Zobacz temat - [R620Ti] Ciężko chodzi kierownica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Ciężko chodzi kierownica

tomii620si - Pią Lut 28, 2014 12:10
Temat postu: [R620Ti] Ciężko chodzi kierownica
Siemanko. Mam problem bo kierownica w R mi działa strasznie ciężko.. Nie ważne czy stroje na parkingu/tocze się czy cisne 140.. Cały czas kierownica jest naprawde "twarda".. Kiedys ktoś na forum pisał o jakims węzyku, podciśnieniu czy czymś co steruje mocą wspomagania.. Ogarniecie mi gdzie to znaleźć, jak to sprawdzić itd ? Bo mam auto podniesione jeszcze dzisiaj do założenia turbo i bym od razu sobie ogarnął ten temat :) Z góry dzieki za odp : )



p.s kierownica chodzi na tyle ciężko, że lżej mi sie kreci kiere w Civicu narzeczonej bez wspomagania .. Jedną reka kierownica ledwo idzie...

SEGE - Pią Lut 28, 2014 12:20

A płyn w zbiorniczku wspomagania w ogóle masz? :D
tomii620si - Pią Lut 28, 2014 15:45

Wypiłem :P hahaha...

A tak serio to powiedziałbym Ci jakbym jeszcze spojrzał ale coś kojarzę, że jak go kupiłem to patrzyłem i był..

Jeszcze jakieś pomysły ?? ^^

SEGE - Pią Lut 28, 2014 15:55

tomii620si, może jednak zacznij od sprawdzenia płynu ;) , może Ci się dziura gdzieś zrobiła w przewodach i juz płynu nie ma :P
tomii620si - Pią Lut 28, 2014 15:57

Ale jak go tylko kupiłem to był ten problem tylko na początku mnie to tak nie wnerwiało a teraz coraz bardziej i chciałbym przy okazji to zrobić :P

cos mi sie obiło o "ucha", że jest jakiś czujnik prędkość/moc wspomagania.. Ogarnia ktoś coś gdzie, co i jak ?

SEGE - Pią Lut 28, 2014 16:04

Wspomaganie jest hydrauliczne więc żaden czujnik nie będzie miał wpływu na siłę wspomagania. Jesli jest jakis czujnik to prawdopodobnie wysył sygnał do kompa, który może np podnieść obroty pod czas skręcania. Może masz po prostu zatartą pompę wspomagania?
tomii620si - Pią Lut 28, 2014 16:11

Może... ide do auta to przy okazji sprawdze układ i płyn :P
Markzo - Sob Mar 01, 2014 00:25

SEGE napisał/a:
Wspomaganie jest hydrauliczne więc żaden czujnik nie będzie miał wpływu na siłę wspomagania.

akurat w 620ti jest coś takiego ;) do impulsatora idą 2 przewody hydrauliczne, na podstawie wzrostu prędkości "utwardza" się wspomaganie ;)

Tomek zacznij od sprawdzenia przewodów, a potem pompa...ew magiel :/

tomii620si - Nie Mar 02, 2014 21:10

Marek jak wiesz temat przerobie na spokojnie raczej więc będę musiał zobaczyć co z czym... Najgorsze jest to, że dokopałem się do rachunku o wymianie czy regeneracji pompy wspomagania ;/ . Musze dokładnie zobaczyć na ten rachunek i zobaczyć w aucie co jest 5 bo może ktoś czegoś nie podłączył lub źle podłączył ;/
AndrewS - Nie Mar 02, 2014 23:32

SEGE napisał/a:
Może masz po prostu zatartą pompę wspomagania?


Niemozliwe, bo pompa wspomagania napedza też pompe płynu chlodzącego.

Micros - Pią Maj 09, 2014 14:00

Może być problem z ciśnieniem w układzie wspomagania (nieszczelność/pompa) albo też zatarte dolne sworznie wahaczy. U mnie jak pękła guma na sworzniu wahacza to kierownica coraz ciężej chodziła i coraz słabiej odbijała po wyjściu z zakrętu. Jak u Ciebie?

Dodam jeszcze, że u mnie pęknięcia nie było widać. Dopiero jak zaczął skrzypieć sworzeń to zaczęliśmy się przyglądać z mechanikiem i wstrzyknęliśmy trochę oleju do sworznia igłą i od razu zaczął wylatywać podłużną szparą, której nie było wcześniej widać.... Luzu też nie było.

Rademenez_ - Sob Maj 24, 2014 18:48

Temat wiekowy i pewnie rozwiązany , ale podobne objawy miałem w Volvo 480. Po poszukiwaniach i badaniach , okazało się , że to wina krzyżaka kolumny kierowniczej.
tomii620si - Sob Maj 24, 2014 19:18

u mnie problem sie sam rozwiazał i nie wiem co bylo... wyjalem turbo, zrobilem, wlozylem i kiera nagle zaczela chodzic normalnie ...