Zobacz temat - [R414] Zbyt duże spalanie oraz problem z immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Zbyt duże spalanie oraz problem z immo

dudi30 - Sro Maj 09, 2007 16:30
Temat postu: [R414] Zbyt duże spalanie oraz problem z immo
witam, ja mam rover 414 1,4 16v za 1996 roku i za dużo mi pali bo około 9l przy spokojnej jeździe na trasie i mam też obroty za duże ok 1300 wydaje mi się ze mam nieoryginalny komputer (auto kupione niedawno) czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie nr seryjne komputera powiinny być de tego auta i czy bedzie pasować komputer z poloneza 1,4 16 v które też miały silnik rovera ?? ? A i jeszcze jedno - rozładował mi się akumulator i po nmaładowaniu nie działa mi pilot i immobiliser co się stało??
piter34 - Sro Maj 09, 2007 16:45

dudi30 napisał/a:
mam też obroty za duże ok 1300

TAkie są obroty jałowe?

dudi30 napisał/a:
czy bedzie pasować komputer z poloneza 1,4 16 v które też miały silnik rovera ?? ?

Dlaczego chcesz szukać kompa z Poloneza?
Kompów od R jest pod dostatkiem, a na podmianę musisz mieć komp o takich samych numerach MKC xx xx xx.

dudi30 napisał/a:
rozładował mi się akumulator i po nmaładowaniu nie działa mi pilot i immobiliser co się stało??

Należy wykonać synchronizację pilota z centralką alarmu.
Szukanie nie boli:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#23

dudi30 - Sro Maj 09, 2007 19:49

to gdzie moge znaleźć taki komputer i jaka jest cena używanego komputera bo na allegro są tyle te do polonezów i własnie chodzi mi o te numerki komputera bo skąd mam je wziąśćjak wydaje mi sięze mój jest nieoryginalny :( prosze żeby ktoś podał mi jakie ma w aucie o tych samych parametrach a te obroty 1300 to są na wolnych obrotach
PHJOWI - Sro Maj 09, 2007 19:51

a po co chcesz wymieniać kompa , wymien silniczek krokowy i będzie ok.
dudi30 - Sro Maj 09, 2007 19:56

Chce mieć pewność ze jest to dobry komp. żeby w przyszłości nie mieć z tym problemów a gł. chodzi o zbyt duże spalanie.......
Brt - Sro Maj 09, 2007 19:58

No właśnie dlaczego komp?? Jesteś pewny, że to on?? Kompy się psują, ale duzo częściej padają inne rzeczy. Zrób jak pisze PHJOWI wyczyść lub wymien krokowca i powinno pomóc. A przynajmniej będziesz pewny, ze to nie jest przyczyna. Zeby sienie okazało, że wymienisz kompa a to nic nie da.
dudi30 - Czw Maj 10, 2007 01:13

Wielkie dzięki za opis jak zsynchronizować pilot z alarmem :) zaoszczędziłem 150 zł. :) :) a co do tego komputera to wydaje mi się ze mój jest za duży bo nie pasuje do oryginalnych otworów na śruby i to mnie męczy a;e zrobie tak jak radzicie. Ile może kosztowac używany czy też oryginalny komputer, gdzie go kupić i jaki ma mieć symbol - może odpowie mi ktoś kto ma taki sam rover 414 1,4 16V z 96 roku albo wyśle fote jak to wygląda pod jego maską........
Brt - Czw Maj 10, 2007 09:59

Dalej się pytamy: CZy jesteś pewny, że to komp???? Opisz co do tej pory sprawdziłeś.
dudi30 - Czw Maj 10, 2007 10:55

Jeszcze nie zdążyłęm sprawdzić niczego bo dopiero co uporałem sie z immo. ale mówie że mój komp jest za duży i nie mieści sie w fabryczne miejsce a poza tym juz 2 mechaników mi powiedziało ze to jest inny komp niż powinien byc, po drugie widziałem fote kompa innego auta i jest prawie 2 razy mniejszy. tu zdjęcie kompa od innego auta http://www.fotosik.pl/pok...cf4339245b.html mój jest 2 razy szerszy dlatego jestem prawie na 100% pewny że jest nieoryginalny i to może być powód zbyt dużeg ospalania czy tez innych rzeczy które mogą mi wyjśc w przyszłości w po południ wstawie zdjęcie mojego kompa :( dlatego pytam jaki to ma być kop (jakie nr seryjne) i gdzie go moge kupić i za ile, używany lub nowy.........

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 11:15 am ]
A i jeszcze jedno...... czy po ewentualnej wymianie komputera bede miał jakieś problemy żeby otwierać samochó pilotem tym co mam teraz bez żadnego synchronizowania.. czy imm jest zapisany w tym własnie kompem??? a jezeli juz tak to czy bedzie to tkaie proste jak w opisie wcześniejszym ??

piter34 - Czw Maj 10, 2007 11:30

dudi30 napisał/a:
A i jeszcze jedno...... czy po ewentualnej wymianie komputera bede miał jakieś problemy żeby otwierać samochó pilotem tym co mam teraz bez żadnego synchronizowania

Podejrzewam, że tak, ale to będzie musiał ktoś potwierdzić.

Zrób fotkę swojego kompa albo napisz nam jakie są jego numery lub oznaczenia.

PHJOWI - Czw Maj 10, 2007 16:01

trzeba synchronizowac kompa z immo, potrzebny do tego komputer diagnostyczny tylko do roverów
AndrewS - Czw Maj 10, 2007 16:04

komp z poloneza najprawdopodobniej nie podejdzie, bo wraz z nim trzeba by bylo zmieniac kolo zamachowe
jesli na jalowych na cieplym silniku ci trzyma 1300 to za duzo, moze masz czujnik temp zepsuty
byc moze trzeba tez zrobic reset pamieci adaptacyjnej kompa

piter34 - Czw Maj 10, 2007 16:10

AndrewS napisał/a:
byc moze trzeba tez zrobic reset pamieci adaptacyjnej kompa

Jak się to robi?

PHJOWI - Czw Maj 10, 2007 16:14

ja to robie testbookiem
piter34 - Czw Maj 10, 2007 16:16

PHJOWI napisał/a:
ja to robie testbookiem

No nie wątpie. Ja się pytam jak to zrobić bez TestBooka.

Podejrzewam, że Andrzejowi chodzi o reset nastaw silnika krokowego (pięć razy pedał gazu w podłogę).
Dla mnie pamięć adaptacyjna to zupełnie co innego. ;-)

PHJOWI - Czw Maj 10, 2007 16:19

jak dobrze pamiętam 5 razy i chyba gaz do czerwonej kreski, ale to tylko moja sugestia :)
piter34 - Czw Maj 10, 2007 16:21

PHJOWI napisał/a:
jak dobrze pamiętam 5 razy i chyba gaz do czerwonej kreski, ale to tylko moja sugestia :)

Ale to tylko reset nastaw krokowca, który np. nie bierze udziału w ustalaniu czasu wtrysku podczas przyspieszania.
Pamięć adaptacyjna (mapy paliwowe korekt) to coś innego niż nastawy silnika krokowego.

AndrewS - Czw Maj 10, 2007 16:21

piter34 napisał/a:
Podejrzewam, że Andrzejowi chodzi o reset nastaw silnika krokowego (pięć razy pedał gazu w podłogę).


dokladnie o to mi chodzi

piter34 napisał/a:
Dla mnie pamięć adaptacyjna to zupełnie co innego.


masz ksiazke tam wszystko jest opisane, jak dobrze pamietam to ten reset obejmuje wlasnie nastawy silnika krokowego

sa tam dwa dzialy "Pamiec Adaptacyjna" i "Adaptacyjna regulacja biegu jalowego " w obu dzialach jest mowa obiegu jalowym silnika nie ma nic o mapach

piter34 - Pią Maj 11, 2007 12:22

Na moje oko to jest komp z poloneza.

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 12:22 pm ]
O taki jak te:
http://allegro.pl/search....y=0&new=0&pay=0

AndrewS - Sob Maj 12, 2007 22:08

na wyglad faktycznie jak "poldkowy ",
dziwne jest to ze samochod wogole odpala
dla pewnosci podaj jeszcze numer jaki ma ten komp
nasz rover 214 Si wogole nie odpala na kompie z poldorovera
obroty zdecydowanie za wysokie
albo nastawy silnika krokowego sa zle potrzebny mu reset
albo dziala caly czas automatyczne ssanie
wtedy podejzany jest czujnik temp plynu chlodzacego

dudi30 - Sob Maj 12, 2007 22:38

Nie iwem jakei są nr bo nei widać być może są od spodu ale nei wiem czy mogę go odłączyć czy znowu nic sięnei będzie działo ja kstraci zasilanie........ a jęzeli mechanik naprawi mi to ssanie lub krokowca to mogę na tym kompie jeździć czy to coś może szkodzić ?? i niech mi ktoś w końcu powie gdzie i za ile moge kupićużywanego kompa i ile może to wszystko kosztowac?
AndrewS - Sob Maj 12, 2007 22:46

numery napewno sa od spodu
co do utraty zasilania to moj komp lezal pol roku odpiety od instalacji i wszystko jest OK
w przypadku rovera moze sie jedynie rozprogramowac immo znaczy sie trzeba bedzie zaprogramowac pilota od alarmu
duze spalanie moze byc wynikiem uszkodzenia czujnika temp plynu przez co silnik caly czas pracuje na ssaniu
uzywane kompy to najpredzej dostaniesz na allegro

sTERYD - Sob Maj 12, 2007 22:48

dudi30 napisał/a:
Nie iwem jakei są nr bo nei widać być może są od spodu ale nei wiem czy mogę go odłączyć czy znowu nic sięnei będzie działo ja kstraci zasilanie........ a jęzeli mechanik naprawi mi to ssanie lub krokowca to mogę na tym kompie jeździć czy to coś może szkodzić ?? i niech mi ktoś w końcu powie gdzie i za ile moge kupićużywanego kompa i ile może to wszystko kosztowac?

nie wiem co brałeś ale rzuć to świństwo :wink:

jeśli chodzi o kupno kompa to allegro.pl, albo zagadaj tutaj z ludźmi, którzy handlują używkami

dudi30 - Sob Maj 12, 2007 22:56

Na allegro nie ma kompa do rovera '96 1,4 16 V, są tylko te od polonezów :(
AndrewS - Sob Maj 12, 2007 22:58

tylko ze pewnie u Ciebie nie jest problemem komp tylko czujnik temp
przynajmniej ja stawiam na czujnik temp plynu, zobacz czy wogole jest podlaczony, jest kolo kopulki, brazowa wtyczka

dudi30 - Sob Maj 12, 2007 23:03

miałem kupić Golfa III a nei wiem jaki dziad podkusił mnie na to auto......... obym nie musiał do niego dołożyć więcej niż jest ono warte ..........
AndrewS - Sob Maj 12, 2007 23:08

dudi30 napisał/a:
miałem kupić Golfa III


siedzialem w golfie 3 raz w zyciu, powiedzialem sobie to ostatni raz :) , ma bardzo malo miejsca w srodku porwnaniu do 214Si kanciak

dudi30 - Sob Maj 12, 2007 23:10

Ale jest duzo tanich czecsi zamienniikow i kazdy sie na nich zna, zaden mechanik nie ma problemow z tym autem
Paul - Nie Maj 13, 2007 01:13

dudi30 napisał/a:
i kazdy sie na nich zna,

hmm, ciekawe dlaczego? Nie psują się :?: ;)

coona - Nie Maj 13, 2007 01:26

Tu mam taki link do aukcji na allegro:
KOMPUTER R414
"Do sprzedania mam fabrycznie nowy, oryginalny komputer do samochodu Polonez rover 1.4. Pasuje również do Rover 214 1.4 od 92r i Rover 414 1.4 od 92r. Symbol Komputera to MKC 101610"
Na ten moment trwa jeszcze 9 godz-jak co masz nick gościa żeby go znaleźć "lembo_2004"
Koleś pisze j/w a z tego co się czytałem to komp od Poldasa w Roverze chodzić nie powinien,tu mam taki "wyciąg" z innego forum: "DIESEL5857-wyjaśniam komputer od poloneza nie działa w Rover-ku i odwrotnie też nie działa chociaż złącza są te same to mają inną pinologię"
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic443989.html

AndrewS - Nie Maj 13, 2007 15:06

poprosze moda zeby odblokowal ten temat na elektrodzie, bo to nie jest wina pinow tylko kola zamachowego
dziwi mnie to ze koles pisze na aukcji ze komp sie nadaje

piter34 - Pon Maj 14, 2007 13:08

dudi30 napisał/a:
Na allegro nie ma kompa do rovera '96 1,4 16 V

Moja rada dla Ciebie. Szukaj na allegro anglików R414 albo R214 z rocznika 96 (na części) i pytaj o kompa.
Potem do kompa musisz jeszcze zaprogramować pilota.

Powyższe oczywiście, przy założeniu, że jest to jedyna metoda ożywienia Twojego auta (koledzy podawali również inne sposoby).

dudi30 napisał/a:
miałem kupić Golfa III a nei wiem jaki dziad podkusił mnie na to auto

Nie obwiniaj auta, tylko siebie.
Masz to co kupiłeś. Mogłeś kupić R w lepszym stanie, a przede wszystkim z dobrym kompem. ;-)

dudi30 - Pon Maj 14, 2007 14:12

A kolo zamachowe też będę musiał wymieniac ?
AndrewS - Pon Maj 14, 2007 16:18

trudno mi powiedziec bo twoj rover na poldkowym kompie nie powinien odpalic, chyba ze poprzedni wlasciciel zmienil silnik wlozyl z poldorovera wraz z kompem

a BTW moja interwencja na elektrodzie skonczyla sie ostrzezeniem dla mnie, ehh
dziwi mnie prowadzona tam polityka
oni nie toleruja odgrzebywania staryk watkow, albo inaczej jeden mod tego nie toleruje

Desoft - Wto Maj 15, 2007 09:06

A dlaczego nie chcesz sprawdzić tego czujnika temperatury?
Chcesz więcej wydać na naprawę? i potem mówić że Golf jest lepszy?
Popatrz co piszesz: "chcę wymienić komputer, nawet jak jest dobry"
Też prawdopodobnie mam kompa od poloneza - nawet śruby nie pasują, nie przyglądałem się dokładnie, pali mi w mieście 9 a w trasie 7 litrów _gazu_

dudi30 - Wto Maj 15, 2007 09:56

A jaki masz silnik że pali ci tak mało?? i jaki masz gaz, której generacji i ile cię kosztował?
piter34 - Wto Maj 15, 2007 10:28

Desoft napisał/a:
pali mi w mieście 9 a w trasie 7 litrów _gazu_

Jeżeli 1.4 16V serii K w budzie R400 Ci tyle pali po mieście, to przejedź się do SKP i sprawdź, czy przypadkiem na LPG nie masz mieszanki zbyt ubogiej...

Desoft - Wto Maj 15, 2007 10:30

K 1,4 16 zaworów.
Kupiłem z gazem, generacja to chyba pierwsza - a tak naprawdę to któraś następna (II, III?), mam wrażenie że nie zakładany w polsce. Nie przyglądałem się specjalnie i za bardzo się nie znam. Przełącza się na gaz podczas wrzucania drugiego biegu. Ma te klapki w razie strzałów. Pozatym nie oglądałem jej jeszcze :-) po prostu działa.
Mam raczej lekką nogę.

Mam rozumieć że 9 litrów to dużo? żeby on chciał palić mniej benzyny to bym się ucieszył
(4-5 litrów benzyny na 65 litrów gazu)
Ostatni mój wyjazd Stalowa Wola - okolice Krakowa kosztował mnie 15zł/100km (klima włączona)

Będę musiał zajrzeć do gazu bo mam z nim mały problem: gaśnie przy skręcaniu w lewo. :-)

dudi30 - Wto Maj 15, 2007 10:52

A co to w góle znaczy ze ma ubogą mieszankę czy 9 litrów to za mało czy za dużo ze każesz mu sie przejechać do SKP cokolwiek to znaczy ??
piter34 - Wto Maj 15, 2007 10:55

dudi30 napisał/a:
A co to w góle znaczy ze ma ubogą mieszankę czy 9 litrów to za mało czy za dużo ze każesz mu sie przejechać do SKP cokolwiek to znaczy ??

9 litrów LPG to moim zdaniem mało. Z prostego rachnuku wychodzi, że benzyny musiałby Ci palić odpowiednio 7,2l (mnie tyle R200 1.4 palił zazwyczaj w trasie, 90-130kmh)
Uboga mieszanka oznacza za mało paliwa w stosunku do powietrza.

SKP - Stacja kontroli pojazdów :)

sTERYD - Wto Maj 15, 2007 10:57

dudi30 napisał/a:
A co to w góle znaczy ze ma ubogą mieszankę czy 9 litrów to za mało czy za dużo ze każesz mu sie przejechać do SKP cokolwiek to znaczy ??

uboga mieszanka znaczy że do komry spalania dostaje się mniej paliwa niż powinno a za dużo powietrza
SKP=Stacja Kontroli Pojazdów... zgadłem :?: co było do wygrania :?: :mrgreen:

[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 10:57 am ]
echh jak zwykle Piter szybszy :cool:

dudi30 - Wto Maj 15, 2007 10:59

Ok to teraz prosto z mostu, jak myślicie ile powinien palić średnio mój 414 1,4 16V jak jeżdże 90-110 km/h albo inaczej ile powinienem jeździć żeby nie palił za dużo - na jakich obrotach??
piter34 - Wto Maj 15, 2007 11:03

dudi30 napisał/a:
na jakich obrotach??

Optymalnych w danych warunkach drogowych. Nie da się tak po prostu podać jakiejś wartości ;-)

Poczytaj to:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3028979.html

domin4 - Wto Maj 15, 2007 13:51

CZe Dudi.Nie rezygnuj z roverka tak szybko.W moim R25 też było duże spalanie ale wymieniłem właśnie czujnik płynu chłodniczego i lambdę i teraz jest dużo lepiej. Wszystko kupywałem używane ale orginalne w Borowinie. Jak się upierasz na ten komp.to dzwoń tam i pytaj prawdopodobnie coś będą mieli.Adres masz poniżej.Powodzonka nara

OPTIMAL Radosław Pryba
Opis: Firma posiada ROVERki na częsci oraz inne marki. Nie mają sztywnych cen i nie są one z kosmosu.
Adres: , 67-320 Borowina 27, gmina Małomice
Telefon, faks: (68) 376-68-78, 696-28-00-99

dudi30 - Wto Maj 15, 2007 14:05

Prowadzą też sprzedaż wysyłkowa ??
domin4 - Wto Maj 15, 2007 14:29

Oczywista :mrgreen: