Zobacz temat - [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika

tede - Nie Sty 22, 2017 23:58
Temat postu: [Rover75 2.0cdt 2000r.]Problem z odpalaniem ciepłego silnika
:mad: Prosze o pomoc moj rowerek odkad go mam ma problemy z odpalaniem na ciepłym na zimnym pali książkowpo długim kreceniu rozrusznikiem w koncu odpala jak gdyby nigdy nic. jednak od kilku dni ma problem juz nawet na zimnym a na ciepłym nie pomaga nawet bardzo długie kręcenie po otrzymaniu dawki rozruchowej plaka odpala chodzi rowno nie dymi ma moc nie klepie nie szarpie nie moge dac sobie z nim rady Pomocy !! !
sTERYD - Pon Sty 23, 2017 16:41

czujnik położenia walka klęka
tede - Pon Sty 23, 2017 23:05

Jeśli mozesz to powiedz mi dlaczego akurat wałka bo czytałem duzo na forum skonsultowałem sie z kilkoma mechanikami i dalej nie wiem bo jeden mowi ze położenia wału drugi że wałka opisz mi jakie są objawy przy uszkodzeniu czujnika wałka a jakie przy wału z gory bardzo dziekuje za pomoc
MaReK - Nie Sty 29, 2017 13:54

A co komputer silnika mówi na ten temat? Jakaś diagnostyka wstępna była robiona? Objawy wskazują na czujnik położenia wałka rozrządu.
tede - Nie Sty 29, 2017 20:48

Podłączałem go pod duzo roznych komputerow typu Wurth , Kts, moj prywatny Delphi i wiele innych. Nie pokazują zadnych kodow błedow na silniku podkładałem 2 razy inne czujniki walka i podmieniałem wczoraj czujnik polozenia wału. Bez skutku. Sciągnolem program toaf i czekam teraz az przyjdzie kabel do niego moze on cos pokarze. Ja juz szczerze nie mam siły do tego samochodu bo teorytycznie wszystko jest sprawne a on dalej nie odpala. Ostatnio pojawił sie tez problem z odpaleniem go zimnego ale jak odpali to chodzi rowno nie dymi wiec wtryski tez uwarzam za sprawne. Nie wiem czego sie dalej czepić.
MaReK - Nie Sty 29, 2017 21:03

Jeśli chodzi o błędy to bym się już więcej po TOAFie nie spodziewał. Natomiast dzięki niemu możesz na pewno dowiedzieć się jak wygląda ciśnienie pompy progowej, może umarła Ci pompa w baku i masz mniej niż 1/4 paliwa. Może spalił się bezpiecznik od pomp... może to kwestia czujnika w pompie CR, a może czujnika na listwie... problemy elektryczne sterownik by złapał, a jeśli nie zrobił tego, coś nie domaga w zakresie tolerancji. TOAF monitoruje w dieslu wiele parametrów, więc myślę że z jego pomocą dużo szybciej znajdziesz problem. Jeśli auto odpali na tzw "plaka" i będziesz mógł pomonitorować więcej.
tede - Nie Sty 29, 2017 21:28

Na delphi miałem mozliwosc sprawdzenia cisnienia pompy podprogowej i pompy cr czyjnik cisnienia w rampie sprawdzony nie wazne ile było paliwa czy pełny zbiornik czy prawie pusty wszystko dzieje sie tak samo. Jest to ciężki przypadek. Nie chce odstawiac do mechanikow bo zaraz naciągną mnie na pompe wtryski i duzo innych rzeczy a auto i tak nie bedzie chodzic .nie ma w poblizu chyba nikogo kto mogłby dac sobie rade z nim
dawidd - Nie Sty 29, 2017 22:07

Sprawdź wtryski i ich przelewy. To że nie kopci i równo chodzi nie znaczy ze wtryski są ok
tede - Pon Sty 30, 2017 17:42

Dzięki :) jutro sprawdze i napisze co i jak :)

[ Dodano: Pon Sty 30, 2017 17:42 ]
Po ponownym podłączeniu pod komputer wyszło ze przy rozruchu jest za małe cisnienie zeby przełamać wtrysk bądz ktorys z wtryskiwaczy przelewa i dlatego nie moze odpalic jutro odstawiam go na sprawdzenie wtryskow ale wydaje mi sie ze to bedzie przyczyną całego zamieszania

prebenny - Pon Sty 30, 2017 20:20

Podaj jaki konkretnie błąd pokazał, bo to co mówisz nie ma sensu.

Albo któryś wtrysk leje albo za niskie ciśnienie wstępne i wtedy pompka w baku albo przy akumulatorze do wymiany.

tede - Pon Sty 30, 2017 20:29

Cisnienie wstępne to tylko podanie paliwa do pompy jednak cisnienie do przełamania wtrysku wytwarza pompa Cr i pompy niskiego cisnienie podają odpowiednie ale pompa Cr przy rozruchu wytwarza za małe zeby zapalił i przyczyną moze byc kończąca sie pompa bądz "lejące wtryski" błędow nie ma zadnych bo to nie usterka elektroniczna :(
Goldas - Pon Sty 30, 2017 20:38

Pomóżcie posiadam r75 z 2000 roku benzyna 2,5 l ,przepala się bezpiecznik po zatrzymaniu silnika ,bezpiecznik który się przepala jest pod maską silnika ,stojąc od strony lewego błotnika 2-gi rząd i drugi od prawej strony (prawdopodobnie sterowanie silnika ) podczas jazdy jest OK ale tylko wyłączę silnik i lipa . :?:
tede - Pon Sty 30, 2017 20:42

Dzieje sie tak od początku ? Czy moze myłeś silnik albo cos grzebałeś ostatnio ?
dawidd - Pon Sty 30, 2017 21:05

tede, jeszcze może byc zawór CR.
A swoja droga - "przełamanie wtrysków" to ciekawa terminologia :)

tede - Pon Sty 30, 2017 21:12

Przełamanie wtrysku :) zeby nastąpił wtrysk paliwa musi powstac odpowiednie cisnienie ktore po podniu paliwa przez pompy podawcze wytwarza pompa CR :) . Gdyby był uszkodzony zawor na pompie to odpalał by bez problemu ale po dodaniu gazu by zgasł :) przerabiałem to juz w roverze kolegi :)
dawidd - Pon Sty 30, 2017 21:37

Zawor Cr jesli bedzie zapchany to tak sie będzie działo jak piszesz, ale jesli będzie otwarty to nie odpali
tede - Pon Sty 30, 2017 21:41

Owszem ale nie odpalał by i zimny i ciepły :) ale dziekuje ci za pomoc :) zawsze to jakies pomysły do tego co jeszczy mogło sie !@!$#
dawidd - Pon Sty 30, 2017 21:52

tede napisał/a:
od kilku dni ma problem juz nawet na zimnym a na ciepłym nie pomaga nawet bardzo długie kręcenie
napisales ze i na zinmnym i cieplym jest problem.
Oczywiscie ze wtryski bym w pierwszej kolejności sprawdził, przelewy czy sa równe itd. Mozesz tez zdjąć rurki przelewowe i przekręcić kluczyk bez odpalania silnika, jak na wtryskach na przelewach pojawi sie ropa to ten wtrysk do roboty

tede - Pon Sty 30, 2017 22:23

Powiem ci tak to auto jest dziwne ;> wczoraj chialem go odpalic zimnego i musialem krecic duzo i jak bym pokrecil jeszcze pare razy to by odpalił ale nie męczyłem go dzis przyszedłem i odpalił "na strzał" powiedz mi jak morzesz co by sie działo gdyby padł czujnik cisnienia w rampie ? :)
dawidd - Pon Sty 30, 2017 22:32

nie odpali, kiedyś czytałem ze jak odepniesz ten czujnik to sterownik uruchomi silnik w trybie awaryjnym, ale próbowałem i nie uruchomił. Podegnij w nim piny i sprawdź co będzie
tede - Pon Sty 30, 2017 22:34

Mam taki drugi czujnik cisnienia na pewno sprawny wiec moge zamienic i sprawdzic ale nie wiem czy to cos da ;>
dawidd - Pon Sty 30, 2017 22:38

no warto spróbować, a jak juz dojdziesz do wtrysków to może ci sie to przyda:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

tede - Pon Sty 30, 2017 22:50

Dzieki wielkie na serio duzo mi pomogłeś jak bede kiedyś na śląsku podrzuce flaszke :)
dawidd - Wto Sty 31, 2017 09:28

Ja teraz urzęduje w łódzkim, już nie na śląsku :)
longer86 - Wto Sty 31, 2017 09:28

może po prostu zawiesza się pompa paliwa przy akumulatorze. jakie było cisnienie wstępne? 3 bar?
dawidd - Wto Sty 31, 2017 09:29

widzę longer86, ze piszesz w tym samym momencie :) 9:28
tede - Wto Sty 31, 2017 09:36

Longer86 cisnienie wstępne 3.2 bar i nie zawiesza sie :)
Dawidd to nawet lepiej :D częściej bywam :)

Goldas - Wto Sty 31, 2017 19:16

tede napisał/a:
Dzieje sie tak od początku ? Czy moze myłeś silnik albo cos grzebałeś ostatnio ?


Przepraszam że wciełem się wam w równie poważny problem ale jestem od nie dawna i jeszcze nie potrafię się dobrze poruszać po forum . Tak się dzieje od początku u mnie a jestem posiadaczem R75 miesiąc więc nie wiem jak u byłego właścićela .

tede - Wto Sty 31, 2017 19:32

Lajtowo ja sam jestem tu od niedawna i zeby to ogarnac tez mialem problem :) powiedz mi czy jak spali ci sie ten bezpiecznik to da sie odpalic samochod czy nie bardzo ?
Goldas - Wto Sty 31, 2017 20:45

Nie da się go odpalić ,muszę otworzyć maskę silnika wymienić bezpiecznik na nowy dobry i wówczas mogę odpalić
tede - Wto Sty 31, 2017 21:08

Musisz dokładnie sprawdzic wiązke kabli ktora idzie to tego bezpiecznika :) oraz sprawdz jaki orginalnie powinien byc tam bezpiecznik :) powinno pisac na odwrocie tego plastiku ktorym zamykasz puszke z bezpiecznikami
dawidd - Wto Sty 31, 2017 22:07

no i podaj jego nr albo od czego on jest
Goldas - Czw Lut 02, 2017 22:23

Przepraszam ale nie mogłem się wczoraj zalogować ,spędziłem trochę czasu pod maską silnika ale znalazłem uszkodzenie !! ! otóż kabel od czujnika położenia wałka rozrządu dostał przebicie do masy ale ten kabel który wychodzi z instalacji a nie przy samym czujniku ,po ustaleniu że to jest ta usterka obciąłem kabel przed wtyczką na tyle aby móc połączyć zastąpionym i tak samo na drugim końcu od strony skrzynki bezpieczników połączyłem oba końce nowym kablem i zadziałało ,teraz muszę rozpruć osłony kabli i połączyć to fachowo aby nie wyglądało to na prowizorkę tylko na fachowe połączenie , może nasze uwagi jakie zawarliśmy na postach przydadzą się innym kolegą .Dziękuje za zainteresowanie moim problemem i mam nadzieje że popiszemy jaszcze nie raz na forum oby tylko nie o problemach z naszymi autkami . :grin:
tede - Pią Lut 03, 2017 09:37

Dobrze ze chociaz tobie sie udalo :D ja jestem na dzis umówiony na sprawdzenie wtryskow xd
Goldas - Pią Lut 03, 2017 21:45

Powodzenia
tede - Nie Lut 05, 2017 01:59

Problem został rozwiazany :) padł wtryskiwacz na czwartym cylindrze i jak sie nagrzał to cale paliwo leciało na przelew i nie mogł złapać cisnienia paliwa zeby podac paliwo a kłopoty na zimnym to po prostu spalona świeca żarowa :) jeśli ma ktos pojecie jak zainstalowac sterowniki do kabla obd tego ze strony toaf to prosze o pomoc a za tą udzieloną mi do tej pory wielkie Dzieki !
prebenny - Nie Lut 05, 2017 02:52

tede świeca żarowa praktycznie nie ma wpływu na odpalanie. Diesle CR i przy -15 bez najmniejszego problemu odpalą bez świec ('przetestowane').
artik12 - Pon Mar 06, 2017 20:37

[Witam problem jaki powstał miał miejsce w niedzielę w trasie jechałem i nagle spadł z obrotów i zgasł , ponowny rozruch był dopiero po czterokrotnym kręceniu i odpalił objawów żadnych nie było check się nie zapalił nic moc niespadła tylko później podjechałem na stację paliw i było ciężko uruchomić. na drugi dzień rano pięknie odpalił ale tylko silnik się rozgrzał TO SAMO o co chodzi w czym może być problem proszę was o pomoc].

[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 20:37 ]
sTERYD,
[Witam problem jaki powstał miał miejsce w niedzielę w trasie jechałem i nagle spadł z obrotów i zgasł , ponowny rozruch był dopiero po czterokrotnym kręceniu i odpalił objawów żadnych nie było check się nie zapalił nic moc niespadła tylko później podjechałem na stację paliw i było ciężko uruchomić. na drugi dzień rano pięknie odpalił ale tylko silnik się rozgrzał TO SAMO o co chodzi w czym może być problem proszę was o pomoc].