Zobacz temat - [220 d '97] intercooler
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [220 d '97] intercooler

matlacz - Pon Paź 20, 2008 23:40
Temat postu: [220 d '97] intercooler
Witam
Szukałem na forum dokładnego opisu jaki intercooler kopić do mojego roverka żeby pasował ale nie mogę znaleźć.

Więc pytam może odpowie ktoś kto już zakładał taki do takiego roverka jak mój.
Nie mam intercoolera więc chcę założy ale nie wiem jak się za bardzo do tego zabrać to znaczy jakiego szukać, wiem że musi być chłodnica i że na pewno pokrywa silnika nie będzie pasować ale co jeszcze? Co kopić żeby był cały komplet. Jak się za to zabrac znalazłem mniej więcej ale może taki konkretny poradnik co dokładnie musi byc.


No i pytanie chyba bardzo głupie ale muszę się zapytac czy warto takie coś robić ?

Brt - Pon Paź 20, 2008 23:50

matlacz na forum ktoś opisywał mniej wiecej co i jak zrobić, żeby dołożyć intercooler do wersji 220SD ;) a czy warto .... napewno :D chyba najłatwiej kupic graty z wersji SDi i dorzucić z małymi przeróbkami ;)
matlacz - Wto Paź 21, 2008 00:08

Tak znalazłem właśnie temat i wiem że chyba remi takie coś zrobił. Tylko nie wiem co muszę dokładnie kupić i czy da się samemu to zrobić. Chce coś zrobić w moim roverku żeby był troszkę "mocniejszy" :lol:
A to chyba na początek jest najszybszy i najprostszy sposób. Mam nadzieje że mi się uda i pomożecie :mrgreen:

Brt - Wto Paź 21, 2008 00:14

Cytat:
A to chyba na początek jest najszybszy i najprostszy sposób.

W przypadku Twojego silnika tak :)
matlacz napisał/a:
Mam nadzieje że mi się uda
no ba :) :mrg:
Remigiusz - Wto Paź 21, 2008 01:07

Witam,
wiec napisalem tobie msg :mrgreen: Ja oraz pgrad z tego co wiem dokladalismy intercoolera. Ale on swojego sprzedaj z tego co wiem i kupil 400'tke :wink:

Chodz jest w tematach moich oraz pgrad opisane co trzeba :) w tej sprawie :ok: ja wszystko robiłem sam, chodz jak sie tobie nie chce moze tez mechanik to zrobić. Niestety jednej śruby od kolektora urwałem bo przyrdzewiała :mrgreen:

Ale sie nic nie dzieje :lol:

Trzeba tak z 220 SDi kupic: :lol:
• Intercooler
• węzę gumowe do intercoolera, chodz mozna to tez z zrobić jak ja, z rur od Hondy Accord bo są tanie oraz rury aluminium i kolanek 90° :mrgreen: (Tylko ze dużo roboty to podłączyć)
• kolektor ssaczy (przednia cześć gdzie gumowa rurę podłącza się oraz jest do silnika z gory mocowane i tylna cześć co się przykręca do silnika z tylu)
• Czarna rurę metalowa co idzie od turbiny
• rurke metalowa do EGR
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego (Honda), sie jakoś tez uszczelka pod EGR nazywa.
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego a silnik, jest ona metlowa ( mozna dostac w salonie Land Rover'a )
• Elementy mocujące do kolektora oraz intercoolera (samemu tez mozna dorobic :grin: )
• Pokrywę na silnik z SDI

koszty tego:
• Intercooler 115 zł
• LKJ100790 - Uszczelka kolektora dol/wyd 17 €
• IC - waz 2x z Hondy nowy 2x20 € = 40 €
• Ladeluftkühlerrohr Turbo-IC 65 zł
• EGR-rurka uzyw. + kol. ssaczy 135 zł
• uszczelka nowa 38 zł
• pokrywa silnika 114 zł
• opaski na rury gumowe 15 zł
• rury alu oraz kolanka dostałem za free od znajomego

Aha, i wazne jest przewiercenie nowej dziury na linke od gazu Ale o tym poszukaj bo sie nie da bez tego obejsc i moim zdaniem najlepiej to idzie wiertlem stożkowym :mrgreen:

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 01:08 ]
Jeszcze dodam ze miałem na hamownie jechać :mrgreen: Ale jakoś na razie nie znalazłem na to czasu.

funfel - Wto Paź 21, 2008 07:04

A ja mam takie pytanie: skoro juz doklada IC to nie lepiej dac go w inne miejsce? bo to co jest w seryjnych SDI to spelnia swoje zadanie tylko na poczatku jak IC jest zimny, ale jak sie nagrzeje to juz dupa zbita bo nie ma odpowiedniego chlodzenia. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest umiejscowienie go na środku.
czyli:



Jak juz robic to zrobic tak zeby bylo dobrze.



Tu jest dobry przyklad:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=246826
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=235445


A IC ponoc pasuje z megan 2

matlacz - Wto Paź 21, 2008 08:59

funfel napisał/a:
A IC ponoc pasuje z megan 2

Naprawdę? Jeśli tak to spoko bo IC z megany 2 mogę mieć właściwie za darmo :)
Sprawdzę czy by pasowało zobaczymy jak nie to muszę kupić od SDi

Remigiusz - Wto Paź 21, 2008 09:29

funfel, zgadza sie moza tak zrobic tak panowie z wyspy ale czy by mi sie to tak podobało :mrgreen: Ochydnie to wygląda taki IC wystający :shock:

A po drugie ci co tak maja, to nikt z nich klimy nie ma :mrgreen: I tutaj jest ten problem żeby to upchać i dociągnąć rury.

A z Meganki 2 pasuje tylko na montaz tak jak na zdjęciu. :mrgreen:

funfel - Wto Paź 21, 2008 14:06

Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją :/ A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?
Remigiusz - Wto Paź 21, 2008 19:46

funfel napisał/a:
Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją :/ A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?


No nie znam nikogo lub nigdzie ani na forum .uk lub .de lub .pl (czyli tutaj) nie czytałem żeby ktoś miał takie coś z klima. Jest po prostu chłodnica z wentylatorem od klimy w miejscu i już nie upchnie większego IC pod błotnik przedni :cry:

Bez klimy się ma o wiele więcej miejsca, już nad tym tez myślałem. A drugie problem jaki jest jak by się nawet dało upchnąć, to ten ze będzie w tedy uklad chlodnic taki:
Intercoolera-Klimy-Silnika :mad:

I ciężko mi w tedy uwierzyć ze będzie dobrze ta chłodnice od silnika dobrze chłodziło na trasie.

Jak nie masz klimy montuj inny IC jak masz to sie nie da :/

xmen38 - Sob Mar 07, 2009 21:51

Witam
Mam pytanko do osob co dolozyly IC do R220 SD ..

O ile poprawily sie osiagi auta ? (ma ktos wyniki z hamowni przed i po zabiegu)


Zastanawiam sie nad dolozeniem IC do swojego roverka i chcialbym wiedziec ile zyskam przez to i o ile popeawia sie osiagi auta



Pozdrawiam

Firq - Nie Mar 08, 2009 13:58

xmen38 napisał,
Cytat:

O ile poprawily sie osiagi auta ? (ma ktos wyniki z hamowni przed i po zabiegu)


Zastanawiam sie nad dolozeniem IC do swojego roverka i chcialbym wiedziec ile zyskam przez to i o ile popeawia sie osiagi auta

Osobiście mam Oryginal SDI ale kiedyś czytałem na forum wypowiedzi osób które dokładały IC wykresów z hamowni nie było ale Mówiono że auto jest bardzej elastyczne lepiej przyśpiesza ogolnie :) ale zakładając IC do SD nie licz ze będziesz mógł rywalizować z SDI :) Pompa ci nie pozwoli SDI-ka dogonić :) Ale poprawę Odczujesz z IC :)
Pozatym lepiej dla silnika :) Chlodne powietrze mu nie zaszkodzi :) Pozdrawiam Firq

Remigiusz - Nie Mar 08, 2009 15:01

No ja u siebie dokładałem IC :mrgreen: Daje to przy wyprzedzaniu większego kopa, tak to reszta w sumie bez zmian jest. Jak dla mnie się opłacało bo się droga wyprzedzania teraz skraca :wink:

Na hamowni nie bylem jeszcze bo droga inwestycja :razz: Chcesz SDI dorównać wystarczy tylko śrubką przy pompie pokręcić oraz ciśnienie na 1.3bara podkręcić :lol:

Nie robiłem tego bo się jak wiadomo spalanie zwiększa, a mi chodziło o małe ulepszenie mocy przy małym spalaniu. Jest do tego Tuning Guide po angielsku z forums.mg-rover.org

Jak chcesz mogę to tobie wysłać, lub nawet na forum gdzie byl link do tego.

Firq - Nie Mar 08, 2009 21:59

Remi55 Napisał,
Cytat:
hcesz SDI dorównać wystarczy tylko śrubką przy pompie pokręcić oraz ciśnienie na 1.3bara podkręcić :lol:

Pewnie że może sd jechać jak sdi po podkręceniu pompy i kreceniu turbawki ale sdi wkłada rezystor i sd juz nawet tylniej rejestracji nie zobaczy :)

Raptile - Nie Mar 08, 2009 22:06

Remi55, My też możemy podkręcić przy turbince + rezystorek ;)
Remigiusz - Nie Mar 08, 2009 22:17

Firq napisał/a:
i sd juz nawet tylniej rejestracji nie zobaczy :)


hehe.. dobre :)

No SDI da się potem bardziej podkręcić niż SD, zgadza się :lol:

Firq - Nie Mar 08, 2009 22:17

Raptile Napisał,
Cytat:
Remi55, My też możemy podkręcić przy turbince + rezystorek

I Nawet Turbo jak ci poda 1.5 Bara to i tak Sdi będzie niczym znikający punkt:) :twisted:

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 22:22 ]
Oczywiście Remi55, Nie chce być złośliwy ale Fakty sa takie ze sdi mają wiekszy potencjał :)

xmen38 - Pon Mar 09, 2009 20:16

Dzieki za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi

A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD ?


Chodzi i mi oto aby moj roverek sie lepiej zbieral wtedy kiedy potrzeba.
Dlatego pytalem ile zyskam przez dolorzenie intercoolera.


Pozdro

Remigiusz - Pon Mar 09, 2009 20:50

Firq napisał/a:
Oczywiście Remi55, Nie chce być złośliwy ale Fakty sa takie ze sdi mają wiekszy potencjał :)


Oczywiście ze ma większy potencjał, dzięki elektr. pompy :mrgreen: Nie twierdziłem inaczej, źle to zrozumieliście :mrgreen:

xmen38 napisał/a:
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD ?


Chodzi i mi oto aby moj roverek sie lepiej zbieral wtedy kiedy potrzeba.


Da rade zamontować, ale za dużo zachodu jest, bo trzeba do jakiegoś Testbooka jechać, żeby alarm i piloty od nowa nastroić. I jest dużo przeróbki nad elektryka, i w sumie nie warto zachodu. Dołożenie IC da lepsze zbieranie się, i jest najtańsza opcja oraz prosta.

Mi wystarcza IC i jestem happy tak jak mam teraz :mrgreen:

Firq - Pon Mar 09, 2009 20:55

xmen38 Napisał,
Cytat:
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD

Lepiej sprzedaj SD i kup SDI Bo jak napisał Remi55, Szkoda zachodu!!
zresztą jak będziesz sprzedawał i klijent bedzie kumaty to spojrzy w dowód 86hp a popma od sdi-ka intercooler i sobie pomysli "przeszczep"...
Wiec nie Kombinuj za dużo wstaw cooler i już :)
Pozdrawiam Firq

leon77 - Pią Mar 20, 2009 20:30

ja tez bym się w to za duzo nie bawił dołożył intercooler ... miałem to zrobic w swoim sd ale miałem za słabych mechaników szli na ilość i wolą w tym czasie wymienic np. 10par klocków i bedą mieli z tego wiekszą kase ...
a teraz mam na głowie inne rzeczy aby się do tego samemu zabrać
moge odsprzedać wiekszość rzeczy potrzebnych do tego weżę , intercooler, kolektor ssący, obejmy , praktycznie jednej rurki będzie ci brakować . jak nie to wystawie to na allegro..pozdrawiam

pgrad - Sob Mar 21, 2009 23:35

ja mam teraz 45tkę 2.0 iTD 112PS to ten sam silnik. Praktycznie nie ma żadnej różnicy między silnikiem z pompą mechaniczną i z pompą elektroniczną. Różnica jest tylko taka że elektryczną da się czipować i można wgrać np większą ilość paliwa przy wyższych obrotach, a w pompie mechanicznej, po prostu kręcimy śrubą i im większe obroty tym bardziej zwiększamy dawkę paliwa. Ogólnie pompa mechaniczna praktycznie niczym się nie różni jeżeli chodzi o osiągi. Ma nawet jeden wielki plus. Mianowicie nie trzeba dbać o przepływomierz, można zakleić EGR, przepływkę sprzedać za parę stówek, a miejsce po niej zaślepić rurą. Następnie kupić filtr olejony, którego do silnika z przepływką nie można zakładać, bo po prostu po tygodniu będzie do wyrzucenia (przepływka) i mamy jeszcze 3 konie więcej... Z kolei w silniku SDi można założyć powerbox'a, ale to musi być sprowadzony od roverron'a a nie jakiś szajs z allegro, i mamy moment obrotowy większy w dolnej części obrotów (1500-1800rpm). Także i jedno i drugie rozwiązanie ma wady i zalety. Co więcej, w starszym samochodzie <2000r. możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę (koszt około 80zł razem ze strumienicą), a stary zużyty katalizator sprzedać za około 350zł na allegro (tak, tak, za 350zł bo to duży, solidny i ciężki katalizator). Zaoszczędzone pieniądze możemy wydać na maty wygłuszające samochód (ścianę grodziową). Należy pamiętać też o błędzie jaki popełnili inżynierowie z rovera, mianowicie chodzi o typ zastosowanej pompy paliwa. I jedna i druga (elektryczna i mechaniczna) wymagają wspomagania za pomocą drugiej pompy umieszczonej w baku, bo inaczej im mniej paliwa, tym słabszy silnik... Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy-to mnie wkurza, bo na rezerwie się nie da wyprzedzać). Z tego powodu w hondzie z silnikiem 2.2ctdi gdzie jest podobnie rozwiązana pompa (co prawda common rail, ale tu chodzi o sposób pobierania paliwa, a nie technologię podawania do silnika) jest zamontowana druga pompa w zbiorniku paliwa, która wyrównuje ciśnienie i przez to silnik ma cały czas dostępną pełną osiągalną moc. Tak więc jak brakuje wam mocy to może lepiej wybierać się na stację paliw częściej?
funfel - Nie Mar 22, 2009 10:53

co do naszej pompy elektronicznej jest to vp37 i ma sekcje 11, a jesli to jest to samo co w VW, a tam koles pisze "slynne 11mm... jesli chcesz dlubac powyzej plus minus 160km" czyli pompa jest chyba OK
A z tym ze brakuje troche mocy jak ma mniej paliwa to sie zgodze;] ale zeby az tyle? okolo 20KM :o
\\ Ale tu o IC mialo byc.

Firq - Nie Mar 22, 2009 14:15

pgrad, Po Tym tekscie mnie rozbawiłeś
Cytat:
Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy
co ty opowiadasz ze nie idzie wyprzedzać czy ze traci ok ok 20hp :mrgreen: :mrgreen: u mnie mój R chodzi na pełnym zakresie poziomu paliwa tak samo a jak nie wierzysz to jak będę miał rezerwe to nagram filmik jak schodzę do 100km/h poniżej 10s :))

[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 14:17 ]
poza tym jeździsz roverem 45 2.0 iDT a nie tdi to nie VW
Więc popraw swoje dane na stronie :D :twisted:

xmen38 - Nie Mar 22, 2009 16:46

Jak wsadze IC + podkręcę trochę na pompie

czy dato wmiare zadowalający efekt?

Firq - Nie Mar 22, 2009 17:36

efekt da ale nie przesadz z dawką na pompie zebyś parowozu nie zrobił z R :)
matlacz - Pon Mar 23, 2009 09:04

Tu kolega pgrad, poruszył temat katalizatora:

pgrad napisał/a:
możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę


Myślałem nad tym, żeby wywalić kata ale wiem że w ten sposób trochę będę zanieczyszczał środowisko. Czy wstawienie strumienicy zmniejszy emisje spalin? Co o tym sądzicie? Ma ktoś coś takiego w swoim SD czy SDI?

Firq - Pon Mar 23, 2009 13:37

matlacz, Polepszy osiągi ale bardzo mało odczuwalnie i zawsze jest cos kosztem czegoś...
Remigiusz - Pon Mar 23, 2009 13:52

W sumie kolega pgrad wszytko ładnie napisał :mrgreen:

Tak jak z lektury Roveron wynika to i ja sobie zrobiłem:

- Zatkany EGR
- Strumienica
- Jeszcze filtru olejowego nie wkładałem :mrgreen: Ale moja przepływka jest tak czy tak zapchana olejem jak coś :razz:
- Intercooler

No i zadowolony z osiągów jestem, dynamiczny oraz ekonomiczne spalanie :mrgreen: Mozna było jeszcze podkręcić ta dawkę paliwa oraz ciśnienie na 1.3bar ale juz z aspektów ekonomicznych zostawiłem to :razz:

matlacz - Pon Mar 23, 2009 15:49

Firq napisał/a:
matlacz, Polepszy osiągi ale bardzo mało odczuwalnie i zawsze jest cos kosztem czegoś...



Coś kosztem czegoś tzn.?

Firq - Pon Mar 23, 2009 17:14

Np Przeglądu
wiem ze powiecie moze ze jestem nienormalny ale miałem wcześniej przed R 220sdi dwa inne turboklekoty i wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik... tylko ze slady sadzy :) i dlatego jestem teraz przeciwnikiem wycinania kata :)
Ja mojego kata przed modami jakie planuje wytne wyczyszczę i włożę spowrtem :))

Remigiusz - Pon Mar 23, 2009 17:19

Firq napisał/a:
wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik


Zamknij EGR i juz nie będzie kopcił tak, u mnie to pomogło jak go kupiłem i miał kata oraz otwarty EGR to jak się mu dało po gazie to kopcił jak parowóz :shock:

Wiec zrobiłem "blank of EGR" :razz: i juz kopci minimalnie tak ze nie widać chmury w lusterku. A wygniecenie kata nic nie zmieniło.

Firq - Pią Mar 27, 2009 01:37

Remi55, nie będe zaślepieł EGR bo dzieki niemu np szybciej się klekot rozgrzewa i w ogóle jest przydatny... Ja Mojego R Bede Chipował zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera i jeszcze pare pierdół i Gadałem z tunerem i on zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90% i w ten sposób połacze przyjemne z pozytecznym :) czyli EGR na wolnych obrotach pomoże rozgrzać klekota a przy obciażeniu się zamknie :))
Remigiusz - Pią Mar 27, 2009 02:03

No żeby mniej NOX wychodziło :mrgreen:

Ja zaślepiłem w sumie tylko z tego powodu ze jak zobaczyłem jak wygląda dolot osadzony czarna smołą, to ja dziękuje jak taki kawal by miał wpaść do cylindra :shock:

Ja tam różnicy nie czuje żeby się mnie czy wolniej rozgrzewał :wink:

Firq napisał/a:
zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90%


Tego nie trzeba programować, tylko sie to już nawet teraz zamyka jak dajesz gaz do dechy, EGR się tylko otwiera przy niskich obrotach. Bo by to w tedy sensu nie miało i by tobie auto muliło jak byś np wyprzedzał.

Firq napisał/a:
zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera

6- biegowa :mrgreen: :?: Z tego co pamiętam to PG1 jest dość stabilna skrzynia :mrgreen:

Ni wiekszy cooler to dobra sprawa, ja nie montowałem bo mam klimę i nie ma jak upchać tego :razz:

Firq - Pią Mar 27, 2009 18:29

Remi55, Zakładam skrzynie od iDt Bo wytrzyma więcej niutków ... Coolera wiekszego ciśnienie tez będzie podniesione na turbawce, do tego nowy program w kompie i jeszcze pare pierdoł.... Klimy nie mam więc upcham Wiekszego coolera na otwartym powietrzu :D Założenia 300nm na w miare najdłuższym zakresie i 130hp :)
Z tego co wiem to egr przy mocnym obciązeniu przymyka sie a nie zamyka i komp tez steruje egr jak ponownie sie nie myle :)

marcinek82 - Pią Mar 27, 2009 23:10

Witam wszystkich, pisałem juz kiedys o tym ze ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II Tak to wyglada i moim zdaniem nie jest tragicznie i dodatkowo posiadam tez klimatyzacje.

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 23:11 ]
http://www.fotosik.pl/pok...30f0ed8bb4.html

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 23:11 ]
http://www.fotosik.pl/pok...79e32a7dde.html

funfel - Sob Mar 28, 2009 08:59

marcinek82, a moglbys wiecej tych fotek zrobic? szczegolnie pod maską, jak pusciles rury
michu1123 - Sob Mar 28, 2009 12:30

marcinek82 napisał/a:
ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II

Witam podłącze się do tematu ponieważ będę montował IC w moim R. Ja zakupiłem od Forda Mondeo Mk3. Powiedz mi jak tam z osiągami. Czy czuć jakąś różnicę np: czy swobodnie można wyprzedzać na 5 biegu czy raczej trzeba redukować na 4. Jakie są twoje wrażenia :?:

marcinek82 - Sob Mar 28, 2009 18:05

Jak dla mnie różnica jest duża,szczególnie gdy zaczynam agresywna i szybką jazdę, brak jest efektu spadku mocy i mulenia ( szczególnie jak jest ciepło), co do 5 biegu i wyprzedzania to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr do zwiększania dawki paliwa wiec jak zabieram się za wyprzedzanie to włączam magiczny guziczek i jadę...
Co do przewodów, to kiedyś to opisywałem( są poprowadzone w miejscu gdzie był stary IC ) a jak robiłem zdjęcia to kiepsko to wygląda, musiał bym mieć ściągnięty zderzak aby było wszystko widoczne. Może jak kiedyś będę miał ściągnięty to zrobię takie fotki.

Firq - Nie Mar 29, 2009 13:03

marcinek82 Napisał,
Cytat:
to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr

Jesli się nie myle połowa forumowych SDI mają potencjometr na dawke paliwa :twisted:
Pozatym Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa :))
Pozdrawiam Firq

xmen38 - Pią Maj 29, 2009 21:09

Remi55, Mam zamiar troche zmodyfikować swojego Roverka..
Jak śmiga ci twój SD po tych modyfikacjach , możesz podać przybliżone osiągi

Remigiusz - Pią Maj 29, 2009 21:26

xmen38, No ciężko mi już w sumie powiedzieć bo się przyzwyczaiłem bo roku z tym intercoolerem :wink:

Ale pamiętam ze czujem różnice po montażu jak jeździłem, przy wyprzedzaniu najbardziej.

xmen38 - Pon Cze 15, 2009 13:25

Jeszcze pytanko?


Zwiekszal ktos dawke paliwa na pompie ??

Potrzebuje opisu co i jak najlepiej po polsku



pozdro

mlodyjp - Czw Lip 16, 2009 21:30

witam!
dziś skończyłem montaż intercoolera do mojego r200 SD i muszę powiedzieć że faktycznie jest poprawa. nie jest to jakaś ekstra dawka mocy ale jest lepiej. ogólnie jestem zadowolony bo zmieniła sie charakterystyka i moc jest większa w szerszym zakresie obrotów.. odczułem też że przy większej prędkości lepiej przyspiesza.
nie obyło sie bez problemów.. linkę gazu trochę obniżyłem i przesunąłem w stronę silnika, ustawiłem ją też pod delikatnym kątem tak aby sie zbytnio nie łamała. największy problem miałem z dostępnością węży i skończyło sie na tym że zamontowałem te od r400.. mieści sie lecz maska delikatnie sie z nim styka po zamknięciu i mam obawy że może sie kiedyś przetrzeć. poza tym chłodnica także pochodzi z r400 i musiałem przerabiać mocowania.. na koniec pozostała sprawa EGR ale długo sie nie zastanawiałem i go wyrzuciłem.
dzięki za wszystkie opisy i podpowiedzi co i jak;) teraz trzeba sie zastanowić co dalej.. pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 23:18 ]
Firq napisał/a:

Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa :))

chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne

Firq - Czw Lip 16, 2009 23:55

mlodyjp, masz racje ze samo powietrze da jakas poprawe ale nie dużo... chyba ze dmucha ci 1.8 :D heheheheheheh :mrgreen: :twisted: I Masz racje chłodniejszego powietrza mieści się wiecej do cylindrów i wypadało by je troche podlać z tym ze w SD mozesz podnieść dawke paliwa na pompie ale bedzie to wartość stała jak za mocno podkrecisz auto bedzie dymiło i ogolnie cieżko bedzie ci polaczyć odpowiednia mieszanke paliwowo powietrzna bez np traceniu na paliwie... ale mozna pokombinować
michu1123 - Czw Lip 23, 2009 13:35

xmen38 napisał/a:
Zwiekszal ktos dawke paliwa na pompie ??


Ja ostatnio to zrobiłem w swoim R420 SD. Pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak przekręciłem w przeciwną stronę to był bardzo mułowaty - więc powróciłem do ustawienia tzn. pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Poprawa jest wyczuwalna lepiej ciągnie od niższych obrotów i milej :grin: się wyprzedza. Spalanie to samo - no może 0,5 l więcej ale nie wyczuwalne.
Właśnie jestem w trakcie montażu IC - mam nadzieje, że z IC będzie jeszcze lepiej.
Oto link http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43284

Gość - Czw Lip 23, 2009 16:47

mlodyjp napisał/a:
chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne


nie zmieniaj dawki paliwa na większą
masz teraz FMIC i drogę otwartą na dalsze mody
asada działania intercoolera
turbo grzeje powietrze a intercooler ma za zadanie obniżyć temperaturę
jeżeli mamy parę stopni chłodniejsze powietrze
kompresja w cylindrze się zwiększa a co za tym idzie moc i moment

nie masz ogromnego intercooler
wiec przepaści nie ma stosunkowo można powiedzieć ze obniżyłeś temperaturę wpadającego powietrza do kolektora o jakieś 10 stopni
więc nie ma potrzeby grzebania z paliwem
komputer to zauważy a dokładnie czujnik i da znać ecu który doda ciut więcej paliwa
po prostu to mały zabieg na chłopski rozum to tak
mamy 30stopni na zewnątrz auto będzie jeździć i czuć jak przed zmianą ic gdy by było 20stopni jak widać temperatura otoczenia jest istotna
porównać dwa auta jedno przy -30stopniach generuje wiecej km i nm
niż te przy +30 stopniach

michu1123 - Czw Lip 23, 2009 18:41

Dawkę paliwa zwiększamy w przypadku zwiększenia ciśnienia na turbinie. IC nic nie ma do zwiększenia dawki paliwa. IC obniża temp. powietrza wtłaczanego do cylindrów przez co jest go objętościowo więcej a przez to większa moc i moment.
maniaq - Czw Wrz 17, 2009 15:30

a ja mam pytnie , kto z forumowiczow w PL przrabial temat FMIC w R/MG 200/25/ZR wersja z klima i czy moglby sie pochwalic zdjeciami prowadzenia rur :)

widzialem u kolegi Firq na zlocie , ale moze ktos jeszcze ?

i jaki IC wybral, dlaczego taki akurat ? ;)

Botanix - Sob Paź 03, 2009 09:05

Remi55,
Cytat:

Jeszcze dodam ze miałem na hamownie jechać :mrgreen: Ale jakoś na razie nie znalazłem na to czasu.


I jak byłeś na tej hamowni :) ?

Remigiusz - Sob Paź 03, 2009 12:46

Botanix, Nie :mrgreen: Bo tuning jeszcze nie zakończony :razz: Pojadę jak sobie kupie nowy filtr powietrza JR i w końcu wyreguluje ta dawkę paliwa oraz turbo sobie na 1.3bara ustawie :wink: W tedy zobaczymy czy coś to dało :smile:

Mysle ze może ok 105KM będę miał niż oryginalnie 86KM :grin:

Problem jest tez skrzynia w SD :neutral:

Bo L-Seria ma dwie rożne skrzynie biegów:

215mm dla non intercooled versions
228mm dla intercooled versions

Standard OE 215mm sprzęgło jest dobre to ok 271NM na dobry dzien
Standard OE 228mm sprzęgło jest dobre to ok 340NM na dobry dzien