Zobacz temat - [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V

ash - Nie Mar 29, 2009 13:09
Temat postu: [seria K] Nowy fabrycznie silnik 1,4 16V
Witam

Wczoraj (sobota) zakupilem fabrycznie NOWY, nigdy nieuzywany silnik 1,4 16V (14K4F) wraz z calym osprzętem. Niebawem chciałbym go założyc do mojej 200ki ale mam pytanie.
Silnik ma manualny napinacz paska więc został wyprodukowany do konca 97 roku.
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?
Na co jeszcze zwrócic uwagę przy takim silniku? Cos wymienic, cos przeczyscic?

strala1 - Nie Mar 29, 2009 13:19

oo kurcze a gdzie taki silnik dostałeś?
Zukowaty - Nie Mar 29, 2009 13:22

ash napisał/a:
Otóż jest zalany jakims olejem i nie wiem czy go zmieniac czy nie, na jaki?

Olej wymień bo już bedzie za stary. Zalać oczywiście takim jak zaleca producent (typ oleju).
Z ciekawości ile Cie kosztowała ta przyjemność i gdzie wyszperałęś.
ash napisał/a:
Cos wymienic, cos przeczyscic?

Wymiana rozrządu byłąby bardzo wskazana z racji na wiek paska.Poza tym moze się okazać że uszczelniacze będą ciekły ze starości. Ja bym wymienił rozrząd (pasek i uszczelniacze) i olej z filtrem.

ash - Nie Mar 29, 2009 13:22

Czechy. Przemierzylem wczoraj 1000km i go mam:) Oto Fotka
strala1 - Nie Mar 29, 2009 13:24

ale ktoś tam produkuję takie silniki? czy to po jakimś aucie wypadkowym? Czy to jakiś sklep? handlarz? Możesz podać jakieś szczegóły? Sam chętnie sprawiłbym sobie takie cudo
ash - Nie Mar 29, 2009 13:31

Cytat:
Zalać oczywiście takim jak zaleca producent (typ oleju)

10W40 połsyntetyk? Do Nowego nigdy nieuzywanego silnika?

Cytat:
ale ktoś tam produkuję takie silniki? czy to po jakimś aucie wypadkowym? Czy to jakiś sklep? handlarz? Możesz podać jakieś szczegóły?

Niestety wydaje mi sie, ze to byla jednorazowa okazja!

Zukowaty - Nie Mar 29, 2009 14:09

ash napisał/a:
10W40 połsyntetyk? Do Nowego nigdy nieuzywanego silnika?

I co z tego ze nowy? Silnik ma jeżdzić na danym oleju i nie istotne czy nowy czy używany. Jak w Poldasie zrobiłem remont i zalałem pełnym syntetykiem to brał jak potwór a po zalaniu zalecanym przez FSO mineralem nie bierzę nic. Możesz spróbować zalać pełnym syn. bo to nie taki duży przeskok jak w moim przypadku i zobaczysz. Olej jest dobierany do silnika pd względem gęstości, lepkości i wydajności ukłądu smarowania i zawsze zalecany przez fabrykę bedzie najbardzej optymalny.

lamer - Nie Mar 29, 2009 14:17

Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.
szoso - Nie Mar 29, 2009 14:21

lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

lamer - Nie Mar 29, 2009 14:25

szosownik napisał/a:
lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.

szoso - Nie Mar 29, 2009 14:31

lamer napisał/a:
Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.

tylko że ten silnik jest z końca 1997 roku więc z okresu opracowywania danych technicznym i nie mówimy tu o silnikach z 2008/2009 :cool:
w roku 1997 były już oleje syntetyczne a jakoś zaleca się półsyntetyk :wink:
więc te dane techniczne jak najbardziej dotyczą tego silnika i nie jest ona z lat 60 żeby ją olewać :cool:
sprawdź sobie także w instrukcji obsługi dołączonej do auta w której też jest napisane żeby zalewać 10W/40 posiada oznaczenia: RES.22.OL.G4 lub ACEA A2:96 :cool:
nie powiesz mi chyba że ta książka jest stara i też nie należy jej brać pod uwagę :wink:
czyli jak do mojego zaleca się 10W/40 to mam spalić instrukcję i zalać 5W/40 bo niby postęp :wink:
zgodziłbym się z tobą jeśli byśmy rozmawiali o nowoczesnych silnikach powiedzmy z 2007 :smile:

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 15:18 ]
Ps.patrząc w instrukcje i dane techniczne dalej dojedziesz niż patrząc na własne widzi mi się :smile:

secio - Nie Mar 29, 2009 15:28

lamer napisał/a:
Ja mam zalanego syntetyka (BP Visco) do takiego silnika z przebiegiem ok. 90tys i nic złego się nie dzieje. Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent ;-) .

Pzdr,
Mariusz

ash - Nie Mar 29, 2009 15:35

Cytat:
Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent


Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??

szoso - Nie Mar 29, 2009 15:39

ash napisał/a:
Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??

oznaczenia podałem wyżej :wink:
jeśli parametry syntetyka odpowiadają podanym to możesz zalewać :smile:

michone - Nie Mar 29, 2009 15:41

ash napisał/a:
Cytat:
Ja tak samo, ale oczywiście o parametrach 10W40 jak zaleca producent


Powiedz mi skad wziales olej syntetyczny 10w40??

-Motul 7100 10W40 4T
-Motul 300v 4T 10W40

ash - Nie Mar 29, 2009 15:58

Cytat:
-Motul 7100 10W40 4T
-Motul 300v 4T 10W40

A czy one nie sa dedykowane do sportowej jazdy motocyklami??

No i zdania są podzielone. Ale tak sie sklada, ze mam 5l Elfa polsyntetyka 10w40 przygotowanego na zmiane do mojego obecnego silnika i nie wiem czy zalac nim ten nowy silnik czy raczej kupic syntetyczny Castrol Magnatec 5W40? Czekam na reszte opinii a miedzy czasie wrzucam kolejne fotki. Czy jednak ten pasek do zmiany bedzie?

szoso - Nie Mar 29, 2009 16:03

ash czy nie dość ci potwierdziłem istotnymi dowodami? :wink:
chyba że tego nie czytałeś :wink:

Szymon - Nie Mar 29, 2009 16:05

Pasek zmień, jak wiadomo guma z czasem parcieje i szkoda by było zbierać silnik po drodze ;) Co do oleju to ja leje Shell Helix Ultra 5W40 i z silnikiem zupełnie nic się nie dzieje. Udanego użytkowania :)
szoso - Nie Mar 29, 2009 16:06

masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz :wink:
Raptile - Nie Mar 29, 2009 16:07

10W40 jest olejem syntetycznym
szoso - Nie Mar 29, 2009 16:14

Raptile napisał/a:
10W40 jest olejem syntetycznym

po czym wnioskujesz? :wink:
5W/40 to pełen syntetyk a 10W/40 półsyntetyk tak było od zawsze :smile:

ash - Nie Mar 29, 2009 16:18

Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz

owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)

secio - Nie Mar 29, 2009 16:33

ash napisał/a:
Cytat:
masz wszystko czarne na białym podane na talerzu i dalej nie wiesz

owszem, tylko ciezko znalezsc olej syntetyczny 10w40 z parametrami zgodnymi z zalecanymi. Wniosek stad taki, ze chyba takiego nie ma. Ten motul to jest do motocykli. Powoli wychodzi na to, ze z olejami jak z gustami:)


Dlatego dostaniesz same subiektywne opinie ;) .
Moim zdaniem lepiej zalać olejem 10W40 o klasie jakościowej SL i częściej go wymieniać niż droższym 5W40.
A już napewno lepiej kupić Lotosa Thermocontrol i mieć pewność że to Lotos, niż niewiadomego pochodzenia Mobilem ktory 'okazyjnie' jest w cenie tego Lotosa.
A i tak nic nie zastapi odpowiedniego dbania o silnik... szczegolnie, jak to ktos ma w stopce: "Nie katuj K-series swojego jak zimny...." ;-) .

Pzdr,
Mariusz

Zukowaty - Nie Mar 29, 2009 16:37

Siała baba mak...
Ja dziś dolewałęm 10W/40 Shell mineralny i taki aktualnie mam zalany. NIe jest najbardziej istotne czy to syntetyk, pół syn. czy mineralny ale parametry lepkościowe i gęstość oleju. Jak jest pełny syn 10W/40 to lać. Tak samo z pół syn. i mineralnym. Dzisiaj mineralne lepszych marek nie zostawiaja juz nagaru tak kiedyś. Silnik 1.8 audi 80 350tys km jeżdzony na castrolu gtx3 mineralnym był w środku czyściutki. Nie stanie się nic od tego że zaleje się olej o innych parametrach bo nawet na słonecznikowym wszystko będzie chodziło ale po to ktoś siedział i przeliczał to wszystko żebyśmy wiedzieli jaki olej zalewać.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 16:39 ]
Skoro tak się upieracie nad dobrym syntetykiem to dlaczego nie zajecie np. Motula 0W/20 ?? Bardzo dobry i nowoczesny olej. Ciekawe jakie by bylo jego cisnienie w ukłądzie i zużycie w silniku.

Raptile - Nie Mar 29, 2009 16:40

polecam przeczytać :arrow: http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html :wink:
oprawca_1978 - Nie Mar 29, 2009 16:48

szosownik napisał/a:
Raptile napisał/a:
10W40 jest olejem syntetycznym

po czym wnioskujesz? :wink:
5W/40 to pełen syntetyk a 10W/40 półsyntetyk tak było od zawsze :smile:


Zgadza się, acz można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
Wystarczy wziąć syntetyka 5W40 i zmieszać go z odpowiednią ilością oleju syntetycznego przekładniowego.
Ja do mojego Poldasa, do którego leję od zawsze olejek syntetyczny 5W40, daję dwie, trzy łychy zwykłego towotu.

ash - Nie Mar 29, 2009 17:10

Zaleje go takim jaki mam - Elf Competition STI 10W40 polsyntetyk. Wysokiej jakosci, taki jak producent zaleca. Bede wymienial co 10 000km, jak zawsze. A teraz dwa inne pytania:

1. Zerowac licznik? Nowy silnik, nowa skrzynia, sprzeglo, caly osprzęt. A blachy i wnetrze mozna po roczniku obcenic.

2. Jak go dotrzec? przez pierwsze 6tys km nie przekracac 4500rplm? czy jak?

oprawca_1978 - Nie Mar 29, 2009 17:59

Docieranie silnika to po prostu jego spokojna eksploatacja, nie męczenie, nie przeciążanie, pozwolenie na stopniowe rozgrzanie się, nie piłowanie, nie ściganie się nim, itd..
Po tej zabawie warto wymienić olej po jakichśtam tysiącu km przebiegu, itd..
Wpisz w Google docieranie, a wyczytasz wszystko.

PHJOWI - Nie Mar 29, 2009 19:51

lamer napisał/a:
szosownik napisał/a:
lamer napisał/a:
Skoro to fabrycznie nowy silnik to koniecznie zastososował bym syntetyk.

według danych technicznych powinien być zalany 10W/40 :cool:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne

Zapominasz tylko kiedy te dane fabryczne były opracowywane! Technologia w olejach poszła do przodu a ceny spadły. Dzisiaj każdy nowy samochód zalewany jest syntetykiem bo to po prostu lepszy olej.


ale silnik serii K jest zaprojektowany pod 10w40 przy pełnym synt. lubi pukać .

SeniorA - Nie Mar 29, 2009 20:36

oleje 10W/40 są półsyntetykami produkowanymi w technologii syntetycznej.Syntetyczny to taki , którego olej bazowy powstaje w wyniku syntezy chemicznej.Półsyntetyk to taki którego olej bazowy jest mieszaniną bazy mineralnej i syntetycznej.Mineralny ma bazę powstałą w efekcie rafinacji ropy naftowej.Jeśli konstruktor zaleca 10W/40,to zawsze można zastosować olej klasy lepkościowej wyższej, tzn. 5W/40. Nie wolno tylko zastosować o niższej klasie lepkościowej niż zalecana np. 15W/40 a także o wyższej klasie jakościowej od stosowanego dotychczas.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 20:51 ]
5W/40 od 10W/40 różni się tylko lepkością na zimno. więc szybciej dociera do punktów smarowania co jest korzystne dla silnika , a po za tym ma stabilniejsze parametry w temp. pracy silnika ,bo tak jest chemicznie stworzony.

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 21:03 ]
oprawca_1978 napisał/a:
można osiągnąć i olej w pełni syntetyczny o parametrach 10W40.
np. Valvoline ProFleet 10W/40 do silników wysokoprężnych o wydłużonych okresach wymiany.Są też półsyntetyczne 5W/30 np. Selenia WR 5W/30 , który zapewnia wydłużoną skuteczność urządzeń doładowujących.Są to pojedyncze odstępstwa od normy.
AndrewS - Nie Mar 29, 2009 22:58

nasz byl zalany fabrycznie olejem ESSO Ultron 5W40 syntetyk

a co do rozrzadu, to dokrec dobrze srube na wale :!: :!: :!:

SeniorA - Pon Mar 30, 2009 07:09

ASO Rovera ,zalewały silniki benzynowe nawet Mobilem 5w/50, bo podane przez producenta wymagania normy ACEA A2:96 są wymaganiami minimalnymi.Co do ,, pukania '' to może wystąpić przy pełnych syntetykach ale 0W/30 i 5w/30 przeznaczonych do najnowszych generacji silników.
Zukowaty - Pon Mar 30, 2009 12:44

PHJOWI napisał/a:


ale silnik serii K jest zaprojektowany pod 10w40 przy pełnym synt. lubi pukać .

No i o tym kurna mówiłem. Ktoś długo nad tym siedział i myślał.