Zobacz temat - [Rover214i]Pompka paliwa (koszta)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover214i]Pompka paliwa (koszta)

cola - Czw Wrz 25, 2014 18:36
Temat postu: [Rover214i]Pompka paliwa (koszta)
Cześć!
Ile kosztuje nowa pompka do Rovera 214i i gdzie mogę taką zakupić?
Jeśli ktoś byłby jeszcze tak miły to chciałbym zapytać czy pompka jeśli nie podaje paliwa jest od razu do wyrzucenia czy coś po prostu drobnego mogło się uszkodzić? Jestem lajkiej w mechanictwie, więc wybaczcie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

ruszti - Czw Wrz 25, 2014 21:36

Kilka możliwych przyczyn, pierwsza to brak paliwa w zbiorniku, druga przepalony bezpiecznik lub przekaźnik pompy, trzecia zapchany filtr paliwa, czwarta pompa umarła śmiercią naturalną . Było sporo tematów o tym.
cola - Nie Wrz 28, 2014 11:44

Paliwa mam z 10L. Gdzie jest bezpiecznik od pompy i jaki to numerek? I ostatnie pytanie to gdzie w tym modelu jest filtr paliwa? :)
Martinezzz - Nie Wrz 28, 2014 14:08

filtr paliwa masz tutaj (zaznaczone na foto) w twoim silniku jest mniej ,więcej w tym samym miejscu :)
robsson78 - Nie Wrz 28, 2014 14:15

Pompa paliwa nie ma bezpiecznika, jest tylko przekaźnik.
Filtr paliwa jest pod maską między silnikiem a podszybiem na środku.
Właściwy filtr to Filtron PP942
Jeśli pompy nie słychać wcale to wymiana filtra nie zaszkodzi ale i nie pomoże.

cola - Pon Wrz 29, 2014 11:07

robsson78 napisał/a:
Pompa paliwa nie ma bezpiecznika, jest tylko przekaźnik.
Filtr paliwa jest pod maską między silnikiem a podszybiem na środku.
Właściwy filtr to Filtron PP942
Jeśli pompy nie słychać wcale to wymiana filtra nie zaszkodzi ale i nie pomoże.


Gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa?
Mógłbyś zaprezentować jakieś zdjęcie gdzie jest ten filtr paliwa? Bo szukam i coś znaleźć nie mogę.
Pompę słychać i dlatego zastanawia mnie dlaczego ona nie podaje mi paliwa. Bo jak wyjąłem wężyk od wtrysku od pompki i zaciągnąłem paliwa to wyleciało, ale jak przekręcam kluczyk i słyszę, że pompka działa, ale nie wylatuje z wężyka ani kropelka paliwa.

Za pomoc oczywiśćie każdą odpowiedź nagradzam plusikiem.

sTERYD - Pon Wrz 29, 2014 11:27

Cytat:
Paliwa mam z 10L
dolej jeszcze z 20 i sprawdź.
cola - Pon Wrz 29, 2014 11:30

Cytat:
dolej jeszcze z 20 i sprawdź.


Aż 20L? To już będzie cały bak wręcz. A dlaczego mam wlać więcej benzyny skoro teraz jak jest wlane tyle to paliwo jest w wężyku, ale pompka go nie podaje (tak mi się zdaje przynajmniej)? W Roverkach 214i są pompki paliwa elektroniczne czy mechaniczne? :)

Martinezzz - Pon Wrz 29, 2014 13:21

pod siedzeniem pasażera jest taka wajcha coś jak w drezynie, no i w roverku 200 8v jest tak że jak chcesz gdzieś jechać to dzwonisz po kumpla i stawiasz mu piwko by mechanicznie- manualnie pompował to paliwo ( ze swojej strony dodam ze dobrze jest puścić rytmiczna muzykę lub pomagać koledze okrzykami typu ,,i raz i dwa,, ) :P ... No skoro szukałeś bezpiecznika, czy też przekaźnika... to jaka może być??? :| elektroniczna :brawo: .. czemu paliwa więcej??? bo w baku wytwarza sie ciśnienie wiec im więcej tego paliwa łatwiej się wytworzy i łatwiej poleci :)

masz link do pompy paliwa i heja bo pewnie umarła naturalną śmiercią skoro ja słychać to prąd dochodzi .. na allegro pewnie jeszcze taniej znajdziesz ;)

http://www.iparts.pl/czes...towane-w-autach

Adrian - Pon Wrz 29, 2014 13:34

Niech odpowietrzy najpierw układ. Jak się jeździ do ostatniej kropli paliwka, to takie sytuacje mogą się zdarzać. ;)
cola - Pon Wrz 29, 2014 13:41

Adrian napisał/a:
Niech odpowietrzy najpierw układ. Jak się jeździ do ostatniej kropli paliwka, to takie sytuacje mogą się zdarzać. ;)


W jaki sposób odpowietrzyć układ?

sTERYD - Pon Wrz 29, 2014 14:39

nie wiem skąd paliwo w wężyku, ale jak wlejesz jeszcze 20 litrów to będzie nieco ponad pół baku dopiero. problemem jest konstrukcja baku, która sprawia, że jak pompka zassie powietrze, to potem trzeba sporo paliwa nalać, żeby wszystko wróciło do normy.
10 litrów to jest mao.

Układu się nie odpowietrza, to nie diesel.

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2014 14:39 ]
Martinezzz, większych głupot wymyślić nie dało rady? ;>

cola - Pon Wrz 29, 2014 23:05

Dziękuję za chęć pomocy, ale problem został rozwiązany. Poszedłem dziś zobaczyć ten filtr paliwa, odkręciłem go i wyleciało sporo syfu, przypuszczam, że znalazł się tam dlatego, że jeździłem na rezerwie i zassał cały syf z dna baku i tak się stało. Skręciłem filtr i kilka razy próbowałem odpalić i raz łapał raz nie to poprosiłem brata żeby mnie zaciągnął. Przejechałem parę metrów i też nie odpalił, ale przypuszczam, że paliwo zostało przepchnięte przez filtr dzięki temu i po przekręceniu kluczyka samochód zapalił od strzała i znów działa. :)
sTERYD - Wto Wrz 30, 2014 00:19

staraj się nie jeździć na rezerwie. Nie wiem, czy już o tym nie czytałeś, ale w samochodach z pompą zanurzoną w baku (jak nasze) zaleca się w miarę możliwości utrzymywać poziom paliwa powyżej połowy zbiornika. Ja stosuję się do tego i w moim 19latku nadal siedzi pompka z fabryki. :cool:
tylko ta rdza :mad: