Zobacz temat - [R75] Stukanie na pedale sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stukanie na pedale sprzęgła

nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 08:11
Temat postu: [R75] Stukanie na pedale sprzęgła
Witam wszystkich,
Od pewnego czasu przy puszczaniu sprzęgła odczuwalne jest stukanie po pedale. Najbardziej przy jedynce i wstecznym. Najgorzej jest na samej górze zaraz po wduszeniu pedału. Czy przyczyną tego może być dwu masa ? Dodam że mam założony wysprzęglik od frilandera. Problem stanowi również to że regularnie ucieka mi płyn z układu. Co miesiąc muszę go uzupełniać. Co zauważyłem, to to że tak jakby uciekał spod nakrętki od zbiorniczka przy pompce. Czy może to być efektem tych uderzeń?? Z góry dziękuję za podpowiedzi.

apples - Pią Lut 05, 2010 08:33

Efekt skoku pedału (uderzeń) może być od zapowietrzonego tez układu. Jak wylewa Ci się płynto nie masz założonej gumki w zbiorniczku. Podobno ktoś pisał na forum że idealnie spisują się 2 prezerwatywy założone na zbiorniczek i nakrętkę.
Uderzenia mogą być spowodowane też dociskiem sprzęgła.

nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 08:39

Uszczelkę mam założoną i dokręcone na siłę przy pomocy długiego śrubokręta.
Miras31 - Pią Lut 05, 2010 08:46

nestor_45 ale tu nie chodzi o uszczelkę pod korkiem tylko w środku zbiorniczka powinien być taki kapturek. U Mnie on był ucięty,żeby więcej płynu mogło wejść i też dolewałem aż musiałem wymienić pompkę i wysprzęglik (od frilandera) i jest ok. Przejechałem już 40tys. i narazie ok.
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 08:54

Kapturek mam założony, pompka i wysprzęglik są nowa tylko 8 tyś przebiegu. Musiałem już trzy razy płynu dolewać i odpowietrzać. Stukanie jest i odczuwalne i słyszalne tak jakby ktoś młoteczkiem stukał w tłoczek.
apples - Pią Lut 05, 2010 09:01

Wsadź rękę pod skrzynie na łączeniu z silnikiem. Wyczujesz 2 otworki. Jeżeli suche to nie wysprzeglik. Możesz tez wjechać na kanał lub podnośnik.
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 14:38

nestor_45, jeśli po tak niewielkim przebiegu prawie nowe części już się sypnęły to Twój mechanik musiał coś skopać przy zakładaniu pompki lub wsyprzęglika. Jak piszesz zapowietrza się i uchodzi płyn. Jeśli tak jak apples pisze nie ma wycieku pod skrzynią ani przy samej pompce to szukaj wycieku na łączeniu rurki wysprzęglika z rurką od pompki (miedziana złączka zaraz pod akumulatorem) a samego mechanika bym za mordę wyciągał za taką robotę...
Wydaje się, że bicie może być spowodowane źle dokręconym lub uszkodzonym dociskiem lub tarczą sprzęgła. Przy przyśpieszaniu nie ślizga się?

nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 16:54

Raczej się nie ślizga, czyli jest szansa że to nie wina dwu masy? Najgorzej jest jak cofam tym bardziej teraz, kiedy trzeba trochę więcej gazu dodać żeby zaparkować w "śniegu". Na połączeniu pod akumulatorem nie cieknie ostatnio sprawdzałem. Przed ostatnim razem po dolaniu płynu dokładnie wytarłem całą pompkę. W niedzielę kiedy dolewałem płyn była mokra ewidentnie tak jakby ciekło z pod korka na pompce. Jeszcze pytanko czy przy złym połączeniu pompki z wężykiem może z niego sikać tak żeby ubrudzić tą pompkę??
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:12

Nie wykluczone też, że to właśnie dwumasa, jeśli ma duże luzy to myślę, że takie objawy mogą być. Poszukaj na forum, było sporo tematów na ten temat.
A jak najprościej sprawdzić dwumasę? na prostej utwardzonej drodze włącz drugi bieg i spróbuj ruszyć bez wciskania gazu tylko powoli puszczając sprzęgło.
U mnie pompka też z czasem może robić się mokra, ale myślę, że jest to wina przelania układu płynem. Mam nadzieję, że płynu do pompki dolewasz pod stożkową gumę? I musisz ją po dolaniu wsadzić z powrotem. Sprawdź też, czy nie jest uszkodzona.

apples - Pią Lut 05, 2010 17:17

Wszystko możne. Schyl się pod kierownice i niech ktoś naciska pedał sprzęgła. Zobaczysz gdzie leci.
Nie myśl na razie o dwumasie. Zlokalizuj wyciek i go usuń. Potem odpowietrz i następnie napisz czy dalej puka (szarpie).

kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:21

apples, pukanie i szarpanie nie bierze się z nieszczelności, ani z okolic pompki, coś z okolic skrzyni przez układ przenosi stuki na pedał. Ja innej opcji nie widzę, bo cała siła sprzęgła i coś co może to powodować jest na wałku skrzyni. No chyba, że coś jest nie tak z tą gumą w zbiorniczku pompki.
apples napisał/a:
prezerwatywy założone na zbiorniczek i nakrętkę.
w razie będą potrzebne to będzie wiadomo gdzie szukać :mrgreen:
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 17:22

A jakie będą objawy przy ruszaniu na dwójce jeżeli jest uszkodzona?, i jeszcze jedno pytanie ile płynu trzeba wlać do zbiorniczka ?
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:27

A nie napisałem? :???: jak dwumasa już podniszczona to roverek zgaśnie lub będzie słychać stuki. Jak uda Ci się ruszyć to nie masz się co dwumasą przejmować. Mi nie raz na 1 zgaśnie, łomocze tam w skrzyni ta dwumasa, ale jeżdżę tak i ze sprzęgłem problemu nie mam. Musisz szukać przyczyny wycieku.
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 17:30

Panowie podpowiedzcie jak zachowuje się zapowietrzony układ. Bo u mnie pedał po dolaniu i odpowietrzeniu działa na całej wysokości tzn. jak tylko położę na nim nogę to wyczuwam lekkie wibracje, z kolei gdy zaczyna ubywać płynu w układzie to mam luz pod nogą i sprzęgło łapie coraz niżej. Dodam jeszcze że jak łapie w połowie wysokości to to w zbiorniczku już niema nic płynu. Pozdrawiam
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:32

nestor_45 napisał/a:
pompka i wysprzęglik są nowa tylko 8 tyś przebiegu

nawet tak ch.....e części jak wymienione elementy sprzęgła w naszych roverkach nie są chyba w stanie rozwalić się po 8tys km. Ja bym z reklamacją do mechanika się zgłosiŁ

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 17:32 ]
nestor_45 napisał/a:
Panowie podpowiedzcie jak zachowuje się zapowietrzony układ
sprzęgło bierze coraz niżej przy podłodze
apples - Pią Lut 05, 2010 17:35

kris-tofer dobrze pisze. Reklamuj, tylko przy reklamacji nie daj sobie wcisnąć ze sprzęgło do wymiany. Póki co sprawdź gdzie leci i daj znać. 5min roboty. :wink:
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 17:36

Jeżeli chodzi o wyciek to może tak być że ciśnienie powstałe w wyniku tych uderzeń wywala płyn przez zakrętkę, Bo przyznam że nieraz stuka zdrowo.
apples - Pią Lut 05, 2010 17:38

Gdzie dokładnie stuka. W pompce czy w sprzęgle?
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:39

A "zdrowość" stuków :) czyli ich intensywność i głośność zależą od ilości dodawanego przy ruszaniu gazu?
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 17:43

Tak im więcej gazu tym ich częstotliwość rośnie. są rytmiczne równoległe do obrotów silnika i najbardziej intensywne zaraz po wduszeniu pedału sprzęgła. Im bardziej wciskam tym ich siła maleje.
flapjck1 - Pią Lut 05, 2010 17:51

kontrole dwumasy robi sie nastepujaco:

zaciagnac reczny
uruchomic silnik
wrzucic 1szy bieg
puszczac powoli sprzeglo - jesli w momencie kasowania sie skoku jalowego pojawia sie pulsacje ( bicie ) na pedale sprzegla to dwumasa jest do wymiany

kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:51

To ja stawiam na wymianę tarczy z dociskiem, tarcza kręci się na wałku jak wiadomo, skoro przy dodawaniu gazu stuki rosną i przy wciskaniu sprzęgła też, to myślę, że na tarczy poszła sprężynka lub okładziny się rozleciały..
apples - Pią Lut 05, 2010 17:52

Tarcza sprzęgła. :wink:
kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:53

apples, wymienia się komplet - niestety
apples - Pią Lut 05, 2010 17:55

Jakby sprzęgło to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51299

kris-tofer nie koniecznie.

kris-tofer - Pią Lut 05, 2010 17:59

No niby nie ale różne opinie chodzą. Ja wymieniłem komplet, a starą używkę pogoniłem na Allegro :mrgreen:
nestor_45 - Pią Lut 05, 2010 18:03

narzazie dzięki Panowie za podpowiedzi muszę sprawdzić jak zachowuje się ta dwu masa. jak pojawią się wnioski to się odezwę.