Zobacz temat - [R75] Ciężko działający pedał gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ciężko działający pedał gazu

ToMislav - Sro Lut 18, 2009 19:28
Temat postu: [R75] Ciężko działający pedał gazu
Moje wątpliwości wzbudził pedał gazu który działa dość ciężko i moje pytanie jest czy we wszystkich Roverach pedał gazu działa tak opornie, czy może jest to jakaś usterka bądź mechanizm jest zardzewiały lub zabrudzony i to powoduje takie ciężkie działanie.
dukat11 - Sro Lut 18, 2009 19:49

Pedał gazu w 75 jest elektroniczny i działa jak na mój gust bardzo delikatnie
Siwus181 - Sro Lut 18, 2009 20:03

Jak na mój gust chodzi troszkę ciężej od innych aut.
Przesiadka ze Skody Fabia 2007r na R75 to znacząca różnica w działaniu pedała.

Dziadek - Sro Lut 18, 2009 20:09

Twarde sprzęgło-to się zgodzę,ale gaz?Raczej u mnie miękki,a mam porównanie,bo jeżdżę codziennie kilkoma służbowymi autami(fiat,citroen,peugeot).Może coś nie tak z cięgłem?
Rowan - Sro Lut 18, 2009 21:25

Dziadek, tam jest potencjometr. Ewentualnie, to może w potencjometrze jest łożysko, które się zatarło?
boss.007 - Sro Lut 18, 2009 22:04

Rowan napisał/a:
Dziadek, tam jest potencjometr

Dziadek ma troszkę racji,jest tam taki krótki łącznik-ale czy to jego wina :?:
A może nasmarować tą ośkę na której biega ten "pedał"...może tam coś się zapieka :?:
A do tematu:u mnie chodzi bardzo lekko i płynnie.

SeniorA - Sro Lut 18, 2009 22:52

dukat11 napisał/a:
Pedał gazu w 75 jest elektroniczny
ale nie w benzynie kV 6 .
Siwus181 - Sro Lut 18, 2009 23:02

Aż pójdę jutro sprawdzę, może coś mi się przewidziało :razz:
Zukowaty - Sro Lut 18, 2009 23:09

SeniorA napisał/a:
dukat11 napisał/a:
Pedał gazu w 75 jest elektroniczny
ale nie w benzynie kV 6 .

Zgadza sie. A jak chodzi ciezko to ja bym sprawdzil przepustnice:
1. czy nie jest zawalona brudem-wiadomo o co chodzi
2. czy srezynki sie nie pozawijaly.

Dziadek - Czw Lut 19, 2009 04:32

Rowan napisał/a:
tam jest potencjometr

Tak jest u nas w ropolkach,ale domyśliłem się,że ToMislav ma benzynkę,a tam jest trochę inaczej i w którymś punkcie może być zapieczone.

Rowan - Czw Lut 19, 2009 06:51

Dziadek, a ja myślałem, ża ma CDT... :roll:
sogreg1 - Czw Lut 19, 2009 07:07

Dziadek napisał/a:
domyśliłem się,że ToMislav ma benzynkę


Wybacz, ale skąd te wnioski? Przecież napisał (R75 2.0'00).

Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 08:15

Pewnie bo 2.0 wiecej jest klekotow niz benzyniakow i Rowan poszedl z rachunkiem prawdopodobienstwa. :wink:
W temacie to ja bym zdjal linke z ciegna przepustnicy i wtedy zobaczyl jak bedzie chodzila linka w pancerzu oraz sama przepustnica.
:idea: a moze tam jest tempomat i on blokuje? Mi spadala kiedys ta plastikowa dzwigienka.

ToMislav - Czw Lut 19, 2009 12:17

Zukowaty jest Tempomat. Nie wiem co tam może być ale mnie to zastanowiło. Myślę, że przyjrzę się wszystkim możliwym opcjom o których pisaliście.
Roverek to 2.0 benzynka faktycznie. Sprzęgło w nim jest na linkę więc w miare proste więc chyba sobie jakoś z tym poradzę :)
Dzięki za wszystkie rady i ewentualnie proszę o następne bo lepiej wiedzieć więcej niż za mało :D

Rowan - Czw Lut 19, 2009 16:36

ToMislav, sprzęgło na linkę? Chyba o gzie myślałeś... :mrgreen:
Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 17:05

ToMislav napisał/a:
Sprzęgło w nim jest na linkę

:roll: ojjj nawet nie wiesz jak bardzo bym chcial.

Rowan - Czw Lut 19, 2009 17:08

Zukowaty, właśnie mnie też to zastanawia, czemu rozwiązanie, które się w 100% sprawdzało przestało być wykorzystywane...
Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 17:18

Zeby serwisy cos zarabialy.
Dziadek - Czw Lut 19, 2009 17:52

Benzynka,Panowie,bo ja jakbym pisał o dieslu to bym napisał 2,0D,a tu było 2,0.Odczytałem to więc po swojemu...i trafiłem(takie szczęście).A'propos sprzęgła,to wydaje mi się,a nawet jestem pewny,że pierwsze PF125(jeszcze na licencji)miały pompkę sprzęgła,a potem(miałem takiego 1500 kombi) zmienili na linkę.Nie mogli tak zrobić w R75?
Zukowaty - Czw Lut 19, 2009 17:56

Dziadek napisał/a:
A'propos sprzęgła,to wydaje mi się,a nawet jestem pewny,że pierwsze PF125(jeszcze na licencji)miały pompkę sprzęgła,a potem(miałem takiego 1500 kombi) zmienili na linkę

Masz racje ale to nasi zmienili z hydraulicznego na linke bo bylo tansze. Z reszta te pompki sie sypaly.

Rowan - Pon Lut 23, 2009 09:14

No i co sprawa się rozwiązała? Bo widzę, że wszyscy po pomógł dostali... :neutral:
Marek_75 - Pon Lut 23, 2009 17:06

Dziadek napisał/a:
pierwsze PF125(jeszcze na licencji)miały pompkę sprzęgła,a potem(miałem takiego 1500 kombi) zmienili na linkę.Nie mogli tak zrobić w R75

Inżynierowie z FSO mieli wiele lat na wyciągnięcie takiego (słusznego) wniosku. R75 dożył zaledwie 5 latek... może gdyby jeszcze trochę czasu dać anglikom to też by na to wpadli ;) Czasem najprostsze rozwiązania są najbardziej niezawodne

xROnx - Nie Paź 26, 2014 22:30

Zukowaty napisał/a:
SeniorA napisał/a:
dukat11 napisał/a:
Pedał gazu w 75 jest elektroniczny
ale nie w benzynie kV 6 .

Zgadza sie. A jak chodzi ciezko to ja bym sprawdzil przepustnice:
1. czy nie jest zawalona brudem-wiadomo o co chodzi
2. czy srezynki sie nie pozawijaly.


Pytanie takie:
chodzi mi ciężko pedał gazu. posprawdzałem palcem stan sprężyn przy przepustnicy. Czy one mają mięć luz w sobie? Tj czy smyrając je palcem będą latać na prawo/lewo tak ok 3mm? Czy jest to jakoś regulowane?

arleta90 - Wto Lut 28, 2017 10:30

Witam, odkąd kupiłam MG gaz chodził dość opornie. Z początku cały czas mi gasł, strasznie się namęczyłam nim ruszyłam. Poczytałam, popytałam i podobno "tak ma być". Ostatnio miałam nieprzyjemną sytuację...zaciął się pedał gazu i gnałam jak szalona nie wiedząc co jest grane. Wyłączyłam silnik, odpalam na gazie i piłuje obroty max. W końcu puściło. Pomyślałam "zamarzło" (-20st). Ostatnio byłam wymieniać filtry gazu i gościu wsiadł do MG i mówi, że muszę wymienić linkę, bo tak nie może być...no i teraz pytanie...czy faktycznie pedał powinien chodzić lekko? I jak oceniacie koszt linki + robocizna. Nie mam kompletnie czasu się teraz za to wziąć sama.
AdaskoC - Wto Lut 28, 2017 16:39

arleta90, ten typ tak ma wtedy kiedy się zaciera. Popryskaj do środka linki spray na silikonie/ teflonie najlepiej, nawet zwykłe WD-40 załatwia sprawę.
arleta90 - Sro Mar 01, 2017 11:14

AdaskoC, poradzisz którędy tam się dostać?
AdaskoC - Czw Mar 02, 2017 10:08

Odpinasz linkę przy przepustnicy, podnosisz do góry i tamtędy smarujesz :)
arleta90 - Czw Mar 02, 2017 10:36

Nie pomogło :( Chyba jednak linka do wymiany. Ciekawa jestem tylko czy faktycznie będzie róźnica...
AdaskoC - Czw Mar 02, 2017 11:45

Musisz naprawę obficie to spryskać i ktoś musi pedałem poruszać by się po całości rozeszło
karolj - Czw Mar 02, 2017 12:24

Może warto spróbować takim czymś:

http://allegro.pl/smarown...5322780020.html

arleta90 - Pią Mar 03, 2017 08:53

Psikałam, ale wydaje mi się, że linka może być już stara? Myślicie, że po wymianie może wcale nie być róźnicy? Szkoda mi wywalić 300zł na darmo.
longer86 - Pią Mar 03, 2017 09:22

Zawsze mozesz spróbować wyciągnąć linkę i sprawdzić jak porusza sie po za autem.
arleta90 - Pią Mar 03, 2017 09:27

Podziałam jeszcze dzisiaj coś z nią i zobaczymy. Pogoda dopisuje więc można działać ;)