Zobacz temat - [MG ZR] Błąd P0170
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Błąd P0170

Zwibel - Pon Mar 21, 2011 21:10
Temat postu: [MG ZR] Błąd P0170
Witam wyskakuje mi co chwila taki błąd P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1.
Był robiony HGF, patrząc na odpalanie mam dość dużo wody w tłumiku, czy woda może zalewać katalizator przy ruszeniu i wali takim błędem?
Na postoju zero problemów jak ruszę mocniej to się pojawia.
Sondy obie działają prawidłowo. Przepustnica z błota wyczyszczona krokowiec także.
Co ewentualnie jeszcze?[/i]

pgrad - Pon Mar 21, 2011 22:15

Nie zacząłeś tankować paliwa innego, lub na innej stacji?

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 22:15 ]
ten błąd się wtedy najczęściej pojawia...

Zwibel - Wto Mar 22, 2011 08:00

Raczej chyba paliwo tutaj nie ma nic do rzeczy. Paliwo zalałem raz i inaczej nie pracuje. Auto jeszcze nie przerejstrowane więc nie mkoe go przegonić żeby wypalić wodę w wydechu.
marcinmarcin - Wto Mar 22, 2011 18:59

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=316285
Zwibel - Wto Mar 22, 2011 21:32

Dzięki wielkie, coś zrozumiałem, ale pewności nie mam. Niestety kulejący angielski-syf zgromadzony na czujniku ciśnienia i sonda lambda nowa. Ale nie zrozumiałem dlaczego stara niby wskazuje dobrze ale po nagrzaniu wywala błąd? :oops:
pgrad - Wto Mar 22, 2011 21:51

Koleś napisał że przyczyny były dwie. Brudny czujnik MAP, oraz uszkodzony czujnik O2. Na zimnym silniku było ok, po rozgrzaniu dostawał zwarcia. Czujnik Map wyczyścił a czujnik O2 musiał wymienić.

Oczywiście pewnie błąd u niego pojawiał się po rozgrzaniu silnika.... Za każdym razem go pewnie też kasował.

Zwibel - Wto Mar 22, 2011 21:57

Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??) :roll:
ADI-mistrzu - Wto Mar 22, 2011 22:08

Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może potencjometr przepustnicy jest uszkodzony, wtedy mimo że jest zamknięta, ECU myśli że wciąż otwarta, powietrza mało, paliwo sika i sonda zauważa bogatą dawkę i takie coś wychodzi.

Hamowanie silnikiem działa tylko i wyłącznie gdy:
- silnik jest rozgrzany
- przepustnica jest całkowicie zamknięta
- przekroczymy 2tys obrotów (wtedy po puszczeniu gazu hamuje silnikiem do 1.8tys obrotów)

Pozdrawiam

marcinmarcin - Sro Mar 23, 2011 07:59

ADI-mistrzu napisał/a:
Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może potencjometr przepustnicy jest uszkodzony,
Ale powinien wyskoczyć błąd przepustnicy...
pgrad - Sro Mar 23, 2011 19:47

Zwibel napisał/a:
Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??) :roll:


Być może, że silnik wtedy się przesuwa na poduszce (normalne) i któryś z kabelków po prostu jest przetarty albo przepalony i wtedy przestaje stykać bo się delikatnie ugina, naciąga, itp. Być może wtyczka zaśniedziała...

Zwibel - Pon Maj 09, 2011 20:43

Wreszcie udało mi się zabrać za to autko. Jest nowa koncepcja check zapala się za drugim odpaleniem silnika tzn jak go odpalę pierwszy raz jest wszystko ok mogę jeździć ile wlezie. Zapalam drugi raz jak jest trochę rozgrzany check od razu sie zapala.
Jak zgaszę i zostawię na noc to po pierwszym odpaleniu się nie zapali.

Jakieś jeszcze diagnozy, powiem szczerze że sondę wykręciłem i przeczyściłem ale raczej nic nie pomogło.

karole_ - Wto Lip 26, 2011 16:35

Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali ;/
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower

Drwal85 - Pią Lis 11, 2011 17:28

Witam, mam ten sam problem - od kąt założyłem gaz zaczął mi wyskakiwać co jakiś czas CHE-CK P0170 - z mieszanką paliwa. Gdy się już palił to podjechałem do gazownika i mi go wykasował. Ale nie na długo - po 2 dniach, gdy jechałem rano do pracy, to po 4 km ( prędkość 80, wciśniecie sprzęgła - auto mi szarpło i zgasło ) pod odpaleniu przejechałem trochę i zapalił się zaś CHE-CK P0170 :( znowu do Gazownika na kompa - wykasowali, pojeździli trochę autem i wzięli się za wymianę dyszy w wtryskach. Po wymianie zaś z 2 dni, czyli wczoraj wieczorem, jak było zimno, przejechałem 1 km i gdy zmieniałem bieg i wcisnąłem sprzęgło to znowu mi szarpło autem zapaliła się dioda akumulatora ale nie zgasł! i jakieś 15 sek. później znowu CHE-CK.

Jutro z rana jadę do nich, mają zaś coś z dyszami zrobić bo miałem na początku jakiś rozmiar 2.0 - dali mi 2.4 a miało być 2.2 ale ich nie mieli. Pamiętam tylko to co gadali bo się na tym nie znam. Co to morze być żeby jakoś tam gazownikowi się nie dać lub podpowiedzieć :)

Widzę ze poprzednik ma MG i nie ma LPG - sorki jeżeli nie powinienem tego problemu tu opisywać ale morze uzyskam jakąś pomoc :)

Silniczek mam 1.4 16v 103KM

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 13:38 ]
Nie będzie to czasem coś z sondą lambda? bo ten błąd chyba oznacza ,, Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa,,

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:28 ]
Teraz zauważyłem takie objawy jak się świeci CHE-CK. Na postoju, na luzie jak przy gazuje powyżej 2000obr to obroty pójdą w duł i zaś do góry samoczynnie( tak po kołysają ) i po chwili się ustabilizują. Po przełączeniu na benzynę tego nie ma.

marcinmarcin - Pią Lis 11, 2011 17:38

karole_ napisał/a:
Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali ;/
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower


U mnie lekko poszarpywał jak było coś nie teges już z cewką. Możliwe że od walniętej cewki dobija Ci kable/świece, dlatego miałeś chwilową poprawę. Weź najlepiej pogadaj z PHJowi, czasem lepiej zrobić sobie wycieczkę dłuższą, niź non stop wkurzać sie niedziałającym autem....

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:38 ]
Sonda tez oczywiście może dawać w dupę. BTW. U mnie padające cewki i sonda, nie dawały ani checka ani błędów z wyjątkiem rozjechanej autoadaptacji, i jakiegoś błędu z tym związanego

wachu990 - Pią Lis 11, 2011 19:26

Czy jeżeli poszarpuje na bp to i na lpg bedzie szarpalo ?? Da się ustawić w tym wypadku lpg by było dobrze ?? Gdy np pompa paliwa niedomaga ??
Drwal85 - Pią Lis 11, 2011 19:29

LPG ma osobną pompę, tak podejrzewam. Więc jak już idzie na gazie to pompa BP nie ma nic wspólnego z pracą LPG.
wachu990 - Pią Lis 11, 2011 19:32

Tak ale najpierw przy ustawianiu gazu zgrywamy mapke bp a potem lpg i zgrywamy do bp ... :razz: Więc nie wiem jak z tym będzie ... hmmm

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 19:32 ]
lpg ma cisnienie z butli i reduktor

Drwal85 - Nie Lis 13, 2011 10:39

a ja przejechałem trochę na benzynie i lampka znikła. Ale jutro zaś pojeżdżę na LPG to się zapali. Ale dziwi mnie te moje zachowanie ( skaczących obrotów na LPG ) tak jak wyżej opisałem.

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:45 ]
Wróciłem właśnie od gazownika - rozwiertał mi dysze z 2.4 na 2.2 niby te prawidłowe. Na początku, gdy mi założyli dali mi dysze 2.0.
Popodpinał mi kompy pod LPG i pod PB i w trasę razem z nim. Poustawiał mi coś tam i obroty się uspokoiły ( swobodnie opadają podczas zmiany biegów lub wrzuceniu na luz ). Na razie nie gaśnie i Che-ck się nie zapala.
Ale zobaczymy przez najbliższe dni lub godziny :)

[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 10:39 ]
i wystarczyło że noc postał :( rano mróz więc odpaliłem auto niech się grzeje a ja sobie zacząłem szybki skrobać. Pochodził z 4 minutki, usłyszałem ze gaz się włączył bo pstryknął elektrozawór, no nic, dalej skrobie ale patrze i przez szybę widzę CHE-CK się świeci :(

Więc podejrzewam, że się zapalił jak tylko gaz się włączył. Jóź jestem głupi z tego co to morze być. Gazownicy też. Obroty dalej czasami pofalują i spadną do 0 tak jak by chciał zgasnąć podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła.

ale jak już wykasują błąd i jeżdżę na silniku ciepłym to do wieczora nic, ale zawsze po nocy lub jak stoi więcej niż 8 godz.
:bezradny:

pgrad - Pon Lis 14, 2011 20:30

Na benzynie wszystko OK? U mnie się w końcu okazało, że rozrząd był przestawiony o jeden ząb. Po wymianie jest wszystko OK. Wspomnianego błędu od pół roku, więcej nie uświadczyłem.
Drwal85 - Sob Lis 19, 2011 14:30

Problem rozwiązany, okazało się, że sonda padnięta, na początku się zawieszała i pokazywała że podaje cały czas bogatą mieszankę a potem padła całkowicie. Gadka o sondzie w kolektorze tej pierwszej. Koszt 120 zł. robota za darmo, tam gdzie gaz zakładałem heh. :lol:
karole_ - Nie Lis 27, 2011 18:04

Witam ja też problem rozwiązałem juz jakis czas temu :) ale sam choć jak pisałem byłem u mechaniorów i na T4.
A mianowicie zdiełem gume izolującą z cewek (cylinder 1 i 3) tam gdzie jest sprezynka wsrodku i ja rośćiągnełem heheheh zamontowałem z powrotem i nsamochód już nie szarpal przy dodawaniu gazu . Wnoisek z tego taki że spreżynka nie stykała sie z swiecą i iskara szła po izolatorze i uszkadzała swiece .

Drwal85 - Wto Lis 29, 2011 18:14

po wymianie sondy błąd zniknął, ale pojawiły się fekty braku mocy po uruchomieniu auta. Auto oddane do elektryka, i okazało się że poszły 2 ścieżki w komputerze co były od sondy.
To już mam zrobione.