Zobacz temat - [r200]problem z ukladem hamulcowym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200]problem z ukladem hamulcowym

bertas00462 - Wto Gru 24, 2013 14:51
Temat postu: [r200]problem z ukladem hamulcowym
witam mam problem z ukladem hamulcowym, mianowicie bylem na stacji zrobic przegląd i

okazalo sie ze z tylu nie mam wgl. hamulcow. Z przodu sila hamowania jest ok ,ale z tylu

jak dianosta sprawdzal na rolkac kompletna klapa. W momencie hamowania na rolkach

odbija pedał hamulca. wymieniłem bębny na nowe,linki,reczneo

na nowa,cylinderki,nowe,szczeki nowe ,sprężynki nowe i po wymianie ręczny brzytwa

natomias hamulca roboczeo nie ma nadal z tylu o co tu chodzi czy ktos mi moze

pomoc?do dam ze pedal hamulca jest twardy i jeszcze jedno pytanie jak w rover 200 z

abs odpowietrzyc porzadnie uklad hamulcowy ? bo szukalem i jedni pisza ze na

odpalonym silniku inni ze nie ze jak z abs to od przednieo leweo,a jak bez abs to

od najdalszeo kola czyli prawe tyl wiec jak to z tym jest? prosilbym o porade?

pozdrawiam ,auto to rover 200 1,416v 99r z abs. tyl bebny

Chester - Wto Gru 24, 2013 19:18

odpowietrzamy na odpalonym silniku i na krzyż w kolejności lewy przód -> prawy tył, prawy przód -> lewy tył,
robsson78 - Wto Gru 24, 2013 23:08

A nie od najdalszego koła ? :hm:
sTERYD - Wto Gru 24, 2013 23:50

Jest jeszcze coś takiego jak korektor siły hamowania. Jak uważa, że tył jest podniesiony, albo jest zapchany, to tył nie będzie hamowal.
NoPE - Wto Gru 24, 2013 23:54


bertas00462 - Sro Gru 25, 2013 12:26

To panowie jak to wkoncu jest z tym odpowietrzaniem?.dianosta mowil mi ,ze to moze byc wina pompy, ze puszcza.
Ten korektor da sie jakos przeczyscic.W jaki sposob sprawdzic poszczeolne elementy ukladu czy sa sprawne?
Wesolyc Świąt;)

ruszti - Sro Gru 25, 2013 23:09

Z moich bojów z hamulcami to tak :
Serwo :
-Jeśli na po wyłaczeniu silnika masz jeszcze jedno hamowanie z wspomaganiem to git.
-Jeśli pedał po właczeniu silnika opada również git .
Pompa:
-Jeśli pod stałym naciskiem pedał nie opada to git .
-Jeśli nie ma wrażenia że układ zapowietrzony też git .
- Jeśli nie widać mokrych śladów na niej to raczej git.
Nieszczelność:
-Pod naciskiem na pedał hamulca przy którymś kole lub ewentualnym miejscu wycieku robi się mokro :P
Odpowietrzanie :
ABS podobno sam się odpowietrza , a resztę układu zgodnie z RAVE ( ale biorąc pod uwagę to, że raczej było to do wersji angielskiej gdzie pompa jest z lewej strony to powinno się odpowietrzać lewy przód - prawy tył i prawy przód lewy tył , nie mówię że niemożliwe jest odpowietrzenie inną metodą )
Druga sprawa to mogą ci puchnąc przewody , naciskając hamulec trzymaj przewód elastyczny i zobacz czy nie puchnie ci w dłoniach.
Jeśli przy tylnych kołach , przy odpowietrzaniu leci ci płyn pod normalnym ciśnieniem to znaczy ze ta sekcja pompy też raczej daje rade .

NoPE - Czw Gru 26, 2013 12:49

ruszti napisał/a:
( ale biorąc pod uwagę to, że raczej było to do wersji angielskiej gdzie pompa jest z lewej strony to powinno się odpowietrzać lewy przód - prawy tył i prawy przód lewy tył [...])


Przecież taka sekwencja jest na załączonym obrazku...

bertas00462 - Pią Gru 27, 2013 18:36

uklad odpowietrzony jeszcze raz ,wyciekow zadnych nie ma, plynu nie ubywa,przewody w dobrym stanie,tylnych hamolcow nadal brak .gdzie znajduje sie korektor sily hamowania?To jest ten co znajduje sie pod maska na scianie grodziowej?Jesli tak to na jakiej zasadzie on dziala w tym samochodzie?
bundylp - Pią Gru 27, 2013 19:12

TU

Jest temat o regulatorze a znajduje na ścianie grodziowej zaznaczony na znanym wszystkim zdjęciu (zaznaczony na czerwono ) :)

Kozik - Nie Gru 29, 2013 16:12

zaktualizowałem informacje i nawet wrzuciłem zdjęcie trójników zamiast korektora ;)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24588

bertas00462 - Sro Sty 01, 2014 18:26

czyli rozumiem,ze jakby byl popsuty ten regulator co znajduje sie na scianie grodziowej to by byla duzo wyzsza sila hamowania tak?
Kozik - Sro Sty 01, 2014 22:07

bertas00462, zazwyczaj psuje się tak że nie puszcza prawie wcale co skutkuje brakiem hamulca roboczego na tylnych kołach, mój tak był zepsuty że nawet na gładkim lodzie przy depnięciu na hamulec tyłu nie blokowało
bertas00462 - Sro Sty 01, 2014 23:17

mozna gdzies taki regulator nowy kupic?i jaka jego ewentualna cena?czy w gre wchodza tylko uzywki?
Kozik - Czw Sty 02, 2014 09:04

bertas00462, powiem Ci że nowego nie znalazłem, a jak myślę jeśli znajdziesz to cena Cię zagnie, tam w zasadzie nie ma się co zepsuć więc go rozbierz wyczyść rozruszaj wszystkie części i zakładaj z powrotem. Chociaż ja osobiście jakbym miał 200tkę to znowu bym go wywalił bo nawet siła jaką trzeba użyć żeby zahamować wciskając w pedał jest mniejsza po wywaleniu ;)
bertas00462 - Czw Sty 02, 2014 17:31

Sprobuje najpierw rozebrac i przeczyscic tak jak piszesz.Dzieki za pomoc,pozdrawiam:)