Zobacz temat - [214i] kolor oleju po naprawie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] kolor oleju po naprawie

pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 16:02
Temat postu: [214i] kolor oleju po naprawie
Po wymianie uszczelki pod glowica mam kolor oleju w kolorze kawa z mlekiem, czy to jest normalne??
thef - Wto Kwi 28, 2009 16:06

Niby normalne, bo świeży olej wymieszał się z resztkami starego, który pewnie już był emulsją płynu chłodniczego i powinno się porządnie, kilkakrotnie silnik przepłukać już u mechanika. No chyba, że przed wymianą uszczelki olej miał normalny kolor, to może to świadczyć o spartaczonej robocie i ponownym HGF.
pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 16:15

Najlepiej podejsc do mechanika i powiedziec mu o tym? kiedy mozna na wszelkie ale spodziewac sie normalnego koloru oleju :D
thef - Wto Kwi 28, 2009 16:25

Można podejść i pogadać o tym. Najlepiej chyba kupić jakiś tani olej i kilka razy zalać i zmieniać za chwilę, aż będzie czysto, ale może lepiej to robić u mechanika wlewając mniejsze ilości oleju na chwilę i zlewając po krótkim cyklu. Mechanik powinien wiedzieć jak będzie najlepiej.
Clean - Wto Kwi 28, 2009 16:29

Ap ropo piszesz że jesteś po wymianie uszczelki pod głowica mógłbyś mi napisać ile cię ta operacja kosztowała z robocizną + pytanie drugie zauważyłem delikatne masełko na ściankach zbiorniczka płynu chłodzenia i delikatne ubywanie płynu chłodniczego( centymetr na 6 tygodni ) czy to już HGF czy mogę tak jeździć jakiś czas a jeśli tak to jak długo ??
pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 16:43

Wymiana uszczelki pod glowica i naprawa silnika kosztowala mnie 650zl, To juz moze sie dziac ten HGF, Najlepiej pojechac do jakiegos warsztatu aby ci to sprawdzili lub to jest w normie lub ze starosci ale zobacze zaraz u siebie czy cos takiego mam w zbiorniczku plynu chlodniczego
Clean - Wto Kwi 28, 2009 16:55

A jeśli to jest u mnie nawet początek HGF-u to ile z tym mogę jeździć nie mam kasy na taki drogi remont auto się nie grzeje płynu ubywa bardzo mało, nie kopci olej też bez zmian tylko to masło na ściankach zbiorniczka jak się włoży palec to taki kożuch na ściankach:(
Fido66 - Wto Kwi 28, 2009 17:09

Clean napisał/a:
A jeśli to jest u mnie nawet początek HGF-u to ile z tym mogę jeździć nie mam kasy na taki drogi remont auto się nie grzeje płynu ubywa bardzo mało, nie kopci olej też bez zmian tylko to masło na ściankach zbiorniczka jak się włoży palec to taki kożuch na ściankach:(


ja miałem podobnie,też mi płynu ubywało ale nie robiłem uszczelki bo nie miałem kasy ,dopiero jak ubytek był dość znaczny to już niestety musiałem pojechać do mechanika na wymianę,jeździłem w sumie jakoś dwa miesiące a cała impreza z wymianą HGF wyszła mnie 730 zł

Clean - Wto Kwi 28, 2009 17:31

trochę drogo 730zł :( ja w tym roku robiłem już kompletny rozrząd z pompą wody teraz jeszcze to strasznie mnie po kieszeni uderza mój R
magneto - Wto Kwi 28, 2009 17:41

Tak z ciekawości pytam czy wymiana uszczelki w R to jakiś wielki problem?
Widzę że koszt wymiany jest dosyć wysoki więc stąd moje pyytanie

Clean - Wto Kwi 28, 2009 17:52

mnie tez to trochę dziwi za rozrząd mniej dałem niż to co tu piszą na temat kosztu tej uszczelki - u Tomiego uszczelka coś trochę ponad 100zł standardowa stary typ + planowanie głowice jakieś 60zł wymiana płynów i robocizna czy rzeczywiscie aż 700zł ??
pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 17:59

bo trzeba silnik rozmontowac + olej i plyn chlodniczy dlatego takie koszta
magneto - Wto Kwi 28, 2009 18:28

Miesiąc temu spotkało to moją mazdę 1.7d.Calkowity koszt to 90 zł - koszt uszczelki, bo pomyślałem że nie będę w starego grata inwestowal.Nie planowałem glowicy i nie kupowałem nowch szpilek.Nie jestem mechanikiem ale zrobiłem to sam. Zajęło mi to 18 godzin.długo ale robiłem to pierwszy raz.Jak na razie wszystko jest ok,płynu nie ubywa.Może warto drodzy koledzy samemu spróbować i zaoszczędzić kasę.Piszę to nie żeby się chwalić ale ale żeby pokazać że dla chcącego nic trudnego.
ash - Wto Kwi 28, 2009 18:36

Pewnie oprawca nie omieszka zabrac glosu w tej materii :smile:
pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 18:38

No tak ale nie którzy moga nie miec miejsca aby sie zabrac za robote lub maja Lenia :D
Lechos - Wto Kwi 28, 2009 18:55

Clean napisał/a:
uszczelka coś trochę ponad 100zł standardowa stary typ + planowanie głowice jakieś 60zł wymiana płynów

+ uszczelka kolektora dolotowego
+uszczelka kolektora wydechowego
+uszczelka dekla zaworow
grzechem jest, majac glowice zwalona nie wymienic uszczelniaczy zaworow
+4 uszczelniacze na walki rozrzadu
ziarnko do ziarnka i sie nazbiera :mrgreen:

pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 19:15

jak dalem swojemu roverkowi na postoju gazu prawie do odciecia to nawet wiatrak sie nie wlaczyl czy to normalne?
Lechos - Wto Kwi 28, 2009 19:17

wiatrak zalancza sie od temperatury a nie od obrotow ;)
pioneer_SRT - Wto Kwi 28, 2009 19:17

nom ale tam w silniku az jest za goraco jak dalem tyle obrotow i wlaczylem temperature i dupa
Fido66 - Wto Kwi 28, 2009 20:32

może i 730 zł to dużo ale oprócz wymiany uszczelki pod glowicą dochodzi jeszcze wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów,uszczelki kolektora ssącego,uszczelki kolektora wydechowego,4 uszczelniacze zaworowe,planowanie głowicy,wymiana płynu i niestety się trochę tego uzbiera no ale coż,lepiej zrobić to za jedną robotą jak silnik jest rozebrany.
Jabbaros - Wto Kwi 28, 2009 21:27

Hej,
A ile wymiana uszczelki pod glowicą i wszystkiego co trzeba kosztuje w wawce, macie doswiaczenia tu na mazowszu?
Mnie to chyba dizs dopadlo (HGF) i koszt jakis mi zaspiewano to cos okolo tysiaca zl. Sama robocizna juz zostala oceniona na 400 zl ?!?!? a gdzie planowanie , nowe szpilki itp.

Poza tym czy faktycznie mam HGF?
Maslo jest w zbiorniczku plynu chlodniczego (scianki i korek). Po korkiem oleju czysto. Plynu nie ubywa.
Za to taki efekt mnie dopadl: samochod zagrzal sie w korku ale wskazanik temperatury nie poszedl do gory bardziej niz zwykle, samochod zaczal szarpac i gasl. Po odpaleniu pochodzil chwile i tez szarpal i gasl. Nie dalo sie ujechac, musieli mnie scholowac na lawecie do warsztatu... ubezpieczalnia, gdzie mam asistance scholowala do warsztatu feu vert, www.feuvert.pl i tam powiedzieli mi takie ceny, oczywiscie jesli to bedzie uszczelka a nie jakas pierdólka...
Pozdr
Jacek

Adrian - Wto Kwi 28, 2009 23:40

Jabbaros napisał/a:
A ile wymiana uszczelki pod glowicą i wszystkiego co trzeba kosztuje w wawce, macie doswiaczenia tu na mazowszu?


Jeśli chcesz zrobić to u dobrego mechanika, dobrymi jakościową częściami to wyjdzie Cię to około 1500 PLN.

Pat - Sro Kwi 29, 2009 14:19

AdrianWWL napisał/a:

Jeśli chcesz zrobić to u dobrego mechanika, dobrymi jakościową częściami to wyjdzie Cię to około 1500 PLN.


Ano wlasnie ... gadalem z Mariuszem bo bylem u niego w wekend w wawce ... koszt calosci u niego to 1600zł .. dobre czesci , solidna robota ... uwazam ze nie jest to najtaniej .. ale wiem ze przynajmniej bedzie to dobrze zrobione