Zobacz temat - [R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta

zywy30 - Czw Gru 23, 2010 17:08
Temat postu: [R220] Chłodzenie silnika, ogrzewanie wnętrza auta
Witam

Od 2 dni zauważyłem słabe nagrzewanie samochodu. Otóż na kontrolce od chłodzenia wskaźnik podnosi się dopiero po przejechaniu 30km i to bardzo powoli ale nie dochodzi do połowy skali tylko staje lekko powyżej dołu skali. Wcześniej wystarczyło 5 minut jazdy lub około 6km i było bardzo ciepło bym mógł wyłączyć ogrzewanie oraz wskaźnik dochodził do połowy skali w linii poziomej na kontrolce chłodnicy. Poza tym odczuwam teraz w aucie lekko nagrzane auto. Nadmuchy działają na wszystkich 4 regulacjach.
Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi

Fargo80 - Czw Gru 23, 2010 20:47

termostat, lub zapowietrzony uklad mam prawie to samo czekam na termostat zobacze co bedzie ale po naciskaniu wezy od chlodnicy jest o niebo lepiej jeszcze moze byc nagrzewnica ale to chyba ostatnia z opcji ale w twoim przypadku stawaim na termostat
Rozan99 - Pią Gru 24, 2010 13:16

racja, zmieniaj termostat.
re5p3c7 - Czw Gru 30, 2010 03:00
Temat postu: Chłodzenie silnika
Witam mam taki problem dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu z 3 mil wskazówka od temperatury nie podniosła sie ani o troche bardzo mnie to zdziwiło poniewaz jak była zima to po przejechaniu tego odcinka wskazówka była prawie juz w połowie a dzisiaj ani drygła wiec postanowiłem wyłaczyc silnik i odpalic jeszcze raz wtedy wskazówka podniosła sie do polowy tak jak powinno i wszystko było ok dopóki nie dałem mu troche po garach i wskazówka spadła na sam dół i od tej pory jest cały czas na samym dole nic sie nie podnosi a wszystko dział jak powinno nawet po przejechaniu 20 mil nie drgnie co to moze byc z góry dzieki :)
Krzysi3k - Czw Gru 30, 2010 09:34

Przejedź określony dystans i zobacz czy płyn w zbiorniczku jest ciepły, jeśli wskazówka leży to czujnik Ci po prostu padł ;)
zywy30 - Pią Gru 31, 2010 15:18

Auto chodziło 30 minut na biegu jałowym i wskazówka się nic nie podniosła. Węże od chłodnicy były ciepłe. Włożyłem palca do zbiornika z płynem chłodzącym tez był ciepły około 50 stopni, napewno się nie poparzyłem. Naciskając na węże wyrzucało płyn ze zbiorniczka.
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć

Po podniesieniu maski nad chłodnicą z lewej i prawej strony

karol556 - Sob Sty 01, 2011 11:30

u mnie tez sa wtyczki i tez nie wiem do czego sa ale sa niepodlaczone, ostatnio mialem probllemy z termostatem nie nagrzewal sie silnik i zimno bylo al e po wymianie wszsko ok jest na allegro kosztowalo mnie to 110 zl z przesylka do sklepu nawet nie zachodz bo dadza tobie zly bez obudowy (jesli zamierzasz wymieniac)
chudson - Sob Sty 01, 2011 23:39

przy takich temp , trudno zagrzać silnik na biegu jałowym,
jackelvis - Pon Sty 03, 2011 21:44

zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć


Fotki się nie załadowały :wink:

Jeśli dobrze dedukuję to chodzi o dwie wtyczki każda po dwa piny i one służą do załączenia wentylatorów jak się silnik przegrzewa.
Powinny być wpięte w chłodnice w części górnej od strony silnika.

Jugol - Wto Sty 04, 2011 01:38

zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek odnośnie wtyczek nad chłodnicą do czego to służy, bo nic tam nie mam powpinane ani nie widzę żadnych wtyczek, żeby w to wpiąć

...tam nie ma być nic podpięte, to służy jako zaślepki.

szoso - Wto Sty 04, 2011 07:35

Jugol napisał/a:
...tam nie ma być nic podpięte, to służy jako zaślepki.

nie prawda, to jak niby włączają się wentylatory?
jeśli chodzi o czujniki w chłodnicy to muszą być podłączone, dwa jeśli jest klima i jeden jeśli klimy brak
Jugol w 25 i 45 nie ma tych czujników no chyba że ktoś założył chłodnicę od 200 i 400, wtedy te czujniki pełnią rolę zaślepek i nie są podłączone
zywy30 napisał/a:
Dodaje parę fotek

gdzie są fotki?
Ja żadnych nie widzę

Jugol - Wto Sty 04, 2011 11:42

Kolego zywy30, zamieść w końcu te zdjęcia , najlepiej dość wyraźne zdjęcia tej chłodnicy i tych wtyczek- zaślepek, bo są tu pewne niejasności w temacie.
Brt - Wto Sty 04, 2011 13:12

u mnie jedna wtyczka jest na 100% podpieta (ta przy alternatorze) a druga to nie pamiętam dokładnie ale na duuży % jest luźna i nie ma do niej kabelków w ogóle.
Rozan99 - Wto Sty 04, 2011 19:43

tam są dwa czujniki u góry chłodnicy, jeden z prawej, drugi z lewej. Ja mam obydwa i do obydwu są podpięte kable.
zywy30 - Sro Sty 19, 2011 17:10

Witam
Chciałem dodać zdjęcia ale dlaczego nie chcą się załadować na stronke

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 17:10 ]
Jak dodaję zdjęcie i od razu komentarz do zdjęcia to w podglądzie przed wysłaniem mam puste tło. Co może być nie tak, że nie chcą zdjęcia się wgrać?

Rozan99 - Sro Sty 19, 2011 17:30

"wybierz plik" -> "dodaj załącznik" -> "wyslij" :)
zywy30 - Sro Sty 19, 2011 20:06

zdjęcie braku temperatury

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:01 ]
zdjęcie lewej strony przy akumulatorze

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:02 ]
prawa strona przy alternatorze

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 20:06 ]
Co najlepsze przejechałem się dziś na odległość 10km i auto miałem zagrzane. Gorące powietrze na 4 poziomie dmuchawy leciało do wnętrza auta, a wskazówka temperatury jest cały czas poniżej skali, jakieś 2 tygodnie temu to ledwo co podnosiła się powyżej dołu skali, teraz wcale się nie podnosi. Jeśli to czujnik. Gdzie on jest umiejscowiony, żebym mógł go wymienić.
Dzięki za poradę i Pozdrawiam

Brt - Sro Sty 19, 2011 20:11

wskaźnik na desce nie ma nic wspólnego z tymi włącznikami termicznymi w chłodnicy. Czujnik temperatury do wskaźnika na desce jest przy kolanku wylotu cieczy chłodzącej z głowicy (przy pierwszym cylindrze). W SDi ten czujnik ma pojedynczy kabelek i jest wkręcony w kolanko od strony paska wieloklinowego i osłony rozrządu. Nie wiem czy w SD/D jest tak samo, ale podejrzewam, ze tak. Tam szukaj przyczyny awarii wskaźnika temperatury :) a co do tych w chłodnicy ... to jeśli nie ma wtyczek, to podejrzewam, że służą po prostu za zaślepki :ok: :)
Rozan99 - Sro Sty 19, 2011 21:27

Być może że w SD nie było kabli idacych do tych czujników ale w SDI są, przynajmniej u mnie.
Ktoś kto ma SD by musiał sprawdzić..

Brt - Sro Sty 19, 2011 21:37

to bardzo prawdopodobne .... w "wojennym" 200 SD panny_migotki nie było żadnych kabli do chłodnicy :ok:
Fargo80 - Pią Sty 28, 2011 06:48

no teraz moje pytanie o co w tym chodzi (foto) mam auto trzy lata i wszystko dziala ok no z wyjatkiem tego ze przy -10C w aucie bez czpki i rekawiczek nie da rady

do czego jest i za co jest odpowiedzialny ten czujnik, ten po lewej kolo alternatora

ale powiem wam cos, az sie boje to podlaczyc bo jesli ktos kiedys to odlaczyl bo cos zlego sie dzialo to sami wiecie :mrgreen:

thef - Pią Sty 28, 2011 07:20

To czujnik sterujący załączeniem wentylatora, ale w r200 nie jest zdaje się wykorzystywany, sterowanie odbywa się poprzez ECU i czujnik temperatury płynu chłodzącego, a tu służy pewnie jako zaślepka. Dla odmiany w r600 SDi są dwa takie czujniki w chłodnicy i tam one faktycznie sterują wentylatorami, jeden załącza wolny bieg, drugi załącza szybki.
Fargo80 - Pią Sty 28, 2011 07:31

thef, tyle ze to u mnie wyglada jakby kiedys bylo podlaczone stad moje zdziwienie
a czy moze ro miec cos wspolnego z ogrzewaniem w samochodzie?

szoso - Pią Sty 28, 2011 07:55

thef, w 200 sdi są podłączone te czujniki, Brt nawet pisał o swojej że też ma podłączone
w Rave jest to także pokazane
sterowanie poprzez Ecu odbywa się wyłącznie w 25 i 45

thef - Pią Sty 28, 2011 09:18

Hmmm, no to nie mam pojęcia dlaczego tak jest w tym przypadku. Czy wentylator w ogóle się kiedykolwiek uruchamiał? Czy są oba te czujniki czy tylko jeden? Cz przewody od strony wiązki zostały odnalezione?
Fargo80 - Pią Sty 28, 2011 09:56

szczerze mowiac to nigdy nie slyszalem wentylatora ale wiesz jak to nasze sdi :) popatrze gdzie ida te kabelki i sie odezwe
Rozan99 - Pią Sty 28, 2011 13:25

Na tym zdjęciu wyraźnie widać że kabli nikt nie odłączył tylko się wyrwały ze złączek. Napraw to i podłącz bo w R220 SDI ma być to podłączone.
Fargo80 - Sob Lut 19, 2011 12:26

Rozan99, oki zobaczymy co bedzie, dzieki

[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 12:26 ]
odbiegajac od tej wtyczki a wracajac do tematu ogrzewania, to opowiem wam o moim odkryciu. Ostatnio czytajac forum wpadlem :idea: na temat o egr i z glupoty wylaczylem wtyczke od elektrozawory egr i wyobrazcie sobie jakie bylo moje wielkie zdziwienie :shock: w aucie ciepelko jak w benzyniaku juz po 5-10 min - nawet jak zimno na zewnatrz :!: . A i jeszcze jedno przed tym w/w zabiegiem autko bylo zwawe i nie narzekalem i tak jak wiekszosc z nas mialo przy 2200 obrotow kiedy zaczynala smigac turbinka autko zbieralo sie do zycia a teraz czuc juz moc tak od 1800 :twisted: i kiedy wchodzi na 2200 ciagnie jeszcze mocniej. Wszystko to mi sie bardzo podoba :mrgreen: Ale pojawia sie pytanie :?: jakie moga byc konsekwencje jezdzac z odpietym egr-em :?: i to jest pytanie na forum co wy na to :?:

Krzysi3k - Sob Lut 19, 2011 13:33

Fargo80 napisał/a:
jakie moga byc konsekwencje jezdzac z odpietym egr-em

Żadne :) Najwyżej minimalnie większe spalanie na luzie.
Fargo80 napisał/a:
A i jeszcze jedno przed tym w/w zabiegiem autko bylo zwawe i nie narzekalem i tak jak wiekszosc z nas mialo przy 2200 obrotow kiedy zaczynala smigac turbinka autko zbieralo sie do zycia a teraz czuc juz moc tak od 1800 i kiedy wchodzi na 2200 ciagnie jeszcze mocniej.

To znaczy, że masz zacięty EGR, przy zdrowym EGR nie powinno się tak dziać. Najlepiej jeszcze go zaślep oprócz odpinania wężyka :)

rovek - Sob Lut 19, 2011 20:08

Panowie, w którym miejscu znajduje się wtyczka od EGR?
Krzysi3k - Sob Lut 19, 2011 20:25

rovek, toż tu mowa o dieslu...
Benzyna ma EGR w ogóle?

Fargo80 - Sob Lut 19, 2011 21:11

Krzysi3k napisał/a:
Najlepiej jeszcze go zaślep oprócz odpinania wężyka
ja tylko wypiolem wtyczke z elektryka a na zaslepienie przyjdzie czas

[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 21:11 ]
Krzysi3k napisał/a:
rovek, toż tu mowa o dieslu...
Benzyna ma EGR w ogóle?


tak benzyna ma egr :cool: ale gdzie w roverku to nie wiem

rovek, sprawdz w manualu

Krzysi3k - Sob Lut 19, 2011 21:11

Fargo80, jaką znów wtyczke z elektryka? Tam jest tylko wężyk podciśnienia...
rovek - Nie Lut 20, 2011 04:06

Krzysi3k napisał/a:
rovek, toż tu mowa o dieslu...
Benzyna ma EGR w ogóle?

Szukam wtyk do 220 SD, mam dwa takie w rodzinie.

Krzysi3k - Nie Lut 20, 2011 15:39

rovek, więc po lewej stronie na górze, obok zbiorniczka wyrównawczego jest taki grzybek. Można dotrzeć do EGR śledząc kolektor ;)
Rozgałęzia się na jedną grubą rurę i małą wchodzącą w nią - ta mała idzie do EGR, na czubku grzybka jest wężyk, po prostu się go ściąga :)

jackelvis - Nie Lut 20, 2011 21:43

Fargo80 nie odłancza się wtyczki z elektrozaworu od EGR, gdyż komputer dostaje błąd o jego uszkodzeniu :nook:

Wyjęcie wężyka z zaworu spalin jest znacznie lepszym rozwiązanie, tylko trzeba go zaślepić żeby podciśnienia nie uciekało, gdyż serwo nie będzie działać - utraci wspomaganie w postaci podciśnienie - te układy są połączone :!:

Fargo80 - Nie Lut 20, 2011 22:26

jackelvis, A ja odlaczylem i komp cicho sza nie ma bledu :?: