Zobacz temat - [K-series] Sprzęgło 200mm
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [K-series] Sprzęgło 200mm

sebeks - Nie Sty 25, 2015 13:18
Temat postu: [K-series] Sprzęgło 200mm
Witam wszystkich. Potrzebuję informację ile zniesie w serii sprzęgło LUK 200mm do K-serii (mowa o nowym sprzęgle).

Planuję podnieść "nieco" moc w moim Tarpanie a ogranicza mnie wielkość dzwona sprzęgłowego. Proszę nie doradzać zmiany dzwona czy skrzyni bo ten manewr odpada ze względu na ilość przeróbek. Jakbym chciał się w to bawić, to wsadziłbym od razu V8 i robił 4x4. Tym bardziej, że mam obecny silnik świeżo po kapie ( i to dosłownie po kapie).


Odpadają wszelakie spieki. Auto używane do normalnej jazdy, w tym także po mieście. Myślałem nad wzmocnieniem docisku, jednak wpierw chcę wiedzieć ile to wyjściowo jest w stanie przenieść. Bo jak po wzmocnieniu ma mi to pracować na granicy wytrzymałości, to wymieniam cały napęd na coś konkretniejszego.

O wypowiedzi proszę PRAKTYKÓW a nie teoretyków.

flapjck1 - Pon Sty 26, 2015 13:52

kolega spial w duzym fiacie silnik podlubany na 160 KM z polonezowska skrzynia, wiec i ze sprzeglem seryjnym ( 198 mm??? )

tyle na pewno :)


ps: smigalo to oczywko bezproblemowo - w takim kontekscie

Pyros - Pon Sty 26, 2015 23:29

Zamiast kupować nowe sprzęgło luka, ja bym dał starą tarczę do obicia okładziną wzmacnianą kevlarem i wtedy nie będziesz musiał się martwić o wytrzymałość ;)
sebeks - Wto Sty 27, 2015 13:12

U mnie to będzie zaturbiona jednostka i podciągnięta w okolice 180-190KM. Taki jest plan. Moment celowany w okolice 240 Nm. No i właśnie spięte to ma być ze skrzynią PN-a a tam dzwon strasznie mały. Nie musicie pisać, że zmieli skrzynię, bo i tego się spodziewam. Po prostu traktuję to jako pole doświadczalne.

Co do tego nabijania sprzęgła, to już biorę pod uwagę, ale póki co mam nówkę Luka założonego ( zrobił 5000km).

No nic, czyli pozostają chyba eksperymenty. Pamiętam jak w Szkocji mi się zakopciło ze sprzęgła, a wtedy było tylko 1,6 16V pod maską i to trochę dorżnięte bo się latało godzinami z obrotami na poziomie 5-6tyś. Nawet tuleje zmieniły kolor na niebieski :mrgreen:

flapjck1 - Wto Sty 27, 2015 14:59

alternatywa ( ale raczej droga ) to skrzynia z forda + dzwon do k-serii

http://qedmotorsport.co.u...r-k-series/misc

powodzenia - mysle ze mimo wszystko sprzeglo moze wydolic, jedyne co to moze moment je zabic ;/

zrobilbym sztywna tarcze sprzegla ( bez absorberow skretnych ) + okladzina z kevlarem ( nie spieki ) powinno wydolic


rozumiem ze to w tarpanie ma sie zmiescic?

dzelo23 - Wto Sty 27, 2015 15:41

Jeżeli to 1,8 turbo serii K to możesz być zaskoczony momentem silnika.
Moje 1.8 turbo wyjęte z mg zt na kompie z Rovera 75 wypluło na hamowni 152km i 237nm. W temacie o zmianie silnika wrzucałem wykres.

sebeks - Sro Sty 28, 2015 12:52

Tak, to 1,8T które właśnie pójdzie do pełnej kapy. Nie lubię mieć pod maską czegoś czego stanu nie jestem pewien :wink: Niby przelotu ma tylko 140tyś km i wszystko niby potwierdzone książką, ale... jakoś nie ufam, a że silnik pewnie zostanie już u mnie to nie ma się co szczypać. No chyba że po otwarciu sie okaże, że na cylindrach jeszcze honowanie, to wtedy tylko polerka czopów + nowe panewki, wymiana pierścieni, obróbka zaworów + wszystko co uszczelnia nowe :wink:

Jeśli kogoś temat interesuje, to na YT wystarczy wpisać "tarpan dohc" albo "tarpan died". Jedno pokazuje pierwszy odpał silnika po remoncie, drugi pokazuje co się stało z poprzednią jednostką 1,8 :mrgreen:

Co do sprzęgła, to to ma być w Tarpanie, ale skrzynia z Poloneza 1,4, czyli bardzo mały dzwon sprzęgłowy. O N9 myślałem, ale olewam to. Jeżeli zmieli skrzynię, to wpakuję V8 albo jakiegoś mocnego dizla, co na trasie jednak jest lepszym wyjściem ( latam tym autem głównie za granicę na urlop i kręcę po 6-7tyś km w 2 tygodnie).

Swoją drogą, jak już o 1,8 mówimy, to całkiem przyjemnie chodzi 1,8 w Roewe. Auto samo w sobie też git. Środek osobiście mi się o wiele bardziej podoba niż w R75 :smile: