|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Spalanie
mironh - Wto Lip 14, 2015 15:09 Temat postu: [R75] Spalanie Witam mam bardzo miły problem. Otóż ostatnio zacząłem wolniej jeździć zważając na nowe przepisy dotyczące utraty prawka na 3miechy za 50km/h co wcześniej zdarzało mi się notoryczne. Zegary z komputerem mam bez LCD więc odczyt spalanie mam po wciśnięciu przycisku kasowania przejechanego dystansu. I tam pokazuje mi spalanie 10.2l a z wizyt na stacji wynika że na trasie pali mi około 6.2-6.5 l/100km, zaś ku mojemu zdziwieniu po mieście pali mi między 5.7-5.9 l/100km. Po mieście jak jeżdżę to tylko do pracy 7km w 1 stronę. Silnik 2.0CDT 116KM. Czy ktoś z was tak miał???
borsuk88 - Wto Lip 14, 2015 15:30
więc u mnie na wyświetlaczu pokazuje 7.5 l średnie!praktycznie się nie zmienia! ostatnio jeździłem trasę 860 km i spalił mi 55l - co daje ok 6,3 l na 100km- z klimą i 20% to po mieście! a na wyświetlaczu ciągle mam 7.5l!
mironh - Wto Lip 14, 2015 15:41
ale jest to możliwe żeby po mieście palił mniej niż 6l/100km ? wiadomo że zmienia się biegi częściej, a teraz mając koło 1800-2000r/min zmieniam bieg.
pelson91 - Wto Lip 14, 2015 16:34
nie ma co wierzyć we wskazania komputera. Rzadko kiedy znajduje to pokrycie przy dystrybutorze. Prowadzę dziennik tankowań i może z raz na 20tys. km mi się zdarzyło że spalił tyle ile pokazywał komputer.
gustav.pl - Wto Lip 14, 2015 18:59 Temat postu: Re: [R75] Spalanie
mironh napisał/a: | z wizyt na stacji wynika że na trasie pali mi około 6.2-6.5 l/100km, zaś ku mojemu zdziwieniu po mieście pali mi między 5.7-5.9 l/100km. Po mieście jak jeżdżę to tylko do pracy 7km w 1 stronę. Silnik 2.0CDT 116KM. Czy ktoś z was tak miał??? |
No, żeby spalanie w mieście było mniejsze niż w trasie, to raczej nikt tak nie miał...
pelson91 - Wto Lip 14, 2015 19:06
zależy jak się w tej trasie jeździ przy prędkościach rzędu 180km/h spalanie spokojnie może przewyższyć miejskie
mironh - Sro Lip 15, 2015 05:00
A powiedzcie mi czy spokojna jazda po mieście 1200-2000 r/min wpływa na szybsze zużycie jakiś elementów? Sprzęgło, dwumasa, skrzynia, silnik?
AdaskoC - Sro Lip 15, 2015 06:10
Nie tyle jazda na niskich obrotach jest szkodliwa co nagle przeciążanie silnika.
Np. jedziesz po miescie na 4 biegu, 1400 obrotów i nagle jest jakies spore wzniesienie np. wiadukt i dodajesz gazu wjeżdżając na niego. Wtedy silnik jest poddawany ogromnym przeciążeniom, szczególnie układ korbowy, tłoki(tu największe), dwumas i rozrząd. Pomijam inne elementy mniej obciążone, bo by trzeba 3/4 silnika wypisać.
Wiadomo ze wszystko wychodzi po czasie, ale silnik dlatego ma taki zakres obrotów żeby z niego korzystać. Ale tez bez przesady
cin1391 - Sro Lip 15, 2015 07:49
Ja do niedawna jeździłem tak, że wbijałem kolejny bieg przy 2000 obrotów. Jednak ostatnio postanowiłem zmienić styl jazdy i zmieniam biegi w zakresie 2500-3000 obrotów.
Efekt? Zadziwiający - mniejsze spalanie. Może dlatego, że jeżdżę najwięcej w cyklu miejskim, ale jest to małe miasto, więc o korkach nie ma mowy.
I w sumie kiedyś czytałem, że dynamiczna [nie mylić z rajdową] jazda może być ekonomiczniejsza niż duszenie silnika na zbyt niskich obrotach
sknerko - Sro Lip 15, 2015 08:50
cin1391 napisał/a: | dynamiczna [nie mylić z rajdową] jazda może być ekonomiczniejsza niż duszenie silnika na zbyt niskich obrotach | Nie tyle może być, co jest na pewno, to podstawowa zasada ECOdrivingu. Zawsze się ludzie dziwią ze ja wkręcam auto wyżej jak oni a pali mi mniej niż ich hehe
|
|