Zobacz temat - [R75] Jechał, jechał zgasł i nie chce odpalić.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jechał, jechał zgasł i nie chce odpalić.

Qbs - Pią Maj 08, 2015 15:17
Temat postu: [R75] Jechał, jechał zgasł i nie chce odpalić.
Panowie tylko nie linczujcie mnie za to że nie "szukałem" bo szukałem.
Sytuacja taka, jadę sobie autem nagle zadławił się, zgasł i nie chce odpalić. Odpala tylko na Plaku i nie reaguje na gaz, tak jakby nie dostawał paliwa.
- Paliwo jest
- Pompka w baku i obok aku działają i wg mnie dają dobre ciśnienie
- za filtrem paliwa paliwo też jest podawane (filtr dzis wymieniłem)
- po zdjęciu wężyków odprowadzających paliwo z wtrysków (tych które odprowadzają nadmiar) paliwo przy rozruchu powinno tryskać z góry wtrysków co nie ? Tymczasem tryska ale z wężyka który odprowadza nadmiar paliwa.

Jakieś pomysły ? Po za podpięciem do komputera ?

dawidd - Pią Maj 08, 2015 17:30

z wtrysków przy odpalaniu nie będzie tryskać a powinno się ledwo sączyć. Z powrotu to ze leci to tez normalne, ale być może masz otwarty zawór regulacyjny na pompie i nie ma odpowiedniego ciśnienie na listwie. Zdemontuj zawór CR który jest na pompie wysokiego ciśnienia, opukaj go, delikatnie sprężonym powietrzem wyczyść końcówkę zaworu (kolo oringu), zobacz czy oring nie jest uszkodzony (zielony mały). Sprawdź tez czy paliwo dochodzi do wtrysków, z tym ze jak jest zawór cr uszkodzony/otwarty to paliwo może dochodzić, ale ze zbyt niskim ciśnieniem.
Podłączenie kompa (inpa) wiele by powiedzialo

Qbs - Sro Gru 09, 2015 00:44

Dawid możesz podrzucić jakiegoś linka z zdjęciem tego zaworu na pompie CR, specjalistą w oględzinach silnika r75 jestem dopiero od godziny 12:30 i jeszcze się uczę :) będę wdzięczny, aha jeszcze jedno podobno można sprawdzić miernikiem czujnik położenia wału, tylko nie wiem jak podpiąć ten miernik do których pinów

https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

Ok sorki już znalazłem opis dojscia do tego zaworu

[ Dodano: Sro Gru 09, 2015 00:44 ]
Hej, pozwolę sobie odświeżyć temat bo od tamtego czasu auto ciągle w warsztacie (na szczęście mam zastępcze). Aktualnie jest u faceta który zajmuje się tylko BMW bo magików od roverów u nas jak na lekarstwo. Kupiłem nowy zawór wysokiego ciśnienia z BOSHa. Według tego co mówił mechanik to:

1. ciśnienie na listwie jest poprawne
2. pompki w baku i pod maską pracują
3. wtryski sprawdzone
4. kompresja dobra
5. wyjął pompę CR i posprawdzał - w jego ocenie powinna być dobra,wymieniał tylko uszczelki.

Mimo wszystko auto nie odpala, pali tylko na PLAKu.

Jakieś pomysły, czy po prostu zezłomować ?

BetJar - Sro Gru 09, 2015 06:25

up
dawidd - Sro Gru 09, 2015 07:28

jakiś lichy tem magik od bmw skoro komputera nie podpina. Było by wiadomo czemu nie odpala, a tak to na ślepo trzeb szukać. Jeśli to co posprawdzał jest prawda to bym sprawdził czujnik walu i walka rozrządu. Kolejna rzecz - paliwo musi dochodzić do filtra z ciśnieniem min 3 bary.
Jak juz odpali na plaku to chodzi dalej sam ? Jeśli tak to pewnie czujnik walka rozrządu walniety

BetJar - Sro Gru 09, 2015 08:34

dawidd napisał/a:
jakiś lichy tem magik od bmw

Dokładnie, post z dnia: „Wysłany: 8 Maj 2015, 14:17”
Qbs napisał/a:
...od tamtego czasu auto ciągle w warsztacie


Obstawiam czujnik położenia wału, może w tym temacie znajdziesz rozwiązanie:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36476&postdays=0&postorder=asc&highlight=zapala&start=40
ZTCW uszkodzony czujnik wałka rozrządu nie pozwala odpalić auta na ciepłym silniku.

dawidd - Sro Gru 09, 2015 10:00

BetJar napisał/a:
ZTCW uszkodzony czujnik wałka rozrządu nie pozwala odpalić auta na ciepłym silniku.

poniekąd - jesli jest uszkodzony całkowicie to nie odpali wcale. Często jednak pod wpływem ciepła rozszerza sie metal i cewka traci połączenie w czujniku i dlatego na ciepłym nie odpala, a po schłodzeniu, połączenie wraca i znów pali
Jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówkowa obrotomierza podnosi sie to czujnik walu OK

MaReK - Sro Gru 09, 2015 10:10

Bezpieczniki, przekaźnik od pompy... co to za specjalista od BMW co nie podłączy diagnostyka żadnego ;) ? Nawet ciśnienie w oponach loguje :P
phuss - Sro Gru 09, 2015 21:45

Pod maską masz skrzynkę z przekaźnikami i bezpiecznikami, od wentylatora, ogrzewania tylnej szyby i sterowania silnikiem są trzy takie same przekaźniki, podmień je i spróbuj odpalić. Ponadto za filtrem paliwa z wężyka zasilającego odchodzi wężyk pod pompkę paliwa, weź kombinerki samozaciskowe i zaciśnij ten wężyk. Paliwo może tam iść jak padł zaworek. I na wszelki wypadek wymień na nowe wszystkie bezpieczniki pod maską.
adam_26 - Sro Gru 09, 2015 21:55

phuss napisał/a:
I na wszelki wypadek wymień na nowe wszystkie bezpieczniki pod maską.


A co to za moda od kiedy tak się robi ?? równie dobrze mógł byś napisać "i na wszelki wypadek zmień R na nowy" :P Miernik tutaj to podstawa :P

phuss - Sro Gru 09, 2015 22:02

Zapytaj doświadczonego elektromechanika to ci wytłumaczy, a tak w skrócie bezpieczniki też śniedzieją i potrafią zrobić psikusa. Miernik, miernikiem a wymiana kilku bezpieczników to są grosze.
AdaskoC - Sro Gru 09, 2015 22:08

Wystarczy styki przeczyścić, nie trzeba wymieniać.
longer86 - Sro Gru 09, 2015 22:08

jak śniedzieją bezpieczniki to i styki w skrzynce, więc i swieży bezpiecznik może nie stykać, też zalecam miernik, bo to jeden zakup a wykorzysta się go w przyszłości
dawidd - Sro Gru 09, 2015 22:45

Wymiana bezpiecznikow? Ale bzdura... miernik jak koledzy piszą i nic innego
Qbs - Sro Gru 09, 2015 22:47

BetJar dzięki za UP ;)

Co do diagnostyki komputerowej to były podłączone do niego 3 kompy/testery 2 się w ogóle nie łączyły a reszta nie pokazywała żadnych błędów. Co do samego mechanika, facet "sprawia wrażenie" jakby znał się na rzeczy. Poprzedni mechanik rozebrał kolektor dolotowy zadzwonił za tydzień mi powiedzieć że on tego nie potrafi naprawić i że mam przyjechać po auto, chciał jeszcze za robotę 300 zł - myślałem że spadnę z krzesła ze śmiechu... powiedziałem że nie zapłacę to zostawił mi to takie porozbierane z kolektorem w bagażniku - brak słów.

Aktualny mechanik babra się z tym już ponad 3 miesiące - a ja nie mam jak zweryfikować tego czy faktycznie zrobił przy tym to o czym mówił. Wiem że innej roboty ma dużo i równie dobrze mógłby mi powiedzieć że mam spadać gdzie indziej nie musiałby się !@!$#ć moimi telefonami co 2-3 dni.

Co do czujnika położenia wałka to był podmieniany dalej nie działa.
Auto pali tylko na plaku - nie reaguje na pedał gazu jak już jest odpalony

Mechanik twierdzi że wszystko pomierzył i generalnie powinno śmigać

longer86 - Sro Gru 09, 2015 22:59

dobrze, ale pytanie czy żeby auto chodziło musisz cały czas psikać plakiem? czy plakiem wspomagasz tylko rozruch a później już na ropie chodzi?

Jeśli na ropie a nie reaguje na gaz to sprawdź potencjometr przy pedale gazu

MaReK - Sro Gru 09, 2015 23:17

Zrób test. Odłącz przepływomierz oraz czujnik położenia wałka.
Następnie próbuj uruchomić auto.

Podepnij wszystko z powrotem. Podłącz się to serwisówką co ten Pan ma i co jedna, jedyna chciała działać i sprawdź błędy. Błędy muszą się pokazać. Jeśli ich nie ma - może komputer szlag trafił, a może gniazdo OBD masz "rozepchane". Podociskać piny i sprawdzić jeszcze raz. Jak to jest spec od BMW to na pewno na wyposażeniu elektronicznym ma interfejs DS2 INPA. Niech podłączy INPA, wybierze E46 silnik DDE5.0 i sprawdzi błędy.

Pozdrawiam,

longer86 - Sro Gru 09, 2015 23:22

MaReK napisał/a:
E46 silnik DDE5.0 i sprawdzi błędy.


pod warunkiem, że ma starszą inpe i nie przypadkiem DDE 4.0?

prebenny - Sro Gru 09, 2015 23:29

Zdecydowanie DDE 4