Zobacz temat - [r200 20.tdi 98r] Włącznik ogrzewania tylniej szyby
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 20.tdi 98r] Włącznik ogrzewania tylniej szyby

latinoo22 - Pon Paź 12, 2009 20:44
Temat postu: [r200 20.tdi 98r] Włącznik ogrzewania tylniej szyby
Witam.Mam taki problem. Nie działa mi włacznik ogrzewania tylniej szyby. do gzisiaj wszystko było ok. Ani podswietlenie mi nie działa ani sie nie włącza. Dodam ze niałem małe zwarcie ale sprawdzałem bezpieczniki pod kierownica i jest wszystko ok. Co moze byc przyczyna i jak to naprawic. z góry dzieki za pomoc
darek_wp - Pon Paź 12, 2009 23:52

bezpiecznik do ogrzewania szyby to F23 25Amp w dodatkowych bezpiecznikach w kabinie (tzw satellite fuseblock) oraz główniejszy w komorze silnika link3 40Amp

podświetlenie ale które nie działa - ośw przycisku czy sygnalizacja załączenia ?

sygn załaczenia nie będzie działała jak nie ma zasilania szyby a od podswietlenia przycisku jest bezp F8 10Amp w kabinie

latinoo22 - Wto Paź 13, 2009 07:20

ok. Ten bezpiecznik f 23 w kabinie kierowcy sprawdzałem. W który miejscu jest ten bezpiecznik obok silnika, jakie ma oznaczenie (nazwa ongielska) i jak go wymienic.
a dokładnie nie działa i podswietlenie i po nacisnieciu go na desce rozdzielczej nic sie nie zapala w skaznikach. Z góry dzieki

darek_wp - Wto Paź 13, 2009 08:40

a podświetlenie innych przełączników i zegarów działa? jeśli tak to może w wyłączniku ogrzewania szyby spaliła sie zarówka lub odpięła kostka (choć mało prawdopodobne)

a co do szyby poniżej masz schemat zasilania ogrzewania tylnej szyby

jeśli chodzi o bezpieczniki to są opisane na obudowie skrzynki bezp w komorze silnika oraz w instrukcji obsługi - szukaj oznaczenia LINK3 40Amp (prostokąt z szybką i końcówkami przykręcanymi śrubkami)

latinoo22 - Wto Paź 13, 2009 10:54

W skrzynce w komorze silnika nie ma oznaczenia LINK3 jest tylko zaczynajac od góry
80A BATTERY
50A GLOW PLUGS
40A LIGHTS
40A HRV/SUNROOF
40A IGN SW B
40A IGN SW A

KTORY TO MOZE BYC?
a PODSWIELTANIE INNYCH WSTAZNIKÓW DZIAŁA I WSZYSTKO CHODZI TYLKO OGRZEWANIE TYLNIEJ SZYBY NIE.

pROSZE O POMOC

Paul - Wto Paź 13, 2009 11:00

latinoo22 napisał/a:
40A HRV/SUNROOF
Obstawiam ten, chociaż IMHO jest tam HRW (nie 'V')/sunroof :D
(To od 'Heated Rear Window')

[ Dodano: 13-10-2009, 11:00 ]
BTW - popraw efekty CapsLocka ;p

darek_wp - Wto Paź 13, 2009 11:34

dokładnie ten który wskazał Paul

a odnośnie sprawdzania - najlepiej jakbyś dysponował miernikiem napięcia a ostatecznie małą żarówką samochodową z 2 kabelkami

podłączasz miernik lub żarówkę 1 kabelkiem do masy a drugim sprawdzasz na bezpieczniku czy z obu stron jest napięcie (żarówka świeci), najpierw w komorze silnika jeśli tak to ten sam sposób na bezpieczniku F23 w kabinie jeśli jest ok to sprawdzenie przekaźnika (oczywiście jeśli nie to wymiana bezpiecznika na którym z jednej strony nie będzie napięcia)
przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników w kabinie - trzeba go wyjąć i sprawdzić czy na nóżce opisanej 30 jest napięcie - jeśli tak to układ wykonawczy jest sprawny

teraz można jeszcze sprawdzić przekaźnik podjąc napięcie na nóżkę oznaczoną 86 przekaźnik powinien się załączyć i można zmierzyć czy jest napięcie na kabelkach na szybie - jeśli jest to przekaźnik również jest ok

pozostaje wtedy sprawdzić sam przełącznik czy rzeczywiście działa (czy po wciśnięciu przycisku styki przepuszczają prąd) - jeśli tu też jest ok to uszkodzeniu uległ moduł MFU który odpowiada m.in za wycieraczki, ośw wnętrza i także ogrzewanie tylnej szyby
jest umiejscowiony za skrzynką bezpieczników w kabinie (różowa puszka z kilkoma kostkami) - najczęstsze uszkodzenia w niej to powstające od drgań samochodu zimne luty na stykach (trzeba je polutować od nowa) lub w przypadku zwarć uszkodzenia tranzystorów - to wymaga w miarę zdolnego elektronika i da się naprawić

sorki że trochę łopatologicznie - nie wiem czy i jakie masz doświadczenie z elektryką a w razie coś będzie dla potomnych :lol:

latinoo22 - Czw Paź 15, 2009 20:55

Sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika i w kabinie i jest ok. Te przekazniki jak mam znalesc? Jak one wygladaja lub gdzie sa bo w instrukcji nie ma o nich ani słowa. Prosze o pomoc. Jest juz prawie zima szyba paruje a tu nic. Juz zaczynam zalowac ze kupiłem te auto. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
darek_wp - Pią Paź 16, 2009 10:39

przekażnik jest wpięty do skrzynki bezpieczników w samochodzie (najczęściej kolor zółty)
latinoo22 - Pią Paź 16, 2009 14:04

A moze ktos jakas instrukcje na temat jaki przekaznik jest od czego i gdzie sie dokładnie znajduje??
Chodzi mi o przekazniki do:
1.Wentylator w kabinie
2.Ogrzewanie tylniej szyby
3. I swiatła przeciw mngielne

darek_wp - Pią Paź 16, 2009 14:30

1.Wentylator w kabinie - przekaźnik jest obok wylotu powietrza obiegu wewnętrznego nad wentylatorem - żeby zobaczyć trzeba wyjąć schowek
2.Ogrzewanie tylniej szyby - przekaźnik powinien być wpięty w skrzynce bezpieczników w kabinie po stronie kierowcy
3. Światła przeciw mgielne
przednie - za konsolą środkową (widać od strony pasażera)
tylne - sterowane są bezpośrednio z MFU bez przekaźnika

wszystko jest opisane (po angielsku) i pokazane (foto) w RAVE

latinoo22 - Pią Paź 16, 2009 18:13

Auwazyłem ze u mnie czsami nie działa pare rzeczy. Czy jest jakis jeden przekaznik który rozdziela na inne przekazniki.Chodzi mi głównie o główny przekaznik.Bo czasami mi działa wszystko a czasem pare rzaczy(zawsze te same) czyli wentylator kabiny, oswietlenie przycisków awaryjnych tylnie ogrzewanie tylnej szyby.Prosze o odp
darek_wp - Pią Paź 16, 2009 22:33

latinoo22, nie ma jednego głównego przekaźnika odpowiedzialnego za obwody o których piszesz, każdy jest zasilany inną drogą przez bezpieczniki prosto z aku
może prościej będzie jak ściągniesz sobie rave i poprzeglądasz schematy - będziesz wiedział gdzie i czego szukać

flapjck1 - Pią Paź 16, 2009 22:40

ale juz masy moga miec wspolne :)
latinoo22 - Sob Paź 17, 2009 18:42

Przekaznik od wiatraka w kabinie jet obok wiatraka??? Bo albo mi siedzi przekaznik lub styki na kostkach? Ze raz włącza sie wiatrak, za chwile napiecie zanika i przestaje działac a jak go zostawie tak to po ok 5 min zaczyna spowrotem działac i tak w kółko:(

Co znaczy ?? ??

tylne - sterowane są bezpośrednio z MFU bez przekaźnika????
Co to jest MFU???

Zrobiłem ogrzewanie okazała sie ze przekaznik był uszkodzony:(((
Z tył skrzynki bezpieczników ponoc jest taka czerwona skrzynka??? Czy to prawda ze w niej sa przekazniki???? Bo jesli tak to chyba cos tam siedzi i dlatego mi tak sie dzieje.


Prosze o pomoc

darek_wp - Sob Paź 17, 2009 22:49

latinoo22 napisał/a:
Z tył skrzynki bezpieczników ponoc jest taka czerwona skrzynka


to jest właśnie MFU czyli Multi Function Unit (urządzenie wielofunkcyjne) - nie ma w nim przekaźników - elementami wykonawczymi sa tam tranzystory

latinoo22 - Nie Paź 18, 2009 12:12

Czy jest mozliwe ze tam siedzi problem????
Paul - Nie Paź 18, 2009 13:51

latinoo22 napisał/a:
Czy jest mozliwe ze tam siedzi problem????
Od nawiewu ? Raczej nie. ZTCP, to w obwodzie nawiewu NIE MA żadnego przekaźnika (bo musiałyby być 3 albo 4 :roll: ). Jest: bezpiecznik -> włącznik/regulator -> silnik dmuchawy. Po drodze, oczywiście, przewody i kostki łączące.
Zacząłbym od DOKŁADNEGO sprawdzenia włącznika (oporniki i styki pokrętła), potem kostki i przewody. Jak nic to nie pomoże, to wtedy sekcja zwłok samej dmuchawy - możliwe, że szczotki się kończą/skończyły albo rdza/brud utrudnia jej obracanie się.
Możesz zresztą zacząć od dmuchawy - podłącz jej napięcie 'na krótko' przewodem i zobacz, jak się zachowa.

latinoo22 - Nie Paź 18, 2009 18:38

a teraz pytanie o oswietlenie przycisku swiateł tylnich przeciwmgielnych.
Otórz mi nie działa oswietlenie a przycisk jest sprawny(kupiłem nowy a i bezpieczniki sa całe.
czy jest mozliwe ze jakis rezystor sie uszkodził który jest odpowiedzialny za prad do jego oswietlenia? Czy cos innego. Dodam ze przycisk działa i podswietlenie jak sie jego wcisnie tez.
Jakie sugestie ?? ??
Pomoze ktos???

Paul - Nie Paź 18, 2009 20:26

latinoo22 napisał/a:
Jakie sugestie ??
Żarówka ? Sprwadziłeś, czy napięcie na nią dochodzi ? Jeżeli tak, tzn. że coś w oprawce nie styka albo żarówka umarła. Jak nie ma napięcia, to do sprawdzenia najpierw kostka przy włączniku - może nie całkiem kontaktuje?
czort - Nie Paź 18, 2009 20:32

a cały włacznik od swiateł przeciw mgielnych cyba jest taki sam więc można za pomoca jego sprawdzić czy działa.

Zamień na chwilę przyciski..

darek_wp - Nie Paź 18, 2009 21:26

Paul napisał/a:
to w obwodzie nawiewu NIE MA żadnego przekaźnika (bo musiałyby być 3 albo 4


Paul w obwodzie nawiewu jest jeden przekaźnik, który podaje + zasilania na wentylator po załaczeniu stacyjki a dopiero później za pomocą przełącznika dołączane są oporniki do regulacji prędkości po stronie masy

Paul - Pon Paź 19, 2009 08:37

darek_wp napisał/a:
obwodzie nawiewu jest jeden przekaźnik
Qrka, musiałem na schemacie przegapić :( Sprwadzę przy okazji :)
latinoo22 - Pon Paź 19, 2009 11:10

Wrócmy do tematu przycisku. Czy jest mozliwe ze MFU cos sie poluzowało lub uszkodziło ze podswietlanie przycisku nie działa ( przycisk kupiłem nowy) i wskazówka ok temp chłodnicy lata i raz pokazuje dobrze a raz nie( termostat i czujnik tez nowy) Mam podejrzenie ze wystepuja zaniki napiecia i prad raz jest dostarczany prawidłowo a raz nie
darek_wp - Pon Paź 19, 2009 11:26

pierwsze to o którym podświetleniu mówimy - podświetleniu przycisku czy sygnalizacji włączenia - żarówka podświetlenia przycisku nie ma nic do MFU (ani odwrotnie), natomiast sygnalizacja załączenia i owszem choć pośrednio bo dopóki nie załaczy się przekaźnik ogrzewania szyby to nie zaświeci się kontrolka

a co do wskaźnika takie objawy daje np przełamany albo przetarty kabelek, ponieważ zaniki napięcia były by widoczne także na innych kontrolkach - nie tylko wskaźniku temperatury

latinoo22 - Pon Paź 19, 2009 13:21

Żarówka wiem ze nie ma nic do MFU tylko problem lezey w zasilaniu prądu do niej. Czasmi jak jade do sie włączy i podswietla.
A wskaznik potrafi 10km pokazywac dobrze i tez na odwrót.
Słyszałem ze za skrzynka bezp w kabinie jest taka czerwowa inna skrzynka.
Co w niej sie znajduje dokładnie???
Tez czytałem gdzies na forum ze w niej moze tkwic problem bo czesto ulega awari

darek_wp - Pon Paź 19, 2009 13:28

latinoo22 napisał/a:
Słyszałem ze za skrzynka bezp w kabinie jest taka czerwowa inna skrzynka

masz o tym opisane przeze mnie kilka odpowiedzi wcześniej - ta czerwona skrzynka to jest właśnie MFU
odpowiada m.in za pracę wycieraczek, czasowego ośw wnętrza, ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła p. mgielne, sygnalizację włączonych świateł i jeszcze kilka innych

latinoo22 - Pon Paź 19, 2009 20:37

Ok dzieki wielkie kolego.

A powiedz czy jest jakis problem z jej wymiana??? Da to sie zrobic samemu czy jakis specjalista musi byc???

A i jeszcze jedno czy jest jakis przekaznik który odpowiada za wskaznik temp??? Bo juz wymieniłem czujnik i termostat. Jutro zabieram sie za sprawdzanie wentylatora nawiewu w kabinie.

Z góry dzieki za odp.
Pozdrawiam

darek_wp - Pon Paź 19, 2009 20:42

MFU można bez problemu wymienić samemu - parę wtyczek do przepięcia i po sprawie
wskaźnik temp nie ma przekaźnika - tylko 1 kabelek leci od czujnika do zestawu liczników

latinoo22 - Pon Paź 19, 2009 21:08

a co moze byc przyczyna takiego wachania wskazówki????
darek_wp - Pon Paź 19, 2009 21:18

najbardziej prawdopodobne jest pęknięcie przewodu od czujnika wewnątrz izolacji - często zdarza sie zaraz przy wtyczce, lub mniej ale też możliwe gdzieś przetarta izolacja i dowiera do masy
latinoo22 - Pon Paź 19, 2009 21:52

może i tak. tylko sa dni gdzie działa po 10 min jazdy i puszcza za 10min i wak w kółko. Nie ma reguły. Jak by było przetarte to by sie to nie powtarzało za kazdym razem a sie powtarza.
Paul - Wto Paź 20, 2009 11:24

latinoo22 napisał/a:
może i tak. tylko sa dni gdzie działa po 10 min jazdy i puszcza za 10min i wak w kółko. Nie ma reguły. Jak by było przetarte to by sie to nie powtarzało za kazdym razem a sie powtarza.
Zamiast filozofować, to może najpierw sprawdź ten przewód ?? Niezbadane są drogi elektryczności ... ;) :D
Radek001 - Wto Paź 20, 2009 14:06

To jeszcze ja się dopiszę do tego tematu - zauważyłem ostatnio, że kontrolka poziomu oleju lubi nie gasnąć po zapaleniu silnika. Poziom oleju w normie, a mimo to przez jakiś tam czas kontrolka się świeci. I teraz najlepsza sztuczka - kiedy kontrolka się świeci nie włącza się ogrzewanie tylnej szyby. Żeby było zabawniej - kiedy obroty w autku przekroczą 2250/min to kontrolka oleju gaśnie, a ogrzewanie tylnej szybki działa bez zarzutu :D Ktoś coś z tego rozumie?
darek_wp - Wto Paź 20, 2009 14:32

Radek001 jak najbardziej - jeśli kontrolka oleju gaśnie dopiero po zwiększeniu obrotów to wypadało by sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa - może być tylko uszkodzony czujnik ale może też - oby nie - jakiś większy problem ze smarowaniem

a co się tyczy ogrzewania szyby jest taki fajny patent, że MFU bez odczytu o pełnej sprawności silnika (smarowanie, ładowanie, temperatura) nie załączy dodatkowych obciążeń, żeby właśnie chronić silnik, podobnie jest np z klimą - nie załączy się jak jest za wysoka temperatura oleju w silniku
objawy są więc jak najbardziej prawidłowe

Michalik002 - Wto Paź 20, 2009 20:51

Witam mamm pytanie..co moze sie dziac gdy po wlaczeniu tylniej szyby swieci sie tylko przycisk i nic poza tym nie dziala???? :sad:
Brt - Wto Paź 20, 2009 20:57

Michalik002, czy Twoje pytanie dotyczy R200 ?? jeśli nie, to załóż nowy temat, bo inaczej zaraz sie bu..łagan zrobi :ok:
darek_wp - Wto Paź 20, 2009 20:58

Michalik002 jak domyślam się pytasz o R75
w R75 może być dużo przyczyn takiego zachowania - uszkodzony bezpiecznik, przekaźnik, jakieś przerwy w kabelkologii, usterka modułu BCU, za wysoka temp na zewnątrz, uszkodzenie czujnika temperatury albo usterka w module ATC

bez dodatkowych informacji i sprawdzenia podstawowych elementów (bezpieczniki, przekaźnik) nie da się za dużo powiedzieć

flapjck1 - Wto Paź 20, 2009 23:48

w r200/400 ogrzewanie tylnej szyby wlaczy sie dopiero wtedy gdy zgasnie cisnienie oleju - ma to na celu nie wlaczanie ogrzewania szyby gdy silnik jest wylaczony - proste zabezpieczenie przed rozladowaniem aku :)