Zobacz temat - [R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0

Wiesia92 - Sro Cze 08, 2016 09:40
Temat postu: [R75] chce kupić rovera z silnikiem 1.8 lub 2.0
Witam tak jak w opisie chce kupić rovera 75. Moje pytanie jest następujące. jaki jest koszt wymiany całego rozrządu w obu silnikach? jak to pod względem mechaniki wygląda dużo z tym jest problemu? jak wygląda to z awaryjnościa?nie szukam auta by niewiadomo jak szybko jechało tylko takiego który mnie zawiezie z punktu A do punktu B bez jakiś niespodzianek. niestety trochę się zraziłem do tej marki ponieważ mam Rovera 400 sedana z 98 roku i praktycznie co miesiąc w tym samochodzie coś wyskakuje od głowicy po przez wymianę silnika sprzęgła, skrzyni biegów 3 przekładni kierowniczych aż po oznaki rdzy na tylnich nadkolach poprzez odpadająca podsufitka na nie działającym spryskiwaczy skończywszy normalnie powiedziałem ostatnio DOŚĆ!. jedynym dla mnie plusem w tych autach jest komfort jazdy i to ze są ładnie wyposażone i na tym sie skończyły zalety. Dlatego zwracam sie o szczera opinie w sprawie Rovera 75 rocznik do 2001. Jak to cenowo wygląda wszystko jak z awaryjnością czy nie będę musiał się za każdym razem pomodlić o to by auto mnie nie zawiodło?

też mam takie zapytanie czy ktoś jest z moich okolic i ma takiego Rovera bo chciałbym zobaczyć jak to ogólnie pracuje jak sie w środku siedzi będę bardzo wdzięczny za to

PS. tylko manualna skrzynia

Dawidovs - Sro Cze 08, 2016 12:59

Wiesia92, szukasz diesla czy benzyny?
Ja mam do sprzedania diesla w manualu jasny beż. Jestem z Bochni, czasem jestem roverem w Krakowie. Dam ci linka do mojego ogłoszenia to sobie poczytaj. Pytanie ile chcesz przeznaczyć na auto albo inaczej: ile chcesz do niego dołożyć po zakupie? :)
Jeśli kupisz za 8-9 tys to dołożysz 2-3 w przeciągu pół roku, gwarantuje ci to. U mnie jest auto droższe ale zrobione na tip top. Wsiadasz i jedziesz do Chorwacji bez żadnych niespodzianek.
Ja swojego mogę ci pokazać z każdej strony, przejedziemy się, sam ocenisz komfort jazdy. U mnie problemu z rdzą nie będzie bo atuo zakonserwowane w tamtym roku.
Z ceną też możemy się dogadać.
Sprawdź sobie:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101765
A i w silniku nie robiłem absolutnie nic od 4 lat :)

Wiesia92 - Czw Cze 09, 2016 11:09

tyko benzyniak
R75 - Pią Cze 10, 2016 00:40

v6, 2.0, manual

- rozrząd 1700+
- sprzęgło 1500+
- visy 600
- termostat 400
- wentylator 500+

spalanie w zakorkowanym mieście 13-15L, trasa 9-11L, podstawa przy zakupie, sprawdzenie wyżej wspominanych elementów, dodatkowo obowiązkowo sprawdzenie co2 w układzie

raczej "mul" na starcie, później jest ok, nie jest to zwinne auto do miasta, natomiast na trasie jedzie się bardzo przyjemnie

ps.
1.8 120K to podobno porażka przy tej wadze auta

Wiesia92 - Pią Cze 10, 2016 08:00

napisałeś ceny z robocizna czy same części? Jeśli chodzi o robociznę to sam to będę robił.


po za tym zauważyłem że od zarzygania jest 2.0 2,5L zaś mało jest 1.8

dzelo23 - Pią Cze 10, 2016 11:14

1.8 i 1.8 turbo bo to "prawie" to samo
rozrząd:
w 2011 płaciłem 630zł za rozrząd, wymiana oleju i filtrów. W 214 przy zmianie silnika na turbo rozrząd kosztował mnie 320zł bo wymieniałem sam + 80 olej+ 20 filtr.
Sprzęgło:
1250 (tarcza+docisk+wysprzęglik metalowy+pompka metalowa) też robiłem sam
Visy: brak :D
Termostat:
zwykły 1.8 około 100zł
w turbo jest termostat prt (występuje też w zwykłych ale rzadko) też około 100zł
wentylator:
Nie robiłem jeszcze ale koszt pewnie taki sam (z tym że ja myślę że da się taniej :D )
spalanie 1.8 w gazie jakie miałem to max 13 w mieście i min 9,8 w trasie ale ja nie jestem emerytem :D
1.8 turbo w gazie max 13 w trasie przy 160kmh, do 120kmh 10,5. Miasto średnio wychodzi mi 12.
Przy zakupie do sprawdzenia to samo z większym zainteresowaniem co2 i układem chłodzącym ze względu na hgf.
Co do osiągów 1.8 120km, Szału nie ma ale jak się go kręci od 4kprm to jedzie, ponad 3 lata prześmigałem i zwątpiłem dopiero jak mnie starszy pan wiózł do szpitala. Wyprzedzanie przy 90kmh na 5 biegu wywarło na mnie taki wpływ że zrobiłem swapa :D
Z drugiej strony gdy chciałem sprzedać eRa i pan który szukał 2.0 albo 2.5 bo 1.8 za słaby poprowadził mojego 120 konnego szatana :D to się mocno zaczął zastanawiać i zniechęciła go jedynie cena mojego egzemplarza.

R75 - Sob Cze 11, 2016 18:37

Wiesia92 napisał/a:
napisałeś ceny z robocizna czy same części? Jeśli chodzi o robociznę to sam to będę robił.


po za tym zauważyłem że od zarzygania jest 2.0 2,5L zaś mało jest 1.8


z robocizna, sprowadzanych 2.5 jest mało ze wzgledu na opłaty,
osobiście takiego bym teraz kupił albo mg zt 190KM

Wiesia92 - Nie Cze 12, 2016 12:16

Ogolnie mysle nad zakupem jesnostki 1.8 zwyklej nie potrzebuje jakiegos mega mocnego silnika. Po za tym wydaje mi sie ze 1.8 bedzie lepiej jechal niz te moje 1.4v16 w 400... o co chodzi z tym wentylatorem? Oraz 1.8 maja wszystko oprocz tempomatu? Po za tym mam jeszcze pytanie czy te obie jednostki 1.8 maja zwykle sprzeglo czy dwumase?
R75 - Nie Cze 12, 2016 12:43

w starszych modelach wentylator ma 3 biegi, pierwszy startuje gdy temp. dochodzi do 100, chłodzi do 96- ten bieg często nie działa i auto się nagrzewa drugi staruje dopiero przy 106, brak "jedynki" to pierwszy krok do walniętej uszczelki albo innych problemów związanych ze zbyt wysoka temperatura

nowsze maja dwa biegi i tutaj najczęściej pada rezystor

dlatego w pierwszej kolejności sprawdzenie co2, wentylator w razie problemów naprawisz/wymienisz

tak, 1.8 tez ma dwumase, nie wiem czy lepiej pojedzie niż 1.4, 75 jest dosyc ciężki, nie jechałem wiec się nie wypowiadam, ale słyszałem opinie ze porażka

prebenny - Nie Cze 12, 2016 14:01

Ja bym się nad 2 litrowym dieslem zastanowił - acz w porównaniu z benzyną w gazie będzie drożej.
dzelo23 - Nie Cze 12, 2016 15:03

W 1.8 mam wentylator dwubiegowy bez rezystora, startuje on dopiero przy 105 stopniach i tak jest w ravie.
Czas 0-100 w eR 400 i 75 różni się o 0,2sekundy więc jadą podobnie. Ja przesiadek się z eR 400 1.6 do 75 1.8 120km i mi pasowało. Przejeździłem 3 lata i mocy brakowało na starcie że świateł i w trasie na wakacje bo full zapakowane 75 swoje waży. Do normalnej jazdy bez szaleństw wystarcza ale jak ktoś oczekuję więcej to nie z tym silnikiem.

R75 - Nie Cze 12, 2016 17:54

jeszcze nie mówiliśmy o klimie, ale na klime (max, 3 bieg) auto jeszcze słabsze, u mnie odczuwalne (dlatego mało jeżdżę na klimie, chyba ze trasa)

ostatnio rozmawiałem z właścicielem mg zt i tez powiedział ze na klimie jest gorzej, natomiast w dieslu jest to nieodczuwalne

dzelo23 dziwne ze aż przy 105, ale skoro tak jest w rave..

prebenny osobiście chyba nie chciałbym diesla, w benzynie praktycznie zero drgań na kierownicy a w dieslu to różnie bywa, mam tutaj na myśli drgania przenoszone z silnika

SeniorA - Nie Cze 12, 2016 21:57

R75 napisał/a:
dlatego mało jeżdżę na klimie, chyba ze trasa)
wg.mnie robisz "mylny błąd ", włącz poz.7.0 w komputerze diag. i pojeździj w mieście 1 dzień z klimą , a drugi bez klimy obserwując temperaturę silnika. To samo w trasie. Wyciągnij wnioski co lepsze dla silnika kV6, wiedząc , że najbezpieczniejsza temp.( dla uszczelek i ewentualnego przegrzania) jest w okolicach 90 st.C.
dzelo23 - Nie Cze 12, 2016 22:07

:mrgreen: moja pomyłka bo w rave jest że przy 104 startuje i przy 98 staje.
Co do klimy to się zgadza, przy wyprzedzaniu i na światłach przycisk econ służył mi jako dopalacz :D
A jeszcze odnośnie klimy to 1.8turbo po drobnym modzeniu nie czuje różnicy w jeździe z klimą i bez.

R75 - Nie Cze 12, 2016 22:50

SeniorA napisał/a:
wg.mnie robisz "mylny błąd ", włącz poz.7.0 w komputerze diag. i pojeździj w mieście 1 dzień z klimą , a drugi bez klimy obserwując temperaturę silnika. To samo w trasie. Wyciągnij wnioski co lepsze dla silnika kV6, wiedząc , że najbezpieczniejsza temp.( dla uszczelek i ewentualnego przegrzania) jest w okolicach 90 st.C.


rozumiem co Pan ma na myśli, ale strasznie niekomfortowo się jeździ z klima, nie wiem czy to możliwe, ale jak zejdzie na drugi bieg, możne pierwszy to już jet lepiej, możliwe ?

[ Dodano: Nie Cze 12, 2016 22:50 ]
dzelo23 napisał/a:
po drobnym modzeniu nie czuje różnicy w jeździe z klimą i bez.


jakim modzeniu, co masz na mysli? :D

dzelo23 - Nie Cze 12, 2016 23:01

O nie widziałem postu SeniorA, bardzo słuszna uwaga.
Na myśli mam to że niuta jest u mnie więcej niż w cdt :d

longer86 - Nie Cze 12, 2016 23:26

Nie wiem jak w benzynach, ale jesli mowa o klimie to w dieslu w momencie gwałtownego wciśnięcia gazu, kompresor jest rozłączany przez ECU i to sprawdziłem u siebie, wciskając nawet na postoju...
sknerko - Pon Cze 13, 2016 08:49

Jak auto z klimą mocno zamula to należy przyjrzeć się klimie. W moium klima jak chodziła ledwo ledwo to też zamulał, potem padła i nie używałem jak naprawiałem to przez 2 dni miałem "nowy" używany kompresor ale reszta stara i zamulał na klimie a jak wymieniłem kompresor na regenerowany i nowy skraplacz z osuszaczem to nie czuje w ogóle kiedy sprężarka chodzi kiedy nie a w aucie zimno jak w lodówce. Może przy wyprzedzaniu jest delikatna różnica ale jak ktoś tego auta nie zna za dobrze to nie zauważy. Ja już nim latam ponad 8lat
SeniorA - Pon Cze 13, 2016 09:44

R75 napisał/a:
ale strasznie niekomfortowo się jeździ z klima,
to może tylko w korkach albo na dłuższym postoju na światłach (chodzi o to by poniżej 95 st.C pracował wentylator jak nie ma naturalnego chłodzenia).
feldbahn75 - Pon Cze 13, 2016 14:22

Witam. Ja jeżdżę 1,8 turbo od 15 miesięcy. Może jeszcze się nie nacieszyłem, ale uważam że to dobre auto. Sam zrobiłem nim już 20 tyś km. Przez ten czas wymieniłem wysprzęglik no i uszczelkę pod głowicą. "Oprócz tego" sprawuje się bardzo dobrze. Sam jeżdżę spokojnie bez szaleństw, ale turbo przydaje się przy wyprzedzaniu. Od zrobienia uszczelki zrobiłem 6 tyś km, na razie jest spokój. Różne opinie są na temat uszczelki, ale przed moim remontem wentylator załączał się na każdym skrzyżowaniu. Teraz po remoncie mam założony prt z temperaturą 82 stopnie i w te upały jeszcze sam nie załączył się (temperatura nie przekroczyła 93 stopni). Dlatego podejrzewam że do usterek uszczelki dodatkowo mogą przyczyniać się pozakładane termostaty na otwarcie przy wyższej temperaturze.
Wiesia92 - Pon Cze 13, 2016 17:42

czyli 1.8 tez ma dwumase? mnie z góry tylko benzyniaki interesują zadnego diesla nie chce widzieć ani jeździć:) o co chodzi z tym co2?
dzelo23 - Pon Cze 13, 2016 18:05

Tak, 1.8 ma dwumas. Test na co2 sprawdza czy spaliny dostają się do układu chłodzenia, jedna z możliwych wersji hgf'a.
Wiesia92 - Wto Cze 14, 2016 17:08

Jak sprawdzic te co2 jak sprawdzic wiatrak czy dziala dobrze a nastepnie jak sprawdzic czy dwumas jest dobry
DamianW - Wto Cze 14, 2016 18:07

prebenny napisał/a:
Ja bym się nad 2 litrowym dieslem zastanowił - acz w porównaniu z benzyną w gazie będzie drożej.


O jakiej konkretnie różnicy mowa? Sam mam dylemat między diesel'em a lpg. Auto będzie używane głównie w trasie po górach sudeckich(droga krajowa S8) - do pracy mam 60 km.

sknerko - Wto Cze 14, 2016 18:33

Na LPG bedzie o ok. połowę taniej jak na ropie no i mocniejsza przynjmniej 2L benzyna da więcej frajdy z jazdy jak diesel. 2.0V6 na LPG w trasie powinien spalić poniżej 10l gazu, gaz jest po ok 1,5pln a ropy zimą pewnie w okolicach 6l weźmie i cena ok 4,5pln
longer86 - Wto Cze 14, 2016 19:19

Skąd wszyscy biorą te 6 litrów ropy... To jest niewykonalne...
sknerko - Wto Cze 14, 2016 19:35

longer86 napisał/a:
To jest niewykonalne...
dobra ile? ;)
prebenny - Wto Cze 14, 2016 19:57

sknerko przy normalnej jeździe w trasie ~6,5-7 (mam na myśli 100-110 z wyprzedzaniem). Po mieście w zależności od nogi 7-9 litrów (mówię o standardowym CDTI z mapami górna granica spalania nie istnieje ;) A tak serio to po mapach w mieście i koło 9-10 potrafi spalić - acz mam walniętą przepływkę więc to pewnie też zawyża). W trybie mieszanym korki/trasa trzeba w granicach 7.5-8 litrów liczyć (chyba, że masz ciężkie i długie nogi to wtedy 8.5 ;) ).
longer86 - Wto Cze 14, 2016 21:08

Mosina Poznań, dość dynamicznie a nie po emerycku to jednak 8,8-9
sknerko - Wto Cze 14, 2016 21:50

longer86 napisał/a:
Mosina Poznań, dość dynamicznie a nie po emerycku to jednak 8,8-9
To nie trasa po górach S8 60km ja robię co dzień 50km z czego równo połowa to miasto i freel w gazie pali 13l a masa lekko mniejsza ale napęd 4x4 i 1.8 117KM. 75 beny na tych dojazdach zwykle brał 8-9l na 18" kole, ostatnio takie wyniki w grudniu jak miesiąc latałem nim do roboty
Wiesia92 - Sro Cze 15, 2016 16:43

ale wychodzi na to ze diesel pali tyle samo co benzyniak wiec wychodzi na to ze diesel jest droższy:) po za tym jak tu koledzy gadali gaz jest tańszy benzyniak tańszy jest w utrzymaniu:) sami napisaliście ze o liter dwa mniej ropniak pali wiec i tak wyjdzie drozej niz na podtlenku LPG a o tym ze Podtlenek niszczy silniki LPG... można to wsadzić miedzy książki jesli instalacja jest dobrze założona i zsynchronizowana ze silnikiem to nic mu się nie stanie;)


a teraz panowie wracajac do mojego tematu jak sprawdzić te spaliny w tym zbiorniczku? tylko na podstawie mazi na korku czy coś jeszcze?
Jak sprawdzic czy dwumas jest w dobrej kondycji jak juz mowiłem chce kupić ta R 75 wiec potrzebuje wszelakiej informacji;)

feldbahn75 - Sro Cze 15, 2016 17:04

Na allegro są dostępne testery na hgf. Kosztuje chyba kilkanaście - lub trochę więcej złotych.
sknerko - Sro Cze 15, 2016 22:08

testery CO2 sa na Allegro a jak długo jestem na forum to nie słyszałem żeby ktokolwiek robił dwumas w benzynowym. a z tego co widze chcesz benzyne
Wiesia92 - Czw Cze 16, 2016 04:12

tak chce tylko benzynke czysta albo w LPG
AdaskoC - Czw Cze 16, 2016 23:36

Wiesia92, jeśli Ci się bardzo nie pali, to za ok miesiąc będe miał na sprzedaż 2.0 z LPG w automacie. Zarejestrowany w kraju, sprowadzony z niemiec. 2000r. Malutki potwierdzony przebieg lekko ponad 100 tyś, lakierowane tylko drzwi kierowcy jakieś 8cm(ktoś przyrysował po złości na wysokości klamki i tam było tylko naprawione). Kolor HEV. Skóry, tempomat, TC, podgrzewane el fotele, roleta tylna. Radio ze zmieniarką, felgi 15 alu.

Do roboty na obecną chwilę amortyzatory tył i tłumik jest nowy z tyłu, ale głośny więc trzeba wymienić na jeszcze inny. Zapewne się tym zajmę :) aaa i Vis chyba któryś do regeneracji.

Na miejscu będzie udostępniony miernik lakieru i komputer jak coś :)


Cena ok 7700-7900, jak za darmo :) LPG chyba 3 letnie. OC i przegląd na rok praktycznie

@EDIT
aha i co ważne to rozrząd zmieniony ok 1 tyś temu, olej, filtry(powietrza,oleju) oraz olej w skrzyni. Są stare części i papiery :)

Zderzaki mają miejscami zaprawki, tzn tylny chyba. Więc to by się przydało polakierować jak jest nadmiar gotówki ;) A tak to sa jeszcze w oryginale.

Wentylator tez był robiony. Jedynie serwis klimy jeszcze będzie zrobiony, dopełnienie i odgrzybienie

Wiesia92 - Wto Cze 21, 2016 11:58

nie spieszy mi sie ze samochodem bo praktycznie za kilka miesięcy chce kupić a narazie edukuje sie na waszym forum:)

[ Dodano: Wto Cze 21, 2016 11:58 ]
mam jeszcze jedno pytanie chce kupić go w najbogatszej wersji ta wersje pierwszej 75 wiec co ona ma na wyposażeniu?

christopher7 - Czw Lip 28, 2016 08:53

Wiesia92 napisał/a:

[ Dodano: Wto Cze 21, 2016 11:58 ]
mam jeszcze jedno pytanie chce kupić go w najbogatszej wersji ta wersje pierwszej 75 wiec co ona ma na wyposażeniu?


Gadżetów było sporo. Niektóre były nawet w wersji Connoiseur za "symboliczną" dopłatą...

https://www.roverki.eu/ro...techniczne.html