Zobacz temat - BMW e39 diesel - koszty utrzymania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - BMW e39 diesel - koszty utrzymania

KRYS - Pią Maj 29, 2015 15:51
Temat postu: BMW e39 diesel - koszty utrzymania
Koledzy czy ktoś z was jeździ/ł e39 i mógłby powiedzieć coś na temat kosztów eksploatacji?
Wymiana oleju, filtrów, tarcze, rozrząd itp.
Czy jest to raczej drogie auto w utrzymaniu?

marcin.misek - Pią Maj 29, 2015 17:05

Cytat:
Czy jest to raczej drogie auto w utrzymaniu?

Jak każde, nie ma jakiś extra drogich części. Duzo zamienników, sporo tez po szrotach sie tego wala.
Jedyne co moze zaskoczyc to cena wycieraczek.. ale mozna bez problemu wymieniac same pióra.

Nie piszesz jaki Diesel, 2.0 ? 2.5 ?
Spora część BMW ma rozrząd na łańcuchu który teoretycznie ma być dożywotni.

bociannielot - Pią Maj 29, 2015 17:11

Lubie takie tematy :) seria 5 to segment premium już więc tanio nie będzie :) i w momencie kiedy ktoś zadaje takie pytanie to z reguły tylko myśli że go stac, a potem zamiast lemfordera na wahacz idzie jakieś gówno i się psuje a taki właściciel często nie koniecznie jest zadowolony a czasem wręcz narzeka że to gówno i się psuje :) KRYS, nie że chcę Cie obrazic ale po prostu przy autach z tego segmentu trzeb byc naszykowanym na duże wydatki i tyle :ok: ,
koszt naprawy czegokolwiek np w skrzyni automatycznej idzie w tysiące, wymiana na używke też. Wyspecjalizowane serwisy BMW zbijają obecnie krocie na naprawach i używanych częsciach. Nie jest to drogie auto w zakupie ale nie będzie też tanie w eksploatacji :) .

KRYS - Pią Maj 29, 2015 18:46

Jest DUZO i dużo. Może ktoś ma przykłady ceny części które wymieniał w roverku 600 i bumce 5.
bociannielot z tą skrzynią to chyba o nowej piszesz?

marcin.misek, portfelem 2,0 ale sercem 3,0 :razz:

prebenny - Pią Maj 29, 2015 21:44

KRYS generalnie koszt naprawy automatu na ogół zaczyna się od 3 tyś (przynajmniej automatu w Citroenie C5 - sprawdzałem jak była koncepcja Citroena, która została wyparta przez R ;) ) w górę (naprawy - nie kupna nowej)
SyntaX - Pią Maj 29, 2015 23:23

- Wyjęcie włożenie skrzyni +serwis olejowy naprawa masy sterownika 1400zł
- Rozrząd 2800zł
- Regeneracja skrzyni automatycznej 3600zł
- Wymiana sprzęgła 950zł
- Wymiana zawieszenia przód - 2350zł

Ceny jakie płacił kolega.

Markzo - Sob Maj 30, 2015 00:10

SyntaX napisał/a:
- Rozrząd 2800zł

wymieniał rozrzad na łańcuchu? :|

tuners - Sob Maj 30, 2015 08:06

Łańcuch też się wymienia ale przy dużych przebiegach zazwyczaj pomiędzy 500tys a milion a bunia w tym wieku w dieslu jest szansa na taki

Rover cdti powinien mieć przy 500tyś
nissan atleon który mam w firmie i cabstar 700tys

Dla przykładu audi bodajże 2,7 mimo łańcucha wymiany trzeba robić co 100tyś bo się rozciąga i bum wina zbyt długiego łańcucha

greg-si - Sob Maj 30, 2015 08:36

tuners napisał/a:
Dla przykładu audi bodajże 2,7 mimo łańcucha wymiany trzeba robić co 100tyś bo się rozciąga i bum wina zbyt długiego łańcucha

W Grand Cherokee V8 kumpel w tym miesiącu również wymieniał łańcuchy, przebieg niecałe 300kkm.
Łańcuchy tak się rozciągnęły że przeskoczył po czym nie można było uruchomić auta.

Co do E39, 3.0D niestety ekonomiczne nie jest. Kumpel z pracy wymieniał sterownik w skrzyni automatycznej, diagnoza, sterownik, wymiana ok 1,5k zł.

Ogólnie jak w każdym aucie, jak trafisz na dobrą sztukę będziesz jeździł bezawaryjnie. Jak będzie ścierwo to będziesz ładował kasę bez końca.

SyntaX - Sob Maj 30, 2015 10:10

369.000km miało auto - Przebieg pewny bo od 1 właściciela którego znał.
Zaczęło delikatnie stukać i po inspekcji wyszło że ślizgi już lekko starte dlatego jak już robić to leciał kompletem.
Obecnie auto ma coś koło 450.000km
Widuję się z nim co 2-3 tyg to mogę podpytać jak coś albo poprosić by mi zrobił rozpiskę co ile kosztuje.

KRYS - Sob Maj 30, 2015 15:54

Dzięki chłopaki
Jak coś macie to wrzucajcie.
Wydaje mi się że regeneracja skrzyni automatycznej to sporo kasy niezależnie od modelu auta.
Ciekawi mnie co uderza w kieszen bardziej przy BMW niż w autach które wcześniej posiadaliście.
Wydaje mi się ze R75 ma coś z BMW. Ma ktoś jakieś doświadczenia?

MD - Sob Maj 30, 2015 16:30

KRYS, R75 to jest E39 tak na dobrą sprawę. Wnętrza różnią się kształtem, plastiki, tkaniny, słupki i inne są jednakowe. Prawie cała elektryka pochodzi z BMW, zawieszenie (bodajże E46), pompka sprzęgła po przeróbkach mocowania pasuje od E39. Nawet lusterko wsteczne jest takie samo i wiele innych.

75 wyszedł jednak po E39 i dlatego moim zdaniem w wielu aspektach jest... lepszy. Choć mówię tu o takich pierdółkach, np. przyciski klimatronika w E39 notorycznie się łamią, dosłownie. Uchwyty na kubki z BMW właściciele sami wywalają, bo projektował je ktoś pokroju ludzi ze sztabu wyborczego Bula Komorowskiego. Podłokietnik jest absurdalnie płytki, guma po czasie schodzi z niektórych elementów, pewne rzeczy są opitolone na szybkości - np. za tylnym podłokietnikiem nie ma ładnego wykończenia, jest tylko kawałek tkaniny obiciowej na rzepie.

75 ma te problemy poprawione - uchwyty na kubki z przodu są solidne, z tyłu są takie jak w E46 i dla mnie to obowiązkowa pozycja w aucie, w dodatku 75 ma znacznie praktyczniejsze schowki. Jakość jest podobna, materiały wkończenia identyczne, choć drewno w E39 na kierownicy lubi popękać w dosłownie tarkę. Rzędowe 6 moim zdaniem brzmi gorzej od widlastego 6, ale to tylko subiektywne odczucie.

W dodatku E39 to po prostu BMW, starzeje się, w kolorze srebrnym niczym nie wyróżnia się na ulicy, a 75... jest ładny. I ma znacznie przytulniejsze wnętrze, co słyszałem nieraz od osób, które jeżdżą E39. :P