Zobacz temat - [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ogrzewanie cały czas działa.

Piotrasek1 - Sro Mar 09, 2016 16:10
Temat postu: [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
:oops:
Witam. Tak jak w temacie, od kilku dni zauważyłem że po nastawieniu na 16 stopni , ogrzewanie nadal grzeje. Przedtem było ok. Wymieniłem ostatnio wysprzęglik w skrzyni, może mechanik coś uszkodził. Termometr na desce pokazuje mi -30 czy to ma jakiś wpływ ? Na co mam zwrucić uwagę i czego szukać. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

christopher7 - Sro Mar 09, 2016 16:26

Piotrasek1, z tą temperaturą -30 to obejrzyj sobie czujnik temp zewnętrznej w grillu (czy z wtyczką/stykami jest OK i czy jest podłączony). Jak wygląda OK to wymień na inny.
sknerko - Czw Mar 10, 2016 11:55

co do ogrzewania może serwomotor od nawiewu ci się zepsuł i klimatronik nie może przymknąć ciepłego nawiewu
SeniorA - Czw Mar 10, 2016 15:33

Piotrasek1 napisał/a:
Na co mam zwrucić uwagę i czego szukać.
zacznij od zrobienia testu klimatyzacji
christopher7 - Czw Mar 10, 2016 15:47
Temat postu: [R75] Ogrzewanie cały czas działa.
SeniorA napisał/a:
Piotrasek1 napisał/a:
Na co mam zwrucić uwagę i czego szukać.
zacznij od zrobienia testu klimatyzacji

dla przypomnienia:
włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i sylwetkę ludzika na module klimatyzacji, kluczyk przekręcamy w pozycję "II", puszczamy obydwa przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - Po kliku sekundach przestanie migać i na wyświetlaczu będziemy mieli:
FC (fault code) i dwie cyfry oznaczające kod błędu

Kody błędów:
00 - brak błędu czyli OK
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji

Wyłączenie trybu diagnostyki przez wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".

Piotrasek1 - Nie Mar 13, 2016 20:31

Witam.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ,niestety nie miałem czasu pisać.. praca.

Więc zrobiłem test i jest OK. Klapa się zamyka , bo jak zrobię na LO to nawet słychać zamykanie i leci zimne powietrze . Może jakiś elektrozawór się zawiesił ?

1.Czy któryś z czujników ma wpływ na tą usterkę (termometr i czujnik na zewnątrz)
2.Czy w roverku jest elektrozawór do odcinania nagrzewnicy ( gdzie)

Może ktoś ma jakiś schemat lub rysunek układu ogrzewania/chłodzenia. :roll:

Punx - Nie Mar 13, 2016 21:22

U mnie tez uszkodzony termometr, caly czs pokazuje -30 i kazde ustawienie wartosci temperatury klimatronica = gorace piwietrze z nawiewu, tylko przestawuenie na LO powoduje ze leci zimne.
sknerko - Nie Mar 13, 2016 21:23

Cytat:
co do ogrzewania może serwomotor od nawiewu ci się zepsuł i klimatronik nie może przymknąć ciepłego nawiewu
muszę powtarzać? To że zamyka przy LO nie znaczy że jest dobry, u mnie trzeba było przeczyścić preparatem ścieżkę potencjometru czy co to tam siedzi i zaczął działać normalnie a zatrzymywał się na 19stC ale jak zrobiłem na LO to zamykał i na HI otwierał

[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 21:23 ]
Albo tak jak pisze Punx tego nie sprawdzałem bo zawsze maiłem sprawny czujnik w zderzaku

prebenny - Nie Mar 13, 2016 21:24

Czujnik temperatury masz przy kolumnie kierownicy (po jej prawej stronie za taką kratką).

Co do schematów to poszukaj Rave do Rovera 75 (Longer86 niedawno wrzucał gdzieś linka na forum).

longer86 - Nie Mar 13, 2016 21:25

piszcie w google RAVE_5_UNLOCKED
prebenny - Nie Mar 13, 2016 21:26

Lekkie zatrzęsienie wiadomości ;)

Uszkodzony termometr temp zewnętrznej chyba może mieć wpływ (pewien na 100% nie jestem) ale automatyczna klima chyba dobiera temp i siłę nawiewu między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej (ale tak jak pisałem - 100% pewności nie mam).

Punx - Nie Mar 13, 2016 21:43

Mnie się tez wydaje że jak jest stałe -30 (tyle na wyświetlaczu a jaka wartość idzie do klimatronica to nie wiadomo) to po prostu automat wariuje i mimo że ma trzymać +18st w kabinie to grzeje bo w programie mu zakodowali że to arktyka i trzeba grzać bo na pewno para na szybach zamarza od wewnątrz :)
cin1391 - Nie Mar 13, 2016 21:45

Potwierdzam, że czujnik temp zewnętrznej ma wpływ na działanie climatronic. Na podstawie danych o temperaturze na zewnątrz oraz o temp wewnątrz pojazdu climatronic miesza powietrze, aby nadmuchiwać odpowiednią temp do kabiny. Jak na desce masz -30, to praktycznie cały czas dmucha gorącem, dopóki nie ustawisz na LO.
Punx - Nie Mar 13, 2016 22:00

@prebenny

dzięki za info o tej kratce ... zawsze się zastanawiałem co tam jest, ten element pasuje do całej reszty jak dzida do oka ... a tak na prawdę to czujniki powinny być min 2 najlepiej w okolicy środka samochodu (przód i tył), np. w tunelu i powinna być brana średnia. Przemilczę fakt że ta temp powinna być też wyświetlana gdzieś w zegarach/LCD. Pojechali po kosztach na maxa.

Piotrasek1 - Nie Mar 13, 2016 22:39

Ok zobaczę co jest z termometrem pod zderzakiem i ewentualnie kupię inny.
A co do mojego pytania o elektrozawór, jest taki czy nie ma ?

[ Dodano: Nie Mar 13, 2016 22:39 ]
Przypomniało mi się że jest jeszcze jeden czujnik w zderzaku. On chyba steruje webastem i załącza szybę tylna gdy jest -5, może on coś ma wpływ. On chyba jest też w zderzaku ?

Punx - Nie Mar 13, 2016 22:51

Oba powinny umieszczone być w kratce pod grillem, jeden czujnik jest w plastikowej obudowie (czarny) i to jest czujnik temp zewn., drugi jest większy bardziej, w metalowej obudowie (szary) on jest od webasto.

Sprawdź sobie wiązkę kabli od czarnego czujnika, czy aby nie jest wysunięta wtyczka lub przetarty/urwany kabelek.

longer86 - Nie Mar 13, 2016 23:14

jeden czujnik jest od webasto i tylko webasto, drugi jest od temperatury zewnętrznej, brany jest pod uwagę przy załączaniu ogrzewania tylnej szyby(12 minut działania lub 20 minut jeśli na zewnątrz jest poniżej 10 stopni) oraz przy klimatyzacji
Punx - Nie Mar 13, 2016 23:33

Jest coś jeszcze ale o tym wie tylko agent Mulder :) Otóż jak się ma uwalony czujnik np. wskazujący -22st C to po wejściu w komp diagnostyczny odczyt temp zewnętrznej jest zupełnie inny np +4st C ... nie wiem jak to wytłumaczyć, ale zaraz ktoś pewnie podpowie/wysnuje jakąs sensowną teorię
longer86 - Nie Mar 13, 2016 23:34

a w kompie diagnostycznym nie jest pokazana temperatura płynu chłodniczego... z zupełnie innego czujnika?
Punx - Nie Mar 13, 2016 23:46

Jakiego płynu chłodniczego ? Mowa o punkcie 7.1 :) Ja to sprawdzałem w czasie jazdy (mam uwalony czujnik) jak temp płynu była w okolicy 85-90st (połowa skali) u mnie na wyświetlaczu -30 a w 7.1 wartość np. 040, dokładnie nie pamiętam ale na pewno nie było to -30

7 TEMPERATURA I PRĘDKOŚĆ


7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C


7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5
st.C)


7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.)


7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.)

SeniorA - Pon Mar 14, 2016 09:49

Piotrasek1 napisał/a:
A co do mojego pytania o elektrozawór, jest taki czy nie ma ?
Piotrasek1 napisał/a:
2.Czy w roverku jest elektrozawór do odcinania nagrzewnicy ( gdzie)
nie ma , obwód jest otwarty.
Piotrasek1 - Czw Mar 17, 2016 19:56

Witam. No i chyba już jest OK :mrgreen: Był zaśniedziały przewód przy termometrze zewnętrznym, który pokazywał -30 . Oczyściłem zaizolowałem i wskazanie temp. działa, a co najważniejsze przestało mi cały czas hajcować ogrzewanie. Nie przypuszczałem że ten termometr ma wpływ na ogrzewanie w kabinie.. Dzięki wszystkim za rady ,przydały się....dzięki
Punx - Czw Mar 17, 2016 20:00

A tak zapytam, czy wraz z źle działającym czujnikiem temperatury zewnętrznej nie miałeś problemów z losowym niedziałaniem kierunkowskazów w zderzaq ? U mnie występuje ten problem, wtyczki przy żarówkach pryskałem ale nic nie dało, jak tylko jest bardziej wilgotno to żarówki zgłaszają swoje niedziałanie ... po czym samoczynnie wszystko się naprawia czasami po 30 sekundach czasami po 1 dniu :)

Za zimno żeby zderzak demontować i się babrać pod blokiem w naprawę, trzeba dać zarobić za jakiś czas mechanikowi .... :)

Piotrasek1 - Czw Mar 17, 2016 20:17

Nie nic się nie działo, tylko ogrzewanie i wskazanie temp -30.Myślę że u Ciebie coś nie łączy na stykach może gdzieś jakaś kostka robi zwarcie przy wilgoci . Miałem kiedyś coś takiego jak czyściłem nawiewy pianką i naleciało mi do modułu świateł (włącznik świateł po lewej stronie pod deską). Po czasie odparowało i było ok. Może tam coś się dzieje.
prebenny - Czw Mar 17, 2016 22:45

Punx jak kierunki nie działają to sprawdź kostki. U mnie jest problem z jedną problem i jak 'dobrze' nie włożę to halogeny nie świecą :p
Punx - Czw Mar 17, 2016 23:02

Kostki psikane kontaktem ... Kierunki co jakiś czas robią sobie wolne i potrafią np przez 10 min nie działać (oba lub dowolny jeden kierunek w zderzaq) po czym nagle wszystko wraca do normy i działa prawidłowo przez tydzień/miesiąc ... mam teorię że ich działanie zależy od pogody, ewentualnie dni płodnych co szóstej, szczerbatej mieszkanki planety Ziemia
sknerko - Pią Mar 18, 2016 08:17

bardzo podobne kostki są w landroverze i mnie spotkało takie coś, że wariowała żarówka a potem jeden z pinów w tej fajce przestał przewodzić, w środku tam gdzie jest w plastiku wtopiony, nie wiem co się tam mogło stać.
Punx - Pią Mar 18, 2016 08:23

Za kilka tyg wybieram się do Sash997 na grubszą robotę to przy okazji zrobimy obczajówkę tej wiązki. Ja już 3 czujniki zmieniłem i w zasadzie co jesień/zimę mam podobne mecyje, po czym od wiosny do jesieni jest spokój :)
christopher7 - Pią Mar 18, 2016 09:08

Punx, Z tymi kierunkowskazami obejrzyj jeszcze sobie styki w oprawce i stopkę żarówki. Ewentualnie dognij, wyczyść lub wymień. Miałem przypadki że losowo działał kierunkowskaz, styki w kostce były oczyszczone kontaktem wszystko wyglądało ok (i było nadal to samo). Powody były inne:
- zaśniedziała stopka samej żarówki
- gnijące, nie trzymające dobrze styki w gnieździe żarówki
- ukręcona, luźna podstawa żarówki która kręciła się niezależnie od bańki.
Pomaga bardzo na styki przesmarowanie smarem miedziowym; bardziej niż Kontakt

Punx - Pią Mar 18, 2016 09:25

Tak tez zrobiłem, kupiłem nowe żarówki, używane "fajki" do żarówek (od AdaskoC) i przy montaży przesmarowałem spody (styki) smarem miedziowym. Niestety rezultat żaden, jak było tak jest :)

Kontaktem psikałem do wtyczki całej wiązki zderzaka.

christopher7 - Pią Mar 18, 2016 17:59

Punx, Z tymi kierunkowskazami masz problem tylko z przodu czy z tyłu też?. Jak czyszczenie styków, kostek nie pomogło, a problem dotyczy tylko przodu to się zastanawiam, czy nie masz gdzieś uszkodzonej wiązki np połatanej po wypadku przez jakiegoś partacza i poklejonej byle jaką taśmą. Znam paru takich "ekspertów"...
Punx - Pią Mar 18, 2016 19:10

Tylko z przodu. Wiaka jest połatana :) Mechanik przy okazji naprawy węża od maglownicy z poziomu kanału robił sprawdzenie wiązki, psikał kontaktem wtyczkę nie znalazł nigdzie przerwy w izolacji. Zostawiam temat dla mojego naczelnego mechanika :)