Zobacz temat - MG ZR 160..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MG ZR 160..

HaDeSsS - Nie Maj 11, 2008 13:28
Temat postu: MG ZR 160..
witam
mnie tam zaczelo zastanawiac, czy np. kupujac taki silnik od 620Ti i przekladajac to co nam potrzebne do 1.8 z ZR, czyli kolektor ssacy i wydechowy z calym turbo itd. Czy to by dzialalo :> :)

7Tomi - Nie Maj 11, 2008 13:44

Tu jest lista modyfikacji poczynionych dla VVC Turbo ;) http://www.cardomain.com/ride/2738640
HaDeSsS - Nie Maj 11, 2008 14:15

czyli jak sie chce to sie da :D

ja myslalem o przelozeniu niektorych czesci ze wzgledow ekonomicznych, bo taki silnik to ok 2k kosztuje :) a 350KM to juz jest masakra :P

[ Dodano: Nie Maj 11, 2008 14:19 ]
nie wiem czy moj pomysl nie bylby prostszy w wykonaniu ;) dlatego pytam tez co sadzicie :)

kamil_luczak - Nie Maj 11, 2008 21:39

kolektor wydechowy to napewno by latwo nie pasowal. Trzeba byloby go przerabiac.
michone - Nie Maj 11, 2008 23:23

lepiej kupic chyba osprzęt od 1.8t z r75 przecierz to zwykle 1.8 + tubina :) czyli kolektor bedzie pasowal do vvc
HaDeSsS - Pon Maj 12, 2008 00:20

dlatego sie zastanawiam czy to ten sam silnik + turbina etc czy inne rozwiazania. No i pytanie o sprezanie w silniku.. hmm
michone - Pon Maj 12, 2008 09:11

dmuchniecie rzędu 0,3-0,5 bara to chyba bez odprężania można i bebechy sie nie stopią :P

VVC ma taki sam stopień sprężania jak 1.8 bez vvc czyli 10,5 ale 1.8T z r75 ma 9,2. Ale średnica tłoka i jego skok jest taki sam. Musiał byś znaleźć czym róźni sie 1.8 od 1.8T i wtedy bylo by jasne. Spróbuj porwnać w rave :)

HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 17:51

to teraz takie pytanko czy graty z http://www.allegro.pl:80/...?item=362454809 beda pasowac ??

- kolektor ssacy
- kolektor wydechowy
- turbina
- intercooler + weze ( to sie dopasuje :P )

dzieki za odpowiedz i sugestie :)

hoosar - Wto Maj 13, 2008 18:44

Kolektor wydechowy nie bedzie pasowal. Kolektor ssacy prawdopodobnie tez nie, ale na dobra sprawe do soft turbo moim zdaniem nie musisz sie z nim bawic - jesli juz to poszukaj aluminiowego kolektora od VVC + przepustnicy 52mm. Turbina spoko, ale ja bym wolal poszukac nowej, albo conajmniej po regeneracji.
michone - Wto Maj 13, 2008 19:12

na moje oko biorac gratyz 2.0t bedzie wiecej rzeźbienia niz.. szukales gratowod 1.8t??
hoosar - Wto Maj 13, 2008 19:21

Michone, dokladnie tez tak uwazam. A w dodatku mamy tu VVC, ktore podobno ciezko zestroic. Anglicy zazwyczaj najpierw wywalaja VVC (solid cams), a pozniej dopiero bawia sie w turbo. Poszukaj troche na mg-rover.org, bedziesz mial rozeznanie co daje jakie efekty i ile mniej wiecej kosztuje.

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 19:23 ]
Nie zdziwilbym sie, gdyby okazalo sie, iż swap na 2.0T do ZR jest tanszy niz uturbianie VVC.

michone - Wto Maj 13, 2008 19:34

mozna takze 1.8t wsadzic i wtedy modowac :P taka przekladka byla by najprostrza.
HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 23:47

hoosar, to o czym piszesz w silniku od ZR jest, takze nie ma co zmieniac tych rzeczy skoro sa :) pozatym jezeli wyrzucamy vvc to nie ma co przejmowac tym ze go trzeba zestroic, czytajcie ze zrozumieniem tematu ehh...

na forum ang rovera czytalem, ale relacje cenowe sa inne tam a u nas, mnie teraz interesuje strikte budowa obydwu silnikow i konkrety na temat spasowania gratow :)

aa i nie mam zamiaru bawic sie w swap, bo jakbym mial to bym kupil 2.0 T z tomcata

hoosar - Sro Maj 14, 2008 09:14

HaDeSsS, hehe troche zamieszalem z tymi czesciami od VVC ;D .
HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 09:54

musze dorwac specyfikacje obydwu silnikow i bede madry :P
hoosar - Sro Maj 14, 2008 16:11

Tak bedzie chyba najlepiej :) .
HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 19:58

ma ktos Rave ?? albo link albo plik ??
Marrkus - Sro Maj 14, 2008 20:40

Nie wiem czy się przypadkiem nie mylę ale w instrukcji do silnika 20T4 główne różnice pomiędzy silnikiem zwykłym a z turbo pojawiały się w fragmencie odnośnie pierścieni tłokowych - być może w silnikach z turbo odprężenie jest realizowane poprzez większy przedmuch? Nie jestem do końca tego pewien tak więc nie krzyczcie jak bym się mylił...
Markzo - Sro Maj 14, 2008 23:05

ktora wersja rave?? ja mam moge oblookac i zrobic sreeny i podeslac:) tylko dokladnie co Cie interesi;)

edit:
jest problem...mam tylko Roverki i mgf:/ jak cos to moge tylko rozkminic tego starszego vvc 147bhp

HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 23:39

Markzo, chodzi o to czy sa roznice w kolektorze wydechowym i ssacym miedzy silnikiem 1.8 vvc a 1.8 T ewentualnie 2.0 T
Markzo - Czw Maj 15, 2008 07:06

nie zalezlnie od mocy VVC?? bo ja mam chyba starszego rave i mam tylko roverki i MGF a vvc ma147 koni, jak to nie przeszkadza to popatrze dzis
HaDeSsS - Czw Maj 15, 2008 10:13

moze byc ten slabszy :wink:
Markzo - Czw Maj 15, 2008 14:23

kurde mam chyba starego rave'a i nie mam motoru 1.8T, to znalazlem o 1.8VVC, wystarczy czy szuakc dalej?? zaraz poszukam nowego rave'a

[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 15:16 ]
no i jest problem...:/ na bearshare mam pod rover rave/ technical data etc caly czas jakies porono flmy/foty...:/:/:/ na googlach jak cos to torrenty...moze popytaj kto ma nowego rave'a ja juz mam dosc szukania na dzis:/

michone - Czw Maj 15, 2008 16:22

przecież na stronie glownej jest do sciagniecia w faq
Paul - Czw Maj 15, 2008 16:31

michone napisał/a:
przecierz
:wrrr:
michone napisał/a:
na stronie glownej jest do sciagniecia w faq
ZTCW, to te linki już nie banglają :(

Na razie EPC i RAVE wrzuciłem na www.roverki.wieniawa.net.pl/rave

michone - Czw Maj 15, 2008 16:45

Paul napisał/a:
michone napisał/a:
przecierz
:wrrr:
już poprawiłem :P
Markzo - Czw Maj 15, 2008 17:06

dzieki za tego nowego rave'a juz sie sciaga :mrgreen: a ja nie tak dawno sciagnalem starego rave'a ze strony bez najmniejszego problemu wiec nie rozumiem co ma nie dzialac....max 2 tyg temu
HaDeSsS - Czw Maj 15, 2008 19:14

Markzo, dzieki za fote :) tez zasysam nowego rave'a :)

wlasnie probowalem z glownej juz pare dni temu i nie szlo ehh