Zobacz temat - [MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v

GOLY94 - Sro Wrz 03, 2014 23:58
Temat postu: [MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v
Witam zastanawiam sie nad swapem z 1.8 16v 120km na 1.8 turbo roverowskie , czy wymaga to duzych przerobek ? jesli tak to jakich ? czy blok seryjny ma dziure na olejenie turbiny? czy mozna przerobic wlasnie serie wsadzajac graty z 1.8 t? prosze o pomoc :)
Markzo - Czw Wrz 04, 2014 21:47

byyyyło ;D inne korby, tłoki z wersji 160, zmieniony ECU na taki jak w modelu 75/ZT. Generalnie własnie ECU to spory problem, najłatwiej dać kompa od 120/160 + świnia i strojenie ;)
GOLY94 - Czw Wrz 04, 2014 23:16

czyli to co mam zwykłe 1.8 16v zmienic na kompa z wersji 160konnej z vvc i do tego kolektor jakis turbo intercooler itd?

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2014 23:16 ]
ile moze wytrzymac ten silnik ?

Markzo - Pią Wrz 05, 2014 05:47

wypadałoby zmienić korby i tłoki ;) na te z 160 ;)
GOLY94 - Pią Wrz 05, 2014 13:31

nie taniej i nie łatwiej swapować gotowy silnik z rovera 75? tłoki i graty z wersji 160 konnej pasuja do bloku 120?
Remigiusz - Pią Wrz 05, 2014 13:56

No łatwiej by było os razu cały silnik dać :)
Wystarczy w sumie komp z 75 tylko mapę Zmienić żeby nie była na dwumase i tyle. Teoretyczne wystarczy z 1.8 mapy dodać do tego z 75 lub porównać :) w tedy żadnych świnek nie trzeba.

GOLY94 - Pią Wrz 05, 2014 14:40

nie rozumiem czyli mam kompa od 1.8 turbo do swojego wolnossacego dac ? jaki to sens? mi chodzi o to zeby ten samochod byl duzo bardziej elastyczny , zeby moc ocsylowała w okolicy 180km... silnik 1.8 vvc 160km jest praktycznie nie do kupienia (allegro) , 1.8 turbo z 75 da rade trafic ale wlasnie nie wiem do konca jak to rozwiazac, nikt w polsce nie uturbial mgf-a?
Markzo - Pią Wrz 05, 2014 15:45

Przecież pisze jak wół, że łatwiej całe 1,8t kupić. Tylko:
a) chłodzenie
b) elektronika

Moim zdaniem bez konkretnej poprawy chłodzenia komory silnika szybko złapiesz HGF + inne fakapy. Elektronika - najłatwiej ecu z 160 + świnia, bo nie założysz ECU z 1,8t - inne czujniki położenia wału (inne skrzynie w 75/zt i f/tf).

MultecFSO - Sob Wrz 06, 2014 20:04

A po co mu sterownik ze 160tki skoro nie ma zmiennych faz... silnik będzie pracował non stop w trybie awaryjnym. Potrzebny jest komp 1.8 z automatem (wykorzystanie dodatkowego scalaka na płytce do sterowania doładowaniem).
A oznaczenie silnika Turbo to 18K4G, 18K4K to VVC. :)
Fabryczny blok w Turbo ma spływ oleju w pokrywie łożysk głównych (tzn. dolna połówka bloku). Nadlew pod spływ jest w każdym silniku po 2003 roku - unifikacja. Z kolei zasilanie olejem turbiny jest wzięte z podstawki filtra oleju.

BigBoyPL - Pon Wrz 08, 2014 22:54

Kolego MultecFSO, co do komputera to wszystko jest tak jak mówisz tylko jest jeden problem. Kto taką operacje jest w stanie wykonać. Wszyscy wiemy że chodzi tu o zandf i prowadzi on monopol na remap MEMS 3. Cena też jest odpowiednia. Za mniej więcej połowę ceny remapu można dostać coś typu piggyback i dlatego pozornie wydaje się ona kusząca.
MultecFSO - Wto Wrz 09, 2014 10:58

I to jest jedyne sensowne i rozwojowe rozwiązanie. Dzisiaj Ecumastera DET III można dostać za grosze.