Zobacz temat - [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75

Konrad_Zr160 - Sro Sty 07, 2009 13:49
Temat postu: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam
donmulanka - Sro Sty 07, 2009 14:07

po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po 2 to bylo by prawie audi czy bmw w budzie zrka:) ja wilal bym zostać przy VVC za duze koszta zabawy z silnikiem
Konrad_Zr160 - Sro Sty 07, 2009 14:14

Kolego. Ja sie nie pytam po co ;) Tylko o informacje od kogos ktory szukal i drazyl temat. Po to - bo masz znacznie prostsza i lepsza opcje krecenia tego w okolice 200+ koni i ponad 200+ niutkow w rozsadnych pieniazkach i mega fajny dol, ktorego nie ma szlifiera i nie bedzie nigdy miala. Wiadomo, ze gdyby doszlo do takiego swapa to strojenie itp itd nowy program. A po to. Bo jest to lekki silnik niewiele ciezszy od vvc i nie zmieni bardzo prowadzenia auta w zakrecie tak jak ciezki zeliwny kloc 2.0T. A na szybkich zakretach mi zalezy bardziej niz szybkim mistrzu prostej. I gdyby sie okazalo, ze mocowania i wszystko jest kompatybilne to jest to najprostsza sensowna metoda wyraznej poprawy osiagow tego auta. Co do kosztow tej zabawy ze wstepnych obliczen wynika, ze wyjdzie to bardzo podobnie i niewiele drozej niz pro montaz sportowych walkow i innych dupereli w temacie n/a. Bo to tez sie wiaze z dosc powaznym rozbabraniem silnika i jego w zasadzie remontem.
donmulanka - Sro Sty 07, 2009 14:31

ok zwracam honor nie unoś sie tak :] :) :) a ja mistrzem prostej nie jestm jesli to do mnie byl oale chetnie bym sie przejechal z Toba 1v1 po zakretach wlasnie :) na torze:]
Konrad_Zr160 - Sro Sty 07, 2009 14:32

Pelny luzik ;) Ja rowniez humorystycznie :) No niestety jest taka zima, ze srednio bedzie opcja na spociku poszalec. Ale cos niecos sie poslizgamy ;)
michone - Sro Sty 07, 2009 14:43

kiedys troche czytalem, i jest jeden problem... znalezc taki silnik z osprzetem to jak wygrac w totka :P . Patrzylem nawet za uszkodzonym r75 to nie znalazlem ani jednej sztuki na ebay/mobile z tym silnikiem...
donmulanka - Sro Sty 07, 2009 14:45

jeśli masz dobre zimowki i lubisz jezdzic po sniegu (no z tydzien praktyki to było w moim przypadku z chlopakami) to na bukowinie Tatrzańskiej jest 6 km zamkniety odcinek drogi
goscie z zakopanego juz ktorys sezon jezdza tam po tych prawie 80 90stopniowych zakretach pod gore jeden za 2 :) swietna zabawa n otylk otrzeba juz troche jezdzić mieć dobre zimowki z przodu wezsze najlepiej nokiany extreme a z tylu moga byc gorsze wazne zeby "dupa" latala do pewnego momentu:) a na spot mozna zawsze sie umowic :P biorac pod uwage ze mam najslabsze auto z nich zawsze dojezdzam ostatni :P ale co tu porownywac roverka do audi s1, s2, BMw m3 i innych takich.. (wiem to na inny temat powinno leciec) pozdr

dobryziom - Sro Sty 07, 2009 14:46

bez przesady widziałem ostania na allegro rozbitka z tym silnikiem ale faktycznie trzeba śledzić na bieżąco temat :) donmulanka a co z twoim nitro założone już? zarzyznasz już silnik :)
Konrad_Zr160 - Sro Sty 07, 2009 14:46

Sledze temat na razie od 4 miesiecy i faktycznie prosto nie jest aczkolwiek wpadaja od czasu do czasu takie silniki na brytyjskim ebayu w malymi przebiegami. Niestety jak mowie zobaczyc to na zywo jest praktycznie nierealne. Do tej pory byly z 4 warte uwagi "gole" silniki. Rozbitek to tez nie glupia opcja bo moze posluzyc jako dawca czesci, ktore byc moze sie odsprzedadza zmniejszajac koszt tej imprezy w czasie.

Donmulanka: No proste ;) Ja rowniez w oryginale pochodze z Nowego Sacza i jak tylko jest mozliwosc i jestem tam to nie ma lepszej zabawy jak pojezdzic sobie po naszych zroznicowanych terenach gorskich zwlaszcza jak jest bialo.

gpredki - Sro Sty 07, 2009 20:37

donmulanka napisał/a:
po 1 to jest tylko 150 konny silnik a Ty w ZR'ku masz 160 niby 170 wiec po co modyfikowac to tak jakby ciagnać drzewo do lasu po


Bo z turbo benzyny wyciagniesz duzo wiecej i pewni emniejszymi kosztami niz z wolnossacej.

BoloSr - Sro Sty 07, 2009 21:37
Temat postu: Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem

michone - Sro Sty 07, 2009 21:52
Temat postu: Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T :P
BoloSr - Sro Sty 07, 2009 21:55
Temat postu: Re: [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
michone napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Konrad_Zr160 napisał/a:
Witam poszukuje wszelkich informacji na temat doladowanego silniczka 1.8 z 75. Glownie chodzi o szczegoly mocowania, detale i tego typu sprawy potrzebne do przekladki. Szczerze mowiac nie widzialem jeszcze na zywo tego silniczka. Wydaje sie byc niemal identyczny z fotografii do obecnego chociaz moge sie mylic. Moze ktos rozwazal taka modyfikacje i ma jakies materialy dotyczace tego tematu? Narazie jest to bardzo wstepny pomysl. Wszelki help mile widziany. Pozdrawiam


a nie wiesz nic na temat dodania T do silnika 1.8 16v ?? ?
bo takowy mam a ponoc da sie to latwo zrobic w tym wypadku tak slyszalem
łątwo jak masz osprzet z 1.8T :P


no tak ale łatwo tego nie idzie wyrwac :( chociaz pewnie łatwiej czesc niz calosc :)

Konrad_Zr160 - Czw Sty 08, 2009 09:37

Jak masz 1.8 bez vvc to jest znacznie prostsza zabawa bo odpada Ci swap i pozostaje standardowe uturbianie jak kazdego silnika. Chodzi wlasnie o pozbycie sie klopotliwych zmiennych faz oraz o nizszy stopien sprezania silnika w zabawie na "grubo" - wiec masz znacznie lepiej i prosciej. Silniki wydaja sie byc identyczne. Zapewne doladowana wersja moze miec nizsze tloki lub jakiegos typu uszczelke odprezajaca i byc moze cos jeszcze innego. Czy ktos cos wie na temat mocowan, lap tego silnika? Martwiace jest to ze, to bylo w r75 wiec pewnie wszystko jest inaczej. Mozna tez prosciej zastosowac wlasnie 120 konna jednostke, poprostu uturbic lub gore vvc wymienic na klasyczna i tez bedzie to samo ale znowusz grzebiemy w silniku i rozbabrujemy go co tez nie bedzie tanie i potrwa ;) Dla vvc swap bylby najszybszy i najpewniejszy - mamy na pokladzie fabryczny turbodoladowany silnik z dalsza opcja modowania i mozna od niego oczekiwac w miare fabrycznej awaryjnosci a drugi mozna odsprzedac lub dawca czesci i nie psujemy ani jednego przy takiej zabawie.
BoloSr - Czw Sty 08, 2009 09:52

ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]
maciekwawa - Czw Sty 08, 2009 13:35

silnik 1.8 turbo http://www.allegro.pl/ite...i_przebieg.html jest na allegro juz dobre dwa miechy
BoloSr - Czw Sty 08, 2009 13:46

maciekwawa napisał/a:
silnik 1.8 turbo http://www.allegro.pl/ite...i_przebieg.html jest na allegro juz dobre dwa miechy


za tak kase to sie wcale nie dziwie ze tak dlugo toc to powinno kosztowac polowe tego a gdzie reszta drugie tyle ?? ?

dobryziom - Czw Sty 08, 2009 14:33

cena faktycznie beznadzieja ponieważ dotyczy gołego silnika bez osprzętu... jeśli by zawierała osprzęt z turbina gotowy do swapu to można się zastanowić :)
hubosza87 - Czw Sty 08, 2009 15:07

BoloSr napisał/a:
ciekawe ile by kosztowalo uturbienie takiego 1.8 i kto by to zrobil w kais dobrych peiniadzach a nie w kasie przewyzszajacej zakup auta :)te]


Tez jestem bardzo ciekaw bo chodzi mi to po głowie(ale obawiam się że może to być bardzo kosztowna impreza). Mialem 1,6 ale padł i zrobiłem swap na 1,8 120km i chciało by się jeszcze troszke więcej mocy... choć nie mogę teraz narzekac... ;)

dobryziom - Czw Sty 08, 2009 15:28

koszta ogolnie nie sa duze ponieważ wiekszosc części takich jak sprężarka, węże, blow off, wskaźnik boost, intercooler itd.. można dostać w używce w super stanie i za rozsądne pieniądze największy koszt to wyspawanie kolektora oraz zrobienie spływu chyba ze ktoś ma zdolności w tej dziedzinie ( lub ewentualne przerobienie starego za pomocą flansz ) reszta nie wymaga większych zdolności jest full informacji w internecie co i jak zrobić... wystarczy garaż i narzędzia :)

Ps zapomniałem o tym ze warto sprawdzić do ilu wyrobią wtryski oraz pompa bo jeśli nie to dodatkowy zakup.

Poniżej link do gotowca do 214 i 216 ( możliwe ze można tez zaadoptować do 1,8) albo zapytać może są gotowe kity

http://cgi.ebay.com/ebaym...bayphotohosting

maciekwawa - Czw Sty 08, 2009 15:58

!@!$# nie pasuje do mojego:( chyba bo ja mam 98rok a tam jest do 96
BoloSr - Czw Sty 08, 2009 17:26

ja che taki kit do swojego :) :):)
michone - Czw Sty 08, 2009 18:06

to kit do hondowskiego silnika :) moze :
Silniczek

kolin - Czw Sty 08, 2009 20:41

maciekwawa napisał/a:
!@!$# nie pasuje do mojego:( chyba bo ja mam 98rok a tam jest do 96


Przecież silniki i tak się nie różnią.

michone - Czw Sty 08, 2009 20:51

kolin napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
!@!$# nie pasuje do mojego:( chyba bo ja mam 98rok a tam jest do 96


Przecież silniki i tak się nie różnią.
uważasz ze roveroski k -series nie rozni sie od hondowskiego D16A6 SOHC czy D16A8 DOHC ?? nie ladnie :P
marcinmarcin - Pią Sty 09, 2009 20:00

A mnie z kolei ciekawi, ile więcej waży 1.8 turbo od 1.8 vvc?
BoloSr - Pią Sty 09, 2009 21:00

marcinmarcin napisał/a:
A mnie z kolei ciekawi, ile więcej waży 1.8 turbo od 1.8 vvc?



znlazlem cos fajnego http://www.dvapower.co.uk/

marcinmarcin - Sob Sty 10, 2009 15:23

BoloSr napisał/a:
znlazlem cos fajnego http://www.dvapower.co.uk/

Dokładnie tak - Dave Andrews to meches-legenda w angielskim światku mg/rover. btw. aktywny uczestnik forum mg-rover.org ;)

BoloSr - Sob Sty 10, 2009 18:27

marcinmarcin napisał/a:
A mnie z kolei ciekawi, ile więcej waży 1.8 turbo od 1.8 vvc?


1.8 z T wazy 114 a 1.8 110 tyle podaja :)

marcinmarcin - Sob Sty 10, 2009 19:45

BoloSr napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
A mnie z kolei ciekawi, ile więcej waży 1.8 turbo od 1.8 vvc?


1.8 z T wazy 114 a 1.8 110 tyle podaja :)

Dzięki, w sumie niewielka różnica :) Dodając osprzęt będzie pewnie max 15-20kg więcej. Znalazłem gdzieś informacje, że po włożeniu 2.0 (który jest ponoć dużo cięższy bo żeliwny?) w ZR dramatycznie powiększa się podsterowność

BoloSr - Sob Sty 10, 2009 20:10

marcinmarcin napisał/a:
BoloSr napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
A mnie z kolei ciekawi, ile więcej waży 1.8 turbo od 1.8 vvc?


1.8 z T wazy 114 a 1.8 110 tyle podaja :)

Dzięki, w sumie niewielka różnica :) Dodając osprzęt będzie pewnie max 15-20kg więcej. Znalazłem gdzieś informacje, że po włożeniu 2.0 (który jest ponoć dużo cięższy bo żeliwny?) w ZR dramatycznie powiększa się podsterowność


ale 2.0 to ma strasznie malo KM bo raptem 150 KM a wazy 184 kg to napewno sie nie oplaca :(

Brt - Sob Sty 10, 2009 22:00

2.0 T ma 200KM ;) niestety lekki nie jest ..... prowadzenie będzie takie jak w MG ZR z klekotem pod maską ;)
marcinmarcin - Sob Sty 10, 2009 23:36

Czyli właściwie sytuacja jest dość jasna - jeżeli już swap to na 1.8T. Bardziej niż na mocy zależy mi na dobrym wyważeniu auta - teraz jest już silnie podsterowny, ale mimo to po zdjęciu nogi z gazu ochoczo macha ogonem. A co do dalszych kroków u mnie sytuacja jest dość prosta - jak będzie drugie auto (na razie nie ma takiej potrzeby) to na swoje miejsce wraca gwint KW, wylatuje cały środek, klima, CA, abs, zawitają hamulce black diamond, metalowe przewody goodridge, na pewno szpera (właściwie to już powoli szukam), sportowe sprzęgło, być może klatka i albo:
1) wydech janspeed, porządny dolot, sportowy wałek wydechowy - co powinno pozwolić na przekroczenie 180km N.A.
2) swap 1.8T - liczyłbym tu na 200km przy fajniejszej charakterystyce momentu
Opcja 2 raczej tylko przy padzie VVC albo nadmiernym przypływie gotówki ;)