Zobacz temat - [R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130

rafalmis1 - Czw Sie 20, 2015 12:05
Temat postu: [R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130
Pojawiły mi się wibracje na kierownicy zaczynając od prędkości 80 km/h, i wraz z wzrostem prędkości nie nasilają się prawie bardziej niż przy 80. Jednie zaczynając hamować z prędkości 130+ wibracje są większe i to bardzo. Poniżej prędkości 130 podczas hamowania wibracje nie nasilają się

Sytuacja ta pojawiła się około tydzień po wymianie klocków z przodu

Przełożyłem koła z tyłu na przód, wyważyłem i nie widać różnicy :/

Zauważyłem ,że tarcza od kierowcy jest przypalona, bardziej gorąca po jeździe niż od strony pasażera.Przed wymianą klocków tanich rzeczy nie było. Czeka mnie trasa powrotna, nawet może się okazać 2000 km i się trochę obawiam, tym bardziej, że jadę prawie tylko autostradami

pablo - Czw Sie 20, 2015 14:09

Obstawiam odkształconą delikatnie tarczę hamulcową. Od tarcia klocków tak się czasami robi przy kiepskich tarczach, szczególnie jak są już trochę cieńsze niż nowe. Pytanie tylko dlaczego tak duże tarcie jest, może masz przykorodowany cylinderek i nie odpuszcza ci klocek i trze cały czas w czasie jazdy. Miałem tak kiedyś w Vectrze.
rafalmis1 - Czw Sie 20, 2015 15:34

pablo napisał/a:
Pytanie tylko dlaczego tak duże tarcie jest, może masz przykorodowany cylinderek i nie odpuszcza ci klocek i trze cały czas w czasie jazdy.

też o tym myślałem, że czemu dopiero przy nowych klockach ??
do tego obstawiam jeszcze półoś

Balas87 - Czw Sie 20, 2015 16:42

To ja ci napisze coś jeszcze umnie przy hamowaniu koło torów dynowskich auto drży a na serpentynach szklarskich nic nie drży przy hamowaniu :D weź to mi wytłumacz :D :D:D i już tak mam od miesiąca czasu :D
rafalmis1 - Czw Sie 20, 2015 17:05

Balas87 napisał/a:
a na serpentynach szklarskich nic nie drży przy hamowaniu

:mrgreen: tam stosunkowo niedawno położyli nową nawierzchnie :mrgreen:

longer86 - Czw Sie 20, 2015 22:42

rafalmis1 napisał/a:
też o tym myślałem, że czemu dopiero przy nowych klockach ??


Bo przy startych cylinderek mocniej wystawał z zacisku? a przy nowych pracuje na innej powierzchni?

rafalmis1 - Pią Sie 21, 2015 12:49

no dobrze, ale czy nie powinienem odczuwać ściągania przy hamowaniu??
longer86 - Pią Sie 21, 2015 13:30

Jeśli hamujesz to oba są dociskane, jeden może nie cofa sie caly? Sprawdzales po jeździe czy tarcza sie mocno nie rozgrzewa?
rafalmis1 - Pią Sie 21, 2015 17:33

co znaczy mocno ?? jedynie zauważyłem, że od pasażera tarcza po około 1min. jest na tyle chłodna że daję się ją dotykać, a od kierowcy po 5 min. nie da rady dotknąć
longer86 - Pią Sie 21, 2015 17:59

Kiedys w dużym fiacie przyblokował sie klocek w zacisku to po zatrzymaniu straszny smród i dymek z pod felgi... Może trze delikatnie po stronie kierowcy
sknerko - Pią Sie 21, 2015 21:08

rafalmis1 napisał/a:
że od pasażera tarcza po około 1min. jest na tyle chłodna że daję się ją dotykać, a od kierowcy po 5 min. nie da rady dotknąć
już masz przyczynę to jest nieprawidłowe. tarcze zawsze w miarę równo się rozgrzewają i stygną, więc jak długo stygnie to już pewnie przegrzana i lekko bije.

[ Dodano: Pią Sie 21, 2015 21:08 ]
miałem to w R200

rafalmis1 - Pon Sie 31, 2015 20:28

to nie jest wina tarcz, ponieważ kolor wrócił do normy więc została półoś. Zrobiłem tak, że na półosi prawej przesunąłem gumę znajdującą się między przegubami i wibracje nawet przy 160 są do zniesienia i przy hamowaniu znacznie spadły
longer86 - Pon Sie 31, 2015 21:31

Przesunąłeś te gumę w gore?
rafalmis1 - Wto Wrz 01, 2015 05:41

w stronę wewnętrznego przegubu
sknerko - Wto Wrz 01, 2015 21:09

rafalmis1 napisał/a:
to nie jest wina tarcz, ponieważ kolor wrócił do normy więc została półoś.

i tak sobie to tłumacz faktycznie kolor często odpowiada za bicie. ;) Ja tobie napisałem z własnego doświadczenia bo podobnie miałem w R200 i mało co bym półos wymieniał bo mechaniki to geniusze, yyyyy...... sory "wymieniacze" to geniusze :evil:

pablo - Sro Wrz 02, 2015 07:48

Żeby to była wina półosi to miałbyś wibracje w czasie jazdy bez hamowania. Ja u siebie obie wymieniałem bo właśnie pow. 100km/h miałem wibracje. A podczas hamowania... to skupiłbym sie jednak na tarczach.
rafalmis1 - Sro Wrz 02, 2015 09:41

ale wibracje przecież są, napisałem o tym wyżej, tylko przy hamowaniu przy przekroczeniu 130 wibracja się nasila i to cały samochód wibruje, a nie sama kierownica
sknerko - Sro Wrz 02, 2015 10:10

Dlatego napisałem że to tarcza bo ja tak mialem przy 110
rafalmis1 - Wto Paź 13, 2015 17:38



Tak się skończyła wibracja. Po zrobieniu około 1500 km różnymi prędkościami, głównie autostradą, mając już 300 km do Stuttgartu, zaczęło szumiec, stukać, wibrować całym samochodem. Ze Stuttgartu podróż odbywa się jak na załączonym obrazku

adam_26 - Wto Paź 13, 2015 17:58

ale masz tobołów po sam dach :P jestem ciekawy czego to jest wina :shock:
Balas87 - Wto Paź 13, 2015 19:39

o kurde współczuje sam trochę po niemcach jeździłem i jeżdżę czasem i wiem jak to jest jak się samochód rozkraczy...... mam nadzieję że miałeś dobre ubezpieczenie.

btw co się stało ?