Zobacz temat - [Freel]Wymiana uszcelki pod nastawnikiem pompy wtryskowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freel]Wymiana uszcelki pod nastawnikiem pompy wtryskowej

kkdarch - Sob Paź 17, 2015 09:48
Temat postu: [Freel]Wymiana uszcelki pod nastawnikiem pompy wtryskowej
Witam szanownych kolegów.
Mam taki mały dylemat a mianowicie cieknie mi paliwo pomiędzy pompą a nastawnikiem.Czy mogę normalnie wyjąć nastawnik ,wymienić uszczelkę(są dostępne choćby na allegro) i zamontować.Nic się nie przestawi?Oczywiście zaznaczę pozycję obudowy nastawnika względem pompy.
Można by było przy okazji tej operacji wymienić świecę żarową czwartego cylindra.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Paź 07, 2015 08:29 ]
Witam
Uszczelki wymienione,silnik pracował nie regularnie i jakby chrapał.
Przesunąłem obudowę nastawnika w stronę koła pasowego dosłownie o grubość włosa i jest jak należy,obroty w okolicy 800/min i jest stabilna praca.
Wczoraj kolega podłączył mi interfejs diagnostyczny i odczytał wartości:
Dawka paliwa 5mg
kąt wtrysku (chyba statyczny ale się zmienia)2*na biegu jałowym i na maksa 8*
kąt wtrysku (chyba dynamiczny) 1*na biegu jałowym i na maksa 9*
doładowanie 167kPa (chyba)
Czytałem że statyczny kąt wtrysku powinien wynosić 4* ale nie mogę tego znaleźć.
Żadnych błędów na kompie poza historycznym przepływomierza który był wyczyszczony.
Przepływomierz o ile dobrze pamiętam pokazywał na jałowym 25kg/h a jak mu dałem gazu na maksa było coś koło 70kg/h.
Proszę o weryfikację tych danych.
Dariusz
Autko idzie do sprzedaży więc chcę aby nowy właściciel był tak samo zadowolony z użytkowania jak ja przez pięć lat .

[ Dodano: Sob Paź 17, 2015 09:48 ]
Przepraszam że tak piszę post pod postem ale mam jeszcze jedno pytanie.
Jaki jest rozmiar oringa pod rozdzielaczem pompy wtryskowej .Pytam gdyż jeszcze tam mam mały wyciek paliwa i przy okazji wymieniłbym też oringi od dawki paliwa.
Sklep z oringami mam niedaleko więc mogę kupić znając wymiary.
Z góry dziękuję
Dariusz

KszoQ - Nie Paź 25, 2015 22:33

Po ruszeniu nastawnika zmienia Ci się dawka/wydatek paliwa na resztę parametrów nie ma to wpływu.
Kąt wtrysku ma mieścić się w w zakresie 2° do 4° z tym że lepiej jak najbliżej 4°
Oring pod głowicą pompy fi(wew) 63mm/2,5mm