Zobacz temat - [MG ZS] Problem z odpalaniem...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Problem z odpalaniem...

bad_gs - Czw Sty 16, 2014 16:25
Temat postu: [MG ZS] Problem z odpalaniem...
Witam mam taki problem a mianowicie od 3 dni mam problem z odpalaniem... jest to wina cofającego się paliwa do baku, bo gdy napompowałem paliwo tą gruszką koło filtra paliwa to palił normalnie. A po odpaleniu pali już na dotyk, musi minąć koło 12 godz by objawy się powtórzyły. I tu pytanie to będzie wadliwa ta gruszka przy filtrze (bo jeśli dobrze rozumuje to powinny być w niej zaworki) czy pompa paliwa, a może to i to?
mirwin - Pią Sty 17, 2014 08:23

Gruszka.
bizon - Pią Sty 17, 2014 10:33

bad_gs napisał/a:
I tu pytanie to będzie wadliwa ta gruszka przy filtrze

zaworek przy gruszcze. mozna zalozyc sam zaworek przed gruszka.

albo tak jak mam ja, nie zakladac nic. pusty waz bezposrednio do filtra. lepiej nic nie miec niz ciagle psujace sie gruszki i zaworki, ktore potrzebuja znacznie wiecej czasu na napelnienie w przypadku zapowietzenia niz sam przewod.

mirwin - Pią Sty 17, 2014 14:08

Ja tak raz zrobiłem i ciągle paliwo uciekało z pompy. Podobno jest zawór w pompie i jak on jest dobry to faktycznie drugiego nie trzeba.
bizon - Pią Sty 17, 2014 14:43

mirwin napisał/a:
Ja tak raz zrobiłem i ciągle paliwo uciekało z pompy. Podobno jest zawór w pompie i jak on jest dobry to faktycznie drugiego nie trzeba.

ale ten w pompie trzyma paliwo miedzy filtrem a pompa. to dwie rozne rzeczy.

filtr jest w najwyzszym miejscu, wiec od niego paliwo ucieka w obydwie strony. ten w pompie trzyma paliwo miedzy filtrem a pompa. miedzy filtrem a bakiem paliwo zawsze splynie, ale przewody wypelniaja sie w mgnieniu oka. jesli jest zalozona gruszka, to przed nia musi byc zaworek, bo napelnienie gruszki juz dluzej trwa

szoso - Pią Sty 17, 2014 17:26

bizon mam pytanie.
Jak odpowietrzasz filtr nie mając gruszki i jak go napełniasz?

tronsek - Pią Sty 17, 2014 17:47

Filtra wcale nie trzeba odpowietrzać gruszką (przynajmniej ja nigdy nie odpowietrzałem), a napełnić go można np. przed założenie albo przez odpowietrznik. Tyle, że trzeba mieć trochę ropki w butelce.
fredii - Pią Sty 17, 2014 18:35

Ale ja też nie mam żadnej gruszki, bo mi ją w serwisie wywalili. Powiedzieli, że tylko problemy sprawia. Zamontowali tylko nowy filtr i już tak jeżdżę dwa lata i problemów nie mam.

A w ogóle to, do czego potrzebna ta gruszka?

bizon - Pią Sty 17, 2014 18:41

fredii napisał/a:
A w ogóle to, do czego potrzebna ta gruszka?

wlasnie do napelnienia nowego filtra.

szoso napisał/a:
bizon mam pytanie.
Jak odpowietrzasz filtr nie mając gruszki i jak go napełniasz?

mam w domu wolna gruszke, przy wymianie filtra sila rzeczy i tak sie odpina przewody, dokladam na chwile gruszke, nawet nie wpinam w przewody, podpompuje i skladam do kupy bez gruszki. nie jest to dla mnie problem raz na rok wziasc z domu gruszke, niz meczyc sie z ciagle psujacymi sie zaworkami w gruszkach.
Kiedys zapomnialem gruszki a stary filtr juz wywalilem, wiec zamontowalem suchy i krecilem. zdolalem odpalic samochod przed wyladowaniem akumulatora.

a zapowietrzone przewody jako problem odpalania uwazam za mit. po wymianie filtra przewody mam suche i zagadauje od razu. jak juz wspomnialem przewody wypelniaja sie chwila moment, najwiecej trzeba krecic zeby napelnic gruszke i w innych tematach wspominany filterek od skutera przed zaworkiem

bad_gs - Pią Sty 17, 2014 19:51

Czyli wymiana gruszki... całe szczęście bo myślałem że coś z pompą... domyślam się też że nie będzie problemu z dostaniem nowej...
tronsek - Pią Sty 17, 2014 19:53

bad_gs napisał/a:
domyślam się też że nie będzie problemu z dostaniem nowej...
Nie będzie. Nowa ok. 40zł
bizon - Pią Sty 17, 2014 21:20

bad_gs napisał/a:
Czyli wymiana gruszki.

albo sam zaworek za 15zl

bad_gs napisał/a:
omyślam się też że nie będzie problemu z dostaniem nowej...

jesli jednak chcesz cala gruszke wymienic to szukaj tylko z metalowym zaworkiem, a nie plastikowym

barney79 - Pią Sty 17, 2014 21:51

Kolego mialem te same objawy.Winowajca okazal sie filtr nie gruszka.Paliwo nie moze uchodzic z filtra.Twoj filtr nie trzyma cisnienia.Gruszka nie bedzie powodem pilowania samochodu bez pompowania.Zmien filtr paliwa.Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Sty 17, 2014 21:51 ]
Paliwo nie jest utrzymane pod cisnieniem miedzy pompa a filtrem poprzez pompowanie wytwarzamy cisnienie ktore pompuje rope do pompy wtryskowej i tak zaczyna wgladac na uszkodzony zawor zwrotny(gruszke).Zmien filtr.Nie kupuj tanich zamiennikow bo mozesz poplynac jak ja.Chcialem zaoszczedzic i wydalem 2 razy tyle na 2 filtry.20 zl przemienilo sie w 68zl.

bad_gs - Sob Sty 18, 2014 11:37

Wszystkie filtry wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu i nigdy nie kupowałem najtańszych, a filtr paliwa mam za mana. Podejrzewam że to będzie ten zaworek a dokładniej podszedł tam jakiś syf który coś blokował bo jest już lepiej, odpala po jakichś 4 sekundach i telepie troszkę samochodem (podejrzewam że ze zbyt małej dawki paliwa bo po chwili się wyrównuje) możliwe że pomógł specyfik który dolałem do paliwa gdy objawy się zaczęły...