Zobacz temat - [R75] Spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spalanie

mironh - Wto Lip 14, 2015 15:09
Temat postu: [R75] Spalanie
Witam mam bardzo miły problem. Otóż ostatnio zacząłem wolniej jeździć zważając na nowe przepisy dotyczące utraty prawka na 3miechy za 50km/h co wcześniej zdarzało mi się notoryczne. Zegary z komputerem mam bez LCD więc odczyt spalanie mam po wciśnięciu przycisku kasowania przejechanego dystansu. I tam pokazuje mi spalanie 10.2l a z wizyt na stacji wynika że na trasie pali mi około 6.2-6.5 l/100km, zaś ku mojemu zdziwieniu po mieście pali mi między 5.7-5.9 l/100km. Po mieście jak jeżdżę to tylko do pracy 7km w 1 stronę. Silnik 2.0CDT 116KM. Czy ktoś z was tak miał???
borsuk88 - Wto Lip 14, 2015 15:30

więc u mnie na wyświetlaczu pokazuje 7.5 l średnie!praktycznie się nie zmienia! ostatnio jeździłem trasę 860 km i spalił mi 55l - co daje ok 6,3 l na 100km- z klimą i 20% to po mieście! a na wyświetlaczu ciągle mam 7.5l!
mironh - Wto Lip 14, 2015 15:41

ale jest to możliwe żeby po mieście palił mniej niż 6l/100km ?? ? wiadomo że zmienia się biegi częściej, a teraz mając koło 1800-2000r/min zmieniam bieg.
pelson91 - Wto Lip 14, 2015 16:34

nie ma co wierzyć we wskazania komputera. Rzadko kiedy znajduje to pokrycie przy dystrybutorze. Prowadzę dziennik tankowań i może z raz na 20tys. km mi się zdarzyło że spalił tyle ile pokazywał komputer.
gustav.pl - Wto Lip 14, 2015 18:59
Temat postu: Re: [R75] Spalanie
mironh napisał/a:
z wizyt na stacji wynika że na trasie pali mi około 6.2-6.5 l/100km, zaś ku mojemu zdziwieniu po mieście pali mi między 5.7-5.9 l/100km. Po mieście jak jeżdżę to tylko do pracy 7km w 1 stronę. Silnik 2.0CDT 116KM. Czy ktoś z was tak miał???


No, żeby spalanie w mieście było mniejsze niż w trasie, to raczej nikt tak nie miał... :razz:

pelson91 - Wto Lip 14, 2015 19:06

zależy jak się w tej trasie jeździ ;) przy prędkościach rzędu 180km/h spalanie spokojnie może przewyższyć miejskie ;)
mironh - Sro Lip 15, 2015 05:00

A powiedzcie mi czy spokojna jazda po mieście 1200-2000 r/min wpływa na szybsze zużycie jakiś elementów? Sprzęgło, dwumasa, skrzynia, silnik?
AdaskoC - Sro Lip 15, 2015 06:10

Nie tyle jazda na niskich obrotach jest szkodliwa co nagle przeciążanie silnika.

Np. jedziesz po miescie na 4 biegu, 1400 obrotów i nagle jest jakies spore wzniesienie np. wiadukt i dodajesz gazu wjeżdżając na niego. Wtedy silnik jest poddawany ogromnym przeciążeniom, szczególnie układ korbowy, tłoki(tu największe), dwumas i rozrząd. Pomijam inne elementy mniej obciążone, bo by trzeba 3/4 silnika wypisać.

Wiadomo ze wszystko wychodzi po czasie, ale silnik dlatego ma taki zakres obrotów żeby z niego korzystać. Ale tez bez przesady :-)

cin1391 - Sro Lip 15, 2015 07:49

Ja do niedawna jeździłem tak, że wbijałem kolejny bieg przy 2000 obrotów. Jednak ostatnio postanowiłem zmienić styl jazdy i zmieniam biegi w zakresie 2500-3000 obrotów.

Efekt? Zadziwiający - mniejsze spalanie. Może dlatego, że jeżdżę najwięcej w cyklu miejskim, ale jest to małe miasto, więc o korkach nie ma mowy.

I w sumie kiedyś czytałem, że dynamiczna [nie mylić z rajdową] jazda może być ekonomiczniejsza niż duszenie silnika na zbyt niskich obrotach :)

sknerko - Sro Lip 15, 2015 08:50

cin1391 napisał/a:
dynamiczna [nie mylić z rajdową] jazda może być ekonomiczniejsza niż duszenie silnika na zbyt niskich obrotach
Nie tyle może być, co jest na pewno, to podstawowa zasada ECOdrivingu. Zawsze się ludzie dziwią ze ja wkręcam auto wyżej jak oni a pali mi mniej niż ich hehe