Zobacz temat - [R75] Problem z przyśpieszaniem na autostradzie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z przyśpieszaniem na autostradzie.

MiReK - Pon Lut 07, 2011 01:08
Temat postu: [R75] Problem z przyśpieszaniem na autostradzie.
Właśnie wróciłem z trasy do Niemiec i w drodze"do" spotkała mnie taka oto rzecz:
jadąc jakąś chwilę stałą prędkością ale powyżej 140 km/h,nagle jakby ktoś nacisnął lekko na pedał hamulca i auto powoli zwalnia,nie reauguje na wciskanie pedału gazu,musiałem puścić i ponownie wcisnąć,wtedy przez jakiś czas było okay i po chwili znowu(ale dodam że tylko od prędkości 140 km/h,poniżej było wszystko ok).Przerwa ok.15 min i problem zniknął.Dzisiaj w drodze powrotnej już się to nie powtórzyło.
Niemniej jednak niepokoi mnie to i nie chciałbym żeby w przyszłości spotkało mnie to ponownie lub skończyło się gorzej za granicami kraju.
Macie jakieś pomysły co mogło być przyczyną?Czy podłączenie do T4 wykryje co było powodem?

AAND - Pon Lut 07, 2011 07:33

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50165
apples - Pon Lut 07, 2011 08:09

jedyna, coś z układem paliwa. Oby nie pompa którą wymieniałeś. Możesz sprawdzić jeszcze zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
MiReK - Pon Lut 07, 2011 08:40

AAND, o tych rzeczach jest mi wiadomo,były czyszczone,
natomiast :
AAND napisał/a:
--- wymiana sterowania turbiną (przypadek częściej występujący) - jest to element który jest montowany "obok" turbiny podłączony cienkimi wężykami - jeden do turbiny, kolejny do egr, i do sterowania egr

pierwsze słyszę o tym.
apples, problem w tym że już probowałem kiedyś odkręcić zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i za cholere nie umiem go okręcić,problem z dostaniem się do śrub.
Z drogi dzwoniłem do PHJOWI,powiedział że może to być czujnik pedału hamulca lub kończy się przepływka.

seyfer - Pon Lut 07, 2011 11:07

jedyna, to narazie odepnij przepływkę i przegoń auto

Co do zaworu wysokiego ciśnienia to bez przedłużki giętej nie ma co sie bawić. Osobiście jeszcze nie miałem okazji owego czujnika wykręcać ale inaczej to sie chyba nie da :/

sash997 - Pon Lut 07, 2011 20:16

seyfer da sie:) ja odkręciłem młotkiem i przecinakiem:)i całkiem nieźle mi to poszło :grin:
apples - Pon Lut 07, 2011 22:49

seyfer napisał/a:
Co do zaworu wysokiego ciśnienia to bez przedłużki giętej nie ma co sie bawić. Osobiście jeszcze nie miałem okazji owego czujnika wykręcać ale inaczej to sie chyba nie da
Da się bez gietej. Wystarczy imbus z cienką przedłużką i łamany przegub.
sash997 napisał/a:
seyfer da sie:) ja odkręciłem młotkiem i przecinakiem:)i całkiem nieźle mi to poszło
:szok:
seyfer - Wto Lut 08, 2011 09:29

sash997, :shock: :shock:

apples, w takim razie muszę poszukać jakiś mniejszy przegub bo ten który posiadam nijak tam się nie mieści :/

MiReK - Wto Lut 08, 2011 17:38

Dzisiaj zauważyłem że czasami dzieje się tak też przy niższych prędkościach.Jak jadę ze stałą prędkością np.60 km/h zdarza się że odczuje czasami właśnie jakby lekkie zwolnienie auta,przydławienie,trwa to ułamek sekundy.Dodam też że zniknęło to charakterystyczne dla diesla przyśpieszenie przy obrotach ok.2000
Rowan - Wto Lut 08, 2011 17:50

apples napisał/a:
sash997 napisał/a:
seyfer da sie:) ja odkręciłem młotkiem i przecinakiem:)i całkiem nieźle mi to poszło
:szok:
seyfer napisał/a:
sash997, :shock: :shock:

Co Wy w takim szoku? :lol: Tak się robi czasem, uderza się przecinakiem pod kątem w śrubę w kierunku odkręcania i wtedy ładnie idzie... Przy torxie nic się nie stanie samej śrubie :wink: No i na dodatek ja radzę odrazu jak się już odkręci to, to zmienić śruby na imbusy. A co do giętej przedłużki, to się obejdzie... Lepiej mieć długiego torxa i założyć na niego oczkowy z grzechotką i się elegancko odkręca.

Gosiunia - Wto Lut 08, 2011 18:05

Witam wszystkich:) i pilnie proszę o radę!!!!
Tez mam problem z mocą i czarnym dymem:(
Sprawdziłam już chyba wszystko od wtrysków przez zawór egr, układ dolotowy, turbosprężarkę i nic nie wykazało:( został podłączony pod komputer i tez nic nie wykazał:( na koniec został wymieniony przepływomierz:) i jest ciut lepiej bo jak na razie 3 dni nie zauważyłam znaczacego braku mocy ale na nowo pojawił się czarny dym:( więc obawiam się że moc tez straci zwłaszcze że zamienniki Boscha sa felerne:(:(
POMOCY co może być przyczyną tego wszystkiego????

apples - Wto Lut 08, 2011 18:41

Rowan napisał/a:
Co Wy w takim szoku? Tak się robi czasem, uderza się przecinakiem pod kątem w śrubę w kierunku odkręcania i wtedy ładnie idzie...
Też tak odkręcałem niekiedy, ale dopiero jak łeb śruby był obrócony tak że żaden klucz już nie pasował. Jak widzę młotek i przecinak przy odkręcaniu najmniejszej śrubki w rękach "mechanika" to :szok: :grin:



Gosiunia, może lepiej napisz tu http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 i przeczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 (czyszczenie EGR, elektrozaworu, itp.).

Rowan - Wto Lut 08, 2011 18:51

apples, no wiadomo, to jest ostateczność, ale czasem niestety trzeba, a tam, no to jest wybaczalne, bo dostęp jest "dobry", żeby nie powiedzieć "wyśmienity" :lol:
sash997 - Wto Lut 08, 2011 21:55

no ja nie miałem wyjścia bo ten jakże głęboki torx sie obrobił:) więc młotek przecinak i od pierwszego strzała ładnie śróbka poszła:) teraz są na imbus i jest wszystko ok:)
kasjopea - Sro Lut 09, 2011 19:53

Gosiunia, proszę nie pisać o swoim problemie w każdym temacie, który się akurat nawinie. Bo tylko bałagan robisz autorowi w jego topicu. Napisanie o tym w jednym miejscu wystarczy :roll: .
Gosiunia - Czw Lut 10, 2011 12:33

Kasjopea, po pierwsze nie pisałam w każdym temacie tylko w tych w których poruszany był mój problem:), po drugie to któryś z Was zaproponował mi napisanie tu i tam:)Pouczenie już też od jednego z Was Klubowiczów dostałam:)
apples - Czw Lut 10, 2011 13:16

Gosiunia napisał/a:
po pierwsze nie pisałam w każdym temacie tylko w tych w których poruszany był mój problem:),
Wystarczy napisać w jednym właściwym i czekać na odpowiedz. :wink:
Gosiunia napisał/a:
po drugie to któryś z Was zaproponował mi napisanie tu i tam:)
To ja poprosiłem abyś napisała w innym temacie, ponieważ bardziej pasował do Twojego przypadku.
Gosiunia napisał/a:
Pouczenie już też od jednego z Was Klubowiczów dostałam:)
Ja nie jestem Klubowiczem i na pewno nie miałem na celu Ciebie pouczać. Problemy należy pisać w tematach które są podobne do usterki która występuje u nas ponieważ najszybciej można uzyskać pomoc. Chyba że ktoś inny jeszcze napisał do Ciebie oprócz tego co napisałem http://forum.roverki.eu/v...p=591185#591185 :/

Pozdrawiam
apples

kasjopea - Czw Lut 10, 2011 13:52

Gosiunia napisał/a:
nie pisałam w każdym temacie tylko w tych w których poruszany był mój problem:)
Jak widać na przykładzie tego tematu, to nie bardzo ;) Na przyszłość po prostu staraj się bardziej utrafić w temat odpowiadający Twojemu problemowi, oraz stosować się do uwag moderatorów i administratorów, a na pewno będzie ok.
Powodzenia w poszukiwaniu przyczyn usterki.

MiReK - Czw Lut 10, 2011 18:49

apples napisał/a:
Możesz sprawdzić jeszcze zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR

Czy może on być przyczyną też że się jakby lekko dławił na niższych obrotach?Trwa to dosłownie sekundę

apples - Czw Lut 10, 2011 19:13

jedyna napisał/a:
Czy może on być przyczyną też że się jakby lekko dławił na niższych obrotach?
Na niższych obrotach jak się dławi to może być problem z przepływomierzem.
MiReK - Sob Lut 12, 2011 16:15

Odpiąłem przepływkę i jakby przestał się dławić,ściągnąłem też tą wacianą osłonę filtra powietrza(była strasznie brudna),ale to (jak pisałem wcześniej) charakterystyczne przyśpieszenie przy obrotack ok.2000 nie powróciło.Czy może wrócić przy włożeniu nowej,sprawnej przepływki?Czy to raczej wina czegoś innego?
Rowan - Sob Lut 12, 2011 16:28

jedyna, ja bym sprawdzisz szczelność węży, wymienił ten filtr powietrza przy okazji i wyczyścił EGR oraz czujnik ciśnienia w kolektorze, z własnych obserwacji na kilku CDT ten zabieg spoooro poprawia dynamikę auta.
MiReK - Nie Lut 13, 2011 18:13

Właśnie oglądnąłem węże i zauważyłem że są nienaturalnie obtoczone olejem.Ale z tego co widać obejmy trzymają go.Możliwe że są poluzowane?
Zdjęcie przedstawia widok od wewnętrznej strony,jakby patrzeć na chłodnicę wody,po lewej są owe węże.

apples - Nie Lut 13, 2011 20:10

jedyna napisał/a:
Właśnie oglądnąłem węże i zauważyłem że są nienaturalnie obtoczone olejem.
Trochę za dużo. Proponuję umyć płynem do silników K2.
jedyna napisał/a:
Możliwe że są poluzowane?
Możliwe, ale oleju i tak nie powinno tam być, a jeżeli już nawet to nie w takich ilościach. Turbo puszcza olej do intercoolera na skutek zużycia lub brudnej odmy. Z tego co pamiętam to odmę wymieniałeś, więc proponuje umycie i obserwowanie czy pojawią się wycieki.
Rowan - Nie Lut 13, 2011 20:52

jedyna, trzeba było sprawdzić, bo tam w tamtym miejscu ten wąż lubi pękać.
MiReK - Nie Lut 13, 2011 20:59

Rowan napisał/a:
jedyna, trzeba było sprawdzić, bo tam w tamtym miejscu ten wąż lubi pękać.

Masz na myśli ten dolny gruby,tak?Ale jak do niego dojść?Trzeba kanał i ściągnąć dolną osłonę silnika?

apples - Nie Lut 13, 2011 21:45

jedyna napisał/a:
Trzeba kanał i ściągnąć dolną osłonę silnika?
Dojdziesz bez kanału. Odkręć wąż od EGR i go odchyl na bok, a będziesz mieć więcej miejsca aby dojść do jego dolnej opaski. Jeżeli wyskoczyło kolanko z intercoolera to http://forum.roverki.eu/v...p=590007#590007
Gosiunia - Czw Mar 03, 2011 17:25

U mnie nadal nie została postawiona diagnoza:(raz roverek jeździ a raz 10 km na godzinę :sad:
podsuńcie mi proszę jeszcze jakieś wskazówki:)
(dzisiaj byly sprawdzane wszystkie czujniki i są ok)

[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 17:25 ]
czy to może być pompa paliwowa, lub odma?? ale nic by nie wykazały testy komputerowe albo wizualnie tego nie można zdiagnozować??

gienek73 - Sob Mar 05, 2011 09:15

A próbowałaś odpinać przepływkę? Można to szybko samemu i bez kosztów zrobić. Też coś podobnego miałem, czasem szło auto normalnie a czasem najwyzej 2 bieg i 40-50km/h. Po odpieciu można normalnie jeździć (przynajmniej jakiś czas) jeśli to to.
Gosiunia - Sob Mar 05, 2011 10:54

Kupiłam nowy przepływomierz i używany. Na wszystkich trzech takie same są objawy:(
MaReK - Sob Mar 05, 2011 13:32

jedyna napisał/a:
Możliwe że są poluzowane?

Tam jest kolanko plastikowe, które wchodzi do intercooler'a.
U mnie też węże były zarzygane olejem i też sądziłem że to cybanty lub rura puszcza.
Okazało się, że oring wewnętrzny się rozpadł.

Gosiunia - Sro Mar 09, 2011 17:13
Temat postu: :)
Mój Roverek już jeździ :mrgreen: Zawór egr był zepsuty(oczywiście jeden mechanik sprawdził egr i wszystko co z nim związane i stwierdził że wszystko jest ok, więc naciągną mnie na kasę)Dobrze że teraz trafiłam na fachowy serwis boscha we Wrocławiu:)Dzięki za to forum i wszystkie rady:)
MiReK - Wto Mar 22, 2011 19:24

jedyna napisał/a:
Odpiąłem przepływkę i jakby przestał się dławić,ściągnąłem też tą wacianą osłonę filtra powietrza(była strasznie brudna),ale to (jak pisałem wcześniej) charakterystyczne przyśpieszenie przy obrotack ok.2000 nie powróciło.Czy może wrócić przy włożeniu nowej,sprawnej przepływki?Czy to raczej wina czegoś innego?


No to mam problem,włożyłem całkiem nowy przepływomierz i nowy filtr powietrza i dławienie powróciło :cry: Co może być przyczyną że dławi się przy sprawnej przepływce a po odpięciu przestaje?Może dławienie to złe porównanie,to efekt jakby ktoś lekko naciskał mi co jakiś czas pedał hamulca.