Zobacz temat - [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR] VVC na 2.0 turbo

jrdarus1 - Nie Paź 27, 2013 12:37
Temat postu: [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
Witam, niestety nie mogę znaleźć w przystępnej cenie coupetki wiec padło na tanie r600 mam parę pytanek

1. Czy bezproblemowo ładować się w ten swap z r600, nie przerośnie chęci?
2. Co trzeba będzie przerobić w mg zr?
3. Co jest w r220 czego nie ma w r600 (prócz skrzyni ze szperą w coupecie)
4. Co trzeba będzie dokupić czego nie znajdę w r600

jak na razie tyle jak wszystko dobrze pójdzie to wkoncu bedzie te turboo!!

scorpion - Nie Paź 27, 2013 14:37

1. zalezy jaki masz budzet
2.mniej wiecej prawie wszystko :)
3.np chłodnica oleju szpera w 600 tez były
4.wszystko wyjdzie w trakcie

jrdarus1 - Nie Paź 27, 2013 15:41

a jak by wyglądała kwestia zawieszenia silnika? wystarczylo by przespawac łapy z 600?
Markzo - Nie Paź 27, 2013 16:49

po co chcesz spawać? łapa do bloku silnika z 220 Coupe Turbo siada plug & play na poduszkę olejową z vvc. Poduche skrzyni od czegoś dopasujesz, albo spasuje z VVC albo z diesla. Mozesz dać alu miskę np od 620Ti zamiast blaszanejz 220Coupe i mocowanie z tyłu silnika od grodzi też spasuje. Sprzęgło ? linka od vvc i łapa pod linke z 220 Coupe Turbo. Chłodzenie całe możesz z 220 Coupe Turbo przerzucić. Elektornika to bajka. Jakbyś potrzebował pomocy i porady to pisz/dzwoń.
jrdarus1 - Nie Paź 27, 2013 17:24

Wlasnie i caly czas narzuca sie haslo r220 gdyby opcja byla na dawce w przystepnej cenie to byl bym bardzo chetny.

Juz strasznie mnie meczy te turbo chce go wsadzic chce wziasc jakas mala pozyczke na dawce i remont silnika

Markzo - Nie Paź 27, 2013 23:10

tylko 220 zawsze bardziej dostawały w palnik niestety i są starsze :/ Remont licz 6000zł lekko, więc lepiej kupić sprawny silnik :)
jrdarus1 - Pon Paź 28, 2013 01:12

A w swoim cos robiles? Czy jak kupiles tak wsadziles?
Markzo - Pon Paź 28, 2013 08:34

Jak kupiłem tak wsadziłem, teraz bym to troche inaczej zrobił ;) tak czy inaczej szukaj zdrowego motoru a przede wszystkim kumatego mechanika, ja za swój wybór "tjunera" zapłaciłem kupe kasy, nerwów, złości a i tak całego swapa musiałem zrobić od początku jeszcze raz sam.
jrdarus1 - Sob Lis 02, 2013 21:18

Ja bede to robil z tesciem jest mechanikiem od ciezarowek ale osobowki ma w malym paluszku. Tego bede ogladal na poczatek http://otomoto.pl/rover-6...-C30981268.html

[ Dodano: Wto Paź 29, 2013 23:02 ]
Zmiana planów w sobotę goszczę w Zielonej Górze ten roverek wygląda na zadbanego a jak dbali o wygląd to i o serce również, gościu prawnik więc zapewniał mnie że nie może ściemniać bo to szkodzi jego reputacji no zobaczymy niby jedyna wada to falujące obroty jałowe spowodowane silniczkiem krokowym pojedziemy zobaczymy klucze ze sobą wezmę bedziem rozkręcać wszystko i oglądać hehehe

http://allegro.pl/luksuso...3651455722.html

Co o nim myślicie ?

[ Dodano: Sob Lis 02, 2013 21:18 ]
No Panowie, turbo zakupione, za niedługo więcej info

Markzo - Nie Lis 03, 2013 21:25

Grunt, że motor zdrowy ;) powodzenia!
jrdarus1 - Nie Lis 10, 2013 08:40

No dobra, to dziś zaczynamy etap pierwszy czyli wyciągnięcie bebechów z 600-tki, dziś będą też pierwsze fotkii ! Proszę się nie spodziewać dynamicznego rozwoju spraw bo swap będzie robiony tylko głównie w niedziele bo będzie czas, więc trochę to potrwa.

Pooozdro

greg-si - Nie Lis 10, 2013 10:33

Czekamy :)
jrdarus1 - Nie Lis 10, 2013 16:27

4 Godziny i silnik na wierzchu :-)
leszczu - Nie Lis 10, 2013 16:28

jrdarus1, a takie pytanko. Co z VVC ??
jrdarus1 - Nie Lis 10, 2013 17:19

Wsadzam do r200 tego zielonego co mialem obecnie mojej dziewczyny
Markzo - Pon Lis 11, 2013 08:15

Sie dzieje :) i bardzo dobrze ;) co do elektryki, w rave masz 620Ti bardzo ładnie opisane ze schematami :)
j0zek - Pon Lis 11, 2013 14:58

A takie pytanko - to jest dokladnie silnik 2.0 Ti Vitesse 200 KM tak?

Czy wie ktos moze jak to wyglada w MG ZR? Przy jego wadze itd? Jakich osiagow mozna sie spodziewac po swapie?

jrdarus1 - Pon Lis 11, 2013 16:09

j0zek napisał/a:
A takie pytanko - to jest dokladnie silnik 2.0 Ti Vitesse 200 KM tak?

Czy wie ktos moze jak to wyglada w MG ZR? Przy jego wadze itd? Jakich osiagow mozna sie spodziewac po swapie?
tak 200km, mozna spodziewac sie takich osiagow ze malo aut ci podskoczy :-) a jakie dokladnie powiem jak sprawdze
j0zek - Pon Lis 11, 2013 19:30

Ok, to ja obstawiam, że pociągnie 250vmax i do setki 6,0 sekund. Zobaczymy czy się wstrzeliłem. Co do przyspieszenia myślę, że tyle będzie, a vmax nie wiem czy z gabarytu i konstrukcji ZRa taka prędkość będzie możliwa.

Fajnie by było, jakbyś po zakończeniu prac napisał co ile kosztowało :)

jrdarus1 - Pon Lis 11, 2013 20:34

j0zek napisał/a:
Ok, to ja obstawiam, że pociągnie 250vmax i do setki 6,0 sekund. Zobaczymy czy się wstrzeliłem. Co do przyspieszenia myślę, że tyle będzie, a vmax nie wiem czy z gabarytu i konstrukcji ZRa taka prędkość będzie możliwa.

Fajnie by było, jakbyś po zakończeniu prac napisał co ile kosztowało :)
Vmax nawet nie będę sprawdzać :) a do setki myślę że będzie szybciej o ile nie będzie zbyt dużo ydyndyndyndyndynnn, koszta no to już inna sprawa bo tego swapa robię sam z teściem więc mechanik zaoszczędzony wiec wyjdzie tyle co za samochód i części mam nadzieje się zmieścic w 4-4,5tyś.
j0zek - Pon Lis 11, 2013 20:48

Ok, zatem czekamy na dalsze newsy:) Jeśli wszystko Wam pójdzie OK, to może się zgłoszę do Was w sprawie swapa mojego ZRa hehe :)
jrdarus1 - Czw Lis 14, 2013 09:13

j0zek napisał/a:
to może się zgłoszę do Was w sprawie swapa mojego ZRa hehe :)
Niestety to akcja jedno razowa teściu jest mechanikiem od ciężarówek a osobówki robi tylko w wyjątkowych sytuacjach :) wiadomka mniejsza kasa z osobówki :)

[ Dodano: Czw Lis 14, 2013 09:13 ]
Dobra parę pytanek

-czy ktoś kojarzy długości półosiek z r220coupe czy są takie same z MG ZR idt,
- czy ktoś posiada fotkę jak wygląda łapa skrzyni biegów z r220 coupe,
-montaż przednich sanek podchodzi P&P? i czy na te sanki podejdzie łapa z 600 czy muszę mieć z r220, czymś się różnią?
- tak z czystej ciekawości, kojarzy ktoś czy zaciski hamulcowe z 600 nie podpasują pod zwrotnice MG ZR bo z 600 mają większe klocki to i by lepiej hamowało.

Pozdro

greg-si - Czw Lis 14, 2013 20:56

Cytat:
- tak z czystej ciekawości, kojarzy ktoś czy zaciski hamulcowe z 600 nie podpasują pod zwrotnice MG ZR bo z 600 mają większe klocki to i by lepiej hamowało.

Pasuje.

jrdarus1 - Nie Lis 17, 2013 00:17

pierwsze przygotowania MG
w niedziele doprowadzenie silnika T do porządku czyli wymiana zimmeringow walkow rozrzadu, walu korbowego, nowe uszczelki dolotu, wylotu, oraz pokrywy zaworów na sylikon hehe :P

Markzo - Nie Lis 17, 2013 11:09

pamiętaj o stopach wałków ;) Zegar dałbym gdzieś indziej, troche sobie osłabisz nadmuch na szybe ;)
jrdarus1 - Nie Lis 17, 2013 19:49

ok silnik został przygotowany, trochę to trwało bo pierwszy raz coś takiego robiłem, ale udało się i nowe doświadczenie zdobyte : )
Markzo - Nie Lis 17, 2013 22:54

masz jakieś foty? wklejaj :D
Strzemo - Pon Lis 18, 2013 14:25

Widzę że zabraliśmy się za identyczne projekty w jednej chwili, ja dzisiaj jadę oglądać 620 jako dawcę ;)

+ również czekam na zdjęcia

jrdarus1 - Pon Lis 18, 2013 20:25

Sorka na razie na foty nie mam czasu, powoli wszystko zaczyna się zwalac mi na łeb, nie ma informacji co i jak trzeba wszystko samemu, teraz mam problem czy podejdzie mi dolna poduszka do miski z 600tki na przednie sanki z r220 coupe. po tym foto widze ze jest niedosc ze inna łapa to chyba umieszczenie tej łapy jest inne niz w 600... kupuje w slepo, urwal mi sie kontakt z jedyna osoba co robila swapa wlasnie z dawcy 600 no i dupa blada jest teraz...nie mam jeszcze zadnych polosiek bo nie wiadomo jak bedzie silnik rozmieszczony i od czego podejda... nie mam czasu grzebac przy tym, jedynie w niedziele, nie jestem jakims super mechanikiem, tylko zwyklym typem co czasami sobie pogrzebie cos ale takie cos robię po raz pierwszy, teściu mechanik tez nie ma czasu i jestem zdany sam na siebie.
greg-si - Pon Lis 18, 2013 20:38

jrdarus1, normalka :)
Nikt nie mówił że będzie łatwo, trzeba ścisnąć pośladki, może wydać kilka tysi więcej niż się założyło ale skończyć to co się zaczęło.
U mnie mechanika była skończona migiem ale ogarnianie reszty trwało 3 miesiące po 4-5h dziennie. Także spokojnie, powoli do przodu. Zima idzie więc i tak nie wykorzystałbyś w pełni możliwości auta.

jrdarus1 - Pon Lis 18, 2013 21:40

greg-si, no teraz już nie ma odwrotu muszę skończyć za dużo siana poszło
mlody975 - Wto Lis 19, 2013 20:21

jrdarus1 napisał/a:
-czy ktoś kojarzy długości półosiek z r220coupe czy są takie same z MG ZR idt




dla R 220 coupe turbo wymiary wynoszą odpowiednio:

A=96cm, B=81,5cm (długa półoś)

A=60cm, B=45,5cm (krótka półoś)

a czy są takie same jak przy MG to nie wiem..
Pozdrawiam i życze powodzenia w dalszym swapowaniu :)

jrdarus1 - Sro Lis 20, 2013 18:34

mlody975, dzięki wielkie na pewno bardzo mi się to przyda !!

OoooOooo taak :) Pan u którego zamówiłem belkę przednią dorzucił mi łapę dolną na skrzynie :) ^^ do tego mam łape sprzęgła powoli powoli do przodu

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 18:02 ]
A więc dobra, poobczajałem co nieco w sprawie półosi dzięki podanym wymiarom przez mlody975, i

mlody975 napisał/a:

http://img28.imageshack.us/img28/9206/pccs.png

dla R 220 coupe turbo wymiary wynoszą odpowiednio:

A=96cm, B=81,5cm (długa półoś)

A=60cm, B=45,5cm (krótka półoś)


r600 mierzone na max ścisku

A=98,5,B=83 DŁUGA...

A=59,B=43,5 KRÓTKA

wychodziło by że krótka podejdzie alee... właśnie ale...
powymianie przegubu dajmy z mg zr idt http://t.iparts.pl/270/OJ...-interparts.jpg

niby się zwiększy długośc porównując do przegubu z r600

http://t.iparts.pl/433/C....etny-statim.jpg

nie wiem chyba że półośka jakoś głebiej wejdzie do przegubu z ZR . jeszcze dużo grzebania po necie przedemną

[ Dodano: Sro Lis 20, 2013 18:34 ]
No więc tak, raczej padnie na półosie z MG ZR idt ich wymiary to długa 93,8cm i krótka 58,8cm czyli podejdą bez problemu.

scorpion - Sro Lis 20, 2013 18:56

myślisz ze połoski zr wytrzymaja?
jrdarus1 - Sro Lis 20, 2013 19:48

scorpion, grubości są przecież takiej samej jak w r620 więc dlaczego miały by nie wytrzymać? diesel też ma moment obr. przecie :)
scorpion - Sro Lis 20, 2013 20:24

a myslałem ze od vvc :D
jrdarus1 - Sro Lis 20, 2013 21:07

scorpion, ukręciły by się w trymiga :P
Markzo - Sro Lis 20, 2013 22:49

od diesla dadzą rade na legalu ;)
scorpion - Sro Lis 20, 2013 22:49

dobrze wiedziec ale ja bede kombinował z połoskami z 600 :)
jrdarus1 - Czw Lis 21, 2013 16:00

Nie wiem czy ogarniesz, po wymianie przegubu dajmy z diesla aby bylo na zwrotnice 26 zebow, poloski beda na max scisniete a to troche nie fajnie. :-)
Markzo - Czw Lis 21, 2013 16:52

nie ma sensu kombinować z 620, lepiej dać z ZR ;) a jak mocowania? da rade ogarnąć bez sanek z 220?
scorpion - Czw Lis 21, 2013 18:17

czyli mowicie ze od roverka w dieslu podejda?
jrdarus1 - Czw Lis 21, 2013 18:48

Markzo bede sadzal go na sankach z 220 ale tylko na dolnej lapie do skrzyni bo ta olejowa na sankach u gory jest zerwana a pozatym nie mam mocowania na nia moze w przyszlosci gdzies dorwe,nie wiem czy w ten weekend uda mi sie go posadzic bo w pracy zapierdziel, sobota pracujaca wiec nie wiem jak to bedzie, scorpion tak podejda i beda rwac jak oszalale :-) do mnie juz leca poloski stowka za sztuke z zr z b.malym przebiegiem. Nioh nioh
Ela - Czw Lis 21, 2013 19:45

a do miski? bo w 620Ti masz mocowanie do miski olejowej, w vvc tez, nie da sie tego pozenic?
jrdarus1 - Czw Lis 21, 2013 21:07

Elu, Ti ma mocowanie do miski od przednich sanek a vvc o ile sie nie myle od strony grodzi a co do czego wyjdzie w praniu na przypasowaniu silnika, mam jeszcze watpliwosc co do poduchy olejowej z vvc na rozrzadzie czy aby nie bedzie za wysoka i silnik nie bedzie krzywo siedzial...
Markzo - Pią Lis 22, 2013 08:09

Pisałem wczoraj z kompa Eli i zapomniałem się przelogować ;) Jestes pewien, że masz mocowanie do miski z przodu? u Grega w 620TI było z tyłu.
jrdarus1 - Pią Lis 22, 2013 17:44

Markzo, tak jestem pewien w końcu sam rozkręcałem :) z reszta jest uchwyt na sankach przednich wlaśnie na ta poduche, dziś u mnie zagościł mikołaj i przyniósł mi małą paczuszkę nie spodziewałem się że będzie aż tak hojny w końcu chciałem tylko belkę i łapę sprzęgła, ale jak to Pan powiedział ,,mało jest takich świrów" więc mi coś dorzucił :)

tylko nie wiem do czego służą te części, ktoś się orientuję?????



[ Dodano: Pią Lis 22, 2013 17:44 ]
Ale coś mi smierdzi sprawa z tym sprzęgłem bo łapę mam ale czy to wystarczyy?? jak ja zamontowac? aktualnie nie byłem z nią przy skrzyni ale jakoś nie moge tego sobie wyobrazic

scorpion - Pią Lis 22, 2013 18:23

ale sprzegło robisz na linke czy hydraulika jesli linka to musisz z vvc wyciagnac wysprzeglik cały
jrdarus1 - Pią Lis 22, 2013 19:17

scorpion, na linke planuje, hydraulika niepotrzebne dodatkowe grzebanie

[ Dodano: Pią Lis 22, 2013 19:17 ]
dobra juz ogarnąłem co z tą łapą sprzęgła :) prościzna

Markzo - Pią Lis 22, 2013 21:48

Dostales gratis czujnik polozenia walu i mocowanie do.tylnej poduchu. Lape sprzegla mogles dac z vvc;)
jrdarus1 - Pią Lis 22, 2013 23:42

Markzo
Cytat:
Sprzęgło ? linka od vvc i łapa pod linke z 220 Coupe Turbo
, zasugerowałem się twoją podpowiedzią...

[ Dodano: Pią Lis 22, 2013 23:42 ]
po co przepływa płyn do wspomagania przez nr 13???? można to ominąć? bo w ZR czegoś takiego nie ma

Remigiusz - Pią Lis 22, 2013 23:47

jrdarus1, Normalnie tam siedzi impulsator :wink:
Markzo - Sob Lis 23, 2013 07:43

jrdarus1 napisał/a:
Markzo
Cytat:
Sprzęgło ? linka od vvc i łapa pod linke z 220 Coupe Turbo
, zasugerowałem się twoją podpowiedzią...

chodziło mi o mocowanie linki do obudowy skrzyni biegów ;) ale i tak to bedzie działać ;) łapy są pewnie identyczne?

jrdarus1 - Sob Lis 23, 2013 08:32

Remigiusz, Noramlnie? Czyli oszczac to i nie podlaczac plynu od wspomagania do niego ? Heh widzisz Markzo male nieporozumienie
Markzo - Sob Lis 23, 2013 12:35

do impulsatora idzie płyn wspomagania???
Remigiusz - Sob Lis 23, 2013 12:53

Żaden płyn od wspomagania tam nie idzie :-) nie wiem co to za wynalazek jest. Masz pewnie manual do pg1 od hondy i to może coś pod hondy jest pokazane czego u nas nie ma.
jrdarus1 - Sob Lis 23, 2013 13:15

Ej ludzie no przeciez sam rozkrecalem i odlaczalem te 2 weze i byl tam plyn od wspomagania...a manual mam z naszej strony. I niby to pg2
slax - Sob Lis 23, 2013 14:53

Ja stawiam, że jest to jakiś zawór który reguluje siłę wspomagania w zależności od prędkości. Hondy cos takiego mają
Remigiusz - Sob Lis 23, 2013 15:57

jrdarus1, To co ty pokazałeś to jest skrzynia PG2 sprawdziłem to w pdf :D Do nas podchodzi PG1 nie PG2 :wink:
greg-si - Sob Lis 23, 2013 17:37

Markzo napisał/a:
Pisałem wczoraj z kompa Eli i zapomniałem się przelogować ;) Jestes pewien, że masz mocowanie do miski z przodu? u Grega w 620TI było z tyłu.

W 620Ti było z przodu.
W R400 mam z tyłu.

jrdarus1 - Sob Lis 23, 2013 19:12

Remi, ale wlasnie taka skrzynie mam wlasnie taka jak w pdf...i sorry ale ni wmowisz mi ze jest inaczej bo przeciez nie raz stalem przed nia gdy nastepnym razem bede przy budzie to cykne foto dokad to wszystko prowadzi.
Remigiusz - Sob Lis 23, 2013 19:16

jrdarus1, Ale z czego masz ta skrzynie z Rovera ? :wink:
jrdarus1 - Sob Lis 23, 2013 19:48

Tak z r620ti wyciagnelem razem z silnikiem
Remigiusz - Sob Lis 23, 2013 20:03

jrdarus1, 600 chyba jak dobrze kojarzę nie miała elektronicznego licznika tylko chyba na linkę :P Nie pomogę za wiele w takim razie :P
jrdarus1 - Sob Lis 23, 2013 20:22

Remigiusz, elektronicznyyyyy :P

[ Dodano: Sob Lis 23, 2013 20:22 ]
oj oj coś wyleciałooo :)


Już jutro po raz pierwszy 2.0t zasiądzie w budzie ZR :)

Emocje rosną

Markzo - Sob Lis 23, 2013 23:39

pięknie :) trzymam kciuki, żeby wszystko spasowało ;) dawaj jakiegos mms jak tylko wjedzie do komory ;)
Matexx - Sob Lis 23, 2013 23:45

co do tego impulsatora ja też kupiłem skrzynkę PG1 z 620Ti z torsenem i też jest taki impulsator co się przewody podpina, ale normalnie zwykly impulsator będzie dobry elektroniczny:) no no powodzenia w dalszych przeróbkach.;)
Markzo - Nie Lis 24, 2013 16:25

Chyba czas na małe gratulacje - 2,0T siedzi w aucie ;)
Kozik - Nie Lis 24, 2013 16:51

Markzo, u Ciebie odkąd 2.0T siedziało w aucie do pierwszej jazdy ile czasu upłynęło? :P
Remigiusz - Nie Lis 24, 2013 17:22

Gratki będą jak to zacznie jechać :D :P W sadzenie silnika to dopiero początek zabawy :mrgreen:

Kibicuje temu projektowi bo się coś zaczyna dziać przy mocy :mrgreen:

jrdarus1 - Nie Lis 24, 2013 21:26

No, siedzi pare zeczy do poprawek poduche na rozrzad chyba przezuce z vvc bo ta od 220coupe niedosc ze zerwana kleilem ja to nie bardzo troche krzywo siedzi silnik za nisko z jednej stronu i kolo od pompy wadzi lekko. Bede w domu to wrzuce foto.


Sorry za jakość zdjęć



Było by zbyt pięknie jak by chłodnica tak siedziała.... niestety nie ma tyle miejsca i trzeba ją dac do przodu





[ Dodano: Nie Lis 24, 2013 21:26 ]
co do skrzyni i tego impulsatora co przechodzi przez niego płyn od wspomagania, wyczytałem ze to taka mini pompa wspomagająca cały układ i można ją w taki sposób zaślepić, też tak myślałem żeby tak zrobić :D ehh ja to mam łeb hahah

Markzo - Nie Lis 24, 2013 23:12

Kozik napisał/a:
Markzo, u Ciebie odkąd 2.0T siedziało w aucie do pierwszej jazdy ile czasu upłynęło?

zdecydowanie zbyt dużo :D ale to sam wiesz czemu a raczej przez kogo :) tutaj chłopaki działają sami i widać, że postępy są duże ;) trzymam kciuki!

jrdarus1 - Sob Lis 30, 2013 21:48

nie ma lipy mechanika pryszcz :D pauza będzie na elektryce no chyba że markzo będzie się nudzić i zrobi tutka dla zielonych który kabelek do czego :D

[ Dodano: Sob Lis 30, 2013 21:45 ]
mały up



[ Dodano: Sob Lis 30, 2013 21:48 ]
silnik siadł na poduszcze z VVC wyrównał się ale maska sie nie domyka haha :D będę musiał wywalić wygłuszenie i chyba trochę przykrócić osłonę rozrządu, a do zakończenia projektu pozostało

-zespawanie downpipe
-dorobienie przewodu od wspomagania
no i elektryka :)

greg-si - Nie Gru 01, 2013 10:15

Bądź hardcore`m i śmigaj bez maski :D
To teraz schemat 620Ti i VVC w łapę.

jrdarus1 - Pon Gru 02, 2013 19:08

Siema ludu potrzebuję końcówkę wyrwać aby podłączyć układ wspomagania

dokładnie coś takiego



gdyby ktoś mógł mi rozszyfrować te zapiski na stronce http://dprs.pl/pl/zlacza/dkorfs i powiedział mi który wymiar będzie dobry bym był wdzięczny

greg-si - Pon Gru 02, 2013 20:13

Jedź do jakiegoś magika od hydrauliki to Ci dobierze.
Tak jak podałeś nie da się.

jrdarus1 - Pon Gru 02, 2013 20:50

No o to chodzi że bylem u pseudo magika i rozłożył ręce. A to był jedyny w mieście...
Markzo - Pon Gru 02, 2013 21:07

Gdzie to idzie? Na magiel? Utnij z vvc i dospawaj do weza z turbo:) czekam na odpalenie, mam nadzieje ze nie pomieszalem nic w kabelkologii ;)
jrdarus1 - Pon Gru 02, 2013 21:51

Markzo, akurat to jest wzór końcówki jaki potrzebuję wykręcony z pompy wspom. vvc
Marrkus - Pią Gru 06, 2013 22:29

jrdarus1 napisał/a:
silnik siadł na poduszcze z VVC wyrównał się ale maska sie nie domyka haha :D będę musiał wywalić wygłuszenie i chyba trochę przykrócić osłonę rozrządu,


Już wiecie dla czego R220coupe miały garby na mace :D proponuje podążać tym tropem - będzie rasowo - byle ładnie tego garba ukleić :)

Markzo - Sob Gru 07, 2013 16:46

Marrkus napisał/a:
Już wiecie dla czego R220coupe miały garby na mace proponuje podążać tym tropem - będzie rasowo - byle ładnie tego garba ukleić

każda coupeta miała garba i ni cholery nie pasuje mi jego umiejscowienie do miejsca, w którym silnik koliduje z maską :)

jrdarus1 - Pon Gru 09, 2013 18:54

I pierwsze problemy, pierwsza proba odpalenia wypadla lipnie, brak sterowania zaplonem, prawdopodobnie uszkodzony komp przy wycinaniu immo, komp polecial do Markzo na testa pod jego ZS'a, pozniej zobaczymy co dalej.
Markzo - Pon Gru 09, 2013 19:25

Wiązke rozkminilismy chyba dobrze, objawy takie jak u mnie przy uszkodznym czipsie od immo, zobaczymy jutro jak komp doleci ;)
Strzemo - Sro Gru 11, 2013 14:24

Jak tylko projekt zacznie jeździć koniecznie chcę to zobaczyć, szkoda że tak daleko mieszkamy ;) Ja 2.0T póki co zarzuciłem, władowałem kasę w różne pierdoły po to żeby teraz zobaczyć 220 coupe turbo na allegro za 2.5 tyś -.-
W dalszym ciągu trzymam kciuki za żółtka!

mlody975 - Sro Gru 11, 2013 18:26

Strzemo napisał/a:
zobaczyć 220 coupe turbo na allegro za 2.5 tyś -.-


z tym Roverem jest chyba cos nie tak, w wakacje byl ten sam wystawiony chyba nawet za niższą cene. za takie grosze to bardzo dziwne ze jeszcze nikt sie nie skusił skoro auto jeżdzące.
ja za jednego 220 coupe turbo dałem w sumie 2300 na poczatku roku a to była totalna padaka, silnik skrzynia złom buda masakra a w cenie tego o którym pisałeś.

Markzo, jrdarus1, jak coś sie ruszy dajcie znać z niecierpliwością czekam na film z pierwszego odpalenia :D

jrdarus1 - Sro Gru 11, 2013 20:31

Wszyscy czekacie z niecierpliwością a wyobraźcie sobie co ja przeżywam, nieprzespane noce, komputer u Markza odpalił ale i tak coś z nim nie tak mianowicie silniczek krokowy milczy na zapłonie dopiero odzywa się na chwilę po zgaszeniu silnika, ale grunt że odpala, jutro komputer będzie u mnie i w najbliższym czasie będziemy z Markzem robić konferencję przez tel i kombinować od początku, z tego miejsca wielkie pozdrowienia i podziękowania dla Markzo za tak wielkie zaangażowanie z jego strony WIELKI BIG UP!

Gdy tylko będzie coś wiadomo, napiszę.

Strzemo - Czw Gru 12, 2013 01:55

mlody975, A widzisz to nie wiedziałem, a cena kusi.
jrdarus1, Rozumiem cię stary ale pomyśl o bananie na gębie jak zrobisz pierwsze 0-100 ... w sumie mało lepiej 0-200 ^^
+ Markzo zawsze na propsie, dobra dusza forum ^^

Markzo - Czw Gru 12, 2013 16:14

Jest jakieś jajo z kompem, bo po zapłonie krokowiec milczy i u jrdarus1 i u mnie :/ ale fakt, w ZS motor odpalił. Jest jakiś chochlik w elektryce, ale to się ogarnie :D

nie ma wyjścia, musi odpalić :D

jrdarus1 napisał/a:
z tego miejsca wielkie pozdrowienia i podziękowania dla Markzo za tak wielkie zaangażowanie z jego strony WIELKI BIG UP!


Strzemo napisał/a:
+ Markzo zawsze na propsie, dobra dusza forum ^^

trzeba sobie pomagać! wreszcie coś się dzieje w temacie tuningu R/MG a nie tylko ciągłe psioczenie i pierdzenie w stołek ;)

Strzemo - Pią Gru 13, 2013 00:38

To się nazywa werwa do działania ;) wiecie jak wpadam na wyścigi niezależnie czy to ćwiartki czy sprawnościówki to cieszy mnie jedno, jestem jedynym MG. Mój bliski przyjaciel zastanawia się nad kupnem ZR ale że to brat (może nie rodzony ale przybrany) to jeszcze go dopinguję w tym kierunku. W każdym razie, MG jak i dobrze zrobione R to auta na polskim rynku egzotyczne, niespotykane i ciekawe ;) i szczerze, wpompowałem w moje auto KUPĘ kasy, niektóre biznesy nie udane, niektóre jak najbardziej, niektórzy mogliby powiedzieć że za to miałbym civa 6 na pełnej świni, co nie zmienia faktu że kocham mój samochód idobrze mi w nim. Założę się że podobne odczucia ma większość właścicieli MG i R.
CO ŻEM SIĘ WYGADAŁ ...

dobryziom - Pią Gru 13, 2013 18:58

mlody975 napisał/a:

z tym Roverem jest chyba cos nie tak, w wakacje byl ten sam wystawiony chyba nawet za niższą cene. za takie grosze to bardzo dziwne ze jeszcze nikt sie nie skusił skoro auto jeżdzące.
ja za jednego 220 coupe turbo dałem w sumie 2300 na poczatku roku a to była totalna padaka, silnik skrzynia złom buda masakra a w cenie tego o którym pisałeś.


to jest handlarz z łodzi za ta cenę sprzeda wam sam silnik :)

jrdarus1 - Sob Gru 14, 2013 16:59

Jedno oka uturbiona żółta świnia stawia się z elektryką!!

Jutro Ciąg dalszy walki z kabelkami na lini z Markzo :D hehe

a tu jak narazie sajgon i pobojowisko pod maską


Remigiusz - Sob Gru 14, 2013 17:50

Ja nie wiem czemu przeważnie każdy ma problem z ta elektryka od T-serii przy swapie i potem auto nie odpala :P

Macie chyba schematy & miernik i wszystko podłączone jak należy to ma działać. Chyba ze u dawcy nie palił :P

greg-si - Sob Gru 14, 2013 17:52

Remigiusz, ja nie miałem problemów :)
ale nad schematem przesiedziałem dobre dwa miesiące

Remigiusz - Sob Gru 14, 2013 17:58

greg-si, Wiem o tym greg dlatego napisałem ze przeważnie każdy :mrgreen:

Kiepska preparacja przed montażem takiego czegoś od strony elektrycznej :P Wiem dobrze jak to jest bo mi tez zajęło kilka tygodnie przemyślenia przeróbki IDT na SD kompa i dalej tego nie dokończyłem rysować :D W tym przypadku akurat bez ECU sie da odpalić SD pompę :mrgreen:

Czekam na finalny efekt tych swapów bo są ciekawe tylko żeby to znów przez elektrykę nie utknęło.

greg-si - Sob Gru 14, 2013 17:59

Wydaje mi się że nie utknie :)
Markzo - Sob Gru 14, 2013 19:49

Tak Gregu, tylko Ty miales wiązke p&p, wystarczyło przeprogramować ECU lub dorobić kable do wtrysków, tu trzeba od podstaw pożenić wiązki auta i silnika.

Remi jak u mnie byłeś to też nic nie wskurałeś :) długo dla Darka wiązkę rozkminiałem i z tego co pokazywałem schemat podłączenia anglikom, to podobno jest oki. Jutro powalczymy dalej, bo widać koniec :)

greg-si - Sob Gru 14, 2013 21:24

Markzo napisał/a:
Tak Gregu, tylko Ty miales wiązke p&p, wystarczyło przeprogramować ECU lub dorobić kable do wtrysków, tu trzeba od podstaw pożenić wiązki auta i silnika.

Co nie zmienia faktu że u mnie sprawa poszła bardzo szybko.

jrdarus1 - Nie Gru 15, 2013 14:34

Czy to pojdzie szybko czy wolno az takie wazne? orlem z elektryki nie jestem ale najwazniejsze ze chce to zrobic sam oczywiscie bez pomocy Marka trwalo by to o wiele dluzej bo bym rozkminial podstawy, oczywiscie mogl bym dac do elektryka wydac pare stowek i heja banana, pozatym nie siedze przy aucie duzo bo poprostu nie mam czasu jedynie kawalek soboty i niedzieli na to poswiecam, odpali i nie ma bata juz sie o to nie bojcie ze projekt utknie

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 14:04 ]
Kolejna porazka.metlik w glowie ...

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 14:34 ]
Rozkladamy rece z Markiem... na glowie tak nie dobrze ehhh

greg-si - Nie Gru 15, 2013 16:12

jrdarus1 napisał/a:
[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 14:04 ]
Kolejna porazka.metlik w glowie ...

[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 14:34 ]
Rozkladamy rece z Markiem... na glowie tak nie dobrze ehhh

Nic nie kumam z tego co napisałeś...

Markzo - Nie Gru 15, 2013 17:44

Zmieniliśmy podpięcie wtrysków, krokowca, usunięta zwora paląca bezpiecznik. Po zapłonie odzywa się krokowiec, przekaźniki cykają, jest napięcie na ECU, pompie, wtryskach, cewce itp, wszystkie czujniki mają przejście do ECU. Auto kręci ale nie odpala. Podczas kręcenia na cewce napięcie spada z 12 do 9-10V, jednak prawie się nie zmienia. Po podmianie cewki to samo, brak iskry. Obstawiam czujnik położenia wału, w poniedziałek podeśle Darkowi swój na próbę.
greg-si - Nie Gru 15, 2013 17:52

Paliwo, czujnik położenia wału, immo?
Może na plaku by załapał?

jrdarus1 - Nie Gru 15, 2013 18:09

No wszystko wskazuje na czujnik polozenia walu ale nie moge sobie wyobrazic ze sie popsul od tak sobie, paliwo idzie immo wyciete, u Marka komp odpalil
Markzo - Nie Gru 15, 2013 18:20

Immo brak, komp u mnie zagadał. Paliwo jest, wtryski dostają zasilanie. Cewka również dostaje 12V ale nie generuje iskry. Ani na cewce ani dalej na kopułce. Oby to był ten czujnik połozenia wału...
greg-si - Nie Gru 15, 2013 18:55

A czy przypadkiem nie jest tak że skoro jest 12V na cewce to dalej iskra też powinna być?
Przecież rozdzielanie iskry idzie przez kopułkę a to element pasywny tak jak cewka. To tylko przenosi napięcie, tam żadnej elektroniki nie ma.
Jeśli to byłby czujnik położenia wału to chyba nie byłoby paliwa?

Próbowałbym odpalić na plaku. Jak zaskoczy znaczy że coś z paliwem czyli może być wina czujnika położenia wału.

MultecFSO - Nie Gru 15, 2013 19:11

Czujnik położenia wału odpowiada za iskrę.
Cewka ma podane do jednego pinu (wsuwki) napięcie +12V po stacyjce, a na drugi sygnał ze sterownika (stamtąd też idzie sygnał do obrotomierza). Bez sygnału z ECU, który jest generowany dzięki CPWK iskry nie ma... :)

greg-si - Nie Gru 15, 2013 19:20

MultecFSO, dzięki za wyjaśnienie
Markzo - Pią Gru 20, 2013 15:16

Nie pozostaje mi nic innego, ja pogratulować pierwszego MG ZR T16 w PL :) przed sekundą auto odpaliło :)
bociannielot - Pią Gru 20, 2013 15:53

Markzo, czemu Ty o tym piszesz nie właściciel ?? Pewnie wciąż w szoku że w końcu się udało :D .
jrdarus1 - Pią Gru 20, 2013 16:04

Poniewaz wlasciciel jest poza domem i odpala zr a Marek ze mna w stalym kontakcie i rowniez podekscytowany tak jak ja poniewaz to ze zr ma silnik taki jaki ma to wszyatko jego zasluga, wszystko dzieki jego motywacji wiedzy i checi jego jak i moich . Pozdrowienia dla Marka
spider - Pią Gru 20, 2013 16:32

z czystej ciekawość i plan przyszłości.
Ile kosztował Cię swap na dzień dzisiejszy? I jaki koszt silnik?

jrdarus1 - Pią Gru 20, 2013 16:45

spider, tyle co dawca czyli 3k plus jakieś pierdoły może niecały kafel no czyli ogólnie można powiedzieć 4k, plus nerwy i czas mój jak i Marka
spider - Pią Gru 20, 2013 16:56

To nie jest źle. Silnik kupiłeś kompletny? Czy cała budę z tym silnikiem?
leszczu - Pią Gru 20, 2013 16:58

spider, przeczytaj temat od początku i będziesz wszystko wiedział.

jrdarus1, jak już odpalił to teraz pójdzie wszystko z górki.

jrdarus1 - Pią Gru 20, 2013 17:40

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

sorry za wydawane odgłosy ale sami wiecie :D

greg-si - Pią Gru 20, 2013 18:58

Gratulacje :)
Chodzi jak Żaby traktor :D

To teraz czas na pierwsze spokojne jazdy póki śniegów nie ma :)

jrdarus1 - Pią Gru 20, 2013 19:06

jak założę downpipe to dopiero bedzie ładnie pyrkac :)
greg-si - Pią Gru 20, 2013 19:25

jrdarus1, to jak nie założyłeś DP to zmierz otwór od spalin o którym są dywagacje w innym temacie :)
Markzo - Pią Gru 20, 2013 22:43

jrdarus1 napisał/a:
Poniewaz wlasciciel jest poza domem i odpala zr a Marek ze mna w stalym kontakcie i rowniez podekscytowany tak jak ja poniewaz to ze zr ma silnik taki jaki ma to wszyatko jego zasluga, wszystko dzieki jego motywacji wiedzy i checi jego jak i moich . Pozdrowienia dla Marka

e tam, nie przesadzaj, że to wszystko dzięki mnie - ja za Ciebie tego motoru tam nie wrzuciłem :D nie mniej jednak bardzo się cieszę, że odpalił i moja pomoc się na coś przydała :)

Co do przyczyny - chochlik w elektryce, sterowanie cewką z ECU (masa) zaplątało się z + z wiązki, dlatego nie było iskry ;) czujnik położenia wału oraz cewka były jak najbardziej sprawne ;) także na prawdę nie wiele brakowało ostatnim razem do uruchomienia ;)

Jest to chyba jeden z fajniejszych momentów przy takich pokręconych projektach, kiedy nowe serducho zaczyna pracować ;) Teraz już faktycznie z górki, choć pracy sporo zostało ;)

A i sprawdź kable zapłonowe, wydaje mi się, że na tym filmie nie pracują wszystkie gary, na pewno nie pomieszałeś kolejności kabli z kopułki?

Kozik - Pią Gru 20, 2013 22:57

Markzo, pamiętasz jak Ty skakałeś? haha dobrze że się udało uruchomić powodzenia dalej
Remigiusz - Sob Gru 21, 2013 00:05

Również gratuluje i czekam na dalsze postępy mody oraz filmiki :D :mrgreen:
jrdarus1 - Sob Gru 21, 2013 05:38

Marku najprawdopodobniej zamienione na kopulce 1 z 3
Markzo - Sob Gru 21, 2013 07:02

tak mi to coś wyglądało ;) a i pamiętaj, jak będziesz przykręcał przewód od wspomy do pompy to daj nowe podkładki miedziane.
spider - Sob Gru 21, 2013 11:13

Ja właśnie zacząłem poszukiwania silnika 2.0T albo 1.8T ;) więc może zrobię podobny projekt, jeśli coś mi wpadnie w dobrej cenie
Markzo - Sob Gru 21, 2013 12:39

2,0T do ZR wchodzi malinowo :D w sumie jakby się dobrze sprężył to by to w 2-3dni ogarnął na legalu ;) tutaj nas wiązka dość mocno przytrzymała z Darkiem, ale teraz mamy pewność, że schemat wiązki jest dobrze rozpykany :D
jrdarus1 - Nie Gru 22, 2013 07:40

Zrobilo sie nieciekawie, wczoraj odpalilem samochod no i w trakcie pracy spadla klema z aku, motor stanol a po podlaczeniu aku z powrotem wszystko zeswirowalo cos zaczelo brzeczec potrm zaczol alarm wyc teraz nie dziala mi pilot a gdy na zaplonie przelaczam biegi nawiewu to na 1 cos brzeczy pod nogami kierowcy a na off wlacza sie pompa paliwa,nawiew mega mega slaby, tak samo jak uzbroi sie alarm to gdy zamykam samochod z pilota wlacza sie pompa paliwa a gdy otwieram pompa milknie, oczywiscie bez reakcji ze strony silownikow zamka, gdy nie swieci sie dioda alarmu pikot nievreaguje w ogole, zglupialem totalnie, nic nie widE zeby sie zwarlo....
bioly - Nie Gru 22, 2013 09:10

Zaprogramowales potem pilot ?
jrdarus1 - Nie Gru 22, 2013 10:24

Pilot nie dziala na centralke, z pilota jedynie jak sie uzbroi moge wlaczyc lub wylaczyc pompe paliwa..... centralka z kluczyka rowniez rip.... na krotko z rozrusznika silnik odpala, nawiewy pracuja baaaaardzo slabo a tryb off ma wplyw na wlaczenie pompy paliwa
Kozik - Pon Gru 23, 2013 10:06

cholera całkowicie niezwiązane ze sobą rzeczy mi wygląda na jakieś stopione kabelki ;/ które się zlepiły ze soba
Harry - Pon Gru 23, 2013 12:01

nie wiem czy nie lepiej zrobić wiązkę od nowa lub kupić jakaś i bawić sie na nowo
leszczu - Pon Gru 23, 2013 16:25

Mi to wygląda jakby w kompie robilo się jakieś zwarcie.
Markzo - Pon Gru 23, 2013 16:40

To nie jest ECU silnika na 100%. Gdzieś w okolicach bezpecznika F10 40A robi się problem, przez niego idzie alarm, immo, wiatrak i dmuchawa. Wystarczy cokolwiek z tych rzeczy włączyć i odcina prąd na głównym przekaźniku. To jest pierdoła, jakieś zwarcie, tylko dziwne, bo wg relacji Darka klema jak spadła nie dotknęła karoserii :/
BigBoyPL - Pon Gru 23, 2013 19:02

Jak spadła to czy dotknęła czy nie to przecież i tak jest aku rozłączony przecież ;]
greg-si - Pon Gru 23, 2013 19:15

BigBoyPL napisał/a:
Jak spadła to czy dotknęła czy nie to przecież i tak jest aku rozłączony przecież ;]

Ale to niczego nie dowodzi.
U ojca zmienialiśmy kilka razy aku na włączonym silniku żeby nie robił się reset pamięci w radiu i kompie.

Skoro przyjarało gdzieś, coś to musi być jakiś powód. Lepiej sprawdzić wszystko w MFU, wszystkich przekaźnikach które mogą odpowiadać za podzespoły z którymi jest problem łącznie z wtykami, kablami.

jrdarus1 - Pon Gru 23, 2013 21:00

Narazie robie przerwe, opadam z sil jak nie praca to samochod 0 czasu dla siebie, na nowy rok dzialam dalej
greg-si - Pon Gru 23, 2013 21:04

jrdarus1, skąd ja to znam ;)
Pamiętaj, nie ma co się spieszyć.

jrdarus1 - Pon Gru 23, 2013 22:01

No, ja za szybko chcialem wszystko, az sie zemscilo
scorpion - Wto Gru 24, 2013 09:45

małymi kroczkami trzeba :) wiadomo chciałoby sie jezdzic ale warto zrobic to raz a dobrze :D
jrdarus1 - Pią Gru 27, 2013 21:16

ruur pospolity
BigBoyPL - Pią Gru 27, 2013 21:46

Ten kolorek rurki z prawej strony i od razu banan na twarzy ;]
jrdarus1 - Sob Gru 28, 2013 08:48

BigBoyPL, już później tylko taka rurka :-) tylko kolektor i kawalek downpipe takie bee, ale moze kiedys tez bedzie kwas :-)
Markzo - Pią Sty 03, 2014 23:32

jakiś mały up? ;>
jrdarus1 - Sob Sty 04, 2014 12:48

W tej chwili uzytkownik cieszy sie z jazdy jak emocje opadna to bedzie filmik hehe
piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 14:12

Panowie powiedzcie mi silnik założony przez jrdarus1, pochodzi z wersji 180-konnej?
późniejsze miały 200km tak?

Z tego ci wdizę to Twój jest na kopułce a nowsze chyba juz jej nie miały i do tego
sterownik MEMS 1.9

Pytam bo planuję zmianę auta ale chce zostawić swoja 25ke z sentymentu,
ale już nie w serii 1.6 , tylko 2.0T do zabawy.

Markzo - Sob Sty 04, 2014 14:17

Z wersji 200KM. Nie ma znaczenia czy masz kopułkę czy nie, najczęściej 180KM były w 820Ti, jednak jak pokazuje moja zabawa z turbinami, nie jest to regułą. Najprościej chyba dojść po numerach wtrysków, bo jedne były 370 czy 380 a drugie 440.

Ja też mam kopułkę u siebie i wersje 200KM.

piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 14:24

Czyli o ile dobrze rozumiem MEMS 1.9 wszedł razem z silnikiem pozbawionym kopułki?
Ja u siebie wolałbym wersję bez kopułki, ale myślę również nad adaptacją MEMS3
po modyfikacjach.

Ale najpierw musze sprawdzić kila rzeczy np czy znaki na kole 1.8K Turbo sa takie same jak w 2.0T T-Serii. Jeżeli tak to mogę zabrać sie za szukanie sterownika ewentualnie
przeróbka zwykłego MEMS3 na Turbo.

Markzo - Sob Sty 04, 2014 14:49

a jakie znaczenie ma który to mems?

Mi się wydaje, że z kopułką był 1.6 a z modułem 1.9

piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 16:24

MEMS3 możliwość Remap-u, ale najpierw trzebaby rozejrzeć się
za realnymi możliwościami edycji mapy. Z tego co się orientowałem jakiś czas
temu inne komputery oparte na tym samym procesorze Motoroli maja możliwość
edycji Live.

Najpierw rozejrze się za tym, jeżli możliwości są tylko teoretyczne to na pewno Mems 1.9

Markzo - Sob Sty 04, 2014 16:24

Ciekawa sprawa, coś więcej możesz powiedzieć?
piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 16:36

Jeżeli chodzi o Remap, to zgrać/wgrać samą mape można przy użyciu Galleto 1260,
a pełny wsad przy użyciu interface'u BDM np w nowszym Galletto.

Co do edycji Live to musiałbym poszukać w moich zakładkach,
ale pamiętam nawet prace jakiegoś Wrocławskiego Profesora
w której była opisana cała procedura obsługi oprogramowaniem Motoroli,
oraz prostym interefejsem BDM na porcie równoległym komputera.

Na początek polecam przeczytac tego PDFa:
http://www.ecusoft.ru/catalogue/BDM_MC32xxx_en.pdf

Markzo - Sob Sty 04, 2014 18:02

a jak to cenowo wygląda? bo za 5 czy 6 stów masz nowego ecu mastera z meeeega funkcjami i mozliwościami, do tego jakie możliwości ma sam mems? jest szansa na to co robią na seryjnych sterownikach boscha chociazby w audi s4 2,7bit?
piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 18:23

Tak na prawdę możliwości są prawie nieograniczone, problem w tym, że prak takiego
interfejsu użytkownika jaki maja VAGi. Gdy zaczerpnąć trochę wiedzy na temat tej rodziny
procesorów można by zrobić własny w pełni modyfikowalny ECU.

Ale wiadomo, że ciężko będzie samemu coś takiego zrobić,
głównie z braku czasu...
Mimo wszystko postaram się dowiedzieć jak najwięcej, może gdzieś
istnieje rozwiązanie dla innego ECU opartego ta procku tej samej rodziny
i dałoby się tego rozwiązania użyć.
Jeżeli zrobię jakieś postępy poinformuję na forum.

Markzo - Sob Sty 04, 2014 18:29

Fajnie by było ;) czekam na efekty :)
jrdarus1 - Czw Sty 09, 2014 23:20

ludziki dziś mi strzelil wąż od chlodnicy górny powodem byla ostra opaska bo w tym miejscu pękł ale nie to mnie martwi tylko potężne ciśnienie w układzie jak silnik sie nagrzeje to wąż jest beton od czego to może byc??
Harry - Czw Sty 09, 2014 23:24

a uszczelka pod głowica sprawdzałeś ?
jrdarus1 - Czw Sty 09, 2014 23:36

płyn czysty olej tez, co wiecej moge sprawdzic? kompresja tez równa
Markzo - Pią Sty 10, 2014 07:21

test na zawartość spalin w płynie chłodzącym...
dobryziom - Pią Sty 10, 2014 08:25

sto procent uszczelka dostaje sie lewe powietrze... i nie koniecznie musi być olej w płynie.
jrdarus1 - Pią Sty 10, 2014 09:15

Tego sie obawialem najbardziej ...

[ Dodano: Pią Sty 10, 2014 09:15 ]
Wymiana uszczelki bedzie niczym gimnastyka na olimpiadzie a wyciagac tego kolosa mi sie nie widzi, najgorzej z rozrzadem no i tak czy siak trzeba pol przodu rozebrac

Markzo - Pią Sty 10, 2014 10:36

dobryziom napisał/a:
sto procent uszczelka dostaje sie lewe powietrze... i nie koniecznie musi być olej w płynie.

nie byłbym taki pewien, poza pompowaniem węży brak innych objawów uszczelki, płynu nie ubywa, nie spala go. Nie widać go też w oleju, ani oleju w płynie.

Darek jutro zrobi test na zawartość spalin i się wyjasni conieco ;) mi to troche pompą wody śmierdoli...

Adrian - Pią Sty 10, 2014 10:43

jrdarus1
Bez bluzgania tutaj proszę....

dobryziom - Pią Sty 10, 2014 14:53

ubytki płynu ciezko zaaobserować schodzi dość wolno na min. 1000km dopiero coś bedzie widać
Remigiusz - Nie Sty 12, 2014 01:24

Czyli można powiedzieć ze drugi taki ZR z T-seria co znam :P
spider - Nie Sty 12, 2014 13:41

U mnie szykuję się trzecia ;)
Szukam silnika aktualnie

dobryziom - Nie Sty 12, 2014 14:59

Markzo napisał/a:

Darek jutro zrobi test na zawartość spalin i się wyjasni conieco ;) mi to troche pompą wody śmierdoli...


i jak coś się wyjaśniło?

Markzo - Pon Sty 13, 2014 18:53

dobryziom napisał/a:
i jak coś się wyjaśniło?

po wymianie górnego węża chłodnicy problem chyba ustał ;) może od początku był nieszczelny ;)

jrdarus1 - Sro Sty 15, 2014 20:39

Markzo napisał/a:
dobryziom napisał/a:
i jak coś się wyjaśniło?

po wymianie górnego węża chłodnicy problem chyba ustał ;) może od początku był nieszczelny ;)

Dokladnie jak Marek mowi syndrom twardego weza ustal po zesztukowaniu weza zzzz BIZONA hehe

MatiNitro - Sro Sty 15, 2014 20:41

jrdarus1, dawaj jakieś filmiki z jazdy :p każdy czeka a tu cisza :D
jrdarus1 - Sro Sty 15, 2014 20:52

Ydydydydydydydydy na filmie chyba nie bedzie ciekawe w takich warunkach na drodze co mam raczej przyspieszenia nie uzyskam, na codzien jezdze bez doladowania boost jakiegos wiekszego bo kola odrazu miela
MatiNitro - Sro Sty 15, 2014 20:58

jrdarus1, ale chociaż jakiś "trailer" :D cooo tam się dzieje w Zr pod maską :p
jrdarus1 - Sob Sty 18, 2014 19:56

Znajde czas to cos tam nakrece:-)

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 17:34 ]
Kolejny problem, po zamontowaniu MBC i ustawieniu doładowania na 0,9 bara chwile sobie śmigał elegancko moc konkretna du*e urywało lecz później przy naugłym bucie i lekko powyżej 0.5 bara tak jak by gubił zapłon nie mylić z odciną, strzelał z wydechu jak wściekły, dusi się poprostu i napierdziela z wydechu

Podejrzenie padło na pompę paliwa, pompa VVC chyba nie ogarnia dziś mierzyłem ciśnienie i bylo 2.9 bara, posiadam też pompę z r620 ti i będę ją wymieniał tak czy siak, pytanko czy zbyt małe ciśnienie powodowało by że przy naglym bucie i przez to że paliwo nie dociera tak jak trzeba bedzie aż tak srzelac z wydechu?

świece wymienione, kopułka z palcem wyglądały na świeże więc tylko przeczyściłem delikatnie papierem ściernym, czujnik położenia wału podmieniany, kable nie mają przebicia.

Tylko czy uda mi się wcisnąć jakoś pompe od 620 ti bo widze ze w ZR ma odrazu pływak przy pompie a w R inaczej troche jest

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 18:42 ]
A może map sensor?

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 19:55 ]
Wydazenie z przed chwili... gdy ruszylem z miejsca i wciskalem lekko gaz samochod nie reagowal po czym zgasl.... kurcze powoli zaczynam sie martwic...

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 19:56 ]
I coraz ciezej zaczyna odpalac musi pare razy zakrecic

Kozik - Nie Sty 19, 2014 08:52

wymieniałeś świece? sprawdź bo wygląda jakby były w coraz gorszej kondycji, no mogą być też inne rzeczy ale najłatwiej sprawdzić świece ;)
Markzo - Nie Sty 19, 2014 09:08

Swiece wymienił, to raczej nie wygląda na zapłon :/ może pompa paliwa ma po prostu dość, niestety bez przekładki się nic nie dowie :/
greg-si - Nie Sty 19, 2014 10:28

Skoro nie wymieniane palec i kopułka to bym w to uderzył.
Harry - Nie Sty 19, 2014 12:13

a cewka w jakiej kondycji ? może przewody od czujnika do cewki ?
a czujnik położenia wału lub GMP(sekwencji)

jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 09:27

teraz celuje albo w zatykajacy filtr paliwa ale mam troche watpliwości, bardziej w komputer ponieważ obluzowała mi się jedna strona i troche latała byc moze pod wplywem wilbracji coś się uszkodziło i na celowniku map sensor bo raz idzie jak malina a raz poprostu pada nie wiadomo dlaczego
Markzo - Wto Sty 21, 2014 09:30

Tzn troche uściślijmy, wyszła obluzowana wtyczka od TPS, po jej podłączeniu auto już nie poszarpuje, tylko jedzie ok albo gaśnie... doszliśmy do tego, ze o czymś podobnym mówił dobryziom, jak mu się mapsensor odlutował, raz auto ejchało ok, raz po prostu gasło.
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 09:35

mata narazie wstępik heeh http://www.youtube.com/watch?v=rqKdu_xKlSA

p.s nic ciekawego :)

Markzo - Wto Sty 21, 2014 12:47

"ten film jest prywatny" zmień to bo nie bangla :P
leszczu - Wto Sty 21, 2014 18:40

Eee wypraszam sobie mówić na k-series starocie. :P :mrgreen:
To młodszy motor niż turbo. :mrgreen:

jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 21:35

Haha no sorry fakt faktem ten moj silnik vvc igla, moze chcesz kupic?? A co do problemu z wypadaniem zaplonu i strzaly z wydechu to okazalo sie ze przewod na cewce luzno sobie lezal po wcisnieciu na swoje miejsce zapierdziela az milo, takie tam pierdolki poswapowe hehe
Markzo - Wto Sty 21, 2014 23:05

hehe :D a juz chcieliśmy mapa lutować :D git, że smoli znowu kapora :D
leszczu - Pią Sty 24, 2014 13:24

jrdarus1 napisał/a:
moze chcesz kupic??

Nie, nie. :mrgreen:

MultecFSO - Pią Sty 24, 2014 13:56

jrdarus1 napisał/a:
Haha no sorry fakt faktem ten moj silnik vvc igla


Mogę wziąć słupek, o ile cena nie będzie z kosmosu. Ewentualnie bez wałków, bo mam ciche. :P

jrdarus1 - Nie Lut 09, 2014 20:01

Proszę wybaczyć za filmik 0-100 ale młodą szarpały przeciążenia podczas nagrywania a drugiego już nie było okazji nagrac

http://www.youtube.com/watch?v=EBSYFPsbafs
http://www.youtube.com/watch?v=MG1bFSaVZXU tu najprawdopodobniej do 130 km/h

ale można wyczytać że jakieś 5s z groszem :)

Markzo - Nie Lut 09, 2014 20:08

jedzie to to :D ogarniaj sprzęta i trzeba się spiknąć kiedyś :D
jrdarus1 - Nie Lut 09, 2014 20:16

Marku a może wakacje nad morzem :D heee?
Raptile - Pon Lut 10, 2014 10:10

RLY nice ;) Szacun za wykonaną robote i mimo problemów dotarleś do konca , banan na japie napewno prędko nie zejdzie ;)


fajnie by było jak bys z grubsza napisał w 1 poście "całkowity " koszt takiej przeróbki bardzo duzo osob o to pyta i zaklada bezsensowne tematy ;)

jrdarus1 - Pon Lut 10, 2014 14:29

Moze wydac sie dziwne ze tak szybko ale, mało sie robi hehe mam duzy apetyt
Markzo - Pon Lut 10, 2014 16:23

No to zrobimy grupowe na graty o których gadaliśmy :D we 2 zawsze taniej ;D
jrdarus1 - Pon Lut 17, 2014 17:24

Trzeba bedzie to obgadac dokladniej

[ Dodano: Pon Lut 10, 2014 18:22 ]
Turbodziura wkurza najbardziej hehe

[ Dodano: Pon Lut 17, 2014 17:24 ]
Żółtka dziś poniosło obiecał mi że to ostatni raz

http://www.youtube.com/watch?v=exH09BVnkVs

nie mogę opanować obrotomierza, pod obciążeniem i wysokich obrotach wariuje

Kozik - Wto Lut 18, 2014 08:45

fajnie to przyspiesza :)
bociannielot - Wto Lut 18, 2014 12:43

Kozik napisał/a:
fajnie to przyspiesza
no :yes:
maniu48 - Wto Lut 18, 2014 23:09

No No gratki. fajny projekcik i ładnie zapier.....
Markzo - Sro Lut 19, 2014 00:30

A jeszcze nie tak dawno tak go przeklinałeś jak były jaja z wiązką :D
jrdarus1 - Sro Lut 19, 2014 08:23

Markzo napisał/a:
A jeszcze nie tak dawno tak go przeklinałeś jak były jaja z wiązką :D
teraz pozostaje "ukaranie poganinow na swiatlach" hehehe
Markzo - Sro Lut 19, 2014 09:11

czyli najprzyjemniejsze :D
j0zek - Sro Lut 19, 2014 10:16

to ile do setki robi? z 5,5 sekundy z poślizgiem?:D
A vmaxa próbowałeś już wykręcić?

bociannielot - Sro Lut 19, 2014 10:18

ludzie spokojnie, dopiero włożył jeszcze bedzie czas na pomiary i vmax ;p
Markzo - Sro Lut 19, 2014 10:19

przedewszystkim letnie kapcie i ogarniecie na przysłowiowe "zero" wszystkiego co niezbędne :) druga sprawa, tutaj odczyt prędkości jest z impulsatora, więc jest przekłamanie, bo 2,0t na dwóch pierwszych biegach nei bardzo ma trakcje :)
jrdarus1 - Pon Lut 24, 2014 19:01

Dzisiejsza przygoda z linka... naszczescie zdazylem 10min przed zamknieciem sklepu hehe

[ Dodano: Pon Lut 24, 2014 19:01 ]
małe porównanie http://www.youtube.com/wa...ETJjFhG5PTk1k3A

spider - Wto Lut 25, 2014 21:31

Kupowałeś nową linkę sprzęgła?
jrdarus1 - Sro Lut 26, 2014 20:27

Hspider, tak, wczoraj zamontowalem
karole36qp - Sro Kwi 23, 2014 01:25

Prześledziłem cały temacik i gratki za mody i wytrwałość ;) Swap chyba zawsze najpierw nakręca, później chwilę dobija po czym na koniec daje niesamowitą frajdę i satysfakcję :mrgreen: Sam kiedyś chciałem modzić taką jednostkę. Można śmiało powiedzieć że jest to jeden z najszybszych swapów w okolicy :wink: Gratki i powodzonaka w dalszych modach :mrgreen:
jrdarus1 - Nie Kwi 27, 2014 10:38

karole36qp, dzieki, silnik do tej pory elegancko pali kapora :-)
karole36qp - Pon Kwi 28, 2014 22:51

No nie wątpię :wink: Jedziesz 11.05 na Wilcze ? Patrząc na filmik to na 1/4 będzie dobry czas, dobra guma na przód i pierwsze 60 będzie bardzo dobre, dwa pierwsze biegi w sam raz na 1/4. Doładowanie seryjne czy można jeszcze coś dmuchnąć ?
jrdarus1 - Sob Maj 03, 2014 14:14

Doładowanie 0.9 bara, miałem jchac na trening jak był ale dalej ciala
karole36qp - Sob Maj 17, 2014 13:12

jrdarus1 kurde widziałem ogłoszenie na tablicy, bardzo przykra sprawa, szczęście w nieszczęściu że jesteś cały. I co dalej nie idzie uratować chociaż swapa do innej bazy ? Pozdr