Zobacz temat - Kupujemy nowe auto
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Kupujemy nowe auto

xROnx - Wto Lut 03, 2009 13:07
Temat postu: Kupujemy nowe auto
Chciałem poznać Wasze zdanie na ten temat.
Wyobraźmy sobie taką sytuacje: Gdybyśmy mieli gotówkę powiedzmy na do 70.000pln i chcielibyśmy kupić nowe auto z salonu. Jaką marke(i)/model byście wybrali?
Niech to będzie model/marka auta który będzie jak najbliżej Waszego wymażonego
Ustalmy że marka Rover nie istnieje bo wszystkie modele są używane a takie nas nie interesują.
Odpada też opcja typu "a 70.000pln? to wole dołożyć xxx pln i kupić np Ferrari". Nie.
Mamy max 70.000pln w gotówce albo max 70.000pln kredytu (wszystko jedno) :)

fearless - Wto Lut 03, 2009 13:11

Roewe 550 :D

ewentualnie:

Roewe 750 :D

Mayson - Wto Lut 03, 2009 13:17

Rozumiem, że taka okazja w rachubę nie wchodzi:
http://moto.allegro.pl/it...ilne_torun.html
To w takim razie to:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7245898
Wyposażenie więcej niż zadowalające, silnik zadowalający, marka OK, wygląd OK, sedan; czyli OK, kolor czarny lub czerwony "od ręki", a że rocznik wstecz... nie można mieć wszystkiego :smile: Super oferta wg mnie :ok:

xROnx - Wto Lut 03, 2009 13:24

Mayson,
Pierwsza nie. Druga tak ;)
fearless napisał/a:
Roewe 550

też tak ostatnio się zastanawiałem m.in nad tym. Ale wiadomo że trzeba wszystko zobaczyć w realu, jakie wyposażenie i jaka cena :)

hubosza87 - Wto Lut 03, 2009 13:26

Saaba 9-3 jakbym miał 70tys na nówke
fearless - Wto Lut 03, 2009 13:33

xROnx napisał/a:

fearless napisał/a:
Roewe 550

też tak ostatnio się zastanawiałem m.in nad tym. Ale wiadomo że trzeba wszystko zobaczyć w realu, jakie wyposażenie i jaka cena :)


Dlatego czekam z niecierpliwością na premierę Roewe na rynku Europejskim...., zobaczymy czy będzie wart uwagi....

Skiba - Wto Lut 03, 2009 13:39

Audi S5 :twisted: 70 tyś EURO starczy :D ;)
maciej - Wto Lut 03, 2009 13:53

xROnx napisał/a:
Pierwsza nie.

To import z USA, więc może mieć np. symetryczne lampy itp.

xROnx, zależy czego chcesz.

Ja ostantio robiłem dokładny przegląd szukając średniego lub większego kombiaka w podobnej cenie i wnioski:
- bez promocji - Kia Cee'd SW 2.0 CRDi w najwyższej bez opcji wersji 71000 PLN - kolega jeździ od roku, dła mi się przejechać - bardzo :ok: auto za te pieniądze (choć ma niewielkie braki - typu brak szyb atermicznych, ale klima daje radę)
- z promocjami - Toyota Avensis D4-D II gen. (wchodzi trzecia generacja i II są bardzo tanie) lub Octavia (promocja rocznika 2008 - kolega kupił wczoraj wersję Elegance 1.9 TDi 105 KM za 72000 zł)

xROnx - Wto Lut 03, 2009 14:12

Skiba napisał/a:
Audi S5

i po co Ci taki? VW i Audia kradną na potęge... :)
Skiba napisał/a:
70 tyś EURO starczy

mówimy o polskich złotych... ;)
fearless napisał/a:
Dlatego czekam z niecierpliwością na premierę Roewe na rynku Europejskim...., zobaczymy czy będzie wart uwagi....

Czekamy czekamy. w EU Roewe ma sprzedawać SsangYang (bosze co za nazwa) tylko jest kilka wersji że w EU ma być sprzedawany pod szyldem MG(ta informacja nie podaje jednak że ma być sprzedawany przez SY)z kolei informacja ze bedzie sprzedawany przez SY nie podaje ze to będzie MG tylko Roewe ... :/
Nie analizowałem jeszcze dokładnie cen z wyposażeniem i silnikiem czy te 70.000pln by starczyło oraz awaryjności tych modeli ale np ja miałbym na uwadze Fiata Bravo II, F.Mondeo 4, Roewe 550 ;) , Kia Ceed (niestety tylko wer 3D jest wg mnie interesująca z drugiej jednak strony to niestety tylko 3D :/ ) Honda Civic ... a i jeszcze M. Lancer :)

maciej - Wto Lut 03, 2009 14:20

xROnx napisał/a:
F.Mondeo 4

Ale chcesz auto, czy taczkę? ;)
Bo za 70 kzł to kupisz z silnikiem 1.6 - bez sensu!
xROnx napisał/a:
Kia Ceed (niestety tylko wer 3D jest wg mnie interesująca z drugiej jednak strony to niestety tylko 3D :/ )

No właśnie zależy czego chcesz, bo z tego co podałeś, to jesteś kompletnie nie zdecydowany, czy to ma być "ładne", "szybkie", czy "rodzinne".
Mi Cee'd kombi przez nawiązanie do Puga 407 bardzo się podoba, a do tego jest bardzo duży w środku (w zasadzie to do Avensisa niewiele mu brakuje, a Fokę przerasta o głowę), a do tego bardzo przemyślany.

dobryziom - Wto Lut 03, 2009 14:31

także polecam Cee'd kolega zakupił prawie rok temu i żadnych problemów a prowadzi się bardzo przyjemnie.
maciej - Wto Lut 03, 2009 14:39

dobryziom napisał/a:
prowadzi się bardzo przyjemnie.

No ja miałem okazję prowadzić tylko po mieście, ale też mi się podoba, z za te 71000 zł to jest najlepszy w Kii silnik 2.0 CRDi 140 KM, który w mieście pali maksymalnie 8 (kumplowi średnio 7,5 - Warszawa i jazda codziennie Chomiczówka - Galeria Mokotów, czyli przez wszelkie możliwe korki), a w trasie 5,6-6 l ON/100 km. :)

fearless - Wto Lut 03, 2009 14:42

Panowie!! Miało być 70 kzł maks !!

Nie rozpisywać się tu o wyższych kwotach :p

dobryziom - Wto Lut 03, 2009 14:43

nie mówiąc już o bardzo dobrej dynamice... bo samochód się naprawdę zbiera.
Brt - Wto Lut 03, 2009 14:44

oooo temat na topie bo wróciłem właśnie z salonu VW :haha: i całkiem serio piszę ... za 74 tysie to jest sirocco 1.4 TSI 122KM i w obecnej życiowej sytuejszyn to ....... czemu nie :mrg:
maciej - Wto Lut 03, 2009 14:49

Brt, a tyle możesz mieć bardzo dobrze wyposażoną Octavię 1.8 TFSi 160 KM - dla mnie lepsza opcja - duże i wygodne, a do tego jaki "sleeper"! :D
Paul - Wto Lut 03, 2009 14:52

Brt napisał/a:
wróciłem właśnie z salonu VW :haha:
A chcesz w ryło ?? ;) ;p ;>
dobryziom - Wto Lut 03, 2009 15:03

Cee'd w wersji OPTIMUM PLUS 67tys. plus teraz jest rabat od reki 5600pln wiec można sobie wziąć jeszcze parę fajnych opcji z pakietu http://www.kia.pl/ceed_wyposazenie.htm
Brt - Wto Lut 03, 2009 15:07

maciej ... no własnie nie wiem czy już potrzebuję duże i wygodne :lol: ;) a ten spełniał zasadnicze wymagania :P sportowe fotele i świetnie leżąca w dłoniach kierownica, turbo i mocniejszy niż obecny + przyzwoite wyposażenie ;) No i DSG z łopatkami w kierownicy w opcji :twisted: pozatym małe szyby i brak ramek w drzwiach :P takie drobiazgi ;) A za jedyną "stówkę" jest 2.0 TSI DSG :cwaniak: :P ;)
dobryziom - Wto Lut 03, 2009 15:25

BRT a po co ci łopatki przy 122KM nie wiem czy w tej wersji w ogóle są :p przyspieszenie na poziomie R200 9,7 sek, oczywiście aspekty typu wyposażenie sportowe i inne gustowne gadżety bezapelacyjnie tak :) Co do wersji 2.0 TSI 200km patrząc na osiągi nic mi nie dyga :p i te łopatki ... to nie ferrari ze nie masz czasu zmieniać biegów :p
Brt - Wto Lut 03, 2009 15:33

dobryziom, .... BO TAK :twisted: :lol: :mrg:
xROnx - Wto Lut 03, 2009 15:54

maciej napisał/a:
Bo za 70 kzł to kupisz z silnikiem 1.6 - bez sensu!

całkiem możliwe. Mówie. nie sprawdzałem dokładnie ceny wyposażenia i silnika :)
Do mojej listy dopisałbym jeszcze Seata Leona, Suzuki SX4 (jednak ten może wydawać sie troche za mały) oraz Saab'a 9-3 ale tutaj może być problem ze zmieszczeniem się w 70.000pln ...

Brt ;>
nie rób mi i innym tego ze VW!
już miałem pisać ze nikt na szczęście nie celuje w VW :)
Nie bądź jak mój brat i nie kupuj VW :)

Thrillco - Wto Lut 03, 2009 16:30

Lancie Delte oblukaj. Ceny znam wprawdzie z okresu przed kryzysem i wtedy były ok no i mozna sie potargowac zawsze :)
Brt - Wto Lut 03, 2009 17:40

xR .... sory :P :lol: żeby nie było ... to moze jeszcze nowy civic lub accord (nie wiem czy accorda w takim budzecie da sie jakegoś wyrwać) ;) civica najchętniej 2.2 iCTDI :] ale ten to ok 80 tysi kosztuje ;) z pozostałych marek w tym pułapie .... :hm: niebardzo coś sensownego mi do głowy przychodzi ;) wersja "robocza" to ten szkodilak wskazany przez macieja ;) może madzia 6 ale też pewnie nie mieści się w pułapie ;) podobnie jak alfa 159 ;)
kalisz - Wto Lut 03, 2009 17:51

Zdecydowanie nowa Madzia 3 :wink:
Thrillco - Wto Lut 03, 2009 18:13

Madzia 6 1.8 w famili miesiąc temu zawitala za mniej niż 70k.
Eddek - Wto Lut 03, 2009 18:26

Nowe auto z salonu itp itd... Ale czy warto brac na siebie strate 50% jego ceny w peirszym roku? :D
hubosza87 - Wto Lut 03, 2009 18:34

jeśli chcesz sprzedać auto po roku to nie jeśli chcesz jeżdzić autem 5 a może i więcej lat to uważam, że się opłaca, gdybym miał kase na nowy wóz to bym taki kupił prędzej niż lepszej klasy używany
Markzo - Wto Lut 03, 2009 18:37

hmmm... a coś ze stajni Volvo?? nie znam cen nie interesuje się nowymi ale nowe volviaki fajne są :wink: a subaru impreza ile stoi? znajomy ma Civica 1.8 i jest mega zadowolony tyle ze sedan, wygląda jak wygląda ale naprawde zero usterek i popyla to nawet :wink:
maciej - Wto Lut 03, 2009 20:32

Accord zdecydowanie przekracza 70 kzł, podobnie jak Volvo C30 i V50, nie wiem jak S40, bo sedany mnie nie interesują.

A xROnx ciągle nie napisał w jakiej klasie i do czego to auto, bo możęmy tak sobie wymieniać, ale żeby zobaczyć wszystkie auta poniżej 70 kzł to wystarczy wejść na www.samar.pl ;) :D

AndrewS - Wto Lut 03, 2009 22:34

Eddek napisał/a:
Nowe auto z salonu itp itd... Ale czy warto brac na siebie strate 50% jego ceny w peirszym roku?


o to to , to samo mialem pisac

wiec moja odpowiedz brzmi: majac ta kwote nie kupilbym nic nowego :lol:

Brt - Wto Lut 03, 2009 22:41

to se zrób założenie, że firma kupuje i ma być nowe a Ty wybierasz tylko jakie :P
xROnx - Wto Lut 03, 2009 23:25

maciej napisał/a:
A xROnx ciągle nie napisał w jakiej klasie i do czego to auto

hehehe ale się uparliście że cały wątek mamy szukać auta nowego dla mnie :) A wcale tak nie jest. Chciałbym się dowiedzieć więcej od Was. Co by było gdyby... :)
A odpowiadając na pytanie do czego ma być auto? Do jeżdżenia :D Kombiaków nie trawie i są mi nie potrzebne. Auto jeśli chodzi o mnie musi być takie że jak wstane pewnego dnia i wymyśle sobie że jade na 2tyg np do chorwacji to wejdzie do niego 4os + bagaże :) Czyli wszystkie wersje 3D odpadają. Głównie jazda po mieście ale ostatnimi czasy zdarzają mi się coraz częściej trasy. O automacie marze... Silnik? hmmm dynamiczny oczywiście. ale rakieta nie musi być. Dla porównania powiem że 107KM jakie mam w swoim R200 zdecydowanie wystarczy jak na R mase i moją mase (ktora swoja drogą ciągle rośnie :) ) Czyli coś co mi pozwoli na spokojne wyprzedzanie w trasie bez redukcji biegu z 5-tki na 4-rke.

wild_weasel - Sro Lut 04, 2009 00:00

Pomijając fakt, że zakup nowego auta uważam za... itd. (jak wyżej ;) ) - w sytuacji gdy firma płaci, a ja wybieram: Honda Civic sedan 1.8 140KM z 6-biegowym manualem. Do dobrego wyposażenia albo automatu trzeba by troszkę dołożyć :roll:
Osiągi, wizerunek - wszystko mi odpowiada. Jedyny minus w tej klasie cenowej - nie jest to Accord :mrg: Jako kierownik Rovera jedynie słusznym wyborem jest dla mnie coś celowane w klienta mniej masowego ;) A nałożone ograniczenie kwotowe powoduje taki właśnie wynik.

Tomi - Sro Lut 04, 2009 00:28

[quote="xROnx"]
maciej napisał/a:
Suzuki SX4 (jednak ten może wydawać sie troche za mały)


Połóż się pod tym Suzukofiatem i zobacz jakiej wiekości jest tylny most... szybko Ci przejdzie :)

Eddek napisał/a:
Nowe auto z salonu itp itd... Ale czy warto brac na siebie strate 50% jego ceny w peirszym roku? :D


Niektórzy nie lubią gdy w fotel, w którym mają siedzieć nie pierdział ktoś przed nimi :)

A tak na serio, tracisz ok 50% w ciągu 3 lat, a nie jednego roku... ponadto utrzymanie nowego samochodu jest tańsze... (rozrządy, hamulce, etc.). Przez pierwsze 50 tyś wymienia się tylko olej (chyba nawet tylko raz) i filtry (również chyba raz).

Wracając do wątku...
Nie wiem, jakie są koszty, ale na Miśka EVO z pewnością nie wystarczy a nowa Impreza wygląda jak "kupa" (no jeszcze STI z tyłu, ale również z pewnością w pułapie się nie łapie), więc pewnie rozwarzałbym zakup Mini CuperaS, Fiata 500 Abarth lub MGTF 160... albo Mazdę MX5.

wild_weasel napisał/a:

Osiągi, wizerunek - wszystko mi odpowiada. Jedyny minus w tej klasie cenowej - nie jest to Accord :mrg:


Ostatnio ten wizerunek trochę podupada. Caraz częściej w "kosmicznych" Civicach widzę stare lampucery i pudernice (czytaj: liczy "forma" nie treść).

wild_weasel napisał/a:
Jako kierownik Rovera jedynie słusznym wyborem jest dla mnie coś celowane w klienta mniej masowego ;) A nałożone ograniczenie kwotowe powoduje taki właśnie wynik.

Hmmm... jeśli iść tym tropem, to wybrałbym pewną markę, której się boję od paru lat... ale nie wykluczam... Cuore Sportivo :)

wild_weasel - Sro Lut 04, 2009 07:58

Tomi napisał/a:
Niektórzy nie lubią gdy w fotel, w którym mają siedzieć nie pierdział ktoś przed nimi
:hahaha: :rotfl3:
Tomi napisał/a:
ponadto utrzymanie nowego samochodu jest tańsze...
No chyba że jeździsz do ASO, żeby utrzymać gwarancję :mrg:
Tomi napisał/a:
Ostatnio ten wizerunek trochę podupada. Caraz częściej w "kosmicznych" Civicach widzę stare lampucery i pudernice (czytaj: liczy "forma" nie treść).
Ale ja mówię o mniej "kosmicznym" sedanie. Dobrze, że nie jeżdżą nimi "inni" kierowcy... wiecie o co chodzi ;) Gdyby to był Accord... :D
Rowan - Sro Lut 04, 2009 08:01

maciej napisał/a:
Brt, a tyle możesz mieć bardzo dobrze wyposażoną Octavię 1.8 TFSi 160 KM - dla mnie lepsza opcja - duże i wygodne, a do tego jaki "sleeper"! :D

Duże - Ok
Ale czy wygodne...

maciej - Sro Lut 04, 2009 08:10

wild_weasel napisał/a:
No chyba że jeździsz do ASO, żeby utrzymać gwarancję :mrg:

Eee... Przegląd Cee'd'a po 20000 km kosztuje 700 zł z olejem i filtrami (to już koło 250 zł). :)
Rowan napisał/a:
Ale czy wygodne...

No dalej to nie jeździłem - tylko po mieście.
Co do wygody, to nie wiem jak fotele na dłuższej trasie, ale ogólnie, to jak dla mnie wszystko na miejscu, do tego wygodny, wielki bagażnik. ;)

Rowan - Sro Lut 04, 2009 08:15

maciej napisał/a:
No dalej to nie jeździłem - tylko po mieście.
Co do wygody, to nie wiem jak fotele na dłuższej trasie, ale ogólnie, to jak dla mnie wszystko na miejscu, do tego wygodny, wielki bagażnik. ;)


Jeśli chodzi o wielkość, to ok przyznaje, jest to spore auto. Ale jeśli chodzi o pozycję za kierownią, generalnie na fotelach przednich i komfort siedzenia w fotelach, to moim zdaniem beznadziejny. Wujek ma Octavię, powiem szczere, że przejechałem się tylko kawałek, ale w porównaniu do 75 to było mi strasznie nie wygodnie. Wujek po przejażdżce R, powiedział, że żałuje, że nie kupił 75 zamiast Octavi :mrgreen: Co najciekawsze w tym wszystkim wujek mówił, że w Nubirze II był wygodniejsze fotele niż w Octavi, a to o czymś świadczy moim zdaniem :wink:

maciej - Sro Lut 04, 2009 08:30

Rowan napisał/a:
Co najciekawsze w tym wszystkim wujek mówił, że w Nubirze II był wygodniejsze fotele niż w Octavi, a to o czymś świadczy moim zdaniem :wink:

To muszę pojeździć z kolegą, który kupił nową Octavie II FL. ;)
Podobno dużo zmienili we wnętrzu.

Do tego miejsce z tyłu w R75 to massakra, a w Octavii jest go sporo - myślę, żę violla, IInvit i Dudekmis coś mogą powiedzieć o miejscu w R75 po ostatniej podróży do Krakowa. ;)

Swoją drogą ciężko porównywać auto za 70 000 zł z autem, które nowe kosztowało 120 000 zł - najwygodniejsze fotele, w których jeździłem na R800, które jest konstrukcyjne 10 lat starsze od R75, a wygodą bije R75 na głowę. :)

Rowan - Sro Lut 04, 2009 08:37

maciej napisał/a:
Do tego miejsce z tyłu w R75 to massakra, a w Octavii jest go sporo - myślę, żę violla, IInvit i Dudekmis coś mogą powiedzieć o miejscu w R75 po ostatniej podróży do Krakowa. ;)

Wiesz...
To zależy od tego kto siedzi z przodu. Bo jeśli ktoś wysoki, to fakt z tyłu troche mało miejsca na nogi zostaje, ale jeśli ktoś nie wyższy niż 180 cm, to jest dobrze, no i to zależy też od tego, jaką pozycję z kierownicą preferuje kierowca. Generalnie z tyłu w 75 jest moim zdaniem sporo miejsca. A kanapa jest wygodna. Na pewno jest więcej miejsca niż w E39. :wink:

zdzich44 - Sro Lut 04, 2009 08:42

Rowan napisał/a:
ale jeśli ktoś nie wyższy niż 180 cm, to jest dobrze,

Zależy co masz na myśli pod pojęciem "dobrze" :P
Do 70k pln można mieć również Citroena C5 z rocznika 2008 tylko ze słabym motorkiem 1.8.

maciej - Sro Lut 04, 2009 08:43

Z przodu siedział MaReK i Tomi...
To chyba wszystko tłumaczy. ;)

E39 jeździłem ze 12 lat temu, więc nie pamiętam, ale w Cee'd'zie jest duużżżoooo więcej miejsca z tyłu, a ja często wożę 4 dorosłe osoby i mam 181 cm. :)

Wg mnie w R600 jest więcej miejsca z tyłu niż w R75.

Co do prównania Octavii z Nubirą II - miałem Nubirkę i fotele to akurat nie była jej mocna strona (choć może jestem skrzywiony, bo jeździłem na zmianę Nubirą i R800). ;)

Rowan - Sro Lut 04, 2009 09:13

Ale fotele w Nubirze były na pewno lepsze niż w Octavi, tyle, że mówimy chyba o dwóch różnych Octaviach, bo ty mówisz o tej nowej, a ja o tej z 2004r.
maciej - Sro Lut 04, 2009 09:21

No jeszcze pytanie co rozumiemy przez Octavię z 2004 roku, bo do tej pory produkowana i sprzedawana w Polsce jest Octavia Tour, czyli Octavia I.
Rowan - Sro Lut 04, 2009 09:26

Rzeczywiście w II gen. są inne fotele. Wujek ma pierwszą gen. Tam naprawdę są beznadziejne fotele.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 09:28 ]
Jeśli w II gen. są takie jak w SuperB, no to są bardzo wygodne, a miałem okazje jechać na fotelu pasażera w SuprerB trase 400km.

Mayson - Sro Lut 04, 2009 09:44

maciej napisał/a:
Wg mnie w R600 jest więcej miejsca z tyłu niż w R75.

:shock: Ja zawsze uważałem, że 600-ka jest ciasna z tyłu... Mam "tylko" 175cm ale muszę fotelem podjeżdżać do przodu, gdy ktoś ma jechać na tylnej kanapie... Czyżby R75 był jeszcze ciaśniejszy (to ponoć pół klasy w górę od 600-ki)?

Saab 9-3 za te pieniądze też się znajdzie :idea:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7599954

maciej - Sro Lut 04, 2009 09:48

R75 jest tylko "pół" klasy wyżej, bo zastąpiła jednocześnie R600 i R800.
Konkretnie, to R75 jest tylko 9,5 cm dłuższe od R600, a R600 ma dużo "chudsze" przednie fotele i trochę krótszą tylną kanapę przez co miejsca z tyłu jest conajmniej porównywalnie, że więcej to może trochę przesadziłem, ale na najbliższym spocie porównam z ZT MaRKa. :)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 09:51

Dodge Caliber świetnie wyposażony, silnik 2,4 170KM, za taką cenę.... :grin:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7285003

A to jest ciekawe (ale tylko z wyglądu) Daihatsu Materia:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7127640

IMHO najbrzydsze BMW - 116, no ale mieści się w kwocie:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7512570

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 10:00 ]
maciej, chcesz kombi, zerknij na takie coś: 110KM tdiesel, duuuuży, naaawet ładny :wink: :
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7642238
albo Megane 105KM:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6720853

Thrillco - Sro Lut 04, 2009 10:05

Dobra panowie..polecim alfabetycznie :D

Alfa Romeo 147 w wersji podstawowej.
Audi boi się ujawniac swoje ceny :)
BMW...nie miesci się nawet seria 1 :) A przed kryzysem to i owszem weszło by :/
Chevrolet...tu bardzo interesująca alternatywa - duża Epica w podstawowym silniku 2,0 - 144KM w podstawowym wyposażeniu tylko ciut gorzej wypada od R75 mojego :)
Chrysler...byc może schodzacy na amen z tasm PT Cruiser bedzie w atrakcyjnej cenie, kupiłbym gdyby nie to z czego jest wykonany w srodku :/
Citroen C5 się mieści w specjalnej ofercie znizającej cene nawet o 19tys. wtedy można trafić sztuke za niewiele ponad 60k, w wersji podstawowej, ale byłem, jeździłem...boski :D Tyle że na F.
Dacie to wejda nawet 2 sztuki na full wypasie więc nie wiem czy jest jakikolwiek sens o tym pisac :D
A Daewoo to pewnie do 2 Lanosów Matiza dorzuci gratis :P Swoją droga...mozna za jednym zamachem zmotoryzowac całą familie :P
Fiat Bravo (mini Aston) wchodzi w 7 dych z silnikami i wyposazeniem do wyboru do koloru...diesle, benzyniaki, manuale 5,6 albo automaty...normalnie osiołkowi w żłoby...
Fiat Croma w wersji podstawowej tez się mieści.
Ford ma fajne promocje więc poza Focusem (nie kupiłbym po tym jak miałem okazje stuknąc nim ledwie 600km) wyjdzie ci z 70k także C-Max i tu nawet możesz sobie pogrymasić na silniki...lub wybrac lepiej wyposazonego. Jak się umiesz dobrze targowac zmiescisz tez Mondeo...ale to podstawka tylko wyjdzie.
Honda...tylko Civic sedan w podstawce, ale powiem że auto swoją przestronnością zrobiło na mnie ogromne wrażenie...taki stary Passat wśród japońców :D Poza tym w srodku naprawde kosmos...na zewnątrz...cóż, przeciwwaga dla wersji hatchback :)
Hyundai....tylko i30 ale z niezłym wyposazeniem już by był a i w silnikach można poszperac. Pseudoaudi w postaci Sonaty nie wchodzi nawet z ubiegłego roku, chyba ze trafisz jakąs super okazje.
Kia...nie wiem czemu ograniczac się do Cee'd skoro wychodzi w tej cenie duży i fajnie wyposazony Magnetis. Do wyboru z beznzynka lub dieslem i zostanie na dołożenie masy opcji.
Lancia Delta się zmieści a auto warte uwagi.
Mazda jest nieugięta i 6 nie odda za 70dych, chyba ze bedzie to democar z przebiegiem ok. 6tys.km...warto pomysleć i poszukac.
Mitsubishi...tu niespodzianka - Lancer w promocji uż od 52 tys.zł wersja Sportback (paskudniejsza od imprezy) od 55tysi. o EVO można oczywiście zapomnieć.
U Nissana do wyboru Quashcostam w wersji zwykłej lub +2...nie kupiłbym ale nie jestem toba.
Opel...hmm...to że możesz przebierac w Astrach i vectrach jest niemal oczywiste ale jest tu jedna duża niespodzianka w postaci Insigni od 72tys. Może te 2 sie da zbić, bo alternatywa niezwykle interesująca. jedno ale...to bedzie wersja z podstawowym benzyniakiem...1.6-115KM a samochód jest gabarytu i wagi R75.
U Peugeota dziwnie bo 308 to wychodzi nawet z fajnym wyposazeniem i silnikiem ale 408 nie mieści sie nawet podstawowy a przecież to nie jest jakiś biznescar...i do tego auto z gębą...bleh :/
Renault nadal w superpromocji ma w ofercie Megane Sedan poprzedniej generacji, Nową Lagune oraz najnowsze Megane hatch w bardzo preferencyjnych cenach.
O Saabach...zapomnij jak o wszystkich markach jakie nie znalazły sie na tej liście (Ferrari, bentley itp ;) )
Z Seatem to bym się wstrzymał do ogłoszenia cen nastepcy Toledo...może być ciekawie.
Subaru podaje ceny w Euro...w obecnym momencie nie wychodzi to za ciekawie i impreza na kolach od roweru i napedzie nożnym nadal wychodzi za drogo.
Suzuki ma tez coś jak SX4 sedan w smiesznie niskiej cenie...ale paskudne toto :)
U Skody to możesz znaleźć nawet poprzedniej generacji Superb, w Białym stoi od reki na full wypasie za 68k.
Toyota odda Corolle w dobrym wyposazeniu a i może poprzednia generacja Avensisa się znajdzie. nowy odpada...wiec jeśli chcesz zostac panem kapelusznikiem...;)
VW...a zobaczcie sobie sami :P A tak serio - "przepraszamy cenniki w trakcie aktualizacji" i taniej na pewno nie bedzie więc moze Polo Ci z tego wyjdzie :P
Volvo tak jak mówilem fajnie wyposazone podstawowe S40, przyjemne autko. Nie wiem dlaczego Maciejowi C30 nie wychodziło, skoro jest mniejsze to oczywiście ze tansze i tez wchodzi...ale to 3d.
I to tyle z przeglądu. jest pare furek naprawde godnych uwagi lub głebszego zastanowienia. przy kupnie nowego nie ma się co chyba sugerowac powiedzeniem, ze "nie kupuje się aut na F" szczególnie że ostatnio się u nich sporo na plus zmieniło. ja w tym zestawie mam swoje typy ale nie chce niczego sugerowac. Część z tych aut miałem okazje już ujeżdzac na mniejszych lub większych dystansach i są wsród nich takie, że uciekac się chce zaraz po zajęciu miejsca za kierownica a sa takie, ze chciałoby się jeździć i jeździć.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 10:11 ]
Mayson napisał/a:
Dodge Caliber świetnie wyposażony, silnik 2,4 170KM, za taką cenę....
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7285003
jak na niego patrze to widze napompowanego Poloneza...podobnie siekiera ciosany kloc.

Mayson napisał/a:
A to jest ciekawe (ale tylko z wyglądu) Daihatsu Materia:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7127640
No na to to już na 100% beda reagowali na wrsztacie jak na statek kosmiczny .Poza tym Daihatsu oficjalnie chyba nie istnieje na naszym rynku, jest to import prywatny więc z tym servisem róznie może być...nie wspominając o częsciach.

Mayson napisał/a:
IMHO najbrzydsze BMW - 116, no ale mieści się w kwocie:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7512570
3d

Mayson napisał/a:
maciej, chcesz kombi, zerknij na takie coś: 110KM tdiesel, duuuuży, naaawet ładny :
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7642238
hmm...ja mam inne pojecie o budzie typu kombi. Ale temu to tylko sztabki zamocowac przy tym zdezaku i można udawac policje z USA :D
Mayson - Sro Lut 04, 2009 10:12

Thrillco napisał/a:
BMW...nie miesci się nawet seria 1
Thrillco napisał/a:
O Saabach...zapomnij

Da się :mrgreen: patrz moje linki wyżej :razz: Fakt, że BMW 3D
Thrillco napisał/a:
Mitsubishi...tu niespodzianka - Lancer w promocji uż od 52 tys.zł wersja Sportback (paskudniejsza od imprezy) od 55tysi. o EVO można oczywiście zapomnieć.

Jest też sedan 1,8 140KM :smile:
Oczywiście, to są okazje łapane nie na oficjalnej stronie, a na wyprzedaży u poszczególnych dealerów - rocznik 2008, zalezy czy ktoś chce mieć nowy nowy, czy wystarczy mu nowy egzemplarz :wink:

dobryziom - Sro Lut 04, 2009 10:29

mój typ Dacia Logan pick-up i nie mam pytań :)
hubosza87 - Sro Lut 04, 2009 10:44

saab 9-3 z rocznika 2008 można już wyrwać za 70tys
maciej - Sro Lut 04, 2009 10:53

Mayson napisał/a:
maciej, chcesz kombi, zerknij na takie coś: 110KM tdiesel, duuuuży, naaawet ładny :wink: :
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7642238
albo Megane 105KM:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6720853

Nie noo... Francuza?
Ratunku!!!

Do tego 105/110 KM w silnika 1.5 lub 1.6D - bez sensu.

Moje typy to, tak jak pisałem, a szukałem poważnie, bo miałem plan sznase na służbówkę w takiej cenie (z różnych powodów wybrałem w końcu inne korzyści ;) ): Cee'd SW, Avensis II combi, Octavia II FL combi, w takiej kolejności.

Bo generalnie, to w tym przedziale cenowym stawiam na całkowitą funkcjonalność (kombiak i WYGODNE miejsce dla 4 osób na podróż 1200-1500 km) z przyzwoitą mocą (minimum 125 KM).

Moje marzenia są w granicach 130 tys. zł, w kolejności Outlander, AR 159 SW, Accord Tourer, ale jak napisałem - na razie to marzenia. ;)

piter34 - Sro Lut 04, 2009 11:05

Tomi napisał/a:
Połóż się pod tym Suzukofiatem i zobacz jakiej wiekości jest tylny most... szybko Ci przejdzie :)

Nie każde SX4 ma napęd na cztery koła ;)

Ja we wspomnianej cenie udałbym się do salonu Fiata (po Bravo 1.4 T-jet) albo do salonu Hondy (po Civica 1.8) ;)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 11:15

maciej napisał/a:
Nie noo... Francuza?

No pisałeś, że podoba Ci się nawiązanie w Ceedzie do Puga, to se pomyślałem, że Ci się widzą "france" :>
Ceed faktycznie w całej prasie mot. jest chwalony. Avensis II kombi z tdieslem 2,0 126KM to się pewnie ledwo będzie zbierał i kosztuje ponad 80kzł. Wersja 2,2 ponad 100kzł. Poza tym jeśli jeździsz Roverem, to wnętrze tego auta Cię dobije; jest nuuuudne i ciemne (w prasie narzekają na wykończenie!). OctaviaIIfl to kompakt z bagażnikiem ale w AŚ z 12 stycznia jest duży test kombiaków kompaktowych i Octavia z silnikiem 1,4TSI(122KM) w cenie 72900zł, wygrywa go z Focusem/i30CW/Astrą/308SW/Golfem. Więc Octavia wygląda OK :ok:

maciej - Sro Lut 04, 2009 11:22

Mayson napisał/a:
No pisałeś, że podoba Ci się nawiązanie w Ceedzie do Puga, to se pomyślałem, że Ci się widzą "france" :>

Jedynie stylistyka niektórych modeli Peugeot'a i Cytrynki. :)
No C5 HDi bym z garażu nie wystał, ale koniecznie z hydropneumatyką, ale to już nie ta klasa. :D
Mayson napisał/a:
Ceed faktycznie w całej prasie mot. jest chwalony.

Właściciele też go chwalą. :D
Mayson napisał/a:
Avensis II kombi z tdieslem 2,0 126KM to się pewnie ledwo będzie zbierał i kosztuje ponad 80kzł.

Znajomej ojciec ma, lubi pocisnąć i służbowo jeździ często do Włoch "na raz" - nie narzeka, a cena to 75700 zł. :)
Mayson napisał/a:
OctaviaIIfl to kompakt z bagażnikiem ale w AŚ z 12 stycznia jest duży test kombiaków kompaktowych i Octavia z silnikiem 1,4TSI(122KM) w cenie 72900zł, wygrywa go z Focusem/i30CW/Astrą/308SW/Golfem.

No właśnie - niby kompakt, ale jak ustawiłem fotel przedni pod siebie, a potem wsiadłem z tyłu, to było bardziej niż ok - minimalnie mniej miejsca niż w Avensis'ie.

Rowan - Sro Lut 04, 2009 11:26

Mayson napisał/a:
Avensis II kombi z tdieslem 2,0 126KM to się pewnie ledwo będzie zbierał

Przejedź się to się baaaardzo zdziwisz :wink:

xROnx - Sro Lut 04, 2009 11:38

piter34 napisał/a:
Ja we wspomnianej cenie udałbym się do salonu Fiata (po Bravo 1.4 T-jet)

:D
właśnie byłem na stronie Fiata i skorzystałem z konfiguratora i wyszło mi takie coś:
Kolor nadwozia: Czerwony Maranello PLN 2 400
Tapicerka: SAIL czarno/czerwona PLN 0
Felgi: Felgi ze stopów lekkich 16", opony 205/55/16 (20-ramienne) PLN 2 000

Wyposażenie dodatkowe Cena w PLN
Elektrycznie sterowane szyby tylne PLN 950
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa PLN 2 000
Tempomat PLN 1 100
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu PLN 1 800
Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów PLN 800
Przyciemniane szyby boczne i tylna PLN 550
ESP + ASR/MSR, HBA i Hill Holder PLN 2 000
Kurtyny powietrzne PLN 1 250
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą PLN 550
Gniazdko 12V w bagażniku PLN 100
Zestaw dla palących (zapalniczka i popielniczka) PLN 250
Spojlery tylny i boczne PLN 1 100

Wyposażenie standardowe
Komfort / Funkcjonalność
Centralny zamek sterowany pilotem
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Fotel pasażera z regulacją wysokości (eliminuje schowek pod siedzeniem pasażera)
Klimatyzacja manualna jednostrefowa z tylnym nawiewem powietrza i filtrem przeciwpyłkowym
Koło zapasowe pełnowymiarowe 16"
Szyby przednie sterowane elektrycznie
Środkowy tylny zagłówek z regulacją wysokości

Nadwozie i styl
Lusterka boczne podgrzewane, regulowane elektrycznie
Lusterka boczne w kolorze nadwozia

Bezpieczeństwo
Poduszki powietrzne boczne przednie

Audio - Telematyka
Radioodtwarzacz CD z MP3, system nagłośnienia Hi-Fi 40 W, 4 głośniki, 2 głośniki wysokotonowe

cena promocyjna z dod wyposażeniem: 67.370pln czyli by coś zostało na AC/OC (nie mylić z AC/DC) ;)

Thrillco - Sro Lut 04, 2009 11:45

1.4 T-jet bym zastapił inna jednostka, pogadaj z właścicielem salonu, jesli był na prezentacji to ci powie jaki silnik jest naj naj :D ja bujałem sie Lancią z tym jetem a potem z niewiele wiekszym dieslem, róznica kosmiczna. A w Białym własnie miała być testówka do oddania za 70k o wartości 92k więc...
Mayson - Sro Lut 04, 2009 11:51

Rowan napisał/a:
Przejedź się to się baaaardzo zdziwisz

Jeździłem Passatem kombi 1,9TDI 130KM - muł! Skoro pompowtryski były zrywniejsze niż common-rail, to nie wierze, że 126KM w tak samo ciężkim aucie (nawet z CR IIgen.) zbiera się lepiej.
(OT - spod świateł 14-letnim Accordem 2,0 131KM (benz), połknąłem kumpla w Pasku 1,9TDI 130KM. Co prawda powoooli powoooli ale został z tyłu :lol: )

piter34 - Sro Lut 04, 2009 11:52

Thrillco napisał/a:
1.4 T-jet bym zastapił inna jednostka, pogadaj z właścicielem salonu, jesli był na prezentacji to ci powie jaki silnik jest naj naj

1.6 JTDm? :cool:

Ja tam wolę kulturę pracy benzyny. ;)

maciej - Sro Lut 04, 2009 11:53

Mayson napisał/a:
(OT - spod świateł 14-letnim Accordem 2,0 131KM (benz), połknąłem kumpla w Pasku 1,9TDI 130KM. Co prawda powoooli powoooli ale został z tyłu)

Ech... Mayson, nie porównój auta z czołgiem - mówimy o nowych autach, a te 14 lat to postęp w negatywnym tego słowa znaczeniu - Passat będzie 300-400 kg cięższy i nie będzie miał szans z HA CC7/R600.

Co nie zmienia faktu, że jeździłem V50 2.0D 136 KM i byłem bardzo mile zaskoczony zrywnością. :)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 11:59

maciej, :nono: Masa własna Paska 1,9tdi 130KM - 1361kg / Masa własna Accorda `93 2,0 131KM - 1290kg RÓŻNICA=71kg :wink:
To nawet moje auto jest teraz cięższe niż nowy Passat, więc gdzie te czołgi? :wink:

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 12:02 ]
maciej napisał/a:
Co nie zmienia faktu, że jeździłem V50 2.0D 136 KM i byłem bardzo mile zaskoczony zrywnością.

To zazwyczaj subiektywne odczucia, bo benzyna przy ostrym przyspieszaniu ryczy, a td po prostu cicho ciągnie już od 1500obr./min

Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:02

Mayson, no to z Paskiem musiało być coś nie tak, normalnie łyknął by Cię z .....
Mayson - Sro Lut 04, 2009 12:05

Rowan napisał/a:
normalnie łyknął by Cię z

Dlaczego tak sądzisz? Patrzyłeś w osiągi? :razz: (Schodzimy na OT)

Thrillco - Sro Lut 04, 2009 12:07

W F1 to bardzo dużo :D

Ah..pomyliło mi się ten diesel to był ten nowy 1.9 twin turbo...piekna sprawa i żadne 1.4 w benzynie nie dorówna mu kulturą pracy :) Do tego moment ma taki, ze kaptur zrywa nawet na 4 biegu ;) jeździłem wersją wyposażenia Oro (najlepszy wybór), z tyłu miejsca bardzo dużo, jak mało to da sie kanape przesuwać, dzięki czemu mamy tez w pewien sposób regulowaną przestrzen bagażową, wcale nie małą, do tego skórzane dodatki zrobione typowo po włosku czyli cudnie, dbałośc o detale, materiały, wyciszenie...cud miód. lancia a raczej fiat naprawe w tym modelu zrobiła cuda na kiju, jakieś podówjen dachy, przegrody itp. Nie poleca sie szkalnego dachu bo wygłuszenie idzie na urlop od razu.

Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:08

Mayson, no to z Paskiem musiało być coś nie tak, normalnie łyknął by Cię z .....
Mayson napisał/a:
Patrzyłeś w osiągi?

Ehe....

A ty porównywałeś moment obrotowy i jego dostępność na obrotach? :razz:
Mayson napisał/a:
(Schodzimy na OT)

Bywa :mrgreen:

maciej - Sro Lut 04, 2009 12:11

Mayson napisał/a:
maciej, :nono: Masa własna Paska 1,9tdi 130KM - 1361kg / Masa własna Accorda `93 2,0 131KM - 1290kg RÓŻNICA=71kg :wink:

O którym Pasku mówimy?

Bo coś mi tu nie gra: http://www.auto-motor-i-s...-test-3035.html - 1450 kg
Do tego ZTCP to CR jest w 2.0 140 KM, a 130 KM jest na pompowtryskiwaczach.

0-100 km/h dla 2.0 TDi 140 KM to 9,6 s, a dla Accorda CC7 2.0 131 KM 10,2 s, więc jeśli Pasek był 130 KM TDi to bardzo możliwe, że Accord odchodził.

Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:14

130 konna wersja PD ma 9.9 do 100 :wink: Także nie możliwe, żeby był muł. I do tego jeszcze żeby Accordem go objechać. Chyba, że kierowca ... niesamowity był.





thef: mała cenzura ;)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 12:15

Rowan napisał/a:
A ty porównywałeś moment obrotowy i jego dostępność na obrotach?

Spoko, w normalnej jeździe to się przekłada. Ale przy ostrym ruszaniu w benzynie wprowadzasz ją w wyższe obroty, te użyteczne właśnie (ale nie do dechy) by start był efektywny, wtedy w td robisz tak samo (on tak nie ryczy jak benzyna, bo użyteczne są nawet już od 1500) i masz wyrównany start :smile: A dane techniczne przewidywały o-100km/h pasek 9,9s / acordeon 9,2s. :razz:

Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:16

maciej, mówimy tu o B5

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 12:17 ]
Mayson napisał/a:
acordeon 9,2s. :razz:

Skąd takie dane wziąłeś? Ja znalazłem, tak jak maciej, 10,2 :cool:

maciej - Sro Lut 04, 2009 12:17

A mi się wydawało, że ten wątek jest o nowych autach... ;)
Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:18

maciej,
Mayson napisał/a:
(Schodzimy na OT)
:wink:
Mayson - Sro Lut 04, 2009 12:21

maciej, 1,9tdi 130KM ma pompowtryski - B5; masa własna jest taka jak napisałem. CR dopiero teraz wszedł w 2.0.
maciej napisał/a:
a dla Accorda CC7 2.0 131 KM 10,2 s

Ja mam dane 9,2s .... ... Katalog Samochody Świata `94, a w `97 jest 10,1s ... ok, wiarygodność świetna. 0,2s różnica... Zaleta TD to głównie elastyczność :razz:

maciej - Sro Lut 04, 2009 12:24

To kompletnie nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc:
Mayson napisał/a:
spod świateł 14-letnim Accordem 2,0 131KM (benz), połknąłem kumpla w Pasku 1,9TDI 130KM. Co prawda powoooli powoooli ale został z tyłu :lol:

Przecież potem sam piszesz, że wg danych tak powinno być...

Nie ważne. Sam nie jeździłem, ale z opinii użytkownika wynika, że 126 KM w Avensis II D4-D 2.0 robi robotę. ;)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 12:32

maciej napisał/a:
kompletnie nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc:

To była odpowiedź do kolegi Rowana, który polecił mi przejażdżkę autem z takim silnikiem. Po prostu wg mnie on się zbiera całkiem normalnie. Zwyczajnie, na tyle na ile może się zbierać auto tak duże, z taką mocą. A to wg mnie mułowate trochę, szczególnie przy wyprzedzaniu - dyskomfort na trasie.
maciej napisał/a:
Przecież potem sam piszesz, że wg danych tak powinno być...

Nooo właśnie chyba okazuje się, że jednak Pasek minimalnie jest szybszy... źrodła i "źródła", zresztą napisałem to wszystko w nawiasie jako OT :wink:
Co do Avensisa, pasuje do niego bardziej wersja 2,2 ale nie dość że ponad 100kzł, to jeszcze akcyze podnieśli... :brawa:

dobryziom - Sro Lut 04, 2009 12:40

chłopaki co to za osiągi 10,2sek 9,9sek to jest żwawo? Dacia Logan pick-up zbiera się poniżej 13sek przy silniku 1,6 D 86km :p to jest rakieta :)
Rowan - Sro Lut 04, 2009 12:46

dobryziom, lepiej kupić malucha, rok się do setki rozpędza :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 12:48 ]
Mayson napisał/a:
Co do Avensisa, pasuje do niego bardziej wersja 2,2 ale nie dość że ponad 100kzł, to jeszcze akcyze podnieśli... :brawa:

Wujo ma II gen, tylko, że przed liftem, zaraz jak weszła druga 2004r. właśnie w 2.2 150koni, to naprawdę rwie mocno.

xROnx - Sro Lut 04, 2009 13:08

dobryziom napisał/a:
Dacia Logan

rumuńsko-francuzkie nieporozumienie :)

maciej - Sro Lut 04, 2009 13:08

Mayson napisał/a:
Co do Avensisa, pasuje do niego bardziej wersja 2,2 ale nie dość że ponad 100kzł, to jeszcze akcyze podnieśli... :brawa:

93 400 zł. ;P

piter34 - Sro Lut 04, 2009 13:33

dobryziom napisał/a:
chłopaki co to za osiągi 10,2sek 9,9sek to jest żwawo?

Dokładnie. Dla mnie to jest "żwawo" ;)

dobryziom - Sro Lut 04, 2009 13:40

co ty opowiadasz ekstra fura http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7650299 może sobie kupie do codziennej jazdy i na działkę... hmmm

piter to od ilu zaczyna się szybko?

maciej - Sro Lut 04, 2009 14:00

Dla mnie 10 sek. jest dostatecznie do przemieszczania się - jak już napisałem - 70 000 zł to klasa czysto użytkowa - bez wrażeń, za to pozwalałaby mi na wygodną realizację innych moich celów - podróże w większej grupie, narty, żagle, bojery itp.

Mimo mojego zamiłowania do motoryzacji, to długo jeszcze posiadanie naprawdę szybkiego auta (6-7 sek. 0-100 km/h) będzie schodziło na 7 plan. ;)

Mayson - Sro Lut 04, 2009 14:00

maciej napisał/a:
93 400 zł.

Eee.. faktycznie, bo ta moja wersja była z "wypasem" :/ .
A właśnie przeglądam Motor sprzed-wczoraj i jest test Avensis kombi 2.0 D-4D 126KM i kosztuje 90700zł... Fakt, że wyposażenie jest OK (wersja SOL - brak xenonów i czujnika parkowanai tylko) ale oni piszą, że to dużo jak za takie auto z podstawowym td... Ten Motor jeszcze w empikach jest, można sobie poczytać za friko :mrgreen:

Viniu - Sro Lut 04, 2009 14:19

Ktoś tu wspominał o Octavce... jakiś czas temu byłem w serwisie i w ramach rozrywki przejechałem się 2.0 TDi 140PS... jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to złego słowa nie powiem... potężny moment, sprężyste i dość sztywne zawieszenie, a jak ciężko było wracać swoim 1.6 101PS... :( Z tym, że zdarzy mi się śledzić forum octaviaclub.pl i przyznam, że nie spodziewałem się tylu denerwujących usterek w bądź co bądź parę lat produkowanym aucie, w którym choroby wieku dziecięcego występować już nie powinny... Dlatego też chyba jednak nie kupiłbym nowej Octy. Z grupy VAG IMHO w tej cenie wartym zainteresowania jest Leon. A czy z benzyną czy TDi, to juz kwestia gustu.

Ja osobiście (a więc uwzględniając sprawy gustu) szukałbym Hondy Civic (szczególnie sedan przypadł mi do gustu), Toyota Auris/Corolla-sedan, Bravo, C-max.. no nazbierało by sie trochę tego ;)

piter34 - Sro Lut 04, 2009 15:39

dobryziom napisał/a:
piter to od ilu zaczyna się szybko?

Mniej więcej tak to widzę:
10-11 sekund to jest przyzwoicie
Poniżej 10s jest szybko
Poniżej 8,5s jest bardzo szybko
Poniżej 6s jest kosmicznie szybko ;)

dobryziom - Sro Lut 04, 2009 15:53

piter34 napisał/a:
Poniżej 6s jest kosmicznie szybko ;)


ja czasem jadąc samochodem mówię do siebie, kurcze co tak wolno przyspieszasz tocz się szybciej :)

hehe i znowu rozmowa przeszła na temat wyższości diesla nad benzyna i na odwrót przecież już to przerabialiśmy :)

xxxgrze - Sro Lut 04, 2009 19:18

maciej napisał/a:
Moje marzenia są w granicach 130 tys. zł, w kolejności Outlander, ...


:brawa: :ok: :mrgreen:

piter34 - Czw Lut 05, 2009 09:51

Posty o elastyczności silników wydzielono tutaj
jarek73 - Czw Lut 05, 2009 10:55

Chcecie auto do 70 tys ??

No to sobie kupcie rovera 75 !!

Ogłoszenie Rover 75

Jak dla mnie szok :)

xROnx - Czw Lut 05, 2009 11:01

jarek73 napisał/a:
No to sobie kupcie rovera 75

:)
ale auto ma być nowe z salonu. A salonów juz nie ma... nowych... hmmm podobno jakies pojedyncze sztuki gdzies sa... ale znalezc je to jak wygrac w totka :)

jarek73 - Czw Lut 05, 2009 11:05

NO ten rover za 70 tys to chyba nowka kurde, a że rocznik 2001?? Może stał w magazynie jakimś roverowym :)
Bidi - Czw Lut 05, 2009 11:07

jarek73 napisał/a:
NO ten rover za 70 tys to chyba nowka kurde, a że rocznik 2001?? Może stał w magazynie jakimś roverowym :)


ale zobaczcie ceny roverkow na ich stronie uszkodzone 45 po 7000 tys e:) tragedia :)

srbenda - Czw Lut 05, 2009 22:38

Sam miałem podobny "problem" (wybrać coś ciekawego w okolicach 70.000zł) :bezradny:
Moje wymogi to:
- >400cm długości
- >250cm rozstawu między osiowego
- ~2000cm3 i >150KM (lub więcej)
- tylko i wyłącznie benzyna
- dobrze skręcające
- dobrze hamujące
- trochę "szalone"

Nie zależało mi specjalnie na liczbie drzwi oraz ilości miejsca - miał być w miarę pojemny bagażnik, oraz tylna kanapa na której można siedzieć bez urazów ciała.

I zacząłem szukać:
1) C4 VTS 1.6T 152KM (~77.000zł)
+ fajne, ciekawe, oryginalne, przyjemne w jeździe
- co za debil wymyślił ten centralny LCD... no i cena też trochę za wysoka...

2) Lancer 1.8 intense 1.8 143KM (~70.000zł)
+ super wyposażenie, super się prowadzi, mnóstwo miejsca, IMO baaardzo ładny w tym pakiecie (koła 18", progi, kilka szczególików)
- silnik bez charakteru (pomimo 143KM i całkiem dobrych osiągów to daje wrażenie "wykastrowanego), a szkoda bo mi pasował pod każdym względem

3) Impreza RS 2.0 150KM (26.000E)
+ AWD, fajne wyposażenie, no i... Subaru w końcu :)
- drooogo (jak się nią interesowałem wynosiło to 86.000zł, a teraz... :( ), może ciut za słaba (150KM) jak na swoją masę i napęd, wyjątkowo mały bagażnik

4) Kia Pro'Ceed 2.0 145KM (~65.000zł)
+ dobra cena, fajne wyposażenie, 5 lat gwarancji, całkiem niezłe wykończenie
- niby wszystko OK ale "Kia"... nie że by mi marka wiele znaczyła, ale jednak :oops:

5) Bravo Sport 1.4T-jet 150KM (~70.000zł) - nie mylić z pakietem Sport, jest to inny poziom wyposażenia
+ Turbo! :) najładniejszy z w/w, twarde zawieszenie, dosyć dobre hamulce, taka "prawie Alfa"
- w zasadzie nie było minusów...

I wtedy mi przed nosem uciekł (spóźniłem się 2 dni...) taki jeden w kolorze Maserati Blue (przepiękny...), fabrycznie nowy ale z 2007r (co mi akurat nie przeszkadzało). A był za 54.000zł :(

No, i popadłem w rozpacz :( W chwilach słabości pojechałem do Krakowa do salonu Abartha i doznałem olśnienia. Zamówiłem Grande Punto Abarth - odbiór pod koniec marca :cool:
Wybór wyjątkowo nierozsądny jeżeli chodzi o ilość miejsca i potencjalne spalanie, ale 155KM przy 1200kg doprawione wieeeelkimi hamulcami i twardym zawiasem mi wyłączyło rozsądne myślenie. I te wnętrze - kubełkowe fotele, czarna podsufitka, kierownica obszyta czerwoną nitka, i takie tam... I wszystko to poniżej 60.000zł :)

No, ale ja mam specyficzny gust - ma dawać frajdę z jazdy, nawet kosztem wygody i ekonomii :mrgreen:

Thrillco - Pią Lut 06, 2009 11:07

srbenda napisał/a:
Moje wymogi to:
- >400cm długości
- >250cm rozstawu między osiowego
- ~2000cm3 i >150KM (lub więcej)
- tylko i wyłącznie benzyna
- dobrze skręcające
- dobrze hamujące
- trochę "szalone"

polonez z silnikiem 2.0 turbo..no normalnie spełnia wszystkie wymagania :D
I dobrze hamuje i skreca jak na trochę szalone :D i da sie znaleźć za 700zł :D

pietro - Pią Lut 06, 2009 13:49

ja bym kupił dwie Dacie Sandero :D
emes - Nie Mar 08, 2009 13:51

Odświeżając temat, Peugeot 308 SW, diesel, 110KM w promocyjnej cenie za około 65 000 PLN :-)
maciej - Nie Mar 08, 2009 17:29

emes, jeśli jest tak samo udany jak Pug 307 SW, to musieliby mi dopłacić wartość rzeczy, które bym nim woził - nie wiem, czy pamiętacie samozapłony w 307 SW. ;)
emes - Pon Mar 09, 2009 16:02

maciej, właśnie zapytałem o to kolegi z pracy, wierny fan Peugeota :-) Podobno z tym samozapłonem sprawa była nieco wyolbrzymiona i dotyczyła tych pierwszych modeli. Generalnie, jeżeli 308 jest zbudowany (w znacznym stopniu) na 307, pewnie większość problemów jest już rozwiązana. Najgorzej z nowinkami technicznymi :) Tak czy inaczej, warto poczekać i nie kupować auta w pierwszym roku produkcji.
maciej - Wto Mar 24, 2009 12:28

emes napisał/a:
Podobno z tym samozapłonem sprawa była nieco wyolbrzymiona

Tzn. co?
Paliła się tylko komora silnika, a nie całe auto? ;) ;) :D :D

emes - Wto Mar 24, 2009 12:30

maciej napisał/a:
Tzn. co?
Paliła się tylko komora silnika, a nie całe auto? ;) ;) :D :D


Nie nie, w sensie, że tych przypadków nie było aż tak dużo ;) :lol:

Markzo - Wto Mar 24, 2009 14:32

a mój tato jest rabinem :mrgreen: nawet u nas kumplowi sie zajarało autko :rotfl:
arokey - Pią Mar 27, 2009 16:31

http://otomoto.pl/rover-75-td-longbridge-lux-C5342111.html

:rotfl: Jak salon :lol: . Będzie mój :rotfl:

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 16:33 ]
http://otomoto.pl/rover-7...x-C5342111.html

Mayson - Pią Mar 27, 2009 19:40

arokey napisał/a:
Jak salon . Będzie mój

Z tym salonem bym nie przesadzał. Auto było na forum omawiane - lepiej odszukaj sobie - może być bite.

Rowan - Pią Mar 27, 2009 19:59

Mayson, albo i napewno. Poducha wystrzelona. Nie wiadomo tylko jak bardzo bite było.
tetryk - Sob Mar 28, 2009 08:53

ceed,nie znajdziesz nic lepszeg/większego w tych pieniądzach....
wady-przy crdi pewny problem z cb radiem....
no i na niektórych lakier sie łuszczy jak na wężu... :mrgreen: -wada fabryczna,ale podobno już sie z tym uporali...
jakość japońskich aut to mit (nowy avensis np.),tak samo niemieckich....
radzę unikać 307/meganki "żelazka",a już napewno silnika 1.5 dci megane.....
możnaby się zastanowić nad focusem ,ale nie wiem jak z kasiorą się wyrobisz.... :roll:

[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 08:59 ]
emes napisał/a:
maciej, właśnie zapytałem o to kolegi z pracy, wierny fan Peugeota Podobno z tym samozapłonem sprawa była nieco wyolbrzymiona i dotyczyła tych pierwszych modeli.
-nie była ,Maciej ma rację....
psa starał się wszelkimi siłami wyciszyć sprawę (skutecznie),sprawa wyszła na jaw kiedy jeden z klientów zgłosił zawiadomienie do prokuratury i uokik,spłoneło kilka lub kilkanaście auta w polsce (w mniejszym lub większym stopniu,dwa czy trzy chyba całkowicie),winna była wiązka biegnąca podszybiem,została ogłoszona akcja serwisowa,wiec sprawa była powazna,najlepsze jest to że lwiątko nie chciało wymienić auta które spłonęły.... :razz:

emes - Sob Mar 28, 2009 10:11

A może Hyundai i30 CW?
Raptile - Sob Mar 28, 2009 10:16

Smart For 4 :D a co by mi zostało wpakował bym w Roverka :d
maciej - Sob Mar 28, 2009 12:36

emes napisał/a:
A może Hyundai i30 CW?

Czyli odrobinę droższa Kia Cee'd SW, z mniejszym bagażnikiem, ale za to z odrobinę większą ilością miejsca na nogi z tyłu. :D

Marian_K - Sob Mar 28, 2009 23:23

Witajcie!

Temat ciekawy, bo jestem właśnie w trakcie (a właściwie już po) 'oględzinach' aut właśnie w tym przedziale cenowym.
Jakie jest moje zdanie - Mitsubishi Lancer Sportback - bezapelacyjny zwycięzca jak dla mnie.
Zależało mi na:
- sporym wnętrzu (Lancer ma jego najwięcej z aut kompaktowych),
- sporym bagażniku (rodzinka mi się powiększa) ale bez przesady z tą wielkością - głównie jeżdżę po mieście,
- klimatyzacji automatycznej,
- aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji,
- min 7 poduszek powietrznych i przynajmniej dobrym wyniku w testach zderzeniowych,
- nietuzinkowym wyglądzie,
- max cena to 65000 PLN

No i tylko Lancerek spełnia te wymagania :grin: . Pozostałe auta wymieniane wcześniej w tym wątku (i nie tylko) są albo za ciasne w środku, albo maja malutki bagażnik, albo cena jest za wysoka, albo .... albo nie mają 'jaj'. Lancerek ma 'pazur' i to mnie cieszy, bo jakby to wyglądało, jakbym przesiadł się z pięknego R75 do jakiejś.... Oktawi..... brrrr...

Tak więc jak wszystko pójdzie dobrze w wakacje będę ujeżdżał rekina :)

Pozdrowionka!

xROnx - Sob Mar 28, 2009 23:29

Marian_K napisał/a:
Mitsubishi Lancer Sportback

:) :ok: a nie lepiej w sedanie? ;> bo jakos hatchback mi podchodzi pod lanosa...

srbenda - Sob Mar 28, 2009 23:42

Fakt, IMO sedan dużo ładniejszy ;) Swoją droga - też nad nim myślałem i jest to wyjątkowo fajne auto. Tylko, trochę "za grzeczne" dla mnie...
Marian_K - Nie Mar 29, 2009 00:16

xROnx napisał/a:
:) :ok: a nie lepiej w sedanie? ;> bo jakos hatchback mi podchodzi pod lanosa...

Teraz mam sedana i bagażnik wielkość ma niby ok, ale ten otwór załadunkowy trochę mało poręczny... Jak człowiek chciał tam zmieścić trochę zakupów i np wózek dla dziecka, to trzeba się było nieźle nagimnastykować, żeby to 'ułożyć'...
Poza tym sportback jest lepiej wyciszony i ma lepiej wykończony bagażnik :)
No i na koniec - sedan jest może i ładny, ale taki... zwyczajny... Sporback jest inny - tak jak R75, albo się komuś bardzo podoba, albo bardzo nie podoba, na pewno nikt nie przechodzi obok niego obojętnie.
Mi sportback wcale nie kojarzy się z Lanosem i na serio mi się podoba, ale ja to się nie znam hahah :)

srbenda - Nie Mar 29, 2009 11:01

Sedan ma większy bagażnik niż Sportsback :mrgreen:
Swoją drogą, kupujesz samochód dla siebie - ma się podobać tobie a nie innym! Mimo że mi się Sportsback w ogóle nie podoba ;)

emes - Nie Mar 29, 2009 12:53

tetryk napisał/a:
ceed,nie znajdziesz nic lepszeg/większego w tych pieniądzach....
wady-przy crdi pewny problem z cb radiem....


A o co dokładnie chodzi z CB radiem w CRDI?

tetryk napisał/a:
no i na niektórych lakier sie łuszczy jak na wężu... :mrgreen: -wada fabryczna,ale podobno już sie z tym uporali...


Łuszczący się lakier, to prawda. Dotyczy dokładnie klaru. Podając (za Turbo Kamerą), problem dotyczy ok. 200 aut z pierwszej partii (przełom 2006/2007). Według oficjalnych informacji od Kia Polska, problem dotyczy 30-40 aut.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 12:53 ]
Marian_K, wybór :ok: W moim przypadku w grę wchodzą jednak nieco bardziej koszty eksploatacji "codziennej" (paliwo :)) , stąd (w przypadku nowego auta) oczy zwracam bardziej w kierunku diesla w Kia Ceed SW lub Hyundai i30 CW.

tetryk - Nie Mar 29, 2009 14:13

emes napisał/a:
A o co dokładnie chodzi z CB radiem w CRDI?
-wszystkie auta z wtryskiem typu common rail wnoszą bardzo duże zakłócenia....(cdti/jtd/tdi)-ale kia jakoś szczególnie,praktycznie nie ma radia które działałoby w tym aucie bez "pierdzenia".....
w/g mnie największa zaleta ceed'a to siedmioletnia gwarancja,na przeglądy możesz przywozic "swoje" materiały ekspolatacyjne (filtry,olej),jedynie robocizna droższa (ale powinna byc "pewniejsza" jak u bylejakiego garażowego mechanika,a duże srwisy niezależne wcale juz nie są tańsze od serwisów autoryzowanych...),wiec nie tracisz gwarancji na auto-siedem lat to bardzo dużo....chociaż jak pokazuje przykład łuszczącego się klaru-czasami nie tak łatwo ją egzekwować.....mam nadzieję że materiał na Turbo to zmieni... :razz:

Brt - Pon Mar 30, 2009 10:05

Marian .... Ty żyjesz :D ;) ... A czy to znaczy, ze R idzie w odstawkę ?? Jakby co to robię rezerwację na niego :P ..... pozdro i do zobaczenia na Zlocie :) koniec OT :]
Marian_K - Pon Mar 30, 2009 14:15

tetryk napisał/a:
największa zaleta ceed'a to siedmioletnia gwarancja
Fakt - duża zaleta, ale jak sam wspomniałeś np. ten nieszczęsny lakier.... co to za przyjemność po kilka razy w roku jeździć do serwisu, bo znowu coś odstaje... a wartość samochodu po każdym malowaniu maleje - i kto potem uwierzy że nie był bity, jak malowany dookoła....
Już chyba wolę 3 letnią gwarancję Lancera i w 100% produkcję w Japonii... ale tak naprawdę czas pokaże co i jak. Zresztą ja bardzo mało jeżdżę, więc trochę inaczej na to patrzę.

Brt napisał/a:
Marian .... Ty żyjesz :D ;) ... A czy to znaczy, ze R idzie w odstawkę ?? Jakby co to robię rezerwację na niego :P
Ano żyję żyję :) a Roverek pójdzie w odstawkę, ale pewnie bliżej wakacji. Dam znać jakby co ;)

Pozdrawiam!