Zobacz temat - R 220,620,820 Ti - turbosprężarka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - R 220,620,820 Ti - turbosprężarka

Markzo - Sob Gru 14, 2013 19:51
Temat postu: R 220,620,820 Ti - turbosprężarka
Witka!
Czy ktoś ma informację, na temat turbin używanych w Roverach? Chodzi mi o Tserie, czy każdy był wyposażony w takiego samego garrett t25?

greg-si - Nie Gru 15, 2013 11:00

A masz jakieś info?
Markzo - Nie Gru 15, 2013 11:03

rocznik 94r 220 coupe turbo

rocznik 93 teoretycznie 220 coupe turbo

razem:


różnica tkwi w średnicy WasteGate'a (róznica ok 8-10mm na średnicy otworu). U mnie, po zamontowaniu turbo z mniejszym WG auto ciągle przeładowywało, otwór był za mały żeby utrzymać zadane doładowanie. Począwszy od seryjnego 0,5 do 0,9b. Ciągle ładował powyżej 1b. Dopiero po założeniu storny gorącej z turbo z wiekszym WG doładowanie da się w pełni kontrolować.

Stąd śmiała teza - 2,0t wychodziły w różnych wariantach. Jeśli silniki byłyby takie same, to w kazdym turbo powinno pracować tak samo. Jednak jest jakaś różnica w wydatku spalin, skoro w jednym działa, a w drugim nie.

Ktoś coś wie?

greg-si - Nie Gru 15, 2013 11:15

Rożnicę widać od razu. Ale...
Czy oby na pewno otwór nie był ręcznie poszerzany?
Widać ewidentnie różnicę w sposobie zamykania tzn. klapka w tym turbo z 94 nie zamykała dobrze przepływu (widać po klapce, spalinach). W tej z 93 wygląda to na fabrykę na tej z 94 już średnio bym powiedział że tak wyszło fabrycznie.
Szkoda że zabandażowałem już swoje turbo i DP bo chętnie bym rzucił okiem jak to wygląda u mnie.

Markzo - Nie Gru 15, 2013 13:06

greg-si napisał/a:
Czy oby na pewno otwór nie był ręcznie poszerzany?

nie widać ingerencji tokarza/frezera, to odlew.

greg-si napisał/a:
Widać ewidentnie różnicę w sposobie zamykania tzn. klapka w tym turbo z 94 nie zamykała dobrze przepływu (widać po klapce, spalinach).

to pewnie dla tego, że sama ośka klapki WG jest już troche wyrobiona i ma luz, w tej turbinie z 93 jest to w lepszej kondycji.

Matexx - Sro Gru 18, 2013 20:53

Ja sprawdzę w week w swojej ori starej turbinie jaki otwór. I pomierzę jaki teraz mam z nissana:P
greg-si - Sro Gru 18, 2013 21:08

Dobrze by było jakby Marek też zmierzył średnicę, wtedy byśmy mieli porównanie bo na oko to kiepskie kalkulacje.
Markzo - Czw Gru 19, 2013 23:53

94r. - ok 28mm,
93r. - ok 20mm,

Dokładnie nie jestem w stanie zmierzyć, suwmiarka mi się nie mieści... czekam na pomiar innych :)

Matexx - Sro Gru 25, 2013 16:25

Witam ja pomierzyłem ori otwór z 95 roku ma 24mm
turbo z nissana t 28 też ma 24mm otwór. :wink:

Markzo porównując z twoim zdjęciem bardziej moje otwory przypominają ten większy, ten mały jest za mały.

greg-si - Pon Lis 09, 2015 17:52

Rover 800 Coupe 180km 93r otwór ma 24mm.