Zobacz temat - [200 SDI]Co to za cześć
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 SDI]Co to za cześć

Zapala88 - Czw Sty 28, 2010 14:26
Temat postu: [200 SDI]Co to za cześć
znów ja mam kłopot kto wie co to za cześć do czego służy i czy to normalne ze jak lekko dodaje gazu to w niej strzela elektroniczny dźwięk pomocy:(:(:(
praktis - Czw Sty 28, 2010 14:39

Jeśli się nie mylę to jest EGR.
Brt - Czw Sty 28, 2010 14:44

dokładnie to nie sam zawór EGR tylko elektrozawór pośredni układu EGR ...to "coś" ma bzykać po puszczeniu gazu a podczas dodawania ma być cicho :ok:
Zapala88 - Czw Sty 28, 2010 15:03

Ok czyli jest dobrze... A można ten elektrozawór rozebrać i coś zrobić może przeczyścić?? a i co w ogóle mogę zrobić żeby mój roverek lepiej jeździł??
Brt - Czw Sty 28, 2010 15:08

elektrozaworu nie ma co ruszac ... jeśli już to można spróbować sam zawór wyczyścić ... można też zaślepić, ale będzie się dłużej silnik rozgrzewał ... a czy Twoje auto źle jeździ ??
Jugol - Czw Sty 28, 2010 15:10

Zapala88 napisał/a:
a i co w ogóle mogę zrobić żeby mój roverek lepiej jeździł??


...zapodaj sobie takie dywaniki np. :mrgreen:
http://picasaweb.google.c...308923871439602

kadzaf - Czw Sty 28, 2010 15:36

Jugol napisał/a:
...zapodaj sobie takie dywaniki np.
http://picasaweb.google.c...308923871439602

hehe ja tam wole najklejki mocy ... :mrgreen:

A co do tematu Zapala88 to proponowałbym pomyslec nad IC :smile:

Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 17:24

Zapala88, ktoś tu widzę korzysta z mojej foty silnika :razz: :mrgreen:
kadzaf - Czw Sty 28, 2010 17:30

Remi to nie twoja juz :twisted: (bo masz IC ) :mrgreen:
Remigiusz - Czw Sty 28, 2010 18:33

Ale jeszcze w tedy klima ładna była nowa :mrgreen:
kadzaf - Czw Sty 28, 2010 21:25

Ano rureczki sie świcą :smile:
Zapala88 - Czw Sty 28, 2010 23:02

nop ale ja mam IC wiec ok chodzi nieźle tym bardziej że ostatnio miałem kompletne czyszczenie układu wtrysków wydechowego turbo kolektora i komory wiec jakoś lepiej leci ale to nie to czego bym oczekiwał samochód ma przyspieszenie dopiero jak bardzo się nagrzeje i jakoś nie wiem ale mam wrażenie ze do 2000obr\min jest strasznie toporny a później nie powiem plecy zapoznają się z fotelem... może jest jakiś patent żeby dodać mu werwy????

A i dziękuje za użyczenie zdjęcia przydatne:):):)

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 23:02 ]
a co do takich dywaników bardzo chętnie i oczywiście również znaczek forum roverki na tylna klapę by się zdał:D:D:D

Chris83 - Czw Sty 28, 2010 23:45

Jak sie nie nagrzeje to go nie katuj powyżej 2,5tys!!! :nono:
O tym jak mieć między innymi naklejkę: http://www.roverki.pl/mod...ub+ROVERki.pl#3
Jeśli Twój silnik to SDI:
http://forum.roverki.eu/v...ighlight=tuning
Ale to wszystko pewnie już wiesz :wink:

chudson - Pią Sty 29, 2010 00:25

Brt czemu z zaślepionym egr silnik ma sie dłużej nagrzewać ? Chodzi o powrót spalin do dolotu ? az taki wpływ mają na grzanie się auta ?
Brt - Pią Sty 29, 2010 09:07

chudson, nie mam pojęcia ... ale jak u siebie zaślepiłem, to silnik sie dużo dłużej niż wcześniej nagrzewał ... wymieniłem z tego powodu termostat, który jak się okazało był sprawny .... Wyczytałem na forum TDi przez przypadek, ze takie długie nagrzewanie może być spowodowane zaślepieniem EGRu, więc spowrotem go podpiąłem i wróciło normalne grzanie silnika ...
sTERYD - Pią Sty 29, 2010 09:49

chudson napisał/a:
czemu z zaślepionym egr silnik ma sie dłużej nagrzewać ? Chodzi o powrót spalin do dolotu ? az taki wpływ mają na grzanie się auta ?

no właśnie dolot zamiast samego zimnego powietrza (jeszcze z IC) dostaje trochę gorących spalin i powietrza... pamiętaj, ze jak puścisz gaz, to wtryskiwacze są czasem odcięte, i cylindry są przedmuchiwane zimnym powietrzem, czyli chłodzone i z zewnątrz i od wewnątrz, a tak, dostają trochę spalin, to prawie tak, jakby coś tam się jednak spalało ;)

chudson - Pią Sty 29, 2010 11:24

Czyli trzeba wężyk od egr podłaczyć na zimę :)
kadzaf - Pią Sty 29, 2010 11:33

ponoc EGR nic nie daje (jak dla posiadaczy aut) ale u mnie których po odłaczeniu podcisnienia osiagi sie pogarszaja ,a powinno byc na odwrót :o
zreszta najlepiej odpalic przed jazda na 10min niech sobie pochodzi w końcu jaka ma norme ze 3l na godzine na biegu jałowym :mrgreen:

szoso - Pią Sty 29, 2010 11:51

chudson napisał/a:
Czyli trzeba wężyk od egr podłaczyć na zimę

a to coś daje w ogóle? nie trzeba zaślepiać tylko sciągnąć ten wężyk i to wystarczy by egr nie działał? bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć

kadzaf - Pią Sty 29, 2010 13:56

a ponoc steruje nim zaworek ten elektyczny ,chciaz jedyni mówia ze to jest niepotrzebne a drudzy przydatne(ponac wydłuza zywotnosc silnika)
Zapala88 - Pon Lut 01, 2010 12:09

Co do tematu zwiększenia dawki paliwa i podkręcenia turbiny nie polecam... większość osób to robiących nie oszukujmy się ma już najechane co najmniej 150 tys km więc taka turbinka już i tak swoje przeżyła i gwarantuje że nie długo będzie sprawna... a co do dawki paliwa niestety ale jest to ingerencja w pompę gdy zwiększymy dawkę niestety wtryski nie będą rozpylały a sikały strumieniem ropy co może spowodować ich szybkie zużycie oraz na pewno spowoduje to zalewanie silnika przez co jak wiadomo będzie za nami leciała wielka czarna chmura dymu... nie jest to zdrowe dla auta i opinie typu jeździ to dobrze zdaje egzamin czy polecam to zrobić przemyślcie bo turbo i wtryski nie są tanie... Jedna jeszcze sprawa spalanie w takim momencie również podniesie się nam o 2l na 100km więc zastanówmy się czy warto...

A teraz inne pytanie z innej beczki bo wczoraj na parkingu ktoś zniszczył mi lusterko i błotnik... w sumie w takim momencie tylko płakać :sad: no ale cóż w takim razie wie ktoś może czy lusterka od 25 pasują do 200??

Brt - Pon Lut 01, 2010 12:18

jak masz odpięty wężyk, to zawór jest cały czas zamknięty ... czyli jest to równoważne z zaślepieniem :ok: