Zobacz temat - [R75] Problem z pompowtryskami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z pompowtryskami

lipa0210 - Wto Sie 25, 2009 01:58
Temat postu: [R75] Problem z pompowtryskami
Witam mam problem z pompo wtryskami jeśli silnik jest zimny to jest ok. a jeśli się zagrzeje to kuleje na wolnych obrotach po dodaniu lekko gazu jest ok.i tak na okrągło przeważnie przy dojechaniu do świateł, te wtryski co są obecne mają przelotu 150tyś. poprzednie też tyle miały mechanik co mi je wymienił stwierdził żebym wlał mixolu , pokrążyłem na tym i nie wiele pomogło, lałem nawet na stacjach paliw ulepszacza do czyszczenia wtrysków i to samo.

    xkrzychux - Wto Sie 25, 2009 08:46
    Temat postu: Re: [R75 2.0 CDT2000r] problem z pompowtryskami
    lipa0210 napisał/a:
    Witam mam problem z pompo wtryskami


    CDT na pompowtryskach ?? . Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.

    Rowan - Wto Sie 25, 2009 16:02

    xkrzychux napisał/a:
    CDT na pompowtryskach ?? . Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.

    No właśnie :!:
    lipa0210 napisał/a:
    a jeśli się zagrzeje to kuleje na wolnych obrotach po dodaniu lekko gazu jest ok.i

    Nie rozumiem problemu. :?:

    edward25 - Wto Sie 25, 2009 20:22

    xkrzychux napisał/a:
    Każdy R75 CDT czy CDTi ma common rail'a.

    Potwierdzam, a lipa0210 zapewne się przejęzyczył, albo jeździł poprzednio VW.

    michalie - Wto Sie 25, 2009 20:31

    lipa0210 napisał/a:
    mechanik co mi je wymienił stwierdził żebym wlał mixolu


    A jakiego mixolu lałes mineralnego czy syntetyka ??

    lipa0210 - Wto Sie 25, 2009 23:25

    Lałem mineralnego , a dziś mi kumpel mechanik powiedział żebym wlał oleju syntetyka ale narazie czeka na kompa i mi go podczepi to zobaczymy

    [ Dodano: Wto Sie 25, 2009 23:30 ]
    Witam a o co chodzi z tymi wtryskami common rail'a. pozdro...

    xkrzychux - Wto Sie 25, 2009 23:46

    lipa0210 napisał/a:

    Witam a o co chodzi z tymi wtryskami common rail'a. pozdro...


    Inaczej wspólna listwa zasilająca wtryskiwacze.

    PHJOWI - Sro Sie 26, 2009 00:25

    wtryski można sprawdzić w parametrach kompa diagnostycznych czy któryś podlewa
    Rowan - Sro Sie 26, 2009 08:04

    No tak, ale nadal nie rozumiemy problemu jaki występuje. Jakie są objawy bo słowo "kuleje" nie wiele obrazuje.
    lipa0210 - Sro Sie 26, 2009 20:49

    Witam to ja lipa0210, morze raczej nie kuleje, tylko jest taki skok obrotów silnika jak np. w benzyniaku, jakby iskra była i nie była na świecy
    Rowan - Sro Sie 26, 2009 21:22

    Szarpie?
    lipa0210 - Sro Sie 26, 2009 21:28

    nie szarpie tylko jak zacznie na wolnych lekko skakać to lekko dodam gazu i jest w porządku oczywiście na rozgrzanym silniku
    Rowan - Sro Sie 26, 2009 21:58

    Aaaa... rozumiem już. Nie trzyma ciśnienia na niskich obrotach i nierówno chodzi. Odpala bez problemu? Wyjmij zawór wysokiego cisnienia i wydmuchaj go. Powinno pomóc. Jeśli nie, to sprawdź, który wtrysk puszcza dużo przelewem, po przez podłączenie wężykow do przelewów, skierowanych do buteleczek, porównaj wtedy który ile puszcza i wymień ten co puszcza najwięcej.
    lipa0210 - Sro Sie 26, 2009 22:11

    a który to zawór bo nie bardzo kojarzę, przy czym mniej więcej się mieści
    Rowan - Czw Sie 27, 2009 09:02

    lipa0210, na pompie Common Rail jest wkręcony dwoma torxami.
    Dam-Kam - Pią Sie 28, 2009 09:14

    nie wiem czy czasami nie mam tego samego... Jestem po dłuższej trasie i zobaczyłem, że przy zatrzymywaniu się czy jechaniu na niskich obrotach (<1200) czasami szarpnie silnikiem tak jakby nie dostał paliwa. No i przy jeździe po równej drodze na stałych ogrotach (tych niskich) też czasami szarpnie ale na tyle mocno, że aż cały samochód się zrywa :/
    Rowan, pasują te objawy do zaworu czy szukać gdzie indziej ??

    lipa0210 - Pią Sie 28, 2009 20:36

    moim zdaniem może to sprzęgło ale nie jestem pewien, pozdro....
    Rowan - Pią Sie 28, 2009 21:11

    Dam-Kam, pasują...
    Dam-Kam - Sob Sie 29, 2009 12:30

    lipa0210 napisał/a:
    moim zdaniem może to sprzęgło ale nie jestem pewien

    jak to mówią "co ma piernik do wiatraka?" ;) to na 101% nie sprzęgło :smile:
    Rowan, mimo że objawy pasują to chyba jednak stawiam na wtryski. Poszperałem w necie i znalazłem takie objawy padających wtrysków:
    Cytat:
    • odczuwalny spadek mocy silnika,
    • utrudniony rozruch lub brak możliwości rozruchu,
    nierównomierna praca na biegu jałowym,
    • zwiększone zużycie paliwa,
    szarpanie,
    dymienie (na czarno lub biało),
    • charakterystyczne stukanie,
    • trudności z wyłączeniem silnika,
    • samoczynne wyłączanie się silnika,
    • problemy z osiągnięciem wyższych prędkości obrotowych silnika
    • powiększający się stan oleju silnikowego,
    • świecąca się kontrolka świec żarowych lub "check engine",
    • nieszczelność zewnętrzna (zalanie silnika olejem napędowym),
    • pęknięty lub wypalony tłok,
    • za duża ilość paliwa odprowadzana jest na przelew
    wtryskiwacza (badanie menzurkami podczas pracy silnika).
    • błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: wtryskiwaczy, przekroczenia dopuszczalnej adaptacji, ciśnienia na szynie itp.

    te wytłuszczone są u mnie... :( dodatkowo zauważyłem, że jak na luzie depnę mu w gaz to na początku poleci biały bym a potem czarny ale nie zawsze. Czasami depnę i jest tylko lekko czarny (tak normalnie jak w dieslu).

    Rowan - Sob Sie 29, 2009 13:11

    Dam-Kam, ale pasuje też do zaworu, sytuacje można uzdrowic w znacznym stopniu czyszcząc ten zawór. Niektórzy co o tym nie wiedzą pakują kupe kasy we wtryski. Czasem sytuacja jest już tak beznadziejna, że trzeba wymienic, ale ja bym najpierw wyczyścił, to nic nie kosztuje.
    Dam-Kam - Sob Sie 29, 2009 13:14

    A powiedz mi Rowan, czy żeby wykręcić ten zawór trzeba odkręcać rozrusznik bo on jest na przeciwko prawda ??
    PHJOWI - Sob Sie 29, 2009 16:41

    nie trzeba wykręcać rozrusznika . :ok:
    Dam-Kam - Sob Sie 29, 2009 17:48

    to w takim razie co oprócz kolektora trzeba wymontować bo zaglądałem tam i jest tam bardzo mało miejsca :neutral:

    [ Dodano: Sob Sie 29, 2009 17:50 ]
    ok koledzy, znalazłem tamat http://forum.roverki.eu/v...ego+ci%B6nienia gdzie sogreg1 bardzo ładnie wszystko opisał :)
    w poniedziałek jak wyczyszczę napiszę jakie są efekty

    [ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 13:03 ]
    Rowan :ok: :ok: :ok: wyczyściłem i jak narazie jest dobrze więc to jednak chyba był zawór :mrgreen: dzięki za dobrą radę :grin:
    PHJOWI, miałeś rację, nie trzeba :smile: ale młotek się przydał :wink: