez problemow. W takim wypadku bym się pokusił o sprawdzenie kompresji.

sisero - Nie Lut 16, 2014 09:33

Po odpaleniu na rampie mam 317,2 Bara a na niskim ciśnieniu 3,56 bara.
sqiddy25 - Nie Lut 23, 2014 21:00

Witam! ja mam problem ktory wystepuje tylko raz na ile roverek jezdzi i odpala normalnie az odechce mu sie odpalic. rozrusznik pracuje ale nie moze odpalic na cieplym silniku. na zimnym nie ma tego problemu. krece i krece a silnik jak by chcial zapalic a nie moze, slychac pierwszy start ale zaraz znika i dalej kreci tylko rozrusznik. nie wiem co robic, co sprawdzic od czego zaczac. mechanik powiedzial mi ze moze to byc grzejaca sie pompa wtryskowa.

ma ktos jakis pomysl?

MaReK - Nie Lut 23, 2014 23:28

sqiddy25, może to u Ciebie czujnik położenia wałka rozrządu?
Możesz zrobić próbę, kiedy będzie ciepły i nie zechce odpalić, wykręć go i zmroź np. powietrzem sprężonym w sprayu trzymając go do góry nogami. Następnie zamontuj czujnik i odpal. Oczywiście uprzednio zaopatrz się w odpowiednie narzędzia i powietrze sprężone ;)

sqiddy25 - Pon Lut 24, 2014 09:07

Niby
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem a w mieście jakoś mi się nie widzi z tym bawić. Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?

MaReK - Pon Lut 24, 2014 10:07

sqiddy25 napisał/a:
a w mieście jakoś mi się nie widzi z tym bawić.

W takim razie stój i czekaj aż ostygnie aby móc odjechać z miejsca postoju ;)

sqiddy25 napisał/a:
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem

Skoro to się dzieje jak silnik jest gorący, to trudno spodziewać się, że będzie sprawiał problem po całej nocy stygnięcia.

Rozgrzej silnik, zmęcz go, wróć do domu i zrób próbę. To jest 5-10 min. pracy.

sqiddy25 napisał/a:
Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?

W komorze silnika... czemu nie używasz szukajki?

W załączniku masz obrazek ilustrujący gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu - camshaft. Obrazek pochodzi z RAVE, a czujnik jest oznaczony pomarańczową ramką. Do czujnika dopięta jest wtyczka o numerze C0176.

sisero - Pią Lut 28, 2014 14:53

Witam pisalem wczesniej ze moj Roverek troche kreci nim zalapie , mam jeszcze jedno pytanie , na postoju jak przygazuje ok.1800 obrotow i tak przytrzymam 20 sekund zaczyna chodzić dziwnie( jak benzyna kiedy ma przebicie na kablach )i wtedy kopcic taki niebiesko-bialy dym czuć jakby ropą
, czy to by wskazywalo na wtryski? (oleju ani plynu mi nieubywa)

dawidd - Pią Lut 28, 2014 16:29

ropa ma czarny kolor, olej niebieski, a plyn chłodniczy biały - gdy są spalane. Biały tez się może pojawiać gdy auto jest zimne
sisero - Nie Mar 02, 2014 21:21

Mam takie pytanie jak ciężko odpala może to być spowodowane dawką rozruchową lub kontem wtrysku tak jak to jest np w grupie vw. I należy ją zmodyfikować. Czy w roverkach jest inaczej.?
sqiddy25 - Wto Mar 04, 2014 08:40

Dzięki za odpowiedz dzisiaj postaram się to ogarnąć. I dam znać
sisero - Nie Mar 16, 2014 12:38

Witam wszystkich i dziękuję za porady, problem z ciężkim odpalaniem rozwiązany. Kupiłem używane wtryski poszły do sprawdzenia i naprawy ( roczna gwarancja po naprawie) wczoraj założyłem i auto pali na dotyk.Przyokazji sprawdzałem ciśnienie w cylindrach wyszło 28 barów niewiem ile powinno być w cdt, czy to dobry wynik??
dawidd - Pon Mar 17, 2014 10:31

kompresja jesli na wszystkich 4 cylindrach jest taka to ok
Ile dałeś za regeneracje wtrysków? I co dokładnie w nich robili?

sisero - Pon Mar 17, 2014 20:23

We wszystkich wtryskach były zmienione końcówki, coś tam w środku też zmieniali, potem jeszcze raz sprawdzanie i regulacja za wszystko z roczną gwarancją bez limitu kilometrów wyszło 1200 zł.
dawidd - Pon Mar 17, 2014 21:07

końcówki nowe? W IC jedna końcówka kosztuje ok 1100pln do naszych wtrysków. Oddali ci stare końcówki?

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 21:07 ]
Kurcze chciałbym znaleźć sklep gdzie te końcówki sa w normalnej cenie - gadałem z człowiekiem który pracuje w firmie w Piotrkowie która robi miedzy innymi końcówki dla boscha i cena produkcji nie przekracza ok 20 zl za sztukę...

sisero - Pon Mar 17, 2014 21:29

Czemu takie zdziwienie? Tak pytali się czy chcę Stare części na pamiątkę. Na allegro można kupić fabrycznie nowe oryginalne wtryski za 850 zł. http://allegro.pl/rover-7...034636659.html. A co do końcówek tu może coś znajdziesz. Końcówki wtrysków wtryskiwacze - NEOMAX - Hurtownia Motoryzacyjna - części i akcesoria do samochodów osobowych i ciężarowych - 47-400 Racibórz, ul. Kolejowa 18 - http://neomax.pl/category...ow-wtryskiwacze
dawidd - Pon Mar 17, 2014 22:04

z wtryskami to nie jest tak prosto. 5 razy bym sie zastanowił czy wtrysk za 850 zl jest nowy czyt tylko stary po regeneracji i sprzedawany jako nowy. Normalnie nowe wtryski to koszt ok 1500-2000 zl szt. Stad cena 850 budzi moje zastrzeżenie

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 22:04 ]
a masz może inpa ? Jak bys miał to sam możesz sprawdzić co tam masz wsadzone i jak wygląda twoja regeneracja. Wtryski nowe powinny mieć wartość ok 0,2 dobre do 0,5 a powyżej 1-1,5 warto już coś o nich myśleć. Powinieneś tez dostać po regeneracji papier z danymi wtrysku przed i po naprawie. Dostałeś? Nie neguje ze ktoś tam coś u Ciebie naprawił, ale ciekawi mnie czy zrobił to w miarę dobrze w dobrych pieniądzach, czy tylko ci je wyczyścił za 300zl/szt

sisero - Pon Mar 17, 2014 22:29

Co do impy instalowalem różne niby się łączy ale pluje błędami i nieda się sprawdzić parametrów może masz jakąś wersję która w miarę chodzi i można się połączyć? Ja używam Delphi ds150 ładnie się łączy ze wszystkim ale nie da się zobaczyć dawkowania wtryskiwaczy. Co do parametrów przed naprawą i po naprawie to muszę się spytać ojca czy dostał wydruk bo te wtryski przebyły długa drogę aż do Hiszpanii ( tu mieszkam). Zakład napewno jest sprawdzony moj ojciec też tam regenerowal wtryski do scenika jeździ na nich 3 lata i nic się nie dzieje. Tutaj w Hiszpanii za naprawę kompletu wtryskiwaczy trzeba zapłacić 800-900 euro.
dawidd - Wto Mar 18, 2014 22:15

u mnie chodzi inpa w wersji 4.4.4 (9.0.7) wersja Ediabas 6.4.3 Inne nowsze inpa np 5.0 chodzi ale nie łączy sie z silnikiem, z innymi modułami tak.
Jaki masz kabel?

sisero - Wto Mar 18, 2014 22:27

Też instalowalem ta wersję ja myślę że to chyba wina kabla kupiłem z stąd http://allegro.pl/interfe...3968638583.html Chyba że jakiś błąd się wkradł przy instalacji. Masz może gdzieś na jakimś serwerze żeby można było ją ściągnąć to bym spróbowała jeszcze raz zainstalować.
dawidd - Sro Mar 19, 2014 07:26

mam kabel z viakena i ten z linku. Oba chodzą, chociaż przyznam ze długo nie mogłem odpalić na tym kabelku za 40zl testów. Chyba problem byl ze sterownikami. Po zainstalowaniu kabla z viakena z oryg sterami do viakena ten tańszy tez zaczął łączyć sie z motorem.
Robiłem jeszcze taki sztuki jak inpa sie odpalała ale nie wyświetlała modelow aut (nie wiem czemu - instalka szla bez problemow) to instalowałem nowsza inpa 5.0, później wywalałem wszystkie foldery z dysku c: ktore inpa zainstalowała (bez deinstalacji z systemu) i instalowałem stara wersje inpa. Po takim zabiegu zawsze chodzi. Zarówno na win xp jak i win7 32bit

sisero - Sob Mar 22, 2014 21:26

Impa w koncu odpalona dzieki podpowiedzi Dawidd i ladnie chodzi , korekta wtryskow po regeneracji wyglada nastepujaco
wtrysk1 :0,36
wtrysk2 :-0,13
wtrysk3:0,17
wtrysk4:-0,60
Co o nich myslicie w jakim sa stanie??

dawidd - Sob Mar 22, 2014 21:34

dobrym, bardzo dobrym. Robiłeś test na max zagrzanym silniku? Jeszcze jak byś zrobił test przelewowy to byś wiedział wszystko. Ale z samej inpa wygląda ze wtryski sa ok. Nowe wtryski maja mieć ponoć korektę 0,2. Ten 4 ma trochę więcej niż reszta, pierwszy może tez zawyżać przez 4 bo one pracują parami i jak dobrze pamiętam to 1 z 4 i 2 z 3 - ale takie wartości sa ok. U mnie najlepszy wtrysk ma gorszy odczyt niż twój najgorszy :)
A jakie masz spalanie teraz - powinno spaść jeśli z przeplywką masz wszystko ok

sisero - Sob Mar 22, 2014 21:56

Tak test robiłem na silniku na Max rozgrzanym, spalanie wychodzi 6,5 przy prędkości 130-140 przeplywka odpieta bo padła.Czyli regeneracja zrobiona nie najgorzej.
dawidd - Nie Mar 23, 2014 08:05

to zrob przeplywke i biedzisz mial 6l/100
Przelewy sprawdzałeś?