Zobacz temat - MG ZT 2.5 V6 wszystko co wiecie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZT 2.5 V6 wszystko co wiecie.

silnoreki2000 - Czw Sty 16, 2014 18:01
Temat postu: MG ZT 2.5 V6 wszystko co wiecie.
hej, aktualnie posiadam Roverka 220SD i jestem z niego bardzo zadowolony, jednak brakuje mi w nim przestrzeni. Myślałem o zakupie 75tki, ale o wiele, wiele bardziej podoba mi się ZT :)

Przeszukałem forum, ale nt. MG ZT jest znikoma ilość informacji. Chciałbym się dowiedzieć głównie co psuje się w tych silnikach? Jak jest z dostępnością części ? Wyczytałem na forum, że z LPG nie ma problemów, ale jak to tak na prawdę jest ?
Silnik 2.5 z 75tki to taki sam jak ZT ? Jeśli tak, to czy aby na pewno części będą pasować ? Jakie występują w tym modelu najczęstsze problemy ? Co powinienem wiedzieć przed zakupem tego auta? Do 75 znalazłem cały tutorial, ale czy on również tyczy się ZT ?

Z góry dziękuję za każdą konkretną odpowiedź.

rafalmis1 - Czw Sty 16, 2014 18:51

R75 i MG ZT, to jedno i to samo
różnica jest tylko w mocy 2.5 w R ma 177, a MG 190 i podobno nie ma wówczas ASR, tak coś mi obiło się oczy. Oczywiście ASR nie był w standardzie w R, a W MG podobno nie występowało w ogóle. Podkreślam, podobno, bo nie jestem pewien, po prostu raz tak przeczytałem

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 18:49 ]
część można kupować zamiennie cz rover czy MG, wszystko to samo

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 18:51 ]
mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę

silnoreki2000 - Sob Sty 18, 2014 15:19

Dzięki za odpowiedź rafalmis1. Widzę, że ciężko się czegokolwiek dowiedzieć o ZT. A może wie ktoś jak to jest z jego cenami ? za 12-13Tyś można kupić rocznik 2003. Dlaczego takie ceny? Dlatego, że mało tych aut?
sash997 - Sob Sty 18, 2014 17:45

Ceny są takie z kilku powodów:
1. Rover/MG
2. 2.5
3. V6
z czego pierwszy punkt najbardziej na ta cene wpływa :D

emes - Sob Sty 18, 2014 19:12

silnoreki2000, precyzując Twój pogląd na temat ceny - to dużo czy mało?
silnoreki2000 - Sob Sty 18, 2014 21:44

No wydaje mi sie, ze patrzac na rok i na wyposażenie niektórych aut to dobra cena.
emes - Sob Sty 18, 2014 23:24

To prawda i ta zasada rozciąga się właściwie do wszystkich "współczesnych" modeli Rover i MG
j0zek - Nie Sty 19, 2014 01:52

Wydaje się, że ceny są dlatego zaniżone że ludzie niechętnie kupują tą markę, bo żyją z myślą, że nie wiadomo skąd takie auta są i w ogóle co to jest i że części drogie itp. itd :D
silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 11:13

A wiec jak jest z awaryjnością? Jak z LPG? Na co zwrócić uwagę rzy zakupie.
j0zek - Nie Sty 19, 2014 12:21

Zwróć uwagę na:
czy nie ma walniętego układu chłodniczego - uszczelka pod głowicą HGF;
układ hydrauliczny sprzęgła - słyszałem że lubią być awaryjne w tych modelach i ogólnie całe sprzęgło;
termostat;
sprawdź w jakim ogólnie jest stanie zawieszenie;

i pewnie parę rzeczy jeszcze jest, bardziej obeznani koledzy dopowiedzą

silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 12:28

Co do sprzęgła to owszem, ale to chyba tylko w dieslu ?
Vigoslaw - Nie Sty 19, 2014 12:40

Do sprawdzenia jeszcze VIS-y
Sprawdz jeszcze Elektriker i centralny zamek

pozdrawiam
v.

silnoreki2000 - Nie Sty 19, 2014 15:19

VIS, czytałem, że "psują się" ale jak to sprawidzić? Co to w ogole jest ?
j0zek - Nie Sty 19, 2014 20:44

Tutaj masz artykuł na temat zmiennych faz VIS:
http://www.roverki.pl/zro...nikach-kv6.html

CO do sprzęgła nie powiem dokładnie, który, bo słyszałem od diesli i od benzyniaków opinie. Także lepiej dmuchać na zimne i sprawdzić dokładnie:)

welder - Nie Lut 16, 2014 22:47

Przepraszam, że się podłączę do pytania. Przy okazji witam wszystkich serdecznie (nie znalazłem działu do przywitania się - przepraszam).
Chciałbym zapytać czy ktoś może wie dlaczego MG ZT są w tych samych cenach co R75? Dlatego, że "nie wiadomo co to jest"?

Yog-Sothoth - Pon Lut 17, 2014 15:09

Bo to praktycznie to samo? :) Do tego tak jak piszesz marka jeszcze mniej znana niż Rover, aż dziwne że handlarzom chce się bawić w handlowanie tymi autami.
Maciej1302 - Wto Lut 18, 2014 19:09

Witam nie będę już nowego tematu zakładał tylko spytam króciutko zna ktoś te auto lub tego handlarza bo chciałbym wkrótce zostać posiadaczem takiego mg zt-t poniżej wklejam link
http://otomoto.pl/mg-zt-1...-C30351413.html
chodzi mi głównie dziwnie mały przebieg
i gdzie mógłbym ewentualnie sprwdzić jego historie po numerze VIN ?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Maciej

pelson91 - Wto Lut 18, 2014 19:11

a zdajesz sobie sprawę, że to auto wygląda na zaniedbane? zwłaszcza ślady na lewej stronie auta i przedni zderzak (wydaje mi się że czegoś mu brakuje) świadczą że nie był on oszczędzany ;) Kolor fajny, ok. Ale generalnie jakoś brak mi przekonania ;) ale co ja tam wiem :D ja kupiłem złoma :D
welder - Sro Lut 19, 2014 14:11

rafalmis1 napisał/a:
mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę

Jest mały z tym problem. Pytałem dziś po sklepach moto z częsciami i oni mają tylko 285 mm tarcze. Na Allegro też znalazłem tylko jeden komplet tarcz do ZT z takim rozmiarem. Czy ogólnie są problemy z częsciami odróżniającymi MG od Rovera?

PS. Maciej1302, oglądałeś ten samochód na żywo? Sam miałem jechać go oglądać, ale mam 300 km w jedną stronę i wziąłem na wstrzymanie.

stazaj88 - Czw Lut 20, 2014 15:20

Może nie w każdym motoryzacyjnym są dostępne tarcze do zt 190, ale jak poszukasz to znajdziesz. Ostatnio pisałem do gościa który wystawia klocki na allegro w sprawie tarcz - ma 220/ szt TRW, kolega który pracuje w motoryzacyjnym tez ma dostępne i nawet na tył :)
Ricardus - Czw Lut 20, 2014 20:21

welder napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
mama poprawa, tarcze z tyłu i z przodu w MG są inne. z Przodu mają 325 a z tyłu 285 i są wentylowane. W R z przodu są 285, a z tyłu nie ma wentla. Dodatkowo Amortyzatory są w MG twardsze i niższą mają sprężynę

Jest mały z tym problem. Pytałem dziś po sklepach moto z częsciami i oni mają tylko 285 mm tarcze. Na Allegro też znalazłem tylko jeden komplet tarcz do ZT z takim rozmiarem. Czy ogólnie są problemy z częsciami odróżniającymi MG od Rovera?

PS. Maciej1302, oglądałeś ten samochód na żywo? Sam miałem jechać go oglądać, ale mam 300 km w jedną stronę i wziąłem na wstrzymanie.


Bardzo proszę tarcze tak na szybko znalezione w sieci:

http://www.noweczesci.pl/...acje-produktowe

welder - Pią Lut 21, 2014 20:02

Mam takie pytanie: czy silnik diesla w Roverach i MG to jednostka M47 z BMW czytam to każdy ten silnik poleca do Rovera. Ale jak czytam o BMW to okazuje się, że to najgorszy silnik jaki powstał w Bawarii. Ma tyle wad i jest tak drogi w eksploatacji, że chyba lepiej jeździć na benzynie 2,5 V6. Jak to jest z tymi motorami? Sam wiem jak problematyczny jest to silnik w BMW 3 bo kolega kupił w ciemno i dowiedział się o jego problemach dopiero jak pękł mu wał.
pelson91 - Pią Lut 21, 2014 20:20

welder napisał/a:
BMW 3 bo kolega kupił w ciemno i dowiedział się o jego problemach dopiero jak pękł mu wał.

Jak jego BMW miało 500tys przebiegu to miał prawo ; D

welder napisał/a:
czy silnik diesla w Roverach i MG to jednostka M47 z BMW
tak, oznaczenie tego silnika to M47R.
welder napisał/a:
Ma tyle wad i jest tak drogi w eksploatacji, że chyba lepiej jeździć na benzynie 2,5 V6
poczytaj, porównaj koszty eksploatacji M47R i KV6, ochłoń i przemyśl to jeszcze raz ;)

Ja mam diesla i silnikowo bez zarzutu. Mimo przebiegu 263tys. km ;) bardziej czuły jest osprzęt, koła pasowe, sprężarki klimy, pompy wspomagania itp

batix - Pią Lut 21, 2014 21:19

mam mg zt 2.5 v6 od jakis 3 lat albo i dluzej
przed zakupem auta wogole nie bralem pod uwage zt a jak kupilem to wszyscy mi stukali po glowie ze sie wpakowalem w bagno ze mnie nie stac na takie auto i koszta eksploatacji mnie zjedza ze uboga wersja (a teraz zaleta bo nie ma co sie zepsuc)
...minely te 3 latka i..:) dalej jezdze z finansami tez ok
auto jest z 2002 roku jak go kupowalem mial przebieg ok.70tys. i jestem pewien ze tyle mial bo byl z pewnego zrodla (autko krajowe z mojego miasta i dobrze znane)
wiec przebieg 88 tys mozliwy tylko niech go wlasciciel udokumentuje
teraz ma ok 95 tys przebiegu i to co moge napisac

srednie spalanie auta oscyluje w granicy 10 l na 100 km
awaryjnosc
hmm ..nie mialem
usterki
lampka w bagazniku przepala sie i swieci mi kontrolka zarowek teraz dziala i swieci troche uciazliwe
wentylator zaczal dzialac po zgaszeniu silnika koszt naprawy u znajomega mechanika ok 100 (glownie material 0,7 i pepsi :))
serwis
wymiana oleju
filtry
klocki
dolanie plynu do spryskiwaczy
wymiana opon zima/lato
inne
wedlug mie slabe ogrzewane w aucie ponizej 20 stopni c
twarde zawieszenie wada/zaleta
no i trzeba zainwestowac w karhera bo myjnia 3 razy w tygodniu to za drogo :)

p.s
swoje autko sprzedaje od 2 lat(zyczenie-warunek- zony)
nie polecam:)
pozdrawiam!

Ricardus - Pią Lut 21, 2014 22:37

Ja swoje ZT-T 2,5 kupiłem na jesieni 2013 Trochę byłem rozczarowany postawą poprzedniego właściciela, nie powiedział o kilku dosyć istotnych usterkach o których musiał wiedzieć a których nie byłem w stanie sprawdzić lub spostrzec z powodu ich specyficznego sposobu występowania. Szkoda tym bardziej, że auto pojawiało się już na forum i pojawiło się w serwisie u szanownego kolegi z Łodzi co wyszło na jednym ze spotów. Ale jak to mówią widziały gały co brały ;) Może po prostu ja jestem za uczciwy i jak sprzedaję samochód to staram się mówić o wszystkim, żeby potem wstydu nie było.

To co musiałem zrobić od zakupu to:
Termostat
Przednie zawieszenie
Przekaźniki wentylatora
Napinacze pasów przednich
Poduszka silnika
2 zamki centralne
Kilka pierdółek wnętrza
Wszystkie klocki hamulcowe

Zresztą naprawy i koszty są podane w garażu:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_vehicle&CID=14176

Wszystkie naprawy wykonywałem we własnym zakresie.

To co mi zostało to:
Minimalny wyciek z okolic filtra oleju (jeszcze nie zlokalizowałem z czego cieknie i co cieknie)
Przeciek w bagażniku. Najprawdopodobniej źle wklejona szyba boczna, bo leci z jej okolic lub coś nie tak z relingiem)
Naprawa czytnika nawigacji.


W planach jeszcze przyciemnienie szyb i zakup kompletu felg.

Co do spalania to od 13 do 17 litrów LPG. Zależy od tego jaką masz ciężką nogę :roll:

Co do samej jazdy: rewelacja, trzyma się drogi jak przyklejony, nie jest przesadnie twardy, fajny układ kierowniczy.

Niestety co do przyśpieszenia to łba nie urywa, miałem okazję przejechać się MG ZT w sedanie z tym samym silnikiem z roku 2004 i odczucia miałem podobne. Jeździ, przyśpiesza i wyprzedza, ale to nie jest to (VISy są sprawne :P )

Wcześniej jeździłem 2,4 litrową 150 konną Lancią Lybrą i przyspieszała subiektywnie niewiele gorzej od MG. Aczkolwiek MG to niezła krowa ze sporą masą więc może to dlatego. Jak będę miał możliwość to pewnie sprawdzę moje ZT na hamowni tak z czystej ciekawości.

To co jeszcze mnie denerwuję to trzeszczące tworzywa, spasowanie wnętrza to klasa premium nie jest :P . Część już wyeliminowałem, z częścią czekam do większej temperatury na zewnątrz, coby nie połamać wszystkich zatrzasków na mrozie.

Ceny części w porównaniu do przytoczonej już Lancii Lybry, porównywalne lub mniejsze, więc nie jest źle. Czasami trochę dziwne Angielskie patenty i spore skomplikowanie budowy silnika, ale w tej klasie samochodów to raczej norma.

To na co można zwrócić uwagę to stan foteli. Ja jestem uczulony na materiał o nazwie Alcantara, miałem już z nim do czynienia w Lancii i trzeba o nią bardzo dbać, bo jak się zmechaci to wygląda okropnie. Polecam używanie golarki do swetrów co jakiś czas. Zresztą Alcantara ma też tendencję do przecierania się, więc trzeba o nią dbać bardziej niż o welur.

Ogólnie jeśli ktoś szuka nietuzinkowego samochodu, nie boi się marki i ewentualnych problemów ze sprzedażą to śmiało polecam.

Trzeba pamiętać, że przy zakupie samochodu używanego zawsze może coś wyjść i trzeba być na to finansowo przygotowanym. Jak ktoś chcę kupić spokój i idealny stan to proponuję udać się do salonu po nowy :P Chociaż teraz to tam też gwarancji nie ma, że laweta nie będzie potrzebna :|

Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych posiadaczy marki Rover i MG. Przyszłym życzę oczywiście udanych poszukiwań, prawdomównych sprzedawców i zakupów dobrych samochodów niekoniecznie za małe pieniądze :smile: