Zobacz temat - [R75] Problem z ogrzewaniem climatronic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ogrzewaniem climatronic

tom_kos1 - Nie Lut 17, 2008 18:51
Temat postu: [R75] Problem z ogrzewaniem climatronic
witam czy to normalne że stroną kierowcy leci ciepłe powietrze a stroną pasażera leci chłodne mam climatronic zgóry dzięki pozdrawiam
rafalg - Nie Lut 17, 2008 19:19

Sprecyzuj swoje pytanie bo chodzi ci o wyloty powietrza górne dolne czy może na szybę? Jak masz ustawiony klimatronik? Co na nim jest włączone?
tom_kos1 - Nie Lut 17, 2008 23:46
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
RafałG napisał/a:
Sprecyzuj swoje pytanie bo chodzi ci o wyloty powietrza górne dolne czy może na szybę? Jak masz ustawiony klimatronik? Co na nim jest włączone?

WITAM NA PRZYKłAD MAM USTAWIONY KLIMATRONIK NA 28 ST.C A WLOTAMI NA SZYBE I NA NOGI STRONą KIEROWCY LECI CIEPłE POWIETRZE TAK JAK MA TO BYć A STRONą PASAżERA LECI CHłODNE POWIETRZE CZY TO NORMALNE?

PHJOWI - Nie Lut 17, 2008 23:51

klime w tym modelu masz 2- strefową czyli kierowca i pasażer może mieć różne temp., jaką masz ustawioną drugą temperaturę?
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:00
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a:
klime w tym modelu masz 2- strefową czyli kierowca i pasażer może mieć różne temp., jaką masz ustawioną drugą temperaturę?

TEż 28 ST.C

PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:01

ale masz wszystko w trybie auto?
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:02
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a:
ale masz wszystko w trybie auto?

TAK

PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:04

odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem .
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:08
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a:
odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem .

OK JUTRO TO SPRAWDZE ATAK WOGóLE NA JAKIEJ POZYCJI POWINIEN BYć USTAWIONE SUWAK POD ZEGARKIEM

PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:17

jeśli ma być ciepłe to na białe oczko , na zimne niebieskie oczko
Brt - Pon Lut 18, 2008 09:20

tom_kos1, czy możesz wyłączyć CapsLock'a ?? :???:
Marian_K - Pon Lut 18, 2008 12:29

Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".

Możesz zrobić test:

Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu

Kody błędów to:

00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji

Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".

Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy :grin: .

Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.

Pozdrawiam!

ernesto - Pon Lut 18, 2008 14:39

jasny gwint Marian... :shock:
Skąd ty to wszystko wiesz?

Jak tak dalej pójdzie, to zorganizuję konkurs pt: "Kto zagnie Mariana"..
Ciekawe czy komus sie uda :rotfl:
:razz:
Pzdr
E

Brt - Pon Lut 18, 2008 15:56

:hahaha: :ok:
tom_kos1 - Wto Lut 19, 2008 09:27
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a:
Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".

Możesz zrobić test:

Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu

Kody błędów to:

00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji

Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".

Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy :grin: .

Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.

Pozdrawiam!
witam sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Marian_K - Wto Lut 19, 2008 10:42

tom_kos1 napisał/a:
sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe :grin: . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.

Pozdrawiam!

tom_kos1 - Wto Lut 19, 2008 20:13

Marian_K napisał/a:
tom_kos1 napisał/a:
sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe :grin: . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.

Pozdrawiam!
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki pozdrawiam
Marian_K - Wto Lut 19, 2008 22:56

tom_kos1 napisał/a:
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki
To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym :wink: .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.

Pozdrawiam!

tom_kos1 - Sro Lut 20, 2008 18:21
Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a:
tom_kos1 napisał/a:
jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki
To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym :wink: .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.

Pozdrawiam!
witam silniczek pracuje otwiera i zamyka klapke jak jest ustawiona temp. na 28 st. c. to strona kierowcy leci ciepłe powietrze a stroną pasażera leci chłodniejsze nie zimne ale zdecydowanie chłodniejsze od drugiej strony.pozdrawiam
sTERYD - Sro Lut 20, 2008 19:00

to jeszcze sprawdź wąż wylotowy od nagrzewnicy, czy jest gorący.
U mnie po pierwszm płukaniu nagrzewnicy było podobnie, po wypłukaniu po raz drugi po miesiącu już wszystko w normie :smile:

lysy23 - Czw Mar 11, 2010 13:33

mam pytanie, u mnie od strony kierowcy leci ciagle cieple powietrze nawet jak jest na LO a od strony pasażera wszystko jest ok o co moze chodzić?
apples - Czw Mar 11, 2010 15:40

Klapka się zacięła lu silniczek sterowania padł. Na obudowie nagrzewnicy jest silniczek który odpowiada za sterowanie klapkami. zaznaczony jest na poprzedniej stronie. Ściągnij obudowę i zmieniaj temperaturę przyglądając się czy się rusza mechanizm od klapki.