Zobacz temat - [R45] Problem z elektryką
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z elektryką

Rachalko - Sob Paź 25, 2014 14:11
Temat postu: [R45] Problem z elektryką
Witam. Jak w temacie mam problem z elektronika a mianowicie: odpaliłem auto i po chwili zapaliła się kontrolka ładowania ale po jakimś czasie zgasła. Po przejechaniu kilku km zapaliła się kontrolka ABS więc pomyślałem ze zgaszę auto i zapale, możne pomoże lecz gdy spróbowałem go ponownie zapalić zachowywał się tak jakby akumulator padł zamiast dźwięku typowego przy rozruchu auta było cykanie. Po kilku próbach i odczekaniu 10 min udało mi się go odpalić, wiec ruszyłem w drogę powrotną. Wracając znów zapaliła się kontrolka ABS lecz go nie gasiłem z obawy ze nie odpali, po chwili zapaliła się jeszcze kontrolka SRS i radio zaczęło przerywać a na dokładkę skazówka prędkości zaczęła skakać z 40 do 0 po jakiejś minucie wszystko wróciło do normy i do tej pory się nie powtórzyło czyli ok 3 dni. Teraz pytanie co to może być?. Dodaje jeszcze że przy tych "anomaliach" silnik pracował normalnie bez gaśnięcie, dławienia.
bizon - Sob Paź 25, 2014 15:58

sprawdz mase
Rachalko - Sob Paź 25, 2014 16:10

A możliwe jest to by wilgoć grał tu jakakolwiek role? bo w ten dzień mocno padało a auto było na dworze..
Remigiusz - Sob Paź 25, 2014 17:05

Brak masy lub akumulator zepsuty
filipzary - Pon Paź 27, 2014 15:47

Witam w moim roverku 45 mam taki problem ze samochód palił na dotyk miałem pękniętą rurę od chłodzenia silnika. Mechanik powiedział mi że silnik jest do wymiany. Czy silnik z rovera 25 2.0 iDT 101 będzie pasował?? Pozdrawiam
maniu48 - Pon Paź 27, 2014 16:18

Łooo a coś ty zrobił że silnik do wymiany?? zatarty?? walnięta uszczelka?? Zagotowałes go?? Nasze Roverowskie diesle są naprawde trwałe.
A która ta rura pęknieta jest?/

filipzary - Pon Paź 27, 2014 16:47

taka gruba co idzie od chłodnicy do silnika zagotował się później działał bez problemu i jak naprawiłem rurkę to przestał gadać elektryk powiedział mi że nie działa nic i silnik jest zatarty. I teraz powiedziano mi że silnik od rovera 25 jest taki sam i będzie pasował.
bizon - Pon Paź 27, 2014 17:54

filipzary, pekl ci waz i nie patrzyles na wskazowke i przejechales pół polski przegrzanym czy co??

PS: nie wiem co ten wątek ma wspolnego z tym tematem

Rachalko - Czw Lis 06, 2014 16:32

Witam znów mam problem z elektryką objawy były takie same jak opisałem na samym początku postu czyli podczas jazdy zapala się kontrolka abs srs tyle ze w tym przypadku wskazówki obrotów i prędkości przestały reagować a po chwili wyłączył się licznik KM ujechałem tak kilka kilometrów byle by dojechać do domu ale nie dałem rady silnik padł z tego co zauważyłem to przez brak ładowania i padnięty aku. Po holowaniu do domu naładowałem aku i odpaliłem go po kilku sekundach kabel na alternatorze tak sie rozgrzał że nie można go było dotknąć. Co to może być? coś z alternatorem?
maniu48 - Czw Lis 06, 2014 19:05

Sprawdz masy, mialem problem w 2setce-jade sobie jade a tu nagle trach zgasł, i tak jak by aku padł.
Rachalko - Czw Lis 06, 2014 21:50

Prawdopodobnie problem rozwiązany (do następnej trasy). :mrgreen: Otóż przyjechał do mnie oswojony elektryk pomierzył napiecie przy włączonym silniku na aku i alternatorze stwierdził ze styki na kablu od altrenatora sa zaśniedziałe i brudne. Ponieważ napięcie idące z alternatora było prawidłowe czyli 14v a na kablu juz był 13v co powodowało nagrzewanie się kabla a nawet możliwość jego zapłonu więc kazał oczyścić tą śrubkę co na zdjęciu jest widoczna

jak to zrobiłem i odpaliłem auto wszystko było ok napięcie ładowania było ok kabel się nie grzał. Więc myślę że problem zażegnany.

cwieta - Wto Lis 11, 2014 13:58

W moim przypadku problem jest identyczny z jedną różnicą. Gaśnie kontrolka aku przy pewnym zakresie obrotów 1500 do 2000. Przejrzałem już chyba wszystkie możliwe połączenia. Akumulator po kilkunastu godzinach ładowania "wyciągany" jest dosłownie 15-20 min od uruchomienia samochodu.