Zobacz temat - [R200] gotująca woda w zbiorniczku wyrównawczym. POMOCY!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] gotująca woda w zbiorniczku wyrównawczym. POMOCY!

kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 16:04
Temat postu: [R200] gotująca woda w zbiorniczku wyrównawczym. POMOCY!
Witam.
Najpierw problem ze skrzynia a teraz kolejny.
Chodzi o to ze mój Roverek ma takie odpały że często gotuje mu sie woda w zbiorniczku.
Sprawdzalem uszczelke pod glowica za pomoca metody tlenku węgla czy jakoś tak i było ok. Nigdzie płyn nie ubywa. Termostat też sprawdzony. Korek od zbiorniczka też wymieniony. Nie mam już pomysłów co jeszcze zrobic. Albo sie zagotuje odrazu po kilku km jak autem rusze albo caly dzien moze byc ok. Jak myślicie co to może byc panowie?

leszczu - Nie Wrz 29, 2013 16:20

Pompa wody kiedy wymieniana ??
Wentylator pracuje jak się gotuje płyn ??

kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 16:24

Pompa nie wiem kiedy ale napewno nie przez 60k km bo tyle czasu auto mam i mechanik przy wymianie rozrzadu pompy nie wymienial.. Wentylator chodzi bo ostatnio mechanik stwierdził że za pożno sie włącza i założy czujnik na górnym wężu przez co wentylator się załącza wcześniej.
leszczu - Nie Wrz 29, 2013 16:32

Ale czy wentylator się załącza jak gotuje ci płyn ??
kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 16:34

Wentylator chodzi na I biegu nawet jak sie nie zagotuje płyn bo przez ten czujnik sie troche wcześniej załącza, a jak sie zagotuje płyn to na II bieg się włącza.
leszczu - Nie Wrz 29, 2013 16:38

Według mnie będziesz miał do wymiany pompę wody. Łopatki się zużyły i i nie pompuje wody w układzie.
Na przyszłość pamiętaj, że razem z rozrządem warto wymienić również pompę.

kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 16:51

A do sie ta pompe jakos sprawdzic bez wyciagania pompy ?

[ Dodano: Nie Wrz 29, 2013 16:51 ]
Dodam ze jak mi sie plyn dzisiaj zagotowal to górny wąż był bardzo twardy.

leszczu - Nie Wrz 29, 2013 17:11

kamilosbos napisał/a:
A do sie ta pompe jakos sprawdzic bez wyciagania pompy ?

Niestety nie. Trzeba rozpinać cały rozrząd.
kamilosbos napisał/a:
Dodam ze jak mi sie plyn dzisiaj zagotowal to górny wąż był bardzo twardy.

Wytwarza się duże ciśnienie to i się robi twardy.

kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 17:52

AHA. Mam nadzieje ze to pompa wody bo nic innego już mi do głowy nie przychodzi.

[ Dodano: Nie Wrz 29, 2013 17:52 ]
Dodam jeszcze ze po zagotowaniu duzo tego płynu ucieka.

sTERYD - Nie Wrz 29, 2013 22:56

a może po prostu korek w od zbiorniczka źle reguluje ciśnienie?
zdzichu - Nie Wrz 29, 2013 22:59

Wątpię że to pompa, gdyby tak było to gotowałby stale. leszczu, nie widziałem jeszcze zużytych łopatek na wirniku choć trochę pomp przeszło przez moje ręce.
kamilosbos, jak zaczyna gotować to sprawdż temperaturę (reką) na chłodnicy i na wężach. Może to termostat się zacina? Może też coś być w układzie i przysłaniać obieg, choć to już mniej prawdopodobne.

kamilosbos - Nie Wrz 29, 2013 23:30

mechanik mowil ze termostat jest ok. ale moze byc tak ze raz sie moze otwierac a raz nie ?? jak sie zagotuje to weze sa bardzo garace. ciezko jest samemu taki termostat wymienic ?
slawo - Pon Wrz 30, 2013 10:59

Na początek polecam wymianę płynu i przepłukanie układu, może jakiś syf blokuje kanaliki chłodnicy.
robsson78 - Pon Wrz 30, 2013 15:28

kamilosbos napisał/a:
ciezko jest samemu taki termostat wymienic ?

Instrukcję masz TU

kamilosbos - Pon Wrz 30, 2013 18:02

Termostat wymieniony. Dalej to samo. Chlodnica wmieniana miesiac temu.
Na dodatek dzis mi sie tak dzieje ze pokazuje temperature OK, po kilku minutach o polowe spada i za kilka minut wraca do swojej pozycji.
Moze te problemy sa zwiazane z niedzialajaca klimą??

MD - Pon Wrz 30, 2013 18:43

Kamilosbos, 200tki mają ten problem, że za wskazania temperatury silnika do komputera oraz kokpitu odpowiadają osobne czujki. Może więc wszystko być ok, a lewy wskaźnik będzie bansował, lub też na odwrót - w środku temperaturę pokaże roboczą, a auto pozostanie na ssaniu przez awarię drugiego czujnika. Co do klimy - aż tak by chyba nie namieszała, przy czym tu by trzeba zdiagnozować co w niej nie działa. :)
kamilosbos - Pon Wrz 30, 2013 18:52

Chlodnica nie dziala i sprezarka tez nie dziala, brak czynnika.
MD - Pon Wrz 30, 2013 18:57

Kamilosbos, czujnik ciśnienia i brak czynnika? No nie wiem, raczej nie powinno to wpłynąć na resztę wozu... Niech się lepiej ktoś mądrzejszy wypowie, wolę nic nie doradzić już, zamiast namieszać. :P
kamilosbos - Pon Wrz 30, 2013 18:58

No wlasnie ciekawi mnie czy to klima moze byc przyczyna tych problemow ??
flapjck1 - Wto Paź 01, 2013 01:58

klima zdecydowanie nie


jak zalewasz układ chlodzacy plynem to musisz mieć wlaczone ogrzewanie żeby odpowietrzyć caly układ,

trzeba bardzo dokładnie to zrobić inaczej pęcherze powietrza będą powodowaly permamentne zagotowywanie układu, kolejna kwestia to sprawny trzymajacy ciśnienie korek

wentylator wlacza się powyżej 106*C, a ciecz żeby nie zaczela wrzec wcześniej musi być odpowiednio sprezona ( pod ciśnieniem )

leszczu - Wto Paź 01, 2013 10:38

zdzichu napisał/a:
Wątpię że to pompa, gdyby tak było to gotowałby stale. leszczu, nie widziałem jeszcze zużytych łopatek na wirniku choć trochę pomp przeszło przez moje ręce.

zdzichu, a ja znam taki przypadek ze to właśnie pompa była wina takiego zachowania. Kolega z forum o nicku dziekan miał taki problem.
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

robsson78 - Wto Paź 01, 2013 15:41

kamilosbos, Piszesz że gotuje się woda, skąd wiesz ?
Jesteś pewien że się gotuje czy tylko sugerujesz się wskazaniami czujnika temperatury na zegarach który może źle wskazywać ? Często szybkie wahania wskaźnika spowodowane są brakiem masy. Sprawdź przewód masowy który biegnie od akumulatora do nadwozia. Przeczyść miejsce styku z nadwoziem. Spróbuj, ja tak kiedyś miałem i czujnik wariował.

zdzichu - Wto Paź 01, 2013 21:50

Ciekawa sprawa z tym wirnikiem. Powien być ze stopu lekkiego. Chyba że zbyt agreswny płyn Kiedyś wirniki były żeliwne, zalewało się układ wodą to zdarzało się że rdza je podgryzła. Był taki płyn -prodiol- który potrafił w aluminiowej głowicy dziury wyżreć.
kamilosbos - Sro Paź 02, 2013 23:15

Witam.
I jak proponujecie wymienic ta pompe wody? Dodam żę dzisiaj musialem 1,5l płynu dolac jak sie zagotował znowu. Może przyczyną byc to że go zalewam płynem 4car Niebieski??

szoso - Sro Paź 02, 2013 23:28

Nie gotuj go tak bez przerwy, zaraz uszczelkę pod głowicą wywali, a już pewnie mało mu brakuje :wink:
kamilosbos - Sro Paź 02, 2013 23:33

Wiem że wywali ale co mam zrobic jak nie moge znaleśc przyczyny ubytku i gotowania płynu ?
leszczu - Czw Paź 03, 2013 17:43

Przecież dajemy ci wskazówkowe, a ty dalej robisz swoje.
kamilosbos - Pią Paź 04, 2013 01:42

leszczu czyli sugerujesz że mam tą pompe wody wymienic tak ?
leszczu - Pią Paź 04, 2013 16:34

Tak.
kamilosbos - Sob Paź 05, 2013 22:19

Witam.
Czy to normalne że przy chłodnej pogodzie, ciemno na dworze gdy stoje autem i dodaje gazu to bardzo duża biała chmura za autem sie wydobywa. Na sprawdzaniu uszczelki byłem i niby nic nie wykazało. Dodam że jak sie zagotuje to tego płynu dosyc ubywa. Jak to możliwe panowie?

[ Dodano: Sob Paź 05, 2013 22:19 ]
Dodam że auto mam na LPG

ruszti - Sob Paź 05, 2013 23:55

Biały dym na gazie w taka pogodę jak mamy teraz to raczej normalne :)
michu084 - Nie Paź 06, 2013 08:35

a sprawdzałeś olej? Jaki kolor ma? Gdzieś ten płyn uciekać musi. Sprawdź, czy pod korkiem oleju niema takie mazi podobnej do masła. Mi ostatnio poszła uszczelka pod głowicą i nie wyglądała żeby była uszkodzona, a poszły takie jakby sylikonowe wstawki na uszczelce i one przepuszczały. Uszczelka wymieniona głowica sprawdzona i auto chodzi pięknie.
szoso - Nie Paź 06, 2013 09:14

michu084, czytałeś temat od początku?
Przecież napisał, że było sprawdzane.

michu084 - Nie Paź 06, 2013 09:38

a ja się staram pomóc bo jeśli to nie jest uszczelka a płyn ucieka to dla mnie to jest dużo grubsza sprawa, oby silnika nie musiał kupować nowego.
kamilosbos - Nie Paź 06, 2013 10:08

A to normalne ze wywala plyn ze zbiorniczka? bo jak sie gotuje to caly silnik jest zalany. Dodam że już dwa nowe korki zakładałem.
Sirk - Nie Paź 06, 2013 17:20

kamilosbos napisał/a:
A to normalne ze wywala plyn ze zbiorniczka? bo jak sie gotuje to caly silnik jest zalany. Dodam że już dwa nowe korki zakładałem.


Jak wywala Ci płyn i się gotuje to:

a.) Masz uwaloną uszczelkę pod głowicą.
b.) Uszkodzony termostat.
c.) Zużytą pompę wody.
d.) Niedrożną chłodnicę wody lub układ.
e.) Wodę zamiast płynu chłodniczego.
f.) Pecha do korków od zbiorniczka wyrównawczego.
g.) Wszystko z powyższych podpunktów,
h.) Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

flapjck1 - Nie Paź 06, 2013 18:52

Sirk napisał/a:
Jak wywala Ci płyn i się gotuje to:

a.) Masz uwaloną uszczelkę pod głowicą.
b.) Uszkodzony termostat.
c.) Zużytą pompę wody.
d.) Niedrożną chłodnicę wody lub układ.
e.) Wodę zamiast płynu chłodniczego.
f.) Pecha do korków od zbiorniczka wyrównawczego.
g.) Wszystko z powyższych podpunktów,
h.) Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?


g.) nie odpowietrzasz dobrze układu chlodzacego

robsson78 - Nie Paź 06, 2013 21:21

j.) kiepskiego mechanika ? (żartowałem)
kamilosbos - Wto Paź 08, 2013 22:06

Witam panowie.
Odpowietrzyłem jeszcze raz układ i zalałem płyn Petrygo i 3 dzień jest ok, płyn ani razu sie nie zagotował i nie ubyło go ani grama :)
Czy 300zł za wymiane skrzyni to drogo? Chodzi o sama robociznę.
Pozdro!

ruszti - Wto Paź 08, 2013 22:47

kamilosbos napisał/a:
Witam panowie.
Czy 300zł za wymiane skrzyni to drogo? Chodzi o sama robociznę.
Pozdro!


Wymiana skrzyni to koszt taki jak przy wymianie sprzęgła, 300 zł super promocją nie jest ale wygórowana kwotą też nie .

kamilosbos - Czw Paź 10, 2013 19:32

Witam
tak jak pisałem w niedziele wymieniłem ten płyn i całe 5 dni codziennie było ok dzisiaj odpalam jade 2km i woda sie zagotowała a było tak pięknie. I co wy na to ?

sTERYD - Czw Paź 10, 2013 22:49

Przeczytaj co wcześniej napisałem
kamilosbos - Czw Paź 10, 2013 23:35

ok to po raz 3ci kupie korek ;)
taki zamiennik moze byc z tomateam?

http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1268

sTERYD - Czw Paź 10, 2013 23:38

a nie możesz od kogoś pożyczyć na kilka godzin?
Mierzyłeś może kompresję?

kamilosbos - Czw Paź 10, 2013 23:39

niestety nie mam nikogo w terenie co miałby r200 albo coś podobnego.
nie nie mierzyłem..

sTERYD - Czw Paź 10, 2013 23:44

To zanim cokolwiek dalej będziesz robić to zmierz. Wykryjesz ewentualny HGF
flapjck1 - Czw Paź 10, 2013 23:45

szukaj jakiegos wycieku, obstawialbym ktorys z wezy do chlodnicy ( gorny/dolny ) i jakies minimalne pekniecie/przebicie - przy cieplym silniku szybko paruje i nie widac zeby lecialo

generalnie przejzyj sumiennie uklad: wszystko od poczatku i powoli

kamilosbos - Pią Paź 11, 2013 00:12

chodzi ci o metodę za pomocą co2 czy jakos tak? gosciu nalozyl jakis pojemnik z kolorowym płynem do zbiorniczka wyrownawczego. nic nie wykryło, płyn nie zmienił koloru

[ Dodano: Pią Paź 11, 2013 00:12 ]
a powiedzcie czy jezeli p ozgotowniu plyn wywala góra ze zbiorniczka to oznacza ze korek jest uszkodzony?

flapjck1 - Pią Paź 11, 2013 09:27

kamilosbos napisał/a:

a powiedzcie czy jezeli p ozgotowniu plyn wywala góra ze zbiorniczka to oznacza ze korek jest uszkodzony?


moze byc uszkodzony ale nie musi, on przepuszcza jesli cisnienie wzrosnie powyzej zadanego ( bodajze 1,1 bara ), oczywiscie jak jest zepsuty to moze przepuszczac wczesniej

jezeli masz powietrze w ukladzie chlodzenia to ono pod wplywem ciepla rozszerza sie bardziej niz ciecz i powoduje WIEKSZY niz w cieczy wzrost cisnienia - dlatego pisalem: poszukaj wycieku

robsson78 - Pią Paź 11, 2013 17:14

Korek pasuje od poloneza za 10 - 15 zł. w każdym sklepie motoryzacyjnym.
zdzichu - Pią Paź 11, 2013 23:17

Korek można sprawdzić w ten sposób: zdjąć przy zbiorniku wyrównawczym wężyk odpowietrzający chłodnicę i zaślepić wężyk (koniecznie z opaską) W miejsce wężyka wpiąć wężyk z trójnikiem, na który trzeba założyc manometr a trzecim wężykiem podać powietrze płynnie zwiększając ciśnienie. Zawór w korku powinien się otworzyć przy ciśnieniu 0,9 bara.
kamilosbos - Sob Paź 12, 2013 13:30

będe musiał jechac z roverem do mechanika bo samemu nic nie zdziałam:)
znacie jakiegoś dobrego mechanikia?
i jeszcze jedna sprawa.
kupilem dwie lampy przód zamienniki i powiedzcie mi czy oprócz silnikiem da sie je jakoś ręcznie obniżyc jeszcze bo mi swięcą do góry.

robsson78 - Sob Paź 12, 2013 18:51

Nie wiem jak jest w zamienniku ale w oryginalnych jest regulacja na imbus od góry lampy.
szoso - Sob Paź 12, 2013 20:11

Na silniczku jest regulacja, śruba na górze.
cortez - Sob Kwi 19, 2014 18:59

I jak pomogło coś ?? mam ten sam problem zrobiony hgf płyn nowy termostat sprawny rozrząd wymieniony olej itp korek raczej sprawny bo nie wywala płynu
po tym pierwszym odpaleniu pochodził z 15-20 min i zaczoł się gotować jak odkręciłem korek momentalnie poziom płynu w zbiorniczku wzrósł do pełna a zanim go odkręciłem to odpowietrznik chłodnicy otwieram a tam nic nie leci tak samo z tym przy silniku

robsson78 - Sob Kwi 19, 2014 19:15

Zapowietrzony raczej układ.
cortez - Sob Kwi 19, 2014 20:50

oki będę próbował jak na razie 2 razy odpowietrzyłem jest oki ale zobaczy sie co potem
MultecFSO - Nie Kwi 20, 2014 01:03

Równie dobrze może być uwalony nowy termostat. :)