Zobacz temat - [R75] Auto nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Auto nie odpala

nestor_45 - Czw Gru 11, 2008 20:56
Temat postu: [R75] Auto nie odpala
Witam wszystkich. Po nagrzaniu świec przekręcam kluczyk dalej a on tak jakby szarpnoł silnikiem i wszystko się rozłancza, coś cyka w bezpiecznikach i otwiera się centralny. jak dłużej przytrzymam kluczyk to powtaża zię to cyklicznie, tak jakbychciał załapać ale nie mógł (nie kręci tylko cyka) Może ktoś spotkał się z czymś podobnym ??
Rowan - Czw Gru 11, 2008 21:22

Nestor 45, akumulator padł. Miałem identyczne objawy.
nestor_45 - Czw Gru 11, 2008 21:35

Czyli co wymana na nowy ?? , a tak apropos to wszystko z elektryką jest ok, światła się świecą itd.czyli poza brakiem odpalania wszystko działa normalnie, też tak miałeś ??
tommsz - Czw Gru 11, 2008 21:38

Ja też tak miałem, pomagało doraźnie doładowanie akumulatora, ale na dwa dni. Na nowym akumulatorze problem przestał istnieć.
nestor_45 - Czw Gru 11, 2008 21:53

Dzieki Panowie za podpowiedzi troszku się uspokoiłem tylko zobaczymy ile to jutro będzie bolało moją kieszeń. Mam nadzieję że jurto mi zapali na pycha, żeby pojechać po nowy akumulator.
se7en86 - Czw Gru 11, 2008 22:54

Absolutnie nie pal na pycha!!! Grozi to sporymi kosztami !! ! Nawet o tym nie myśl a co dopiero wykonuj.
Zukowaty - Pią Gru 12, 2008 01:03

se7en86 w dieslu jest lancuch rozrzadu wiec jest bezpieczniej z odpalaniem na pych niz w benzyniakach gdzie sa paski. Co do usterki to padl aku bo tak samo mialem w benzynce.Wlasnie dzis kupilem nowe aku.
cKy - Pią Gru 12, 2008 06:46

u mnie też cyka czasem, ale w moim przypadku to raczej się szczotki zawieszają, akumulator zmieniłem bo stary po 2 dniach na dworze nie dawał rady ;/
Jary - Pią Gru 12, 2008 07:30

Zukowaty napisał/a:
w dieslu jest lancuch rozrzadu


U mnie są paski :idea:

Mombrey - Pią Gru 12, 2008 08:40

Jary napisał/a:
Zukowaty napisał/a:
w dieslu jest lancuch rozrzadu


U mnie są paski :idea:


Chodzi o diesel CDT i CDTi i w tych silnikach jest lancuch.

Rowan - Pią Gru 12, 2008 14:40

Nestor 45, na pych nie zapali na padniętym aku. próbowałem :mrgreen:
jacekmarus - Pią Gru 12, 2008 15:29

jesli chodzi o cykanie przy odpalaniu to nie jest t wina akumulatora tylko wypalonych stykach w rozruszniku
ja tak mialem, koszt naprawy 55zl

Rowan - Pią Gru 12, 2008 15:41

jacekmarus, a właśnie, że nie masz racji. Wtedy jak są wypalone styki to inaczej cyka.
Dam-Kam - Pią Gru 12, 2008 16:25

Rowan jest pewiem swego ale uważam że każda rada jest dobra zwłaszcza że jak cyka wie tylko Nestor 45 :P a do tematu nic wiecej mądrego nie wniosę ;)
Rowan - Pią Gru 12, 2008 19:15

Dam-Kam, to po co się odzywasz :mrgreen: :razz:
Dam-Kam - Pią Gru 12, 2008 20:40

no bo dawno nic się nie odzywałem i chciałem o sobie przypomnieć :P a tak powieżnie to Ty jak i jacekmarus możecie mieć rację a na 100% nie jesteś pewien co cyka :)
argail - Pią Gru 12, 2008 22:51

B.R w lutym, po konkretnych mrozach rano po przekręceniu kluczyka całość oświetlenia zapaliła się prawidłowo, podczas próby zapłonu dało się słychać głośnie tykanie (około 2 per sec) - odpalenie na kable z Passata, wyjazd do elektryka, wymiana aku na nowy - jeździ do dziś.
Dam-Kam - Pią Gru 12, 2008 23:48

to jak już wymieniamy co może spowodować cykanie i jesteśmy przy aku to dodam że aku mógł paść przez zalanie pomiędzy ścianami grodziowymi i przez wzrost poboru pradu na postoju przez w.w. zalanie.
Jedź niech Ci elektryk sprawdzi ładowanie i pobór prądu na postoju i bedziesz wiedział co i jak :)

Rowan - Sob Gru 13, 2008 08:21

Mój aku. miał 6 lat, więc miał prawo paść. :wink:
Dam-Kam - Sob Gru 13, 2008 09:50

rok temu co mi padł miał też 6 lat i miał nawet obowiązek ale na moje nieszczęście zeszło się to z zalaniem kabli (pobór) i padniętym regulatorem napięcia. Nowy padł mi pare tyg. temu z powodu wody w podszybiu...
Tak że na moim przykładzie widać że możesz Ty mieć rację, może mieć jacekmarus i mogę mieć ja.

Rowan - Sob Gru 13, 2008 09:52

Dobra, dobra wiem :wink:
A teraz zmień avat :mrgreen:

Dam-Kam - Sob Gru 13, 2008 09:54

a wiesz że nawet miałem zmieniać :P znudził mi się :lol:
Zukowaty - Sob Gru 13, 2008 12:48

To ja tez sie pochwale moim nowym :P
Dam-Kam - Sob Gru 13, 2008 13:51

ja już go widziałem ale pomyślałem że już nie będę nic mówił ;) Twój R ;> Ładniutki, jak to R :D
jacekmarus - Nie Gru 14, 2008 20:19

Rowan napisał/a:
jacekmarus, a właśnie, że nie masz racji. Wtedy jak są wypalone styki to inaczej cyka.

moze i nie mam, ale u mnie przy odpalaniu jak nie chcial palic tylko cykało to winne byly styki w rozruszniku i tyle w temacie
fak faktem ze cykanie cykaniu nie równe:p

chart - Nie Gru 14, 2008 23:20

W r200 też miałem takie cykanie, pomogło naładowanie aku.
nestor_45 - Pon Gru 15, 2008 19:32

No to rozwiążę wasze wątpliwości. Faktycznie akumulator, ale nie padnięty tylko rozładowany - lewy pobór prądu lecz nie sprzodu tylko z tyłu. zalany został czytnik płyt do nawigacji, teraz się suszy i mam nadzieję że się nic nie spaliło bo byłoby szkoda, a wiem że to drogi interes. Z góry dziękuję za podpwiedzi i pozdrawiam
balrog - Wto Gru 16, 2008 08:14

A ja się pochwale, że mi jakieś 2 miechy temu padł akumulator ;) :mrgreen:

Najlepsze było to, że podjechałem w jedno miejsce (nie było najmniejszych oznak że nastąpi taka tragedia rodem z Szekspira), po 30 min wróciłem przekręcam kluczyk na grzanie świec a tu kontrolki się nie świecą i zonk. Szczęke szukałem w pobliskiej studzience kanalizacyjnej...

lasper - Sro Lip 17, 2013 21:39
Temat postu: CDT nie odpala
Witam
Porusze temat raz jeszcze mam r75 2000 rok atko paliło i nagle jednego dnia zonk
nie chce, ani nie kręci rozrusznikiem , sprawdziłem rozrusznik na krótko i kręci silnikiem więc to nie rozrusznik sprawdziłem kable ze stacyjki czy podaje prąd i jest aż do sterownika EWS a z tamtąd nie wychodzi czyżby immo padło ?? ?????

MaReK - Sro Lip 17, 2013 21:40

Masz dwa kluczyki? Jeśli tak, spróbuj drugim, jeśli nie, musisz sprawdzić czy padł sterownik EWS czy po prostu wypisał się magicznie kluczyk. Można go dopisać jakby co, ale raczej nie w domowych warunkach. Chyba, że nastąpiła desynchronizacja pomiędzy ECU a EWS, ale wtedy kręciłby i nie odpalił...