Zobacz temat - [R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo

olekkelo - Pon Sie 04, 2014 09:42
Temat postu: [R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo
Witam,
mam problem z pompą ABS jak wiadomo na jej złącze potrafi skopać z akumulatora, :|
u mnie wygryzło osłonę wtyczki, naleciało syfu do gniazda, i wytrawiło piny w gnieździe i wtyczce
jedno i drugie do wymiany bo pinów w gnieździe nie można niestety złapać lutownicą...
w aucie nie działa prędkościomierz, świeci abs trakcja ręczny,

nr pompy mam dość nietypowy i ciężki do zdobycia 0265224009
i mam kilka pytań,
można podmienić pompy i dać o innym nr, ?? ?
pompy o różnych nr. różnią się rozmieszczeniem pinów w gnieździ i wtyczce??
czy też wszystkie wtyki i gniazda są takie same a różnią się rozmieszczeniem pinów,

z góry dzięki za pomoc.

MaReK - Pon Sie 04, 2014 09:48

Masz kontrolę trakcji?
olekkelo - Pon Sie 04, 2014 10:21

Jeśli chodzi przycisk nad zapalniczka z trójkątem to tak mam.

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:21 ]
przejrzałem alle..o i nic, posłałem kilka zapytań z nr. może się uda, ...najprościej było by trafić pompę z takim nr i przy okazji wtyczkę z kilkoma cm kabli ... :mrgreen: i wtedy byłbym w domu ale pewnie nie będzie tak prosto...

Micros - Pon Sie 04, 2014 10:30

Zadzwoń tu http://www.naprawaabs.cba.pl/kontakt.html

zagadaj, powiedz, że nie jesteś z Łodzi, ale masz prośbę, żeby Ci podpowiedzieli.

Nie jestem pewien, czy liczy się cały nr pompy, czy tylko ostatnie kilka cyfr musi się zgadzać.

Mnie bardzo pomogli, wytłumaczyli mi przez tel jaki może być praktyczny powód błędu ABS 21 - Memory Module Error. Wina leżała po stronie zbyt niskiego napięcia ładowania na alternatorze - po czyszczeniu alternatora błąd się nie powtórzył.

olekkelo - Pon Sie 04, 2014 10:33

dzięki już to już coś.
AdaskoC - Pon Sie 04, 2014 10:35

Ciekawe czy elektronika dostała tez kwasem. Mozna by spróbować podmienić piny ze zwyklej pompy, lecz byla by to trudna i mozolna robota. Na pewno tez droga i niewiadomym efekcie. Choc jak ktos jest uparty to mozna sie pokusić . Nie wiem kurcze czy nie mam teraz takiej pompy w aucie na części.

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:35 ]
No i mam ja z wtyczką

olekkelo - Pon Sie 04, 2014 10:51

z nieba byś spadł razem z tą pompą:)), pisz jak sprawdzisz :mrgreen: :brawo:

płytka czy elektronika nie dostała po dupie, też myślałem o przełożeniu korpusu z gniazdem dobraniem wtyczki i zabawą z przekładaniem i przelutowaniem wtyczki ,
tylko nie widziałem innych pomp z bliska i nie wiem czy wszystkie pompy, mają takie same gniazda a różnią się środkiem ....
bo wtyczka i kable to mniejszy problem dobrze rozpisać ponumerować, sprawdzić z 5 razy i można przeszczepić gorzej z gniazdem:))

AdaskoC - Pon Sie 04, 2014 12:15

Jutro rano jak wrócę dam znac
Dawidovs - Pon Sie 04, 2014 12:59

Mam całą taką pompę sprawną z trakcją do diesla. Nr zaczyna się 0256 czyli będzie ci pasować. Jakby co to pisz na PW
MaReK - Pon Sie 04, 2014 15:25

Jeśli masz kontrolę trakcji to i pompę musisz mieć odpowiednią dla tej opcji.
Sprawną pompę ABS z trakcją ciężko znaleźć, więc jeśli kolega wyżej ma w dobrej cenie to bierz ;) Niektórzy decydują się na montaż pompy ABS bez kontroli trakcji. TC można wyprogramować z konfiguracji auta i poinformować ECU i zegary, że jej tam nie ma. Pytanie tylko czy warto robić taki downgrade?

olekkelo - Pon Sie 04, 2014 15:29

Ok przemyślę tą propozycję, a wtyczki są takie same kable będą szły w te same piny??
bo to musze i tak przelutować.

MaReK - Pon Sie 04, 2014 15:30

Skoro ludzie decydują się na taki zabieg zmiany i wystarczy tylko druga pompa, mniemam, że wtyczki są takie same. Ale 100% nie mam informacji.
olekkelo - Pon Sie 04, 2014 15:43

Ok coś już mam naświetlone,
a jak poznać po nr pompy czy ma trakcje czy nie...
a alle...o praktycznie wszystkie mają początek 0265 ... ...

longer86 - Pon Sie 04, 2014 15:46

http://www.the75andztclub...ad.php?t=163325

Tu piszą że pompa z trakcją ma oznaczenie MN i jest też o numerach

olekkelo - Pon Sie 04, 2014 16:20

ok dzięki wielkie za pomoc,
wiec wiem mniej więcej czego szukać,
wtyczki też różną się ilością przewodów wiec z tym będzie również jazda ....

longer86 - Pon Sie 04, 2014 18:12

ściągnij RAVE z netu. tam jest że do modulatora ABS jest przyłączana wtyczka/ connector C0501. są oznaczone piny numerycznie i skrótami kolory kabli. Masz też w RAVE schematy elektryczne gdzie każdy z tych kabli ma przeznaczenie dokąd idzie.
pół roboty mniej

Dawidovs - Wto Sie 05, 2014 08:27

Potwierdzam - pompa z trakcją posiada wybitę na korpusie MN..
olekkelo, ja czytałem numer nie tam gdzie trzeba :D
Tak się składa że mam dokładnie taką pompę jak ty czyli 0265224009 :D
Czytałem wcześniej z tej naklejki na plastiku a ten numer jest wybity na korpusie..

olekkelo - Wto Sie 05, 2014 15:49

Tak więc sprawa ma się tak podobno
dodzwoniłem się do faceta z linku który zamieścił kolega kilka pstów wyżej
i jeśli chodzi o wymianę pompy z trakcja, o moich nr 0265224009
na inną z trakcją ale innymi nr, ..... to nie jest tak sobie, bo podobno są inaczej rozmieszone kable w kostce i piny w pompie czyli można narobić bałaganu podłączając pompę o innych nr,
tak wiec wychodzi na to że pompa musi być o identycznych nr. a uszkodzoną wtyczkę trzeba zrobić na nowo.

grota10 - Wto Sie 05, 2014 23:25

Sama wtyczka i kable w niej rozmieszczone sa tak samo>Roznica jest tylko w ilosci kabelkow
olekkelo - Czw Sie 28, 2014 21:13

Tak wiec moim przypadku,
pompa o nr 0265224009
faktycznie ciężka do zdobycia ale nie niemożliwa, udało mi się nabyć taka za 130zł, fuks ale się zdarza... :mrgreen:
nie podmieniałem na inną pompę z trakcją o innych nr i nie wiem czy tak można,
facet z serwisu takich pomp z linku kilka postów wyżej twierdził że musi być taka sama pompa o takich samych nr jak była w aucie
( nie wiem czy to prawda czy nie ale wydaje mi się że inna pompa z trakcją również by się sprawdziła bo kable zasilające idą w te same miejsca i sugerując się trzema wtyczkami- kolory kabli zgadzają się we wszystkich, różni się ich ilość )
podsumowując
pompa z trakcją musi mieć wybite MN na pompie
wtyczka standard to podobno 19kabli
ja miałem 23 , kipiłem 2szt jedną kolega z forum podesłał miała 26przewodów, a drugą z all.... 19 , wykorzystałem oczywiście tą najgęściej okablowaną :D
w miarę wyposażenia rośnie ich liczba
wszystka działa jak poprzednio
dzięki za pomoc pozdr :wink: