Zobacz temat - [R620Ti] Jak sprawdzić UPG bez rozbierania silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Jak sprawdzić UPG bez rozbierania silnika

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 11:53
Temat postu: [R620Ti] Jak sprawdzić UPG bez rozbierania silnika
Witam.
Jako, że mój Ti był mega zaniedbany wcześniej i teraz dla mnie to jest jeden wielki problem na kołach:

Jak sprawdzić UPG bez rozbierania silnika ?

Mam kilka problemów z autem które jakby nie było pasują pod dwie rzeczy.. Uszkodzony Garrett i druga to UPG.. I chciałbym sprawdzić tą UPG.

Jeden znany mi sposób to pomiar kompresji na cylindrach - ale coś mi znajomy wspomniał, że to nie koniecznie musi pokazać - chyba miał na myśli, że kompresja bedzie a uszczelka i tak bedzie walnięta (da się tak w ogóle? )

Są jeszcze jakieś sposoby ? bo nie widzi mi się ani ze strony finansowej ani w ogóle żadnej rozbierać silnika tylko aby się okazało, że rozłożony został na marne.

tronsek - Pią Kwi 04, 2014 12:05

Jedną z metod jest sprawdzenie zawartości CO2 w układzie chłodzącym. Najlepiej po dość ostrej jeździe. Koszt jakieś 20 - 30zł.
tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 15:51

W pierwszym lepszym warsztacie to zrobią czy raczej dosyć specjalistyczny sprzęt i szukanie warsztatu ?
tronsek - Pią Kwi 04, 2014 16:48

Raczej każdy warsztat powinien to mieć, bo nie jest to jakoś bardzo drogie, czy też specjalistyczne urządzenie.

Tak to wygląda:

i kosztuje ok. 400zł

Można też kupić tanie testery: http://allegro.pl/tester-...4100770617.html

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 22:07

No tak ale czy jeśli np. turbina jest nie szczelna i ona partoli mi wszystko to nie pokaże mi tego w płynie chłodniczym też i wskazanie np. nie bedzie błędne ?




p.s: jakby uszczelka była walnięta to co ?
Brak mocy ? I ten brak byłby stały czy moc była by raz a raz muł ? ( moc u mnie raz jest, a raz lipa straszna)

tzw. masło na korku - to częsty objaw ? (brak)

Grzanie się silnika - jak to ma wyglądać ? ze silnik za każdym razem się grzeje i bucha ? (z włączonymi wiatrakami - brak przegrzewania - nawet przy mocnej jeździe)

Dymienie z wydechu ? I to dymienie było by stałe ? Czy tak, że raz dymi raz nie ?
(u mnie dymi często jak stoje pod światłami - głównie jak stoję pod górkę autem ale nie ma reguły)

Płynu chłodniczego samego w sobie nie sprawdze bo przegrzałem auto (uszkodzona wtyczka przy czujniku - myślałem, że naprawiłem ale się myliłem) i płyn znalazł sie na asfalcie.. Na szybko zalałem wody więc mam mix płynu i wody ale jutro wezmę strzykawkę i odciągne troche i zobaczę jak to wszystko wygląda.

Falowanie obrotów - jest taka opcja w ogóle ? Bo u mnie lekko czasami pofalują o jakieś 100 - 200rpm ale mam też problem z odpalaniem na zimnym - odpala ale pochodzi kilka sekund i gaśnie chyba, że wcisne gaz i przytrzymam go na obrotach (nawet 1000rpm) i po chwili temat znika i nie gaśnie ..


Objawy chyba bardziej padniętego turbo niż UPG nie ?
Bo chciałbym w końcu zrobić auto aby było okej ..
Moje turbo było raczej w stanie fatalnym - regenerwałem w garażu i wirniki po stronie zimnej też mam do wymiany ale pewnie i wirnik po stronie ciepłej wraz z ośką bo rowek przy wirniku w który wchodzi metalowy (w kolorze miedzianym) uszczelniacz zamiast być mocno widoczny, kanciaty, że tak to ujmę to u mnie był stożkowy - ciężko to opisać mi.. (moge narysowac) i myślę, że to może być powodem sporego ubytku oleju (miesiąc temu ? poskładałem auto i zalałem płynami (gdzie nie jezdze tym autem mega dużo ale jak już to po 70km dziennie) i na zakretach mocniejszych typu rondo już mi się czasami zapala olej ;/ ..

tronsek - Pią Kwi 04, 2014 22:43

Turbina nie jest jakikolwiek sposób połączona z układem chłodzenia, więc na test zawartości co2 w układzie chłodzenia nie ma żadnego wpływu.
Jeżeli olej nie miesza Ci się z płynem chłodniczym, a wynik testu będzie negatywny, to będzie znaczyło, że UPG masz dobrą.

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 22:44

tronsek mały UP bo poprzedni post zedytowałem w miedzy czasie chyba gdy odpowiadałeś :) może coś jeszcze dopiszesz :)
tronsek - Pią Kwi 04, 2014 22:52

tomii620si napisał/a:
p.s: jakby uszczelka była walnięta to co ?
Wszystko zależy od konstrukcji silnika, jak padnięta UPG się będzie objawiać.
Np. w K-series to będzie mieszanie płynu z olejem, czyli "majonez" pod korkiem wlewu oleju.
U mnie np w D-series Hondy (w Coupe'cie) jak padła mi uszczelka, to kompresja szła w układ chłodzenia. Silnik miał moc, nie przegrzewał się, tylko węże od chłodzenia były twarde i podczas ostrej jazdy potrafiło wywalić płyn przez korek. Dymił na biało, brak ogrzewania. Olej i płyn chłodniczy były czyste.

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 22:55

No okej.. Czyli kompresja powinna pokazać jakieś spadki ?

Wpierw pojade na kompresje i zmierzę i może to troche mnie uspokoi.. Albo załamie

tronsek - Pią Kwi 04, 2014 23:01

tomii620si napisał/a:
Czyli kompresja powinna pokazać jakieś spadki ?
No nie koniecznie. Znasz ciśnie na cylindrach jakie było, gdy silnik był :ok: ?? Pewnie nie, więc nie będziesz miał do czego porównać.
Całkiem możliwe, ze Twoje problemy mogą wynikać ze słabej kompresji, a nie padniętej UPG.

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 23:04

Sprawdzę względem katalogowych.. Spodziewam się, że jakieś minimalne spadki będą ale raczej stawiam na turbo.. bo spie... mi olej i dymi więc typowo albo UPG albo turbo.. Przy czym braki mocy nie są stałe bo dzisiaj A6 c6 3.0TDi nie podołało tylko tak jakby chwilowe... (a może to dla mnie 200km to za mało i nie czuje tej mocy już)
tronsek - Pią Kwi 04, 2014 23:08

tomii620si napisał/a:
a może to dla mnie 200km to za mało i nie czuje tej mocy już
to tez możliwe :mrgreen:
Zmierz kompresję, a wtedy będzie już coś wiadomo.

tomii620si - Pią Kwi 04, 2014 23:32

Może w niedziele kumpel podjedzie ze sprzętem to sprawdzę :)

Jak się okaże, że kompresja jest to kamień z serca.. Potem poszukam tego z CO2 i jak będzie okej to zostanie mi tylko turbo a to już w sumie pierdoła :)

Wymienie wirnik z ośką i koło kompresji + MBC i może w końcu auto bedzie przyspieszać satysfakcjonująco :)

greg-si - Sob Kwi 05, 2014 16:40

tronsek napisał/a:
Turbina nie jest jakikolwiek sposób połączona z układem chłodzenia,

Błąd, turbo jest chłodzone zarówno olejem jak i płynem chłodniczym.

Chwilowe a bardziej ciągłe spostrzeżenia że samochód gorzej jedzie może wynikać z puchnięcia, słabej wydajności IC. Pod maską robi się kocioł i samochód zauważalnie gorzej jedzie.
Mam tak u siebie że póki samochód się mocno nie nagrzeje i idzie dużo lepiej niż po jakimś czasie jazdy.

tronsek - Sob Kwi 05, 2014 17:07

greg-si napisał/a:
turbo jest chłodzone zarówno olejem jak i płynem chłodniczym.
:ups: A tego nie wiedziałem. Byłem przekonany, że turbo jest chłodzone tylko olejem.
tomii620si - Sob Kwi 05, 2014 19:12

No tak jak mówi Greg - turbo jest połączone i myśle, że jeśli miesza mi w turbo jedno z drugim to wynik na CO2 może wyjść fałszywy.. Jutro mam nadzieje sprawdze kompresji to zobaczym :P
KatoSBE - Nie Kwi 06, 2014 18:55

Przy takich podejrzeniach jakie masz to kompresje żeby sprawdzić to podstawa, jeśli układ paliwowy i zapłonowy jest w porządku to ciężkie odpalanie z zimnego może oznaczać słabą kompresję. Nie chciałbym dołować, ale ja szukałem przyczyny w moim słabym odpalaniu z zimnego właśnie w układzie zapłonowym bądź paliwowym na koniec okazało się, że pierścienie popękane :/ Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą wydaje mi się, że może być walnięta mimo dobrej kompresji ponieważ niekoniecznie może walnąć na łączeniu cylinder a kanał chłodzący, ale na łączeniu kanał oleju, a kanał chłodzący. Ale wtedy byłoby już widać w płynie bądź oleju oznaki mieszania się.
Jeśli chodzi o turbo i dmuchanie to jak złożyłem swoje turbo to po prostu odpaliłem go ale nie dokręcałem przewodu od turbo do przepustnicy i zobaczyłem czy ciśnie powietrze mimo że mam wskaźnik. Jak na razie po regeneracji własnej prawie tysiaczek przejechany i nic się nie dzieje :) Jak dymi to zależy na jaki kolor, jeśli turbo pluje olejem nadal to będzie po ostrej jeździe czuć i w dolocie będzie olej. Jak oleju ubywa no to, albo jakiś wyciek, albo walnięte turbo, albo pierścienie dojechane lub uszczelniacze zaworowe. Kompresja powie nam już bardzo dużo ;)

tomii620si - Nie Kwi 06, 2014 19:17

No u mnie nie ma ani w płynie chlodniczym, ani na bagnecie itd..
Problemy raczej to turbina ale chciałbym sprawdzić.. Kumpel miał dzisiaj przyjechać ale nie wiem czemu nie przyjechał ;/ ..

Ja stawiam na turbo ale musze sprawdzić .. Chociaż na 99.9% turbo bo sa momenty ze łapy wyrywa .. :)

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 19:17 ]
Ostatnio z jakimś A6 2.7kle kle albo 3.0 kle kle szliśmy równo ..

I normalnie auta na starcie nie dają rady czesto ale czasami sa moment ze ja mu gaz a jade nie wiele lepiej niż jakiś lepszy TDi.. No i 200km/h i dupa.. na wklepanym wiecej nie chce jechać..

Płynów w oleju nie ma i w drugą strone też nie... Grzać się nie grzeje.. No ogólnie UGP to raczej moja schiza ale sprawdzić trzeba

greg-si - Nie Kwi 06, 2014 19:38

Zobacz czy nie masz oleju w IC :D
tomii620si - Nie Kwi 06, 2014 19:55

wyjąć całego Icka nie mam zbytnio jak teraz bo garaż mam na dosyć krótko dostępny... A tak to co ? Odpiąć wąż Icka od dołu ?
greg-si - Nie Kwi 06, 2014 20:00

Ja bym całkiem wyjął IC. Dolny króciec idzie ku górze także samo odpięcie węża nic nie da.
tomii620si - Nie Kwi 06, 2014 20:02

Dobra a ile z tym zabawy ?
Bo ostatnio mam ograniczony czas chwilowo i jeśli to nie dużo roboty to może wytargam.. Jak coś wiecej to bedzie problem :(

Dużo z tym zabawy ?

greg-si - Nie Kwi 06, 2014 20:11

Otwórz maskę i zobacz.
Wiatraki do odkręcenia i węże.

Markzo - Nie Kwi 06, 2014 23:44

Tylko sam wiesz w jakim stanie masz wirniki na turbo :) brak mocy na wysokich obrotach i przy dużej prędkości może się stąd brać, bo to nie n/a... motor jest mocno odprężony i jak mu nie dmuchniesz to nie pojedzie, a do prędkości 200+ trzeba trochę pary.
tomii620si - Nie Kwi 06, 2014 23:48

Markzo dlatego chce sprawdzić UPG raczej dla własnej wiadomości typu kompresja czy to CO2 a nie otwierać z pewnością silnik aby wpakować się w bezcelowe koszta :)