Zobacz temat - [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi

76magg - Wto Wrz 24, 2013 23:00
Temat postu: [R75] Prośba o rady dotyczące CDT 2.0 - kiedy zmieniać biegi
Witam.
Mam pytanie, jak jeździć Roverem 75 2.0 CDT...
Tzn. czy ktoś może ma gdzieś tabelkę, kiedy jaki bieg wrzucać (skrzynia manualna)?
Od ilu obrotów po puszczeniu gazu odcina dopływ ropy itp.
Bo w instrukcji tego nie znalazłem, a do ekonomicznej jazdy by się przydało.

0L0 - Sro Wrz 25, 2013 08:29

Staraj się zmieniać biegi przy max 3500obr.
Do toczenia się ze stałą prędkością - 1500-2000obr.
Jeżeli tocząc się chcesz przyspieszyć to redukuj tak, aby obroty weszły powyżej 2000obr.

piotrek1000 - Sro Wrz 25, 2013 09:58

Tocząc się żeby przyspieszyć to nawet na piatce wystarcza 1200 obrotów.
haszczyc - Sro Wrz 25, 2013 10:28

ja przyspieszając zmieniam biegi zawsze przy 2000obr redukuje zawsze przy 1000obr (wtedy nie szarpie)
MaReK - Sro Wrz 25, 2013 10:39

a ja zmieniam przy czerwonym polu :)
0L0 - Sro Wrz 25, 2013 19:30

Ile kierowców tyle stylów jazdy :mrgreen:
76magg - Sro Wrz 25, 2013 21:03

Ok... zgadzam się, ale taki parametr jak obroty powyżej których jest odcinany dopływ paliwa chyba gdzieś można znaleźć w necie? Szukałem tutaj i niestety nie znalazłem, ale może gdzieś są tylko szukać nie potrafię.
Tak samo gdzieś ktoś może ma wykres mocy silnika w zależności od obrotów?

Do tej pory zajeżdżałem Daćkę MCV z silnikiem 1.6 w benzynie i tam miałem odcięcie dopływu paliwa przy puszczeniu gazu powyżej 2k obrotów. A jak obroty spadały na jeździe bez gazu poniżej 1,6k to wtedy silnik znowu zaczynał pić. No i tam wiedziałem, że do ostrego i szybkiego ruszania wystarczy zmieniać biegi przy 4k. A przy łagodnej jeździe przy 3k obrotów.
Szczegół, że jak wyprzedzam, to czasem zmieniam przy 6 (na 6,5 jest odcięcie)... ale teorię sobie wcześniej zgłębiłem co do biegów... chciałbym i tutaj poznać takie detale, żeby móc się w pełni cieszyć jazdą (jak żona pozwoli, bo to w sumie jej Rover :)) .

I jeszcze pytanko, czy ktoś może robił sobie takie przypomnienie o włączaniu świateł? W Daćce mam bzyczek wpięty w skrzynkę bezpieczników (pomiędzy światła pozycyjne a bezpiecznik stacyjki), więc jeśli przekręcę kluczyk a nie zapalę świateł, to bzyczy. Jak zapalę, to nie ma już różnicy napięć i przestaje buczeć. Przydatna rzecz, a też szukałem na forum i nie znalazłem.

dawidd - Sro Wrz 25, 2013 21:11

76magg napisał/a:
bzyczek

zamiast tego możesz programem włączyć sobie uruchamianie świateł po przekręceniu kluczyka - pasoft 1,4 to robił jak dobrze pamiętam

MaReK - Sro Wrz 25, 2013 21:20

76magg napisał/a:
Jak zapalę, to nie ma już różnicy napięć i przestaje buczeć. Przydatna rzecz, a też szukałem na forum i nie znalazłem.

W R75 nie ma takiej opcji. Gong uprzejmie informuje o tym, że pozostawiłeś włączone światła, kiedy otworzysz drzwi przy wyłączonym silniku ;) Może też informować o tym, że zostawiłeś kluczyki w stacyjce.

dawidd napisał/a:
zamiast tego możesz programem włączyć sobie uruchamianie świateł po przekręceniu kluczyka - pasoft 1,4 to robił jak dobrze pamiętam

Za jego pomocą można to zrobić, ale nie na zasadzie "włącz/wyłącz opcję" ;)
Tak nawet z BMW nie działało.

dawidd - Sro Wrz 25, 2013 21:31

MaReK napisał/a:
Za jego pomocą można to zrobić, ale nie na zasadzie "włącz/wyłącz opcję"

To w taki razie jak? Od dziś mam kabel do pasoft'a z viakena i troch się mam zamiar pobawic

rafalmis1 - Sro Wrz 25, 2013 23:46

76magg, wiem o czym mówisz, można samemu zrobić sobie wykres przy jakich obrotach najlepiej trzeba zmieniać biegi aby uzyskać jak najlepszy efekt w przyśpieszaniu czy wyprzedzaniu. Trzeba znać przełożenia biegów i przełożenie główne i z tego wyliczymy wykres. Co do odcięcia paliwa, po chyba w większości samochodów jest tak, że jak puścisz gaz to do pewnych obrotów odcina paliwo

no ale tak szczerze, to ty chcesz żonie nauczyć ekonomicznie jeździć, aby jak najmniej z portfela wypływało :mrgreen: :P a nie przejechać się sportowo roverkiem :P daj żonie spokój niech jeździ po swojemu :mrgreen:

MaReK - Czw Wrz 26, 2013 01:58

dawidd napisał/a:
To w taki razie jak? Od dziś mam kabel do pasoft'a z viakena i troch się mam zamiar pobawic

To uważaj, żebyś zaraz nie robił wycieczki na T4 ;)
Albo kup sobie każdy moduł, którym się bawisz, żebyś miał na podmiankę. Chociaż najbardziej obawiałbym się LSM'a. Jego możesz uśmiercić na amen, przez grzebanie w ROMie ;)

A jak? Hmm... tak jak robi T4. Sekwencyjnie - blokowo.

dawidd - Czw Wrz 26, 2013 06:40

Wycieczkę to na t4 i tak bym chciał kiedyś zrobić, byle nie na lawecie :) PAsofta kupiłem głownie do kasowania bledów. Pokazuje u mnie więcej niz INPA. W lsm inpa nie widzi problemu, a bmw skaner 4 błędy pokazał, podobnie z abs - inpa milczy, a bmw jakieś stare błędy pokazał, które sam zresztą kiedyś wywołałem podnosząc auto na lewarki i uruchamiając silnik. Udało sie tez pokasować bled z IPK - reset z pozycji 21 w zegarach ich nie kasował wykonywany wielokrotnie, kompem za pierwszym razem i teraz w pozycji 14 mam same zera.
Jeszcze się zastanawiam nad carsoftem6,5 ale nie mogę znaleźć info czy w r75 on cos potrafi, a jeżeli tak to czy mając inpa i pasofta warto się w niego pchać

MaReK - Czw Wrz 26, 2013 11:18

dawidd napisał/a:
PAsofta kupiłem głownie do kasowania bledów.

Niby jakich ;D ?

dawidd napisał/a:
Pokazuje u mnie więcej niz INPA.

Pokazuje, bo to nie jest interfejs dla ROVER/MG tylko dla BMW.
Tak samo jak pokazuje Ci na pierwszej planszy niezgodność VINów, co nie znaczy że VINy się nie zgadzają, po prostu inaczej BMW zapisuje inaczej ROVER.

Jedyny moduł, w którym poprawnie identyfikuje błędy to LSM :)
IPK zawsze pokaże błędy. A błędy z ABSu to może błędy tzw. "shadow".

A co do jazdy na lawecie - aż tak to nie chyba :) Do sterownika silnika
się nie dostaniesz, a w EWSie też bez jego wyjęcia nic nie podziałasz.
Jedyne co możesz ubić to moduł LSM, ABS, IPK, AIC, PDC - ale to pozwala jechać na własnych kołach ;)

Trochę zjechaliśmy z tematu :)
Ale w sumie nic więcej niż porady tu zawarte nie potrafię wymyślić ;)
Kiedyś jak starałem się uzyskać delikatne spalanie, jeździłem nie przekraczając 3.5 tys. obrotów. Jednak taki styl jazdy, to trochę nie mój... Podniosłem moc, spalanie fizyczne spadło o ok. 1l, a styl jazdy się nie zmienił ;)

Pozdrawiam,

dawidd - Czw Wrz 26, 2013 16:42

MaReK napisał/a:
Pokazuje, bo to nie jest interfejs dla ROVER/MG tylko dla BMW.
podobnie jak INPA
MaReK napisał/a:
Jedyny moduł, w którym poprawnie identyfikuje błędy to LSM

zawsze cos - tym bardziej ze u mnie cos tam widzi nie tak
MaReK napisał/a:
IPK zawsze pokaże błędy

po skasowaniu na zegarach mam same zera - pojeżdżę i zobaczę czy błędy wrócą
A w temacie spalania - ja kręcę do 2,5 -3 tys spalanie mam ok 7l
76magg napisał/a:
Od ilu obrotów po puszczeniu gazu odcina dopływ ropy itp.
nie jestem pewien ale w INPA przy korekcji wtrysków wszystkie wyskakują 0 gdy puszcze gaz i tak jest chyba do coś kolo 1,4 tys - jak będę mial chwile to sprawdzę to dokładnie
Rowan - Czw Wrz 26, 2013 20:14

Widzę u autora tematu lekką manie... ;) Pomyślałbym raczej o tym jak męcząca bylaby taka jazda cały czas myśląc o obrotach, biegach itd, o tym jak urwać 0.3l na 100km;) Troszkę to chyba jest przesada ;)
dawidd - Czw Wrz 26, 2013 22:12

i smarowanie gorsze na niskich obrotach
76magg - Pią Wrz 27, 2013 20:00

Zapewniam, że lekkiej manii chyba nie mam :)
Jak jadę do pracy, to często wyprzedzam więc nie oszczędzam, ale na dłuższych wypadach w weekendy, staram się jeździć ekonomicznie.
Daćką mam średnie spalanie 8,4 podczas gdy w trasie jeżdżąc ekonomicznie, puszczając gaz z górki itp. potrafię zejść nawet do 6,2 - 6,4.
Głównie o co mi chodzi, to coś takiego, że np. jadąc z górki trochę wolniej wiem że mniej paliwa zużyję, jeśli zmienię bieg na 4 (wtedy obroty będą w okolicach 2000) niż jadąc na 5 biegu (z obrotami w okolicach 1500-1600). Mimo tego, że mogłoby się wydawać, że lepiej wbić wyższy bieg.
Stąd pytanie o coś na kształt takiego wykresu jaki znalazłem dla Daćki (http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132), żeby wiedzieć kiedy duszenie gazu na niższym biegu już nie ma sensu i trzeba zmienić na wyższy.